Husk meg
Brukernavn
Passord

4 personer utestengt fra Fredrikstad stadion i fremtiden

Flat Trådet Nøstet
Side 26 av 59 26

Thor Gunnar

A-lagspiller
Ble medlem: 25 mai 06
Innlegg: 268

Lagt til: 12 sep 07, 22:24
Opprinnelig postet av Asgeir
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot

nei, jeg forsvarer utestengelsen av zoran pga gjentatte ganger han har kjeftet og fått andre supportere til å føle at de blir truet!



Hvor mange har følt seg "trua" av Zoran på bortekamp?
Hvor mange ganger har det forekommet?
Hvor mange har fått kjeft av Zoran på borte- og hjemmekamp?
Hvor mange har klaga? Skriftlig?
Hva slags trusler er det som er framsatt?
Har Zoran noen gang gjort noe mer enn å true?
Når ble det ulovlig å kjefte på folk i det offentlige rom fordi de ikke gjør som de burde?
Hvilke regler har blitt brutt?
Snakker vi om PHs regler? Norsk lov?

Som du skjønner, så holder ditt standpunkt overhodet ikke vann, for du bare kjøper argumentene til makta (PH og klubben) rått og helt, uten å reflektere det minste over rettsikkerhet, bevisbyrde, bevisførsel og ankemulighet?

Er det greit for deg at man eventuelt ikke skulle ha ankemulighet i det norske rettssystemet? Er det greit for deg at du hadde blitt blamert offentlig uten å ha hatt anledning til å fortelle din side av saken?

Jeg begynner jaggu å tro at du stemmer Frp, jeg gett!

1. Når zoran har kjeftet har jeg tatt det med en klype salt og bare flirt det bort og sunget

2. at zoran går og kjefter på en supporter fordi han ikke synger og samtidig skjeller ut samme supporteren her kan han ta for sin egen kappe.. MEN også han som sa til zoran, bør feie for egen dør og tatt det med zoran PRIVAT og IKKE på forumet

---------------------------

Røde og hvite er de beste =)


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 12 sep 07, 22:24
Opprinnelig postet av seal_dm

Opprinnelig postet av Gressvikslampen
Jeg aner ikke hvem du er eller hva du står for. Men her er det snakk om folk GRUER seg til å gå på kamp og det ender med at dem holder seg borte. På grunn av noen få personer. Så slutt med den klaginga di. (Den var til Stanfield, i tilfelle misforståelser)

He he he, du kødder? INGEN GRUER SEG TIL Å GÅ PÅ KAMP. Her er det fjæra som blei til fem høns. Og det ble belønnet med halvannet års utestengelse fra stadion og utkastelse av PH. Vet ikke om jeg skal le eller grine, men mest av alt er jeg regelrett flau over byen vår.

Og Plankehaugen har tapt anseelse i supporternorge for all fremtid. Ingen vil ta den supporterklubben alvorlig lenger.



Flau over byen har jeg vært en stund, vi er verdensmestere i å glane på navlen vår i Fredrikstad, men akkurat tingene rundt fotballen har jeg vært mektig stolt av, nå er det og ødelagt, heldigvis er det ikke laget FFK som har blamert seg, bare adm. som vanlig når det kommer til kontroversielle ting. PH er blitt en eneste pinlig affære.

---------------------------

Go tell the Spartans, passerby,
That here, by Spartan law, we lie

NEI TIL HETS AV BRH!


Gressvikslampen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 468

Lagt til: 12 sep 07, 22:25
Opprinnelig postet av Biscuitman88

Opprinnelig postet av Gressvikslampen
Skal vi se det på en annen måte: Nødbluss fyres opp ved NØDSITUASJONER. Selv om det var på en parkeringsplass, så var det fortsatt "falsk alarm". Jeg er enig i at det var ufarlig, men fortsatt et lovbrudd... Og nødbluss avfyrt i store bevegende folkemasser, ja det KAN føre til at noen brenner seg på det...

Er det en nødsituasjon før kampstart eller vil du karakterisere også dette som "falsk alarm"?? I og med at du sier KUN ved nødsituasjoner..

Før kamp er det alltid søkt NFF og politi er varslet. Da er det lov. Såpass burde du også forstått...

---------------------------

Vuorinen på topp!! Men aldri i FFK =(


Rasle

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 12 sep 07, 22:25
Opprinnelig postet av United
Oi, så når PH fyrer opp bluss på hjemmekamper, så betyr det at vi skal løpe avsted? jaja



Hvis du vil så kan du sikkert løpe helt til Særp om du føler for det. Vi andre skjønner at dette er noe annet enn nødblussing og at det foregår i kontrollerte og lovlige former.
 

---------------------------

Cupmester 2006
15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1


Biscuitman88

A-lagspiller

Ble medlem: 09 aug 04
Innlegg: 281

Lagt til: 12 sep 07, 22:27
Opprinnelig postet av Gressvikslampen
Opprinnelig postet av Biscuitman88

Opprinnelig postet av Gressvikslampen
Skal vi se det på en annen måte: Nødbluss fyres opp ved NØDSITUASJONER. Selv om det var på en parkeringsplass, så var det fortsatt "falsk alarm". Jeg er enig i at det var ufarlig, men fortsatt et lovbrudd... Og nødbluss avfyrt i store bevegende folkemasser, ja det KAN føre til at noen brenner seg på det...

Er det en nødsituasjon før kampstart eller vil du karakterisere også dette som "falsk alarm"?? I og med at du sier KUN ved nødsituasjoner..

Før kamp er det alltid søkt NFF og politi er varslet. Da er det lov. Såpass burde du også forstått...

Det var ikke det jeg siktet til - du sa KUN nødsituasjoner! Varsler du forresten politiet hver gang du skal bruke fyrverkeri selv?

---------------------------

FFK - Norgesmester 2006!
Reading FC - pride of Berkshire!!!


ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 12 sep 07, 22:27
Endret: 12 sep 07, 22:28
Opprinnelig postet av Biscuitman88
Opprinnelig postet av ffk-4ever
Opprinnelig postet av Ramirez
Opprinnelig postet av ffk-4ever

Synes alle som mener det er greit å begå lovbrudd kan holde kjeft nå og holde seg hjemme fra kamp. MAKAN til syting og skriking over at PH og FFK har fulgt lovene!!! SKJERP DERE, MAKAN. Deilig å bli kvitt slikt avskum som setter andres liv i fare ang. blussingen jeg snakker om nå, at noen er storkjefta og skal herske på kamp er ikke noe som bør foregå det heller.

Folk snakker stadig om å sette andres liv i fare. Kan du nevne ett tilfelle av at folk har blitt drept eller alvorlig skadet ved blussing?

At det ikke medfører noen som helst slags form for fare å blusse på en avsidesliggende parkeringsplass må da selv den mest nedsnødde klovn forstå. Lovbrudd begår annenhver deltaker på turene. Drikking på offentlig sted, offentlig beruselse, dette er også lovbrudd.

Må kalle deg dust når du svarer som du gjør, er det kun snakk om en parkeringsplass, og appropos så er det forbudt der og

Er jo du selv som mener at ALLE som mener det er greit å begå lovbrudd bør holde seg hjemme! Da regner jeg med at de som faktisk begår lovbruddene er enda "verre"? Det han gjorde var jo simpelthen å påpeke et par eksempler på lovbrudd slik at de som har begått disse lovbruddene vet at du ikke ønsker dem på kamp.. I tillegg til alle som har urinert offentlig, kjørt for fort, parkert ulovlig etc - men kanskje ikke FORFALSKNING AV UNDERSKRIFTER??

 

Nå snakker vi lovbrudd i regi PH og FFK kamper såppas burde du forstå.

 


Gressvikslampen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 468

Lagt til: 12 sep 07, 22:27
Opprinnelig postet av Rasle
Opprinnelig postet av United
Oi, så når PH fyrer opp bluss på hjemmekamper, så betyr det at vi skal løpe avsted? jaja



Hvis du vil så kan du sikkert løpe helt til Særp om du føler for det. Vi andre skjønner at dette er noe annet enn nødblussing og at det foregår i kontrollerte og lovlige former.
 

 

Det er nettop det som er poenget! Det er søkt, innvilget og LOVLIG.

---------------------------

Vuorinen på topp!! Men aldri i FFK =(


TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 12 sep 07, 22:29
Endret: 12 sep 07, 22:29

Opprinnelig postet av FFK Forever

Hva med å ta opp hesten på tribunen, så kan unga få seg en ridetur og de gamle tantene kan få seg litt kjepp!
Så blir alle fornøyde!

HÆHÆHÆH, nå er det juice på gardina her.....

---------------------------

Bjørkøy som Statsminister!


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 12 sep 07, 22:30
Endret: 12 sep 07, 22:36

Hadde ikke tenkt å blande meg inn i denne diskusjonen, da den ser ut til å sprike i alle retninger. Men da f.eks Stanfield stiller spørsmål om PH vet hva supportekultur er, synes jeg virkelig grensen for usakelighet er nådd.

PH har gjennom årene vunnet nasjonal ry for sin aktivitet, entusiasme,positive holdning osv av honørord samt det faktum at de ikke avstått fra "kvalm" som enkelte andre supportklubber er blitt beskyld for.

Jeg kjenner ikke til årsaken til "regelbruddene" fra de fire og vil derfor ikke diskutere den saken.

Likevel velger jeg å tro at en såpass seriøs supporterklubb som PH har en god grunn for sin avgjørelse. Jeg ser i utgangspunkt på reaksjonen som et sunhetstegn fra en supporterklubb som velger å ta avstand fra en oppførsel fra medlemmer som kan være "skadelige" ikke først og fremst for PHog FFK, men for fotballen generellt.

Vi har i den seinere tiden opplevd nok av tumulter fra grupperinger som ynder å kalle seg fotballsupporter eller også medlemmer av supporterklubber.

Personlig har jeg ikke vært medlem av PH i altfor mange måneder, og tilhører nok de "passive" som ikke har satt seg skikkelig inn i PH regelverk, men dersom jeg hadde brudd de, hadde jeg funnet meg i de repisalier som PH hadde gitt meg.

For forsatt "sunne " og trivelige former for supportere som virkelig velger å holde klubbens farger og tradisjoner i hevd.

PS tiltross for jeg har vært av de som har stilt store spørsmål ang. M.A sin rolle i "Shittu" saken synes jeg også at "Kjeksmannen" går forlangt når han forhåndsdømmer M.A i denne saken. M.A er ikke dømt for rettsaken er avgjort. La oss da diskutere reaksjoner.

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


T.Olsen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 07
Innlegg: 710

Lagt til: 12 sep 07, 22:29
Opprinnelig postet av Biscuitman88
Opprinnelig postet av Gressvikslampen
Opprinnelig postet av Biscuitman88

Opprinnelig postet av Gressvikslampen
Skal vi se det på en annen måte: Nødbluss fyres opp ved NØDSITUASJONER. Selv om det var på en parkeringsplass, så var det fortsatt "falsk alarm". Jeg er enig i at det var ufarlig, men fortsatt et lovbrudd... Og nødbluss avfyrt i store bevegende folkemasser, ja det KAN føre til at noen brenner seg på det...

Er det en nødsituasjon før kampstart eller vil du karakterisere også dette som "falsk alarm"?? I og med at du sier KUN ved nødsituasjoner..

Før kamp er det alltid søkt NFF og politi er varslet. Da er det lov. Såpass burde du også forstått...

Det var ikke det jeg siktet til - du sa KUN nødsituasjoner! Varsler du forresten politiet hver gang du skal bruke fyrverkeri selv?


Nå er det slik at fyrverkeri kun er lov i X antall timer mellom siste dag i Desember og første dagen i Januar. Nå skal det også nevnes at nødbluss og fyrverkeri er to vidt forskjellige ting.

---------------------------

Gashi!


SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 12 sep 07, 22:29
Berg sier også at når vi neste år står på den andre siden, så vil det være ett sangfelt og ett felt hvor folk vil være stille.. + at det vil bli sanggrupper o.s.v slik Klanen har.. http://www.ffktv.no/  intervju der..

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


United

Bedriftsspiller
Ble medlem: 12 sep 07
Innlegg: 7

Lagt til: 12 sep 07, 22:29

Nei, Ulf Berg og resten av gjengen kan for min del ta med seg termosene sine og synge fredrikstadgutter våre veier et sted for seg selv. Vi som vil skape tribunekultur bør få lov til å stå der vi vil, enten vi er i PH, BRH eller ingen av delene.

Ei heller tror jeg det blir noe spesielt problem for de utestengte å komme seg inn på stadion, man kommer glatt inn med våpen. Det er bare å tre en caps godt ned over hodet akkurat når man går inn, så er den i boks. Og på bortekamper kan man fritt komme inn, så FFK blir ikke kvitt disse. Nå er det etter min mening flisespikkeri de har blitt utestengt for, så for min del er de velkomne tilbake. Disse vi snakker om skaper jo det livet som er på stadion, Ulf Berg drar vel neppe igang en allsang?


United

Bedriftsspiller
Ble medlem: 12 sep 07
Innlegg: 7

Lagt til: 12 sep 07, 22:32
Opprinnelig postet av Rasle
Opprinnelig postet av United
Oi, så når PH fyrer opp bluss på hjemmekamper, så betyr det at vi skal løpe avsted? jaja



Hvis du vil så kan du sikkert løpe helt til Særp om du føler for det. Vi andre skjønner at dette er noe annet enn nødblussing og at det foregår i kontrollerte og lovlige former.
 

 

Uten å nevne enkeltpersoner, så er det ikke alltid disse folkene som holder bluss på stadion ser helt stabile ut heller..
Men det er nå bare min mening.

Har ikke et behov for å løpe til særp.


Biscuitman88

A-lagspiller

Ble medlem: 09 aug 04
Innlegg: 281

Lagt til: 12 sep 07, 22:32

Opprinnelig postet av ffk-4ever
Nå snakker vi lovbrudd i regi PH og FFK kamper såppas burde du forstå

Det som skjedde på puben på Bekkestua var overhodet ikke i regi av hverken PH eller FFK - neppe det som skjedde på rasteplassen i Østfold heller!

---------------------------

FFK - Norgesmester 2006!
Reading FC - pride of Berkshire!!!


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 12 sep 07, 22:32
Opprinnelig postet av TgfkaFFK

Opprinnelig postet av FFK Forever

Hva med å ta opp hesten på tribunen, så kan unga få seg en ridetur og de gamle tantene kan få seg litt kjepp!
Så blir alle fornøyde!

HÆHÆHÆH, nå er det juice på gardina her.....



Ahahahahahaha

---------------------------

Go tell the Spartans, passerby,
That here, by Spartan law, we lie

NEI TIL HETS AV BRH!


T.Olsen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 07
Innlegg: 710

Lagt til: 12 sep 07, 22:33
Opprinnelig postet av United
Nei, Ulf Berg og resten av gjengen kan for min del ta med seg termosene sine og synge fredrikstadgutter våre veier et sted for seg selv. Vi som vil skape tribunekultur bør få lov til å stå der vi vil, enten vi er i PH, BRH eller ingen av delene.


Jeg bare spør;
Hvorfor er du på kamp? For å skape "tribunekultur", eller for å se på fotball?

---------------------------

Gashi!


Gressvikslampen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 468

Lagt til: 12 sep 07, 22:34
De var på tur med plankehaugen. Og PH får et ufortjent dårlig rykte når få personer skal bølle...

---------------------------

Vuorinen på topp!! Men aldri i FFK =(


Marcus

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07
Innlegg: 675

Lagt til: 12 sep 07, 22:34
Opprinnelig postet av SirLion
Berg sier også at når vi neste år står på den andre siden, så vil det være ett sangfelt og ett felt hvor folk vil være stille.. + at det vil bli sanggrupper o.s.v slik Klanen har.. http://www.ffktv.no/  intervju der..


ja å det var f... meg på tide oxo !!!

---------------------------

Står Vi En For Alle Og Alle For En !! Blø For Drakta !! I Hver Eneste Kamp !!


United

Bedriftsspiller
Ble medlem: 12 sep 07
Innlegg: 7

Lagt til: 12 sep 07, 22:35

Opprinnelig postet av T.Olsen
Opprinnelig postet av United
Nei, Ulf Berg og resten av gjengen kan for min del ta med seg termosene sine og synge fredrikstadgutter våre veier et sted for seg selv. Vi som vil skape tribunekultur bør få lov til å stå der vi vil, enten vi er i PH, BRH eller ingen av delene.


Jeg bare spør;
Hvorfor er du på kamp? For å skape "tribunekultur", eller for å se på fotball?

Kan jo stille spm tilbake, hvorfor er PH på kamp, for å varme seg mens de ser på fotball eller for å lage liv som igjen fører til at de oppildner spillerne?


Rune

Juniorspiller
Ble medlem: 30 okt 05
Innlegg: 190

Lagt til: 12 sep 07, 22:36

vel etter lang tids stillet fra min side på forumet er jeg nød til å spørre om følgende:

I hvilket lovverk er det forbudt å tenne "nødbluss" på land etter. Dere sier Norsk lov.. Brann- og eksplosjonsvernloven sier ingen ting om dette... Vel de sier ting om normal aktsomhet ja.. men det er jo som alle skjønner et spm. for jurister å tolke.

Forskrift om brannforebyggende tiltak og tilsyn (fobtot/forebyggendeforskriften) regulerer heller ikke dette, ei heller forskrift om brannfarlig vare.

Om noen "lover" er brudt må det være interne vedtekter i NFF, FFK eller Plankehaugen. Dette er ikke å annse som lov. Dette er privatregler.

Står straffen her i forhold til bruddet på lokalreglene? Ikke vet jeg.

Jeg jobber daglig med brannvern i statens regi så litt kan jeg om dette tema.

Til slutt kan jeg si at jeg også er på en del av FFK sine borte kamper.. Fått kjeft for ikke å synge nok, men har fått mer kjeft av min søster for feil kjøp av matvarer. Man må ha litt forholdstenkning her. Det er da  i allefall min mening.

Ett møte i PH med forklaringer er på sin plass. Intill det er denne tråden på vei til å få rein Se og Hør fakter.

Rune



Flat Trådet Nøstet
Side 26 av 59 26

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f