Husk meg
Brukernavn
Passord

4 personer utestengt fra Fredrikstad stadion i fremtiden

Flat Trådet Nøstet
Side 31 av 59 31

paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 13 sep 07, 11:55
Opprinnelig postet av Olavesen

Er det firetusen medlemmer på forumet?

Jeg synes det virker som folk er ganske delte i meningene sine jeg. Slik jeg ser det: Straffen er for streng.

Tror det er rundt 4000 medlemmer i plankehaugen.Hvor streng straffen er kan diskuteres,er faktisk enig i at det burde holdt ut sesongen eller noe

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 13 sep 07, 11:56
Tipper at innen neste kamp er straffen redusert....

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 13 sep 07, 11:57
Opprinnelig postet av Olavesen

Er det firetusen medlemmer på forumet?

Jeg synes det virker som folk er ganske delte i meningene sine jeg. Slik jeg ser det: Straffen er for streng.

Fire tusen medlemmer i PH, hvis jeg forsto det rett.

Straffen er kanskje litt streng ja. Og begrunnelsen kom lovlig sent. Men den kom. Og det kan ha vært mer som det ikk eer noen grunn til å rippe opp i nå, men som spiller inn i straffeutmålingen. Dessuten må man ta i litt hvis man skal signalisere en holdning klart og tydelig.

Hva gjelder Zoran så kommer vel han til å gå på FFK kamper den dagen han er 90 år+ og kommer med gåstol. Livet hans går ikke i stykker på grunn av dette.

Ikke mitt heller.

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


Ramirez

Bedriftsspiller

Ble medlem: 12 sep 07
Innlegg: 15

Lagt til: 13 sep 07, 12:07

Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 13 sep 07, 12:08
Opprinnelig postet av Kjernen.no

Avisene forsøker å lage en sak ut av ni såkalte håndholdte fyrverkeri i Sandefjord. Sandefjord-politiet også. Nå skal det studeres video og bilder og synderne skal tas. Man skulle jo tro politiet hadde mer enn nok med å gjøre opp for sine egne overtramp for tida, men det er nå så. Slik er det alltid når det blusses. Ikke noe nytt. Verre er det jo at supporternes talsmann faller sine egne i ryggen. Vi liker ikke dette, sier Richard Jansen i Norsk Supporter Allianse. Dumt og unødvendig. Feil, Richard. Det er ikke det du skal si. Javel, kunne du sagt i stedet. Og så? Klubbene bryr seg jo ikke stort om slikt lenger, de bruker til og med bilder av fenomenet på nettsider og i reklame for seg selv. Det kan faktisk se ut til at de etter hvert har fått opp øynene for at spontanitet på tribunene trekker folk, ikke skremmer dem bort. Typisk norsk å slå ned på alt som ikke er avtalt og godkjent på forhånd. Egenart og entusiasme må reguleres og risikovurderes. Familievennlig, må vite. Ordnung muss sein. La nå oss på tribunen få utvikle tribunekulturen, blir helt sikkert mye bedre enn om man skal gjøre det fra bak pleksiglassene på Ullevaal. Ikke er det et sikkerhetsproblem heller, det er i så fall bare for at man må gjøre det i skjul og frykt for at vaktene skal storme inn og skape kaos. Det kan du si neste gang, Jansen. Hvis du fortsatt ønsker å være representativ for norske supportere.


Hør hør.  RBK viser vei!

---------------------------

Ultras mentalita - Brigade RødHvit
HATER NFF .


Memyselfandi

Juniorspiller
Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 154

Lagt til: 13 sep 07, 12:24

Opprinnelig postet av paco
Hvis jeg ikke har fått feil opplysninger så har Plankehaugen økt i antall medlemmer de 2 siste dagene og det sier vel bare sitt om hvor FFK sine supportere står i denne saken,men kansje noen andre kan få ut mere nøyaktig tall enn det jeg har fått høre.Det som er sikkert er at det er rundt 10 personer her inne som klager som f mens de resterende 3990 holder kjeft.

 

Har ikke meldt meg ut, men behøver ikke være enig i at personer blir straffet uten at de får noen begrunnelse.

Er tiltalte skyldig til det motsatte er bevist?

---------------------------

Gud forby at Ham-Kam spiller i tippeligaen igjen.............


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 13 sep 07, 12:30
Endret: 13 sep 07, 12:31
Opprinnelig postet av Memyselfandi

Er tiltalte skyldig til det motsatte er bevist?

I utgangspunktet ja. Det er det som er det alminnelige, når vi feilbarlige mennesker skal til å mene ting om hverandre. Vi har i blant veldig lett for å tro at andre har gjort noe teit. Og når vi først har valgt å tro det er vi veldig redde for at det skal komme fram noe som viser at vi tok feil. Det er derfor vi har et rettsprinsipp som er til for å gi den tiltalte en viss rett til å forsvare seg. Det trengs, for å si det forsiktig. Men det betyr ikke at verden er så kul at alle mennesker lever etter det prinsippet til enhver tid. Desverre.

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 13 sep 07, 12:33
Opprinnelig postet av HBL
Synes Ulf kommer med en god forklaring.  Plankehaugen har nulltoleranse for ulovlig blussing o.l. Dette har også de i BRH ( Barne Rompe Hagen) gått med på ved et tidligere møte, så slutt å klage BRH. Voks opp. 

Jeg støtter styrret i Plankehaugen i deres beslutning.

Hilsen Henning Bødtker-Lund



Å her har vi jammenden den mest voksne av dem alle! Jammen driter du på egen legg. Voks opp.

---------------------------

Ultras mentalita - Brigade RødHvit
HATER NFF .


jambo

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 314

Lagt til: 13 sep 07, 12:46
Endret: 13 sep 07, 13:17

 

Opprinnelig postet av Frode


Det er sånn det utvikler seg om man ikke griper inn tidlig. Hørte igjennom intervjuet med Berg nå. 100% enig med han.
Samme f hvor mange ulykker det har vært, det er forbudt og da må man forholde seg til det. Nå vet folk som tenner bluss hva som venter... Veldig enkelt og forholde seg til.

 

Kjære Frode...

 

Man stenger ikke folk ute fra stadion fordi man slår i reklameskiltene, fordi at det på sikt kan utvikle seg til at man river dem ned.

Man utestenger ikke folk fra stadion fordi man drikker brus på stadion, fordi det kan utvikle seg til at man drikker ØL på tribunen.

Her han man definitivt skutt spurv med kanoner. Skjønner ikke at du tør gå ut for dør jeg, med så mye livsfarlig som skjer rundt deg.


stenhard

A-lagspiller

Ble medlem: 14 jun 03
Innlegg: 587

Lagt til: 13 sep 07, 12:48
Må bare spørre om en ting. Du var sikkert på Nadderud. Det blåste noe helt for jævlig. Reklameplakater fløy regelrett gjennom luften til tider. Hvor lurt synes du det er å tenne bluss da?

---------------------------

03.08.2005 Fredrikstad - Rosenborg 5-1


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 13 sep 07, 13:02
Blir man virkelig utestengt på livstid i England for bluss?

Tror jaggu jeg skal ta med bluss neste gang, ha det oppi rumpa , så slipper jeg å dra dit mer, er jo så dyrt

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 13 sep 07, 13:04
Endret: 13 sep 07, 13:05

stenhard,

det hørtes da genialt ut! På en så forblåst dag hvor reklameskiltene flyr høyt og lavt burde ingen være på Nadderud uansett.  Fyr opp et bluss så blir man kanskje kvitt hele den gamle rønna.

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5516

Lagt til: 13 sep 07, 13:17

Opprinnelig postet av Costanza
Likevel får casuals som har organisert og gjennomført masseslagsmål med andre casuals i Kristiansand mildere straff enn supporterne i Fredrikstad som har tent på bluss og kjeftet på medsupportere....

Jeg forstår som sagt veldig godt dersom de rammede i Fredrikstad føler seg urettferdig behandlet.

 

Har du lest PM jeg sendte deg?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Frode

A-lagspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 697

Lagt til: 13 sep 07, 13:42
Opprinnelig postet av jambo

 

Opprinnelig postet av Frode


Det er sånn det utvikler seg om man ikke griper inn tidlig. Hørte igjennom intervjuet med Berg nå. 100% enig med han.
Samme f hvor mange ulykker det har vært, det er forbudt og da må man forholde seg til det. Nå vet folk som tenner bluss hva som venter... Veldig enkelt og forholde seg til.

 

Kjære Frode...

 

Man stenger ikke folk ute fra stadion fordi man slår i reklameskiltene, fordi at det på sikt kan utvikle seg til at man river dem ned.

Man utestenger ikke folk fra stadion fordi man drikker brus på stadion, fordi det kan utvikle seg til at man drikker ØL på tribunen.

Her han man definitivt skutt spurv med kanoner. Skjønner ikke at du tør gå ut for dør jeg, med så mye livsfarlig som skjer rundt deg.



Nei, men river du de ned, eller tenner bluss blir du :-)

Nei, men drikker du øl blir du utestengt...av ordensgrunner :-)

Du misforstår. Jeg er overhodet ikke redd, men man må vel ha visse retningslinjer likevel ? Må folk bli redde for at ting ikke skal være tillatt ?

Jeg er enig som jeg har sagt 10 ganger før her inne at straffen virker streng. Men forstår PH ledelsen godt at de ønsker å jobbe mot krefter som fører til at vi må eskorteres bort av politiet fra bortekampene. Fortjent eller ikke... Det er PH`s omdømme som her har blitt skadet, og de handler i forhold til dette.

---------------------------

Frode
- Semper fi Fredrikstad
- Norgesmester 2006
- Seriemester 2009


jambo

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 314

Lagt til: 13 sep 07, 13:51
Endret: 13 sep 07, 14:17

 

Opprinnelig postet av Frode


Nei, men river du de ned, eller tenner bluss blir du :-)

Nei, men drikker du øl blir du utestengt...av ordensgrunner :-)

Du misforstår. Jeg er overhodet ikke redd, men man må vel ha visse retningslinjer likevel ? Må folk bli redde for at ting ikke skal være tillatt ?

Jeg er enig som jeg har sagt 10 ganger før her inne at straffen virker streng. Men forstår PH ledelsen godt at de ønsker å jobbe mot krefter som fører til at vi må eskorteres bort av politiet fra bortekampene. Fortjent eller ikke... Det er PH`s omdømme som her har blitt skadet, og de handler i forhold til dette.

 

Poenget mitt Frode er at du skriver tidligere her at det er viktig å slå ned på ting FØR det utvikler seg. Det er greit å slå ned på ting FØR det utvikler seg, men man kan ikke gi samme straff som om det allerede skal ha skjedd. La oss nå si at Zoran har blitt utestengt så lenge fordi han kjefta litt på en medsupporter, og at han tente et bluss på en parkeringsplass før kampen. For dette blir han utestengt 1,5 år. Hvilken straff skal man da gi en som evt havner i slagsmål på eller like utenfor stadion. En som tenner bluss og evt. kaster det ut på banen. Kanskje skal han få livstid? Men for en supporter som Zoran så svir 1,5 år like mye som livstid.

 

Man må få straff etter handling, ikke hva som evt. kan skje ved en senere anledning.

 

Skjønner du?


Frode

A-lagspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 697

Lagt til: 13 sep 07, 13:56
Endret: 13 sep 07, 14:17
Opprinnelig postet av jambo

Poenget mitt Frode er at du skriver tidligere her at det er viktig å slå ned på ting FØR det utvikler seg. Det er greit å slå ned på ting FØR det utvikler seg, men man kan ikke gi samme straff som om det allerede skal ha skjedd. La oss nå si at Zoran har blitt utestengt så lenge fordi han kjefta litt på en medsupporter, og at han tente et bluss på en parkeringsplass før kampen. For dette blir han utestengt 1,5 år. Hvilken straff skal man da gi en som evt havner i slagsmål på eller like utenfor stadion. En som tenner bluss og evt. kaster det ut på banen. Kanskje skal han få livstid? Men for en supporter som Zoran så svir 1,5 år like mye som livstid.

 

Man må få straff etter handling, ikke hva som evt. kan skje ved en senere anledning.

 

Skjønner du?



Straff for slåsskamp: Stor bot, betinget fengsel ??
Utestengelse flere år...

Mener ikke at man skal ta lovlige ting før det utvikler seg til ett lovbrudd. Men jeg mener man må reagere på små lovbrudd så vi kan forhindre de større...make sense ?

Vi er nok ikke så veldig uenige, som jeg har sagt tidligere...5 kampers utestengelse ville jeg nok selv ha godt for, hvis de skyldige har tent bluss osv som påstått. Men jeg tror også ett saklig brev til PH styret er det beste for de utestengte...dette må de på en måte orden opp i selv.

---------------------------

Frode
- Semper fi Fredrikstad
- Norgesmester 2006
- Seriemester 2009


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 13 sep 07, 14:08
Når Ulf Berg snakker at vi ble eskortert bort til bussene bare rister jeg på hodet. Jeg var i buss 1, og kan ikke si jeg kjenner meg igjen i dette han sier. Det var ikke mer politi / vakter enn det det pleier å være. Han snakker som om det er rene engelske tilstander og at vi ble geleida bort til bussene, har dere hørt sånt sprøyt.

b-tribunesliter

A-lagspiller
Ble medlem: 19 okt 04
Innlegg: 273

Lagt til: 13 sep 07, 14:23

Opprinnelig postet av Rune Haugen
Når Ulf Berg snakker at vi ble eskortert bort til bussene bare rister jeg på hodet. Jeg var i buss 1, og kan ikke si jeg kjenner meg igjen i dette han sier. Det var ikke mer politi / vakter enn det det pleier å være. Han snakker som om det er rene engelske tilstander og at vi ble geleida bort til bussene, har dere hørt sånt sprøyt.

 

Ja, ikke nødvendigvis fra deg, men fra 70% av de andre som debatterer denne saken, mange lederemner  her på nettet gett......

Ulf  B.har gjort en så stor jobb for Fredrikstad som by, er det en som burde stått på sokkel her i byen ved siden av Terje Høili så er det han. Kanskje er Zoran`s utestengelse noe hardt og bør revurderes, alle kan gjøre feil, men husk at Zoran er en stor påvirker for visse personer, denne "makten" bør han håndtere som voksenperson, ikke som en guttunge. Men han trenger nok en kraftig advarsel, de andre hvalpene rundt ham kan drite og dra.


jambo

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 314

Lagt til: 13 sep 07, 14:36
Opprinnelig postet av b-tribunesliter

Opprinnelig postet av Rune Haugen
Når Ulf Berg snakker at vi ble eskortert bort til bussene bare rister jeg på hodet. Jeg var i buss 1, og kan ikke si jeg kjenner meg igjen i dette han sier. Det var ikke mer politi / vakter enn det det pleier å være. Han snakker som om det er rene engelske tilstander og at vi ble geleida bort til bussene, har dere hørt sånt sprøyt.

 

Ja, ikke nødvendigvis fra deg, men fra 70% av de andre som debatterer denne saken, mange lederemner  her på nettet gett......

Ulf  B.har gjort en så stor jobb for Fredrikstad som by, er det en som burde stått på sokkel her i byen ved siden av Terje Høili så er det han. Kanskje er Zoran`s utestengelse noe hardt og bør revurderes, alle kan gjøre feil, men husk at Zoran er en stor påvirker for visse personer, denne "makten" bør han håndtere som voksenperson, ikke som en guttunge. Men han trenger nok en kraftig advarsel, de andre hvalpene rundt ham kan drite og dra.

 

Stopp opp og tenk deg litt om:

Det er da ingen som setter spørsmålstegn ved jobben Ulf Berg har gjort for FFK, Fredrikstad og PH. Du klarer tydeligvis ikke å skille sak og person. Det finnes da ikke en eneste en i hele verden som aldri har gjort en feil. Selv store og sterke ledere gjør til stadighet feil, det er det som gjør dem så gode.

ulf Berg kan gjøre feil han også, som alle andre. Kanskje har han gjort det i denne saken.

 

Det er da ingen som betviler at han er en særdeles dyktig person av den grunn...!!


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 13 sep 07, 14:38
Opprinnelig postet av paco
Hvis jeg ikke har fått feil opplysninger så har Plankehaugen økt i antall medlemmer de 2 siste dagene og det sier vel bare sitt om hvor FFK sine supportere står i denne saken,men kansje noen andre kan få ut mere nøyaktig tall enn det jeg har fått høre.Det som er sikkert er at det er rundt 10 personer her inne som klager som f mens de resterende 3990 holder kjeft.


Da får du be alle de flinke nye medlemmene ta over og lage livet på stadion da vet du. Det burde jo ikke være noe problem, det er jo 4000 engasjerte sjeler som burde være mer enn nok til å lage et helsikes liv i denne fantastiske "supporterklubben", for med alle disse trenger vi jo ikke i det hele tatt den engasjerte kjernen til å synge.

---------------------------

Go tell the Spartans, passerby,
That here, by Spartan law, we lie

NEI TIL HETS AV BRH!



Flat Trådet Nøstet
Side 31 av 59 31

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f