Husk meg
Brukernavn
Passord

Noen spørsmål til Plankehaugens forsanger ("Klokan")

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 8 1

ishmaelSchmuck

Knøttespiller

Ble medlem: 02 aug 06
Innlegg: 75

Lagt til: 03 sep 07, 23:38
Endret: 08 sep 07, 00:20

Har nettopp planta ræva i sofaen hjemme etter å ha tilbrakt 2,5 kalde, men digge timer på Nadderud :-)

En kompis og jeg kom litt tidlig, plasserte oss på et fornuftig sted ut på kanten i klokkesvingen. Det var ikke særlig mange som hadde kommet og hvertfall ikke Plankehaugen. Ettersom kampstart nærmet seg begynte Plankehaugen å pakke seg rundt oss og en liten stund ut i kampen bestemte kompisen min og jeg oss for å flytte oss godt utenfor området der Plankehaugen sto. Ikke fordi jeg ikke liker Plankehaugen, tvert i mot, men hverken kompisen eller jeg var helt i hoppe-og-synge-konstant-modus i dag. Det hender en sjelden gang at jeg synger og brøler og hopper litt på kamp. I dag gjorde jeg ikke det og det anser jeg for å være min suverene rett. Jeg er helt med på at man ikke skal stille seg midt i Plankehaugen hvis man står bom stille og holder kjeft hele kampen, det var derfor vi flyttet oss.

Så kommer du, Zoran, som jeg har inntrykk av gjør en god jobb med å dra i gang og lede Plankehaugen i synginga. Først forsøker du fra nederste rad å få folk som står utenfor Plankehaugen (litt ymse folk; et par tanter, noen komplett dritings mannfolk og undertegnede med kompis) til å være med på synginga. Så kommer du faktisk helt opp til meg på bakerste rad, introduserer deg og begynner å kjefte på meg fordi jeg ikke synger. Etter litt fram og tilbake, der jeg bl.a. spør om jeg skal flytte meg lenger bort, om jeg er provoserende for deg på noen måte, ender det hele opp med at du før du går ber meg om å gå å ta av meg skjerfet og drakta mi hvis jeg ikke vil synge.

I den forbindelse har jeg et par spørsmål til deg:

1. Mener du at man ikke har rett til å ha på seg skjerf og drakt hvis man ikke synger under kamp?
2. Hvor langt fra deg og Plankehaugen må man stille seg hvis man ikke skal synge under kamp (og er det her forskjell på om man har drakt på seg eller ikke?). Bort til dassene i svingen på Nadderud? Bort på hovedtribunen blant tantene fra Bærum? Eller bør man rett og slett holde seg hjemme?
3. Det at man står med drakt på seg 5 meter fra Plankehaugen og ikke synger, gjør det at Plankehaugen synger dårligere/mindre? Har det på noen annen måte noen negativ virkning på andre supportere eller laget?

Hadde vært interessant å få høre synspunktene dine på disse tingene.
 
Dette er for så vidt ikke noen kjempesak for meg. Jeg tåler å få litt kjeft av deg, Zoran, hvis du tror at det får meg til å synge mer og høyere. Jeg kommer til å fortsette å dra på både hjemme- og bortekamper så lenge beina vil bære meg. Og jeg kommer til å stille meg akkurat der jeg føler for, sammen med Plankehaugen hvis jeg føler for å synge og brøle litt, utenfor Plankehaugen hvis jeg ikke føler for det. Det er ikke noen kjempesak for meg. Men kompisen min ble ikke så veldig imponert. Han er mye sjeldnere enn meg på kamp fra før av og det blir nok ikke noe enklere å få han med i framtida. Og det er vel ikke helt utenkelig at det er flere som reagerer slik?

Jeg vet ikke med dere andre, men personlig vil jeg gjerne ha klokkesvingen på Nadderud fullest mulig av alle slags Fredrikstadfolk, herunder familier og pensjonister og fandens oldemor, med Plankehaugen som en syngende, hoppende kjerne. Da blir vi kanskje ikke Norges mest og høyest-syngende supportergjeng da, men mye heller Norges triveligste supportere enn Norges mest jern-disiplinerte og ekskluderende (Og minste? For det kan vel bli realiteten hvis man skal drive å kjefte bort lysten hos folk til å gå på kamp?)

Moderator (FFK1903): Stenger denne før personhetsen tar helt av, om ikke av åpningsinnlegget så mye, så i hvert fall av fortsettelsen. Moderatorene er avhengige av tips, jeg har ikke fått en eneste PM om denne tråden, da blir det helt feil å henge ut moderatorene for at tråden ikke er stengt også.

Moderator (Holters): Åpner denne igjen. Det er ikke noe usaklig eller personangrep i trådstarters innlegg. Zoran, med den rollen han innehar, må forstå at folk bruker navnet hans, slik mange andre "offentlige personer" også må tåle. Har noen noe imot dette, ta kontakt med meg på oystein.holt@ffksupporter.net, PM eller per telefon 95 40 50 60.

Forventer at folk forbeholder seg SAKLIG videre i tråden, og ikke går til personangrep fra egen skyttergrav.

PS! Startinnlegget har ikke blitt redigert av moderatorer foruten at teksten i bold har blitt lagt til. 

---------------------------

Krut har større kraft enn joik. Deal with it.


Tidspunkt Skrevet av
03 sep 07, 23:38 » ishmaelSchmuck
03 sep 07, 23:48 » Slettet
03 sep 07, 23:55 » danan2
03 sep 07, 23:56 » ishmaelSchmuck
04 sep 07, 00:00 » bjorn
04 sep 07, 00:02 » Klokan
04 sep 07, 00:09 » Rune Haugen
04 sep 07, 15:54 » kim_andre_c
04 sep 07, 16:02 » Bob Page
04 sep 07, 16:07 » kim_andre_c
04 sep 07, 19:21 » SirLion
04 sep 07, 19:50 » ishmaelSchmuck
03 sep 07, 23:59 » Klokan
04 sep 07, 00:35 » Rasle
04 sep 07, 00:38 » Slettet
04 sep 07, 18:02 » T.Olsen
04 sep 07, 18:43 » Supreme NTM
04 sep 07, 18:59 » stjernengutt
04 sep 07, 19:05 » Snæbbis
04 sep 07, 19:11 » kenneth
04 sep 07, 19:16 » Lemmy
04 sep 07, 19:18 » kenneth
04 sep 07, 19:20 » Lemmy
04 sep 07, 19:14 » Lemmy
05 sep 07, 15:11 » stjernengutt
04 sep 07, 19:09 » jorhan
04 sep 07, 19:11 » jorhan
04 sep 07, 19:44 » Supreme NTM
04 sep 07, 19:51 » Marcus
04 sep 07, 20:04 » Slettet
Forumet er moderert av: arte et labore, marle, morten, per egil, Planken og Rey

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 8 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340