Hvorfor hate NFF?
Anyone?
---------------------------
Who is General Failure and why is he reading my disc??
Opprinnelig postet av Svein
Ser at enkelte her uttrykker hat til NFF. Hvorfor det egentlig? Er det ikke (bl.a.) pga Hauge, NFF og TV2, at klubbene (FFK medregnet) er der de er i dag? Mye mer fotball på skjermen = større interesse = mere penger i klubbene?
Anyone?
NFF tilrettelegger arrangementene sine for to typer publikum, nemlig familier og sponsorer. De glemmer supporterne som reiser land og strand rundt med laget sitt og lager den gode stemningen, som på en måte er fotballens varemerke ved siden av selve spillet.
Burn in hell, por favore..
Da blir spørsmålet: Hvor hadde ffk vært uten sponsorene og pengene som flyter nå om dagen ...? Hva slags opplegg er egentlig realistisk rundt toppfotball i Norge/Europa/planeten?
Vi hadde sannsynlig ikke vært der vi er i dag uten de pengene som råder i dagens fotball. Men som alle sikkert er enig i, det er alt for mye penger i omløp i dagens fotball, det være seg i Norge eller resten av verden. 1 milliard for en spiller? Det er jo sykt.
Det er ikke et enkelt svar på det siste spørsmålet du kommer med. Selvfølgelig skal sponsorer og familier få se på kamp, men ikke på bekostning av stemningen og rammen rundt kampene. Et alternativ for de mest "hardcore"-supporterne er om de hadde fått en tribuneseksjon hvor de kunne laget stemning ut i fra hva de oppfattet som god tribunekultur, ikke etter hva NFF oppfatter som god tribunekultur. Jeg sier ikke at det skulle hersket anarki på denne seksjonen, men at man kunne tøylet reglene litt. Da ville vi nok fått bedre stemning på tribunene, noe som igjen drar flere folk på fotballkamp.
Opprinnelig postet av bønna
NFF tilrettelegger arrangementene sine for to typer publikum, nemlig familier og sponsorer. De glemmer supporterne som reiser land og strand rundt med laget sitt og lager den gode stemningen, som på en måte er fotballens varemerke ved siden av selve spillet.
Enig at supportere som lager stemning er noe av grunnen til fotball er underholdning. Men hvis de samme supporterene, eller noen av disse, oppfører seg på en måte som skremmer bort publikum og sponsorer så er de jo der bare for egen del. De landene som har den mest fanatiske supporter kulturen har ikke mye publikum. Det er fakta. I toppserien i fotballgale Tyrkia er det et snitt på 14.000 tilskuere pr kamp. Supporterene går bananas på stadion, og publikum sitter hjemme å ser kampen på TV. I Norge har NFF og klubbene klart å gjøre fotballkamp på stadion til en underholdning for alle. Det er bra etter min mening og bør fortsette å være slik. Plankehaugen er, slik jeg har oppfattet det, en supporterklubb der unge og gamle kan bli med på bortekamper uten at noen bør bekymre seg.
At noen utskudd skal påta seg rollen som supersupportere, kalle seg ultras(et relativt belastet navn) er etter min mening en uting.
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.
Opprinnelig postet av bønna
Et alternativ for de mest "hardcore"-supporterne er om de hadde fått en tribuneseksjon hvor de kunne laget stemning ut i fra hva de oppfattet som god tribunekultur, ikke etter hva NFF oppfatter som god tribunekultur. .
Hvis ikke NFF og klubbene setter standard for hva som er akseptabel oppførsel på fotballkamp, hvem skal gjøre det da?
Er ikke det anarki? Har du, eller andre, noen gode eksempler på at dette har fungert noe sted?
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.
Opprinnelig postet av kanogvetalt
At noen utskudd skal påta seg rollen som supersupportere, kalle seg ultras(et relativt belastet navn) er etter min mening en uting.
Ultras har ingenting med supersupportere og gjøre. Ser også at FB-klovn Jon Syversen har misforstått det (les: Siste nummer av EA)
Siden pengene rår, ser NFF sitt snitt til å utnytte dette til det fulle. De selger rettighetene på kamper til TV2, og spesialtilpasser det slik at de skal få flest mulig seere hjemme foran TVen. Dermed skjer det at FFK får mandagskamper, og vi mister STORE tall i bortefølge. Dette går utover oss, som må ta fri fra jobb, skole og alt annet for å få med oss en kamp som egentlig skulle gått på søndag. Det er en ting. Andre ting kan være det utrolig firkantede reglemanget for tribunekultur de har. For NFF er ballonger TIFO. Tekstbannere med "støtende budskap" som f.eks. fremviser misnøye over fopallforbundets prostitusjon til TV2, nektes og sensureres. Blussing må det søkes spesialtillatelse for. I tillegg gir de en klubb 5000 i bot for rasisme på tribunen, og 10.000 for 10 bluss på tribunen. Da kan det tolkes som at bluss er dobbelt så ille som rasisme, selv om ikke blussene nødvendigvis går utover noen.
Sånne ting...
Ultras mentalita - Brigade RødHvit
HATER NFF .
Da blir spørsmålet: Hvor hadde ffk vært uten sponsorene og pengene som flyter nå om dagen ...? Hva slags opplegg er egentlig realistisk rundt toppfotball i Norge/Europa/planeten?
Hvor hadde FFK vært i dag uten den unike stemninga PH lager på stadion?
Opprinnelig postet av Olavesen
Da blir spørsmålet: Hvor hadde ffk vært uten sponsorene og pengene som flyter nå om dagen ...? Hva slags opplegg er egentlig realistisk rundt toppfotball i Norge/Europa/planeten?Hvor hadde FFK vært i dag uten den unike stemninga PH lager på stadion?
Spot on!
Ultras mentalita - Brigade RødHvit
HATER NFF .
The colour of her eyes
Were the colour of insanity
De landene som har den mest fanatiske supporter kulturen har ikke mye publikum. Det er fakta. I toppserien i fotballgale Tyrkia er det et snitt på 14.000 tilskuere pr kamp. Supporterene går bananas på stadion, og publikum sitter hjemme å ser kampen på TV.
Hva med Tyskland? Der har de lagt til rette for syngende, stående supportere ved hver eneste arena i Bundesligaen. Hva har de igjen for det? Det høyeste tilskuersnittet i hele Europa. I tillegg står tyskerne for noe av de beste tifoene som vises fram på dette kontinentet.
I Norge har NFF og klubbene klart å gjøre fotballkamp på stadion til en underholdning for alle. Det er bra etter min mening og bør fortsette å være slik. Plankehaugen er, slik jeg har oppfattet det, en supporterklubb der unge og gamle kan bli med på bortekamper uten at noen bør bekymre seg.
Ikke alle føler at opplegget til NFF er "underholdning for alle", noen føler faktisk at opplegget bare er til for familier og sponsorer(føler jeg gjentar meg selv nå). Ingen skal heller føle seg utrygge på borte- eller hjemmekamper og ingen har grunn til bekymring.
Hvem har påtatt seg rollen som supersupportere? Så vidt hva jeg har registrert så har ingen på PH-feltet kalt seg det. Etter min mening syns jeg det ikke er en uting å identifisere seg med ultraskulturen. Ser heller på det som et positivt supplement til den rådene kulturen som PH har i dag.
Opprinnelig postet av Rey
Men nå lager jo PH stort sett stemning innenfor de rammene som NFF har satt. Ser derfor ikke dette som et poeng
Som du kanskje har lagt merke til så er stemningen på PH-feltet ekstremt variabelt, fra det mest begredelige(kanskje enda dårligere enn Kråkevingen) til en nokså høy norsk standard. Om vi kunne oppgradert stemningen til elektrisk under samtlige kamper, hadde det blitt mer ettertraktet å komme seg på stadion, istedenfor å sitte på rævva hjemme for å se kampen på TV2.
Er ellers helt enig i at det er veldig variabelt til tider
The colour of her eyes
Were the colour of insanity
Opprinnelig postet av Rey
Men ettersom vi klarer å få til en glimmrende norsk standard til tider, så tyder jo det på at vi burde kunne klare det oftere også... selv innenfor rammene til NFF.
Er ellers helt enig i at det er veldig variabelt til tider
Om vi skal klare det innenfor NFFs regler trenger vi en større "indre kjerne" som holder det gående til fløyta går. For å få en slik kjerne trenger man aksept fra NFF og Ola Planke at noen faktisk kler seg annerledes og ser med andre øyne på den rådende tribunekulturen. Da vil flere slutte seg til den "indre kjerne" tror jeg.
Opprinnelig postet av Husgutt
for ikke snakke om at de er kjøpt opp av alle kunstgressprodudusenter som finnes. Legge kunstgress på ullevål og subsidiere klubber som legger kunstgress? Hva er det? Når Bryne legger kunstgress på sin nye stadion, er det noe riv ruskende galt!!
støttes 120 %
kunstgress på Ullevål er en sak som bør til folkeavstemning.. helt serriøst, så viktig er det og ha gress på nasjonal arenaen vår!
Opprinnelig postet av Husgutt
for ikke snakke om at de er kjøpt opp av alle kunstgressprodudusenter som finnes. Legge kunstgress på ullevål og subsidiere klubber som legger kunstgress? Hva er det? Når Bryne legger kunstgress på sin nye stadion, er det noe riv ruskende galt!!
amen og halleluja!!!
Selv om jeg ikke er en av "supporter kulturen ultras" så er jeg så sykt oppgitt over NFF og deres makt. Ikke nødvendigvis pga omramming av kamper og tv sendte kamper, men mest pga de maktsyke folka som sitter der.
Jeg ble ikke overrasket over at Jonna fikk karantene den gangen etter å ha kritisert svein erik edvartsen`s dømming etter en kamp i våres, for det skal ikke forekomme. Men når, bare uker senere pal gunnarson i stabæk kritiserer dommern, og sier at en rbk spiller var kompis med dommeren, og at det var derfor stabæk tapte kampen, så bestemmer n(ø)ff seg for at det ikke blir karantene, og det samme har skjedd senere også. De statuerte ett eksempel på hvor mye makt de har i slike saker, og klarer ikke følge den samme linja.
Så har du nff`s favorisering av RBK, veldig ofte får de både første og siste pluss 16 mai kamp hjemme, de får lov til å gjøre som de vil, si det de vil uten at det får konsekvenser.
Og sist men ikke minst, kunstgress på nasjonal arenaen, dæven asså, kan ikke tenke meg noe værre syn enn kunstgress på ullevål! Nasjonal arenaen burde vært brukt til kun landskamper, og cupfinaler. VIF og Lyn burde hatt sine egne arenaer så nasjonal arenaen vår ble nettop det, en nasjonal arena. Blir kult, ta i mot brasil, italia, argentina, frankrike etc. på kunstgress.. jaggu , gleder meg! NOT
Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
Fredrikstad Stadion - Felt P, Rad 7, Sete 11.
Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.
Og så kan man jo dra det videre å spørre, hvor hadde sponsorene og pengene deres vært hvis ikke det var for tilskuerne?
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
Og sist men ikke minst, kunstgress på nasjonal arenaen, dæven asså, kan ikke tenke meg noe værre syn enn kunstgress på ullevål! Nasjonal arenaen burde vært brukt til kun landskamper, og cupfinaler. VIF og Lyn burde hatt sine egne arenaer så nasjonal arenaen vår ble nettop det, en nasjonal arena. Blir kult, ta i mot brasil, italia, argentina, frankrike etc. på kunstgress.. jaggu , gleder meg! NOT
Det blir neppe noe problem. Med kunstgress på nasjonalarenaen får vi aldri et lag med snev av selvrespekt til å spille treningskamp mot oss her likevel...
Om noe skulle subsidieres burde det være klubber som legger NATURgress!
Det er også viktig at vi ikke glemmer ting som faktisk er positive:
- Tror ikke vi hadde hatt en av Norges fineste stadioner hvis det ikke hadde vært for at NFF "presset" klubbene til å oppgradere/bygge nytt. Vi kunne ha sittet nede på gamle piss-stinkende holmen den dagen i dag med en oppgradert hovedtribune og klokkesving ...
- NFF "presser" klubbene til å dyrke fram egne talenter, noe som tas på alvor her i distriktet.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
02/12/2024 15:21 | 60f95d23