Husk meg
Brukernavn
Passord

4 personer utestengt fra Fredrikstad stadion i fremtiden

Flat Trådet Nøstet
Side 27 av 59 27

Biscuitman88

A-lagspiller

Ble medlem: 09 aug 04
Innlegg: 281

Lagt til: 12 sep 07, 22:38

Opprinnelig postet av T.Olsen
Opprinnelig postet av United
Nei, Ulf Berg og resten av gjengen kan for min del ta med seg termosene sine og synge fredrikstadgutter våre veier et sted for seg selv. Vi som vil skape tribunekultur bør få lov til å stå der vi vil, enten vi er i PH, BRH eller ingen av delene.


Jeg bare spør;
Hvorfor er du på kamp? For å skape "tribunekultur", eller for å se på fotball?

Det kom jo overhodet ikke som noen overraskelse at du tydeligvis ikke har kapasitet til å gjøre to ting på en gang da

Å for å svare på spørsmålet ditt: Jeg er der for å skape tribunekultur og liv på tribunen, samt og ikke BARE se på fotball - men også å synge, hoppe og heie laget frem til seier!!

---------------------------

FFK - Norgesmester 2006!
Reading FC - pride of Berkshire!!!


Marcus

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07
Innlegg: 675

Lagt til: 12 sep 07, 22:38
jeg er på kamp for å PRØVE å skape tribunekultur og for å se på kampen!! det går ann å gjøre to ting samtidig vet dere !

---------------------------

Står Vi En For Alle Og Alle For En !! Blø For Drakta !! I Hver Eneste Kamp !!


T.Olsen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 07
Innlegg: 710

Lagt til: 12 sep 07, 22:39
Opprinnelig postet av United

Opprinnelig postet av T.Olsen
Opprinnelig postet av United
Nei, Ulf Berg og resten av gjengen kan for min del ta med seg termosene sine og synge fredrikstadgutter våre veier et sted for seg selv. Vi som vil skape tribunekultur bør få lov til å stå der vi vil, enten vi er i PH, BRH eller ingen av delene.


Jeg bare spør;
Hvorfor er du på kamp? For å skape "tribunekultur", eller for å se på fotball?

Kan jo stille spm tilbake, hvorfor er PH på kamp, for å varme seg mens de ser på fotball eller for å lage liv som igjen fører til at de oppildner spillerne?


For å motta og spre glede, synge og ha det gøy, synge og skape stemning, føle seg som en del av et felleskap.. Jeg bare antar, har aldri stått i PH, eller tatt opp dette med noen i PH.
Uansett, hvorfor vil du ikke svare på spørsmålet jeg stiller? Har du ikke noe svar?

---------------------------

Gashi!


Biscuitman88

A-lagspiller

Ble medlem: 09 aug 04
Innlegg: 281

Lagt til: 12 sep 07, 22:41

Opprinnelig postet av dracula
PS tiltross for jeg har vært av de som har stilt store spørsmål ang. M.A sin rolle i "Shittu" saken synes jeg også at "Kjeksmannen" går forlangt når han forhåndsdømmer M.A i denne saken. M.A er ikke dømt for rettsaken er avgjort. La oss da diskutere reaksjoner.

Og hva har M.A. gjort med meg og flere av de andre utestengte om jeg tør spørre?? Fikk vi tilbud om å forklare oss selv? Har vi fått noen anke/klage-mulighet? NEI!!!!!

---------------------------

FFK - Norgesmester 2006!
Reading FC - pride of Berkshire!!!


T.Olsen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 07
Innlegg: 710

Lagt til: 12 sep 07, 22:41
Opprinnelig postet av Biscuitman88

Opprinnelig postet av T.Olsen
Opprinnelig postet av United
Nei, Ulf Berg og resten av gjengen kan for min del ta med seg termosene sine og synge fredrikstadgutter våre veier et sted for seg selv. Vi som vil skape tribunekultur bør få lov til å stå der vi vil, enten vi er i PH, BRH eller ingen av delene.


Jeg bare spør;
Hvorfor er du på kamp? For å skape "tribunekultur", eller for å se på fotball?

Det kom jo overhodet ikke som noen overraskelse at du tydeligvis ikke har kapasitet til å gjøre to ting på en gang da

Å for å svare på spørsmålet ditt: Jeg er der for å skape tribunekultur og liv på tribunen, samt og ikke BARE se på fotball - men også å synge, hoppe og heie laget frem til seier!!



Hehe.. Der traff du spikeren på hodet.
Godt svar. Skulle gjerne lagt til smilefjes, men det funker ikke, teksten jeg har skrevet forsvinner når jeg legger det til.. :)

---------------------------

Gashi!


United

Bedriftsspiller
Ble medlem: 12 sep 07
Innlegg: 7

Lagt til: 12 sep 07, 22:41

Opprinnelig postet av Marcus
jeg er på kamp for å PRØVE å skape tribunekultur og for å se på kampen!! det går ann å gjøre to ting samtidig vet dere !

 

Nemlig!
Selvfølgelig er vi alle der for å se på kampen, spørsmålet er bare hvilke intensjoner utenom det PH har.
For min del kan det virke som om disse fire (kjenner de ikke) har stått for mye av livet på ph-feltet. (tenker da på å dra igang sanger osv.) Samtidig virker det for meg som om disse fire kobles mot BRH, og da får dette meg til å tro at det er BRH som står for det livet jeg ønsker det skal være på stadion.

Korriger meg gjerne om det er feil.


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 12 sep 07, 22:43
Opprinnelig postet av dracula

Likevel velger jeg å tro at en såpass seriøs supporterklubb som PH har en god grunn for sin avgjørelse. Jeg ser i utgangspunkt på reaksjonen som et sunhetstegn fra en supporterklubb som velger å ta avstand fra en oppførsel fra medlemmer som kan være "skadelige" ikke først og fremst for PHog FFK, men for fotballen generellt.



Så la oss ta det du sier for god fisk og la oss leke med et hypotetisk tilfelle:
Si at du hadde blitt anklaga for en forbrytelse du ikke har gjort. Så nedlegger aktoratet en påstand om 2 års ubetinget fengsel. Så ville du ha tenkt tanken: "Jeg velger å tro at en såpass seriøs aktor har en god grunn for sin påstand, og ser på reaksjonen som et sunnhetstegn fra en påtalemakt som tar avstand fra denne type forbrytelser, og mener derfor jeg bør ta min straff uten å mukke". Ja? Hva tror du sjøl du ville ha tenkt?

Jeg tror helt sikker du skjønner det totalt urimelige i ditt standpunkt om at PH er "såpass seriøs" og at straffen derfor er helt på sin plass

SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 12 sep 07, 22:43

Jeg vil si ett par ting til i denne diskusjonen, men nå motsatt vei..

Når jeg noen ganger har vært litt sent ute og ikke kan ha stått der hvor Zoran står (sto) for å synge har jeg måttet stå på kanten for å synge der.. MEN når jeg har sunget, heiet guttane frem og kanskje vært litt ivrig, har jeg følt å få en del stygge blikk på meg og de andre jeg står med..

Hvis det er meningen at vi skal stå og holde kjeft (slik jeg føler det) blir ikke jeg å se på feltet til året for å si det sånn..

Synes det er trist at enkelte folk IKKE vil at vi skal synge, det var nettopp derfor jeg flyttet meg fra hovedtribunen til plankehaugen feltet for å heie og synge guttane frem..

Ble f.eks på hovedtribuna første året i Tippeligaen bedt om å holde kjeft fordi jeg var litt for ivirig og skrek litte granne, etter den situasjonen flyttet jeg meg til Plankehaugen for å gjøre nettopp det.. Men når man blir sett på som en farlig mann på grunn av at man heier og synger så blir det for dumt i mine øyne..

Slik føler jeg det ihvertfall...

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


United

Bedriftsspiller
Ble medlem: 12 sep 07
Innlegg: 7

Lagt til: 12 sep 07, 22:44
Opprinnelig postet av T.Olsen
Opprinnelig postet av United

Opprinnelig postet av T.Olsen
Opprinnelig postet av United
Nei, Ulf Berg og resten av gjengen kan for min del ta med seg termosene sine og synge fredrikstadgutter våre veier et sted for seg selv. Vi som vil skape tribunekultur bør få lov til å stå der vi vil, enten vi er i PH, BRH eller ingen av delene.


Jeg bare spør;
Hvorfor er du på kamp? For å skape "tribunekultur", eller for å se på fotball?

Kan jo stille spm tilbake, hvorfor er PH på kamp, for å varme seg mens de ser på fotball eller for å lage liv som igjen fører til at de oppildner spillerne?


For å motta og spre glede, synge og ha det gøy, synge og skape stemning, føle seg som en del av et felleskap.. Jeg bare antar, har aldri stått i PH, eller tatt opp dette med noen i PH.
Uansett, hvorfor vil du ikke svare på spørsmålet jeg stiller? Har du ikke noe svar?

Joda, jeg skal komme med et svar jeg. Jeg er på stadion for å:

- se på laget i mitt hjerte

- gjøre hva jeg kan for at spillerne på banen skal yte sitt beste til enhver tid

- ha det moro (noe jeg har når folk som denne Zoran dra i land sangene sine)

 


Goran Karlsen

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 434

Lagt til: 12 sep 07, 22:46

Enig at gutta trenger et par kamper i straff for blussing. Dette ville også hatt en preventiv virkning for alle andre.

Det som irriterer meg er straffen på 1,5 år. Hvis noen av gutta blir tatt for blussing i 2009 sesongen ,må vel straffen være nakkeskudd eller noe lignende. Maken til straff skal man lete lenge etter.

Vi må huske på at ingen av oss er ufeilbare. Alle kan ha en dårlig dag og gjøre noe dumt på en kamp. Det er faktisk viktig å rope et lite varsko, hvis de opplysningene til Buiscuit stemmer. Neste gang kan det være DEG.

N.B! Jeg liker heller ikke å bli kjefta huden full for at man ikke synger. Her kan sikkert mange i BRH og Plankehaugen bli flinkere. Det går an å gå litt varsomt fram.

---------------------------

Whiskeypætt med dusk


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 12 sep 07, 22:55
Opprinnelig postet av Biscuitman88

Alle som mener det er greit å begå lovbrudd skal holde seg hjemme neste kamp?? Hmmm, inkluderer det også MA og forfalsking av underskrifter??

 

Skal du gjøre om dette til en kamp mot Morgan Andersen også nå? Diskuter sak og ikke person så kanskje vi klarer å holde et snev av saklig nivå på dette...

---------------------------

Rød/Hvit til jeg dør

Har jeg tro? Ja det skulle jeg mene, spørsmålet må være hva man skal tro på...

"kom aldri med noen forutsigelser, spesielt ikke om fremtiden" - S. Goldwyn


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 12 sep 07, 22:56
Opprinnelig postet av SirLion
Berg sier også at når vi neste år står på den andre siden, så vil det være ett sangfelt og ett felt hvor folk vil være stille.. + at det vil bli sanggrupper o.s.v slik Klanen har.. http://www.ffktv.no/  intervju der..


Der ja! Nå nærmer vi oss kjernen av problemet!

Det som er faktum er at PHs styre ikke har klart å håndtere BRH og Zoran i det hele tatt, de har skjult seg bak paragrafer, og "regelbrudd" som i beste fall kan diskuteres, i stedet for å finne konkrete løsninger på konkrete problemer. De har "løst" problemet med å eskalere fronten, falsk "tysting" overfor politi osv osv.

BRH, Zoran og sangkjempene i PH skulle selvfølgelig ha hatt sin egen del av tribunen for lenge siden, sånn at de med barn og tanter kan velge å stå et helt annet sted, og sånn at de som virkelig er interesserte i å synge står sammen for at effekten skal bli så bra som mulig.

PH skal være en supporterklubb for alle, men hvor enkelt er det egentlig, når PH består av alt fra halvinteresserte barnefamilier, til die-hards som står på 100% av tida for å støtte laget?

Det er riktig som det har blitt sagt ellers her at PH nå står foran et veiskille. Hvis PH har ambisjoner om å kunne lage stemning i det hele tatt er det helt avgjørende at styret finner konkrete løsninger på de enorme meningsforskjellene som er ute og går.

Personlig har jeg aldri vært så nærme å kalle meg "BRH" som akkurat nå, enda jeg ikke anser meg sjøl for å være den type supporter. Hvorfor? Jo, fordi hvis jeg skulle velge mellom et harmløst PH-felt totalt uten trøkk og stemning (dette er jo forøvrig defacto beskrivelse av 90% av PH), og et potent PH-felt MED trøkk og steming, så ville jeg valgt det potente feltet hver jævla gang, sjøl om det ble svidd av bluss på busslommer langs E6, og det ble kjefta på bortekamper.

Greit nok at PH skal være for alle, men kan man egentlig kalle seg "supporterklubb" så lenge folk i PH blir fornærma av at andre vil at de skal synge?

Sjøl dattera mi på 4 hadde skjønt hvorfor Zoran blir sinna på pappan hennes når han bare står der som et mehe og ikke blir med på synginga.

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 12 sep 07, 22:58

Asgeir, jeg forstår godt at du velger å være hypotetisk i ditt svar.

Det jeg sier og står fast ved er dersom jeg bryter regler i  foreningsstatutter ( bevisst eller ubevisst) må jeg akseptere en reaksjon.

Slik jeg har forstått saken er det vel enighet om at det er ett regelbrudd, men diskusjonen er om reaksjonen står i forhold til regelbruddet. Korriger meg dersom jeg tar feil.

Intensjonen bak innlegget var å si at jeg mener at enkelte går for langt da de fratar U.B og P.H forståelse av hva supporterkultur bl.a er, samtidig som jeg føler det utidig å blande inn M.A saken med en forhåndsdom.

Vær så snill diskuterer;

1: reaksjoner. Synes det har vært mange saklig innlegg både for og mot.

2: ikke blande inn hvem som har supporterkultur osv. Det kan gjerne diskuteres , men helst på en mer saklig måte.

3: Diskuter gjerne M.A sin rolle i "Shittu" saken, men la det da være tema, ikke "bakholdsangrep".

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Gressvikslampen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 468

Lagt til: 12 sep 07, 23:00

Angående "kjefting" på kamp: Zoran er engasjert og det burde vi alle leve med. Hvis vu mister han er det synd. Han er en fargeklatt og en person som tør å si hva han mener.

 

Ang. M.A: Hold dere til saken, ikke bland inn andre forhold...

---------------------------

Vuorinen på topp!! Men aldri i FFK =(


Biscuitman88

A-lagspiller

Ble medlem: 09 aug 04
Innlegg: 281

Lagt til: 12 sep 07, 23:03
Opprinnelig postet av KeJ
Opprinnelig postet av Biscuitman88

Alle som mener det er greit å begå lovbrudd skal holde seg hjemme neste kamp?? Hmmm, inkluderer det også MA og forfalsking av underskrifter??

 

Skal du gjøre om dette til en kamp mot Morgan Andersen også nå? Diskuter sak og ikke person så kanskje vi klarer å holde et snev av saklig nivå på dette...

Når vedkommende mener lovbrudd eller aksept av lovbrudd kvalifiserer til at man bør holde seg hjemme, må jeg da ha rett til å be ham kanskje rette dette blikket sitt mot styrerommet? Og det saklige nivået forsvant da M.A. sprer regelrette løgner om meg og at jeg tidligere har fått advarsel i dagens FB - samt løgnene om antall personer som ble tatt med bluss på Nadderud!

---------------------------

FFK - Norgesmester 2006!
Reading FC - pride of Berkshire!!!


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 12 sep 07, 23:05

Uansett forsanger...

Uansett hvor mange supporterklubber og supportere FFK har...

Uansett hva FFK`s supporterklubbene heter...

Uansett hvor gode andre lags supporterklubber er...

Uansett hva MA,Ulf Berg,politi og andre sier.....

Uansett hvor mange FFK-supportere de måtte utestenge....

Uansett hvor mange bluss som måtte avfyres....

Uansett på borte eller hjemmebane...

Uansett sportslig resultat.....

Uansett om det om det er overskyet,sol,regner,sludder eller snø....

UANSETT!! ........laget er Fredrikstad Fotballklubb........har,og skal alltid ha den beste support i Norge 

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Thor Gunnar

A-lagspiller
Ble medlem: 25 mai 06
Innlegg: 268

Lagt til: 12 sep 07, 23:06
Tror lankehaugen ovredrievr littegrane her sammen med Morgan..

---------------------------

Røde og hvite er de beste =)


Gressvikslampen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 468

Lagt til: 12 sep 07, 23:06

Jeg mener det er feil å nevne M.A i sammenheng med Shittu, fordi saken ikke er avgjort. Denne saken blir vi aldri ferdig med.

 

God natt! 

---------------------------

Vuorinen på topp!! Men aldri i FFK =(


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 12 sep 07, 23:13
Opprinnelig postet av dracula

Asgeir, jeg forstår godt at du velger å være hypotetisk i ditt svar.

Det jeg sier og står fast ved er dersom jeg bryter regler i  foreningsstatutter ( bevisst eller ubevisst) må jeg akseptere en reaksjon.

Slik jeg har forstått saken er det vel enighet om at det er ett regelbrudd, men diskusjonen er om reaksjonen står i forhold til regelbruddet. Korriger meg dersom jeg tar feil.

Det er, i rettslig forstand, stor uenighet om det har i det hele tatt har funnet sted regelbrudd. Hvis en skal behandle denne saken på en edruelig måte må en jo skille mellom de enkelte regelbruddene som de forskjellige personene har begått. Å fyre et bluss på en veilomme er ikke det samme som å fyre et bluss inne på en stadion. Å kjefte på personer har aldri vært ulovlig noensinne, siden det er utrrykk for en personlig mening og engasjement.

Opprinnelig postet av dracula

Intensjonen bak innlegget var å si at jeg mener at enkelte går for langt da de fratar U.B og P.H forståelse av hva supporterkultur bl.a er, samtidig som jeg føler det utidig å blande inn M.A saken med en forhåndsdom.

Vær så snill diskuterer;

1: reaksjoner. Synes det har vært mange saklig innlegg både for og mot.

2: ikke blande inn hvem som har supporterkultur osv. Det kan gjerne diskuteres , men helst på en mer saklig måte.

3: Diskuter gjerne M.A sin rolle i "Shittu" saken, men la det da være tema, ikke "bakholdsangrep".



Det må også diskuteres de faktisk regelbrudd for at man skal kunne gjøre seg opp en mening om en sak. Dette er det vanskelig å gjøre her, siden anonymitet er så viktig. Regelbruddene må derfor behandles på en ordentlig måte av PHs styre. Problemet er at de det gjelder ikke har inngått i en prosess i det hele tatt, de har bare fått brev i posten. Dette er åpenbart forkastelig. Det er som å dømme personer i en rettssal uten at de er tilstede, og resultatet blir oversendt pr. post. Videre er dommerne også vitner om hva som har skjedd, og her er det nok et kraftig brudd helt elementær rettspraksis. Sjøl de minste forbund har detaljerte regler for hvordan regelbrudd skal behandles, men det er vel noe av det som er problemet: PH står ikke i noe forbund, og har således ikke noe regelverk rundt dette.

Supporterkultur har absolutt noe med denne saken å gjøre, fordi det de facto foreligger en konflikt mellom "termosgjengen" og "ultras", satt litt på spissen. "Termosgjengen" sitter i styret, "ultras" gjør det ikke. Vi står faktisk ved et skille for PH fordi disse frontene nå har manifestert seg gjennom noe av den strengeste straff som er delt ut i forbindelse med supporterskap i Norge noensinne, uansett klubb. Det er forresten mulig at rasismesaken i VIF for noen år siden hadde tilsvarende reaksjon, men jeg tviler.

Morgans rolle i denne saken er i mine øyne sekundær, fordi han følger opp PH på en lojal måte, akkurat som det er forventa av ham av PH, pressen og alle andre. Det å blande inn Morgans rolle i dette er å gjøre dette unødvendig komplisert, og er det noe vi trenger akkurat nå, så er det iKKE enda flere kompliserende elementer.

Stanfield

Bedriftsspiller
Ble medlem: 12 sep 07
Innlegg: 2

Lagt til: 12 sep 07, 23:15

Opprinnelig postet av Gressvikslampen
Før kamp er det alltid søkt NFF og politi er varslet. Da er det lov. Såpass burde du også forstått...

Er det virkelig NøFF og politiet som skal styre og bestemme supporterlivet her i Norge?

---------------------------

Mot den moderne fotball!



Flat Trådet Nøstet
Side 27 av 59 27

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f