Husk meg
Brukernavn
Passord

4 personer utestengt fra Fredrikstad stadion i fremtiden

Flat Trådet Nøstet
Side 48 av 59 48

Marcus

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07
Innlegg: 675

Lagt til: 19 sep 07, 21:40
Opprinnelig postet av stjernengutt

Siden en annen tråd har blitt stengt, vil jeg benytte annledningen til og takke deg Marcus,samt shpa84,Guillermo og Martin.

Har aldri noen gang hvert ute for mennesker som er SÅ easy å fyre opp. Tusen takk stoooor underholdning.

PS Martin og spha jfrm slutten av tråden...hvilken pris er det som betales på PH feltet?åja, barnepris. Lese det innlegget dere to svarte på sist i tråden èn gang til kanskje? Mener ganske bestem han ikke mente dere var barn.



 jo det er jo bare koselig å glede andre med mennesker ;)

---------------------------

Står Vi En For Alle Og Alle For En !! Blø For Drakta !! I Hver Eneste Kamp !!


Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 19 sep 07, 22:35
Opprinnelig postet av stjernengutt

Siden en annen tråd har blitt stengt, vil jeg benytte annledningen til og takke deg Marcus,samt shpa84,Guillermo og Martin.

Har aldri noen gang hvert ute for mennesker som er SÅ easy å fyre opp. Tusen takk stoooor underholdning.

PS Martin og spha jfrm slutten av tråden...hvilken pris er det som betales på PH feltet?åja, barnepris. Lese det innlegget dere to svarte på sist i tråden èn gang til kanskje? Mener ganske bestem han ikke mente dere var barn.



Vel bekomme. Kanskje du burde prøve å sette deg i vårt ståsted også, og se om du hadde vært like fornøyd med all drittslengingen.

---------------------------

Ultras mentalita - Brigade RødHvit
HATER NFF .


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 20 sep 07, 00:51

Opprinnelig postet av Liraren
BLussing på tribunen er ikke en forbrytelse som er så alvorlig at det skal bli 1.5 års utestengelse!

 

trodde jeg skulle klare å la være, men nei...

 

Blussing er ikke tilatt på Norske arenaer så sant det ikke er avklart med vakter og fotball klubben som eier (leier) arenaen. Straffen i seg selv er muligens streng, men den statuerer ihvertfall ett eksempel på at klubben ikke aksepterer dette overhode!

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
Fredrikstad Stadion - Felt P, Rad 7, Sete 11.

KLE DEG I LAGETS FARGER PÅ STADION!


Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 20 sep 07, 03:09
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot

Opprinnelig postet av Liraren
BLussing på tribunen er ikke en forbrytelse som er så alvorlig at det skal bli 1.5 års utestengelse!

 

trodde jeg skulle klare å la være, men nei...

 

Blussing er ikke tilatt på Norske arenaer så sant det ikke er avklart med vakter og fotball klubben som eier (leier) arenaen. Straffen i seg selv er muligens streng, men den statuerer ihvertfall ett eksempel på at klubben ikke aksepterer dette overhode!



Men måten de statuerer dette på er både latterlig og provoserende. Tror du utifra denne straffeutmålingen at det ikke vil bli fyrt av et ulovlig bluss igjen? Jeg er ganske sikker på at det vil hende igjen, bare på en mer finurlig måte og i et vesentlig større volum enn det som var tilfellet på Nadderud. Når mine spådommer går i oppfyllelse vet jeg ikke, men at det vil skje i en overskuelig framtid er jeg overbevist om. Når man ikke behandler supporterne sine, som faktisk er klubben, på en rettferdig måte, så får man på ingen måte respekt tilbake. Det eneste man får igjen er en situasjon som vil bli svært vanskelig for klubben å håndtere. Det er nå ihvertfall det jeg tror.

---------------------------

Burn in hell, por favore..


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 20 sep 07, 05:01
Opprinnelig postet av bønna
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot

Opprinnelig postet av Liraren
BLussing på tribunen er ikke en forbrytelse som er så alvorlig at det skal bli 1.5 års utestengelse!

trodde jeg skulle klare å la være, men nei...

Blussing er ikke tilatt på Norske arenaer så sant det ikke er avklart med vakter og fotball klubben som eier (leier) arenaen. Straffen i seg selv er muligens streng, men den statuerer ihvertfall ett eksempel på at klubben ikke aksepterer dette overhode!



Men måten de statuerer dette på er både latterlig og provoserende. Tror du utifra denne straffeutmålingen at det ikke vil bli fyrt av et ulovlig bluss igjen? Jeg er ganske sikker på at det vil hende igjen, bare på en mer finurlig måte og i et vesentlig større volum enn det som var tilfellet på Nadderud. Når mine spådommer går i oppfyllelse vet jeg ikke, men at det vil skje i en overskuelig framtid er jeg overbevist om. Når man ikke behandler supporterne sine, som faktisk er klubben, på en rettferdig måte, så får man på ingen måte respekt tilbake. Det eneste man får igjen er en situasjon som vil bli svært vanskelig for klubben å håndtere. Det er nå ihvertfall det jeg tror.

Veldig enig med deg, bønna.

Klubben har, ut i fra et psykologisk aspekt, gjort en vanvittig tabbe i denne saken.

I dette tilfellet, så ber man nærmest om bråk,

...selv fra "sindige" nordmenn.

---------------------------

http://www.tribunekultur.com

"If you think competence costs - try incompetence..."
- Johan Staël von Holstein

FFK and Wisla Kraków forever...


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 20 sep 07, 07:57
Endret: 20 sep 07, 07:57
Bønna og Radoslaw, jeg leser de to siste innleggene deres som direkte trusler mot klubben. I en periode hvor dere blir fulgt med argusøyne bør dere kanskje være forsiktige med uttalelser som ...det man får igjen er en situasjon som vil bli svært vanskelig for klubben å håndtere... og ....I dette tilfellet, så ber man nærmest om bråk. Om dere ønsker støtte for deres sak er ikke provokasjon veien å gå. Jeg ser du nevner det slitte ordet respekt,  bønna. Om dere ønsker respekt bør dere avstå fra å lire av dere trusler som bare øker avstanden mellom dere og mannen i gata. 

Radoslaw, på forrige side beskriver du utmeldelsessaken og klubbens håndtering som et politisk maktspill? Hvaforno? Hvor kommer politikk inn i bildet? Morgan skriver i sitt innlegg på klubbens hjemmesider at det var uenighet innad i FFK om hvordan saken skulle håndteres. Hvem er de påståtte poltiske kreftene? Hvor er maktspillet? Eller er dette bare tom og svulstig retorikk uten rot i virkeligheten?

Ellers lurer jeg veldig på hva finurlig blussing er, bønna. Jeg gleder meg.

---------------------------

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.


Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 20 sep 07, 08:28
Endret: 20 sep 07, 08:28
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
 

trodde jeg skulle klare å la være, men nei...

 

Blussing er ikke tilatt på Norske arenaer så sant det ikke er avklart med vakter og fotball klubben som eier (leier) arenaen. Straffen i seg selv er muligens streng, men den statuerer ihvertfall ett eksempel på at klubben ikke aksepterer dette overhode!

 

Ble avklart med en vakt og fikk også tillatelse av en vakt. Så du skyter deg litt på leggen!

---------------------------

Står vi en for alle, alle for en? Nei trukke det


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 20 sep 07, 08:34
Endret: 20 sep 07, 08:37

Opprinnelig postet av Liraren
Ble avklart med en vakt og fikk også tillatelse av en vakt. Så du skyter deg litt på leggen!

 

Ja, jeg hørte at dette ble avklart med en vakt fra FFK systemet, det er jo de rette å spørre om det er greit å fyre av bluss på nadderud!

 

Opprinnelig postet av bønna


Men måten de statuerer dette på er både latterlig og provoserende. Tror du utifra denne straffeutmålingen at det ikke vil bli fyrt av et ulovlig bluss igjen? Jeg er ganske sikker på at det vil hende igjen, bare på en mer finurlig måte og i et vesentlig større volum enn det som var tilfellet på Nadderud. Når mine spådommer går i oppfyllelse vet jeg ikke, men at det vil skje i en overskuelig framtid er jeg overbevist om.

Dette blir jo bare bedre å bedre, mens denne debatten kjøres med full kraft fra alle parter går dere istand å nesten truer klubben dere påstår dere skal støtte!

 Hva med å akseptere at klubben, FFK, som skal støttes har satt ned foten?

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
Fredrikstad Stadion - Felt P, Rad 7, Sete 11.

KLE DEG I LAGETS FARGER PÅ STADION!


Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.


Rasle

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 20 sep 07, 08:53
Opprinnelig postet av Liraren
Ble avklart med en vakt og fikk også tillatelse av en vakt. Så du skyter deg litt på leggen!


Hjelper lite å få tillatelse av en vakt når denne vakta ikke har noen som helst mulighet til å tillate det.
 

---------------------------

Cupmester 2006
15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 20 sep 07, 11:00
Endret: 20 sep 07, 11:17
Opprinnelig postet av Biscuitman88

Jeg har hvertfall ikke fått gjort om min straff.  I den siste (dvs den andre) mailen jeg fikk fra Morgan, sier han vel egentlig bare at "jeg tydelig har gitt uttrykk for mitt syn på ham, derfor spiller det liten rolle hva han svarer".

Slik går det også an å unngå å besvare på spørsmål.. Spørsmål jeg forøvrig FORTSATT ikke har fått svar på  



Det hadde definitivt vært artig å vite litt mer om de rettslige forpliktelser man inngår når man går inn på en stadion, for personlig mener jeg at du har en god sak, for du har ikke gjort noe galt inne på Frstad stadion...

Noen som vet hvilke muligheter man har for å prøve en sånn avgjørelse rettslig? Jeg tror definitivt det IKKE er så enkelt at Morgan personlig kan utestenge hvem som helst, uten noen form for grunn, for å si det sånn.

Ingen vil leve i et samfunn hvor man blir straffa uten noen form for prosedyre, informasjon og saksgjennomgang.

Jeg skal prate litt med et par advokatvenner av meg i helga, skal forhøre meg litt.

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 20 sep 07, 11:05
Opprinnelig postet av Per Egil
Bønna og Radoslaw, jeg leser de to siste innleggene deres som direkte trusler mot klubben. I en periode hvor dere blir fulgt med argusøyne bør dere kanskje være forsiktige med uttalelser som ...det man får igjen er en situasjon som vil bli svært vanskelig for klubben å håndtere... og ....I dette tilfellet, så ber man nærmest om bråk. Om dere ønsker støtte for deres sak er ikke provokasjon veien å gå. Jeg ser du nevner det slitte ordet respekt,  bønna. Om dere ønsker respekt bør dere avstå fra å lire av dere trusler som bare øker avstanden mellom dere og mannen i gata. 


Så det du sier er at vi ikke kan ha immunitet her inne for ting vi mener? Mao at vi tenker forbudte tanker? I så fall er det noe av det værste og misantropiske standpunkt jeg jeg har lest i hele denne uendelig lange tråden, og det sier fankern meg ganske mye!

Skjønt, jeg har sett at en av de klagene det har blitt referert til fra PHs styres side var saken mot Zoran etter Stabæk-kampen, og den saken ble KUN lagt ut her på forumet, altså aldri sendt inn som en formell klage.

Nei, hvis vi skal ha et samfunn hvor du kan utestenges fra stadion pga ting du mener her inne, da ville de ikke være stort å skryte av, for rettferdighet og respekt for andre er jo da helt borte.

Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 20 sep 07, 11:18
Endret: 20 sep 07, 11:29
Immunitet? Hvorfor skal dere ha det? Om noen fremsetter trusler, slik som bønna og Radoslaw gjør, bør det vel ikke være så underlig om noen reagerer? Det har ingenting med misantropi å gjøre. Den totale mangel på selvinnsikt som her utvises er ganske påfallende. Jeg regner med at dere har oppfattet at det er mange som er uenige i deres standpunkter og skeptiske til deres holdninger, da kommer dere ingen vei med pompøse provokasjoner.

Dette forumet er åpent for alle, og en kommentar her kan leses av alle som tar seg bryet med å klikke seg inn. Da bør man holde seg for god til å komme med trusler.

Ytringsfrihet er ikke frihet til å si hva man vil. Ytringsfriheten har sine begrensninger ved at man blant annet ikke kan komme med påstander som kan virke krenkende eller truende.

---------------------------

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 20 sep 07, 11:45

Opprinnelig postet av Per Egil

Ytringsfrihet er ikke frihet til å si hva man vil. Ytringsfriheten har sine begrensninger ved at man blant annet ikke kan komme med påstander som kan virke krenkende eller truende.

Bra innlegg. Bare for å kommentere det siste fra en litt annen vinkel: 

Full ytringsfrihet må bety at alle andre har rett til å si akkurat hva de vil om deg.

Spørsmålet er hvor morsomt det egentlig er i lengden.

Det er mange som blander sammen ytringsfrihet med egoisme. De tenker ikke lenger enn at de selv ønsker å få sagt det de har på hjertet. Samtitid vil de gjerne ha seg frabedt at andre sier noe kritisk til eller om dem selv.

Det finnes et  treffende uttrykk som oppsummerer den slags holdninger, men i ytringsfrihetens navn skal jeg velge å holde kjeft om akkurat det akkurat nå.

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 20 sep 07, 11:55
Opprinnelig postet av Per Egil
Bønna og Radoslaw, jeg leser de to siste innleggene deres som direkte trusler mot klubben. I en periode hvor dere blir fulgt med argusøyne bør dere kanskje være forsiktige med uttalelser som ...det man får igjen er en situasjon som vil bli svært vanskelig for klubben å håndtere... og ....I dette tilfellet, så ber man nærmest om bråk. Om dere ønsker støtte for deres sak er ikke provokasjon veien å gå. Jeg ser du nevner det slitte ordet respekt,  bønna. Om dere ønsker respekt bør dere avstå fra å lire av dere trusler som bare øker avstanden mellom dere og mannen i gata. 

Radoslaw, på forrige side beskriver du utmeldelsessaken og klubbens håndtering som et politisk maktspill? Hvaforno? Hvor kommer politikk inn i bildet? Morgan skriver i sitt innlegg på klubbens hjemmesider at det var uenighet innad i FFK om hvordan saken skulle håndteres. Hvem er de påståtte poltiske kreftene? Hvor er maktspillet? Eller er dette bare tom og svulstig retorikk uten rot i virkeligheten?

Ellers lurer jeg veldig på hva finurlig blussing er, bønna. Jeg gleder meg.


Så du svelger alt det Morgan sier du da? Skjønner ikke at det går an å ha tiltro til en klubb som håndterer en sånn sak så dårlig. Er jo litt merkelig at overalt Morgan ferdes oppstår det problemer. Klanen fyrer av bluss på tribuner over hele Norge, men ingen medlemmer blir ekskludert av den grunn. Det er stor forskjell på å tenne bluss og å kaste en ølboks i hodet på en spiller.

Det er ikke trusler de kommer med, de bare redegjør for hva dette vil føre til. Det er utrolig mange som har mistet all RESPEKT for PH nå og jeg ser frem imot at en ny supporterklubb dannes. Så kan dere spise vaffler, drikke kaffe og se på den nydelige hesten deres!

---------------------------

Hiv styret!!!!


Kølla Riisa

Bedriftsspiller
Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 8

Lagt til: 20 sep 07, 12:25

Orker ikke lese igjennom hele denne tråden nå, men hva er status på de 3 siste som er utestengte? Har de fått anledning til å  forklare sin verjson eller råder kommunismen forsatt i byen?

Forøvrig ble en LSK supporter ilagt en kamps karantene etter kinaputter på Viking Stadion. Opp til flere ble under samme kamp observert kjeftende på medsupportere for å få opp stemininga, dog uten uten noen straff.

---------------------------

www.ultrasfeltc.com
www.tribunekultur.com


Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 20 sep 07, 12:32
Opprinnelig postet av Rasle
Opprinnelig postet av Liraren
Ble avklart med en vakt og fikk også tillatelse av en vakt. Så du skyter deg litt på leggen!


Hjelper lite å få tillatelse av en vakt når denne vakta ikke har noen som helst mulighet til å tillate det.
 

 

Så du mener at vakta er bare til pynt, vakta har ingen rettigheter! Det du sier her, han kan ikke gjøre noenting som helst da?

---------------------------

Står vi en for alle, alle for en? Nei trukke det


Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 20 sep 07, 12:37
Endret: 20 sep 07, 12:37
Opprinnelig postet av Kølla Riisa

Forøvrig ble en LSK supporter ilagt en kamps karantene etter kinaputter på Viking Stadion.

 

Kinaputt ?! DET er tribunekultur det. Hadde vel heller ikke venta meg noe annet fra felt C ha..ha...

---------------------------

"men når det står mammaer og unger der som er mer opptatt av å se på kamp, er det kanskje ikke rart man blir irritert"
Fri-hetts for ultras, ja til ekte fotball-glede.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 20 sep 07, 12:49
Opprinnelig postet av Liraren

 

Så du mener at vakta er bare til pynt, vakta har ingen rettigheter! Det du sier her, han kan ikke gjøre noenting som helst da?

Du kan nesten si det på den måten. Sånn jeg ser det så har vaktene kun et rapporteringsansvar. De har nok ingen myndighet til å legge hand på folk. Dette har nok bare de som har lovt til det å gjøre, Politi etc.


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 20 sep 07, 13:07

Riktig som Rune Haugen sier. Det private vakter kan gjøre er det samme som alle kan gjøre; nemlig å gripe inn for å hindre forbrytelse som ville skade liv eller eiendom. Men man har bare lov til å gripe inn med hva man kan kalle en minimumsinnsats. Hvis gjerningsmannen forsøker å stikke av skal man være forsiktig med å holde ham igjen. Man avverger ikke er forbrytelse ved å hindre en tyv/bråkmaker i å forsvinne.

Hvis forbrytelsen allerede er begått og gjerningsmannen er tatt på fersken har man noe bedre grunnlag for å holde ham fast til politiet kommer. Men selv da må man være forsiktig.

Under angrep har man rett til å forsvare seg med rimelige midler i forhold til alvoret i angrepet. Står liv i fare så behøver man ikke nøle for å fundere om man har lov til å ty til makt eller ikke. Da slår man heller først. Men igjen, kun i den grad det er strngt nødvendig for å hindre et akutt angrep. Man skal ikke fortsette å ta ut sinne på en allerede overmannet angriper. Da gjør man seg selv til en lovbryter.

Særlige rettigheter til å gripe inn overfor folk er det bare politiet som har.

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 20 sep 07, 13:29
Endret: 20 sep 07, 14:26

Opprinnelig postet av Schpa84

Det er ikke trusler de kommer med, de bare redegjør for hva dette vil føre til. 

Så kan dere spise vaffler, drikke kaffe og se på den nydelige hesten deres!


Artig å lese innleggene dine syns jeg. (dro fram det som jeg syns var viktig.)

men jeg er enig i 1ting (vi er enige om noe :-)...akkurat den hesten kunne jeg spart meg for....

 

Moderator [/quote]inga ble feil igjen gett..

Mod: Ble det riktig nå? Send PM hvis det er mer du vil rette på.

---------------------------

"men når det står mammaer og unger der som er mer opptatt av å se på kamp, er det kanskje ikke rart man blir irritert"
Fri-hetts for ultras, ja til ekte fotball-glede.



Flat Trådet Nøstet
Side 48 av 59 48

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f