Husk meg
Brukernavn
Passord

Noen spørsmål til Plankehaugens forsanger ("Klokan")

Flat Trådet Nøstet
Totalt 10 sider Alle

ishmaelSchmuck

Knøttespiller

Ble medlem: 02 aug 06
Innlegg: 75

Lagt til: 03 sep 07, 23:38
Endret: 08 sep 07, 00:20

Har nettopp planta ræva i sofaen hjemme etter å ha tilbrakt 2,5 kalde, men digge timer på Nadderud :-)

En kompis og jeg kom litt tidlig, plasserte oss på et fornuftig sted ut på kanten i klokkesvingen. Det var ikke særlig mange som hadde kommet og hvertfall ikke Plankehaugen. Ettersom kampstart nærmet seg begynte Plankehaugen å pakke seg rundt oss og en liten stund ut i kampen bestemte kompisen min og jeg oss for å flytte oss godt utenfor området der Plankehaugen sto. Ikke fordi jeg ikke liker Plankehaugen, tvert i mot, men hverken kompisen eller jeg var helt i hoppe-og-synge-konstant-modus i dag. Det hender en sjelden gang at jeg synger og brøler og hopper litt på kamp. I dag gjorde jeg ikke det og det anser jeg for å være min suverene rett. Jeg er helt med på at man ikke skal stille seg midt i Plankehaugen hvis man står bom stille og holder kjeft hele kampen, det var derfor vi flyttet oss.

Så kommer du, Zoran, som jeg har inntrykk av gjør en god jobb med å dra i gang og lede Plankehaugen i synginga. Først forsøker du fra nederste rad å få folk som står utenfor Plankehaugen (litt ymse folk; et par tanter, noen komplett dritings mannfolk og undertegnede med kompis) til å være med på synginga. Så kommer du faktisk helt opp til meg på bakerste rad, introduserer deg og begynner å kjefte på meg fordi jeg ikke synger. Etter litt fram og tilbake, der jeg bl.a. spør om jeg skal flytte meg lenger bort, om jeg er provoserende for deg på noen måte, ender det hele opp med at du før du går ber meg om å gå å ta av meg skjerfet og drakta mi hvis jeg ikke vil synge.

I den forbindelse har jeg et par spørsmål til deg:

1. Mener du at man ikke har rett til å ha på seg skjerf og drakt hvis man ikke synger under kamp?
2. Hvor langt fra deg og Plankehaugen må man stille seg hvis man ikke skal synge under kamp (og er det her forskjell på om man har drakt på seg eller ikke?). Bort til dassene i svingen på Nadderud? Bort på hovedtribunen blant tantene fra Bærum? Eller bør man rett og slett holde seg hjemme?
3. Det at man står med drakt på seg 5 meter fra Plankehaugen og ikke synger, gjør det at Plankehaugen synger dårligere/mindre? Har det på noen annen måte noen negativ virkning på andre supportere eller laget?

Hadde vært interessant å få høre synspunktene dine på disse tingene.
 
Dette er for så vidt ikke noen kjempesak for meg. Jeg tåler å få litt kjeft av deg, Zoran, hvis du tror at det får meg til å synge mer og høyere. Jeg kommer til å fortsette å dra på både hjemme- og bortekamper så lenge beina vil bære meg. Og jeg kommer til å stille meg akkurat der jeg føler for, sammen med Plankehaugen hvis jeg føler for å synge og brøle litt, utenfor Plankehaugen hvis jeg ikke føler for det. Det er ikke noen kjempesak for meg. Men kompisen min ble ikke så veldig imponert. Han er mye sjeldnere enn meg på kamp fra før av og det blir nok ikke noe enklere å få han med i framtida. Og det er vel ikke helt utenkelig at det er flere som reagerer slik?

Jeg vet ikke med dere andre, men personlig vil jeg gjerne ha klokkesvingen på Nadderud fullest mulig av alle slags Fredrikstadfolk, herunder familier og pensjonister og fandens oldemor, med Plankehaugen som en syngende, hoppende kjerne. Da blir vi kanskje ikke Norges mest og høyest-syngende supportergjeng da, men mye heller Norges triveligste supportere enn Norges mest jern-disiplinerte og ekskluderende (Og minste? For det kan vel bli realiteten hvis man skal drive å kjefte bort lysten hos folk til å gå på kamp?)

Moderator (FFK1903): Stenger denne før personhetsen tar helt av, om ikke av åpningsinnlegget så mye, så i hvert fall av fortsettelsen. Moderatorene er avhengige av tips, jeg har ikke fått en eneste PM om denne tråden, da blir det helt feil å henge ut moderatorene for at tråden ikke er stengt også.

Moderator (Holters): Åpner denne igjen. Det er ikke noe usaklig eller personangrep i trådstarters innlegg. Zoran, med den rollen han innehar, må forstå at folk bruker navnet hans, slik mange andre "offentlige personer" også må tåle. Har noen noe imot dette, ta kontakt med meg på oystein.holt@ffksupporter.net, PM eller per telefon 95 40 50 60.

Forventer at folk forbeholder seg SAKLIG videre i tråden, og ikke går til personangrep fra egen skyttergrav.

PS! Startinnlegget har ikke blitt redigert av moderatorer foruten at teksten i bold har blitt lagt til. 

---------------------------

Krut har større kraft enn joik. Deal with it.


danan2

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 804

Lagt til: 03 sep 07, 23:55
Steng tråden! Dette kan du ta på pm med Zoran.

ishmaelSchmuck

Knøttespiller

Ble medlem: 02 aug 06
Innlegg: 75

Lagt til: 03 sep 07, 23:56
Endret: 03 sep 07, 23:57
Jeg mener at dette handler om ting som har betydning for mange flere enn meg og Zoran. Det tror jeg du også ser hvis du leser gjennom innlegget. Zoran trenger ikke engang svare hvis han ikke føler for det, men kanskje andre har synspunkter på prinsipielt grunnlag.

---------------------------

Krut har større kraft enn joik. Deal with it.


Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 03 sep 07, 23:59
Endret: 04 sep 07, 00:00

fint når folk steller meg mot skyteveggen og moderatorer tillater dette .Hadde det vært et voksen forum med moderatorer som skjønner "oppleget" så hadde tråden vært slettet for lenge siden. Men nei gutta mest sannsynlig sitter og koser seg.

Og så er det til deg kammerat .  Så lenge du starter et tråd hvor du legger opp navnet mitt så forventer jeg at du kan komme med navnet ditt også. Ikke for noe annet enn at jeg har noe navn til å svare på. Skjønner egentlig ikke hvorfor veeger seg til å komme det riktige navnet sitt. Står ikke bak det dere skriver eller hva ?  Og så tilbake til kampen da.... Det eneste jeg kunne eller hadde gjort mot deg er at jeg snakket ganske høyt og ganske fort med deg og ba deg om å synge. Nå er det slikt at jeg bygger opp en stemning inne i meg selv lang tid før kampen starter og like før så eksploderer det .....

 Har du problemer med dette så ber jeg deg OM Å PELLE DEG RETT TIL HELVETTE OG HELLER STELLE DEG 500000 METER FRA OSS.  Kommer du fæn meg og klager på meg og starter et eget tråd kun fordi jeg snakket høyt mot deg ????

Fy... f.... vet du hva? tenk deg en gang til og hold deg egentlig heller hjemme da....

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 04 sep 07, 00:00
Endret: 04 sep 07, 00:00
Ta sånt med ett smil da, Zoran er bare (veldig) engasjert, oppfører deg som ei kjærring jo ...
Det var rett til trådstarter hvis det skulle være noe tvil.

Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 04 sep 07, 00:02

Jeg tar det en gang til i tillfelle noen fikk det ikke med seg da....

 

fint når folk steller meg mot skyteveggen og moderatorer tillater dette .Hadde det vært et voksen forum med moderatorer som skjønner "oppleget" så hadde tråden vært slettet for lenge siden. Men nei gutta mest sannsynlig sitter og koser seg.

Og så er det til deg kammerat .  Så lenge du starter et tråd hvor du legger opp navnet mitt så forventer jeg at du kan komme med navnet ditt også. Ikke for noe annet enn at jeg har noe navn til å svare på. Skjønner egentlig ikke hvorfor veeger seg til å komme det riktige navnet sitt. Står ikke bak det dere skriver eller hva ?  Og så tilbake til kampen da.... Det eneste jeg kunne eller hadde gjort mot deg er at jeg snakket ganske høyt og ganske fort med deg og ba deg om å synge. Nå er det slikt at jeg bygger opp en stemning inne i meg selv lang tid før kampen starter og like før så eksploderer det .....

 Har du problemer med dette så ber jeg deg OM Å PELLE DEG RETT TIL HELVETTE OG HELLER STELLE DEG 500000 METER FRA OSS.  Kommer du fæn meg og klager på meg og starter et eget tråd kun fordi jeg snakket høyt mot deg ????

Fy... f.... vet du hva? tenk deg en gang til og hold deg egentlig heller hjemme da....

---------------------------

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 04 sep 07, 00:09
Enig med deg Zoran. Kommer man med sånne utsagn ( selv om de er sanne ), så bør man også være voksen nok til å stå fram med fullt navn. Hvis ikke så får man ingen sympati fra min side.

Rasle

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 04 sep 07, 00:35
Hvis det trådstarter skiver stemmer så støtter jeg han. Temperamentet ditt går muligens over streken noen ganger Zoran. Selv om jeg vet du egentlig mener det godt så er det ikke alltid det kommer frem slik.

Du skriver videre Zoran:
"Har du problemer med dette så ber jeg deg OM Å PELLE DEG RETT TIL HELVETTE OG HELLER STELLE DEG 500000 METER FRA OSS.  Kommer du fæn meg og klager på meg og starter et eget tråd kun fordi jeg snakket høyt mot deg ????"

Han har faktisk betalt for billetten og i tillegg så steller han seg bevist litt unna kjernen i PH. Jeg kan skjønne at noen ikke årker/gidder å synge like mye som alle andre, men det gir dem like mye rett til å se kampen. Og på en stadion som Nadderud så er det ikke så mange plasser å stå for å se bra.

Dessuten Zoran, du klager og syter på andre folk når de ikke gjør som du forventer/ønsker men når du får kritikk tilbake så tenner du på alle plugger umiddelbart. Ja du gjør en kjempejobb, men likevel må det være plass til litt konstruktiv kritikk slik som i dette tilfellet.

Og hvis dette med navn er veldig viktig for det så send meg en PM så skal du få mitt også.
 

---------------------------

Cupmester 2006
15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1


kim_andre_c

A-lagspiller

Ble medlem: 22 aug 06
Innlegg: 755

Lagt til: 04 sep 07, 15:54

Opprinnelig postet av Rune Haugen
Enig med deg Zoran. Kommer man med sånne utsagn ( selv om de er sanne ), så bør man også være voksen nok til å stå fram med fullt navn. Hvis ikke så får man ingen sympati fra min side.

Støttes! Hvorfor kan ikke folk skjønne at å stå på PH feltet eller der PH stiller seg på bortebane krever noe/stiller noen krav til delaktighet. Hvorfor skal folk på død og liv stille seg der hvis de ikke skal være med å bidra... Zoran kjører en hard linje, og det er vi nødt til å gjøre hvis vi skal heve PH noen hakk!!

PH - For syngende supportere!!

---------------------------

- FFK norgesmester 2006 - :)
- Nå sikter vi mot stjernene!! -


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 04 sep 07, 16:02
Opprinnelig postet av kim_andre_c

Opprinnelig postet av Rune Haugen
Enig med deg Zoran. Kommer man med sånne utsagn ( selv om de er sanne ), så bør man også være voksen nok til å stå fram med fullt navn. Hvis ikke så får man ingen sympati fra min side.

Støttes! Hvorfor kan ikke folk skjønne at å stå på PH feltet eller der PH stiller seg på bortebane krever noe/stiller noen krav til delaktighet. Hvorfor skal folk på død og liv stille seg der hvis de ikke skal være med å bidra... Zoran kjører en hard linje, og det er vi nødt til å gjøre hvis vi skal heve PH noen hakk!!

PH - For syngende supportere!!

 

På PH-feltet på stadion hjemme er jeg enig. På bortebane vil man jo stille seg sammen med egne supportere. At det kreves at man bidrar når man stiller seg sammen med andre FFK-supportere på bortebane syns jeg er helt feil.  Hva har det å si for synginga hvis det står folk sammen med PH på bortebane, så lenge man stiller seg lit utenfor kjernen ? Absolutt ingenting.

---------------------------

Du tællær ente alene...
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til F-B etter FFK-VIF 26/5 -07
---
FFK - Østfolds stolthet


kim_andre_c

A-lagspiller

Ble medlem: 22 aug 06
Innlegg: 755

Lagt til: 04 sep 07, 16:07
Nå var det jo også en sittetribune som var forbeholdt bortesupportere. Kanskje det hadde vært et bedre alternativ for trådstarter? Bare et forslag....

---------------------------

- FFK norgesmester 2006 - :)
- Nå sikter vi mot stjernene!! -


T.Olsen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 07
Innlegg: 710

Lagt til: 04 sep 07, 18:02
Endret: 04 sep 07, 21:07
Opprinnelig postet av Klokan
fint når folk steller meg mot skyteveggen og moderatorer tillater dette .Hadde det vært et voksen forum med moderatorer som skjønner "oppleget" så hadde tråden vært slettet for lenge siden.


Det er aldeles ikke rart når du viser en slik oppførsel.

Opprinnelig postet av Klokan
Og så er det til deg kammerat .  Så lenge du starter et tråd hvor du legger opp navnet mitt så forventer jeg at du kan komme med navnet ditt også. Ikke for noe annet enn at jeg har noe navn til å svare på. Skjønner egentlig ikke hvorfor veeger seg til å komme det riktige navnet sitt. Står ikke bak det dere skriver eller hva ?

Dårlig forsøk på å "snakke seg" bort, jeg ser ingen grunn til at trådstarter må stå frem med fullt navn. Trådstarter har blitt utsatt for noe uakseptabelt.

Opprinnelig postet av Klokan
Har du problemer med dette så ber jeg deg OM Å PELLE DEG RETT TIL HELVETTE OG HELLER STELLE DEG 500000 METER FRA OSS.  Kommer du fæn meg og klager på meg og starter et eget tråd kun fordi jeg snakket høyt mot deg ????

Fy... f.... vet du hva? tenk deg en gang til og hold deg egentlig heller hjemme da....


Der mistet du min og ganske sikkert veldig mange andre sin respekt.  Dersom du bare snakket høyt til han, kan ikke du heller forklare episoden for oss? Slik at alle ser at dette bare var en høylytt kommentar fra din side. Kanskje du vinner noen "fans" tilbake.
Om du virkelig mener at ikkesyngende-folk skal holde seg hjemme i stede for å stå sammen med egne fans på bortekamper da får heller du holde deg til hjemmekampene. Det har seg slik at Fredrikstad ikke få tildelt plasser over hele stadion, kun et bestemt område.

Jeg så ikke dette:
Opprinnelig postet av kim_andre_c
Nå var det jo også en sittetribune som var forbeholdt bortesupportere. Kanskje det hadde vært et bedre alternativ for trådstarter? Bare et forslag....

før nå, men uansett.

---------------------------

Gashi!


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 04 sep 07, 18:43
Endret: 04 sep 07, 18:43
Hvis du ikke har tenkt til å synge, men kun komme med et lite brøl innimellom, så skal du holde deg langt unna PH-feltet hvor stående supportere prøver å gjøre det de kan for at laget lykkes. Hva faen er vitsen? Så FFK supportere rundt omkring hele Nadderud, som satt og holdt seg i ro (de til høyre for oss var en del med da, men uansett.). Hvorfor ikke gjøre som dem? Hva skal du gjøre på ståplassene hvis du ikke skal synge? Helt patetisk å gå til personangrep på Zoran som jobber ræva av seg for at vi skal få bra 
stemning på tribunen. Når man da står sammen med PH som skal støtte FFK, får man faen meg
tåle litt kjeft hvis man ikke synger.

stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 04 sep 07, 18:59
Endret: 04 sep 07, 19:00

Opprinnelig postet av Supreme NTM
Hvis du ikke har tenkt til å synge, men kun komme med et lite brøl innimellom, så skal du holde deg langt unna PH-feltet hvor stående supportere prøver å gjøre det de kan for at laget lykkes. Hva faen er vitsen? Så FFK supportere rundt omkring hele Nadderud, som satt og holdt seg i ro (de til høyre for oss var en del med da, men uansett.). Hvorfor ikke gjøre som dem? Hva skal du gjøre på ståplassene hvis du ikke skal synge? Helt patetisk å gå til personangrep på Zoran som jobber ræva av seg for at vi skal få bra 
stemning på tribunen. Når man da står sammen med PH som skal støtte FFK, får man faen meg
tåle litt kjeft hvis man ikke synger.

 

Så usmakelige dere er. Jeg støtter trådstarter. Det er ikke opp til andre og definere hva han selv føler som overtramp. Har han betalt bilett, er det hans suverene rett til og sitte hvor han vil, holde kjeft om han føler for det. Han skriver jo også at han bevist plasserte seg utenfor kjernen.

Nei slikt diktatorisk vås er ikke måten og verve nye sangere på. Prøv heller å være innkluderende.

 

 

Godta at ikke alle er like. FFK trenger alle betalende tilskuere, med eller uten skjerf, syngende, og ikke syngende, hoppende og stillesittende. Det er disse klubben lever av.

Plankehaugen,BRH og du også Zoran, gjør en kjempejobb. Dere meget gode, og jeg er stolt av deres innsats på kampene. Men tål litt kritikk, og forsøk å skremme folk til enighet, er mitt velmente råd.

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 04 sep 07, 19:05
Endret: 04 sep 07, 19:08
Opprinnelig postet av stjernengutt

Men tål litt kritikk, og forsøk å skremme folk til enighet, er mitt velmente råd.



Regner med at det var en skrivefeil der, men allikevel........Hahaha.


Jeg er sannelig ikke sikker på hva jeg skal si om denne saken. Det er ikke tvil i min sjel om at det er Zoran + andre motivatorer som har tatt plankehaugen dit de er nå, som en av landets beste supportergrupper. Dette er blitt gjort gjennom litt velment kjefting og smelling, for å luke ut de verste indianerne som står i PH bare pågrunn av prisen.

Allikevel, stemmer det at mannen stod utenfor PH får det hele et skjær av bismak. Man kan jo ikke tvinge folk til å synge, men står de midt i haugen bør man nesten forevnte litt kjeft. Har man bevisst plassert seg utenfor signaliserer man jo klart at man ikke har lyst til å være med.

---------------------------

Go tell the Spartans, passerby,
That here, by Spartan law, we lie


jorhan

Juniorspiller
Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 159

Lagt til: 04 sep 07, 19:09

Jeg var på Nadderud i går. Jeg er ikke medlem av plankehaugen. Vi var 3 stk som tok oss fri fra jobben for å kjøre inn for å støtte guttane. Jeg sto 1 meter ifra trådstarter og jeg skjønner veldig godt at dette ikke var behagelig for ham. Totalt usmaklig oppførsel spør du meg. han ble kjftet rett opp i "trynet" fordi han ikke sang. Dette er IKKE måten å motivere folk til å synge, hoppe etc. Jeg synes det hele var ubehaglig og mista egentlig litt lysten på å stå der jeg sto i det hele tatt. Jeg og flere med meg vil støtte laget og ikke bli kjefta på.

Men da Zoran heller satte seg opp på gjerdet som var der med et smil om munnen så fikk jeg veldig lyst til å synge og det gjorde jeg. Det motiverte på en helt annen måte.

Hvis det skal være et slikt syngepress hele tiden så kommer jeg aldri til å melde meg inn i Plankehaugen.

 

---------------------------

jorhan


jorhan

Juniorspiller
Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 159

Lagt til: 04 sep 07, 19:11
Jeg glemte å skrive at vi ikke sto midt i feltet men på siden da jeg ikke er medlem av haugen.

---------------------------

jorhan


kenneth

A-lagspiller

Ble medlem: 14 mar 04
Innlegg: 698

Lagt til: 04 sep 07, 19:11
Jeg håper ingen her tror at flesteparten i haugen faktisk synger for full hals gjennom en hel kamp?! Brorparten av supporterne er en gjeng med kvinnfolk som ikke lager lyd i det hele.

All ære til Zoran som løfter gjennomsnittet, men vi (dere) må ikke ha for høye tanker om dere selv ;)

---------------------------

...savner byen, folket, Stjernen og FFK!

(I`ll be back)


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 04 sep 07, 19:14

Nå syns jeg du bør bremse litt, Zoran. Du gjør en fantastisk jobb som jeg og veldig mange andre beundrer deg for, men oppførselen her på forumet syns jeg tar litt overhånd noen ganger. Det er greit å engasjere seg, men mener at det blir du som personangreper trådstarter mer enn motsatt når du kommer med et sånt svar.

Vet hvor irriterende det er med folk som ikke synger, så på det punktet skjønner jeg deg. Syns det er bra at du prøver å gire dem til å synge, men gjør det på en ordentlig måte! Er faktisk enig i at om man melder seg inn i Plankehaugen, skal man synge. Hva er ellers vitsen?

Dette er jo forresten en annen interresant diskusjon. Trådstarter, hvorfor står du i Plankehaugen hvis du ikke synger? Du sier at du trekker deg unna "hovedgruppa", men det er jo fortsatt på feltet som er disponert for Plankehaugen. Hvis man ikke skal synge, blir det jo mest sannsynlig for å få billigere billettpriser og rabatter.

Så oppfordring til alle som ikke synger på feltet: Syng!

 Og til Zoran: Jeg skjønner at du ikke liker å få navnet ditt trykket opp i media og på debattforumer som dette, men forsøk å ta det litt med ro på forumet. Hvis ikke er jeg redd du kommer til å få mange mot deg, og da tror jeg de vil slutte å synge på kamper.. Vi trenger ingen splittelse i Plankehaugen! Og fortsett og stå på, du er en mann vi i Fredrikstad er stolte over!

---------------------------

Jeg beklager overfor dommeren, men når det er sagt så ser det ut som straffe. Og dommeren skal dømme ut fra det han ser. Det var ikke straffe, men det kan ikke dommeren ha sett. - Henning Berg etter tapet mot Rosenborg 2006-


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 04 sep 07, 19:16

Opprinnelig postet av kenneth
Brorparten av supporterne er en gjeng med kvinnfolk som ikke lager lyd i det hele.

Herregud, skjerp deg! Det var diskriminerende sagt.

 Vet om mange kvinnelige som synger av full hals, og vet om like mange menn som ikke synger!

---------------------------

Jeg beklager overfor dommeren, men når det er sagt så ser det ut som straffe. Og dommeren skal dømme ut fra det han ser. Det var ikke straffe, men det kan ikke dommeren ha sett. - Henning Berg etter tapet mot Rosenborg 2006-


kenneth

A-lagspiller

Ble medlem: 14 mar 04
Innlegg: 698

Lagt til: 04 sep 07, 19:18
Det er ikke alltid det bare er kvinner som er kvinnfolk se, så det hadde ikke noe med mannsjåvinisme eller hva annet du prøver å sikte til.

Men jeg ser jeg burde skrivd "kvinnfolk" og ikke kvinnfolk.

---------------------------

...savner byen, folket, Stjernen og FFK!

(I`ll be back)


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 04 sep 07, 19:20

Ok, da skjønner jeg.

Og da er jeg faktisk enig!

---------------------------

Jeg beklager overfor dommeren, men når det er sagt så ser det ut som straffe. Og dommeren skal dømme ut fra det han ser. Det var ikke straffe, men det kan ikke dommeren ha sett. - Henning Berg etter tapet mot Rosenborg 2006-


SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 04 sep 07, 19:21
Endret: 04 sep 07, 20:26
Opprinnelig postet av Klokan
Innlegget til Klokan

Støttes!!

Hadde det vært meg hadde jeg sunget og tatt det med ett smil..

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 04 sep 07, 19:27
Endret: 04 sep 07, 20:26
Opprinnelig postet av ishmaelSchmuck
Hele åpningsinnlegget

En annen ting som sikkert har vært fremme før men som jeg tar frem igjen...

På bortekampene, så er utrolig nok Plankehaugen MYE bedre enn de er hjemme synes jeg..

På hjemmebane så er det altfor mange folk, spesielt på din venstreside Zoran, som driter i å synge og som bare har kjøpt billetten for å glo.. Jeg har vært litt uheldig å kommet litt sent ut ett par hjemmekamper nå desverre, og havner helt ute på kantene hvor det er helt dødt.. Når Zoran gjør dette her frivillig, så synes jeg vi bør ihvertfall synge litt da..

Slik jeg opplever det, så er det når jeg synger gamle, unge og foreldre som titter dumt på meg fordi jeg skal støtte laget,.. Dette er noe jeg synes er veeeeldig ubehagelig..

Synes kritikken som kommer frem i dette innlegget er litt dårlig gjort ovenfor Zoran, som pisker og psyker seg skikkelig opp for å gjøre en fabelaktig innsats.. Hadde ikke Zoran vært der, så hadde dere jaggu klaga på det også..

Uten Zoran = 0 liv..

 

 

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 04 sep 07, 19:44
Opprinnelig postet av stjernengutt

Så usmakelige dere er. Jeg støtter trådstarter. Det er ikke opp til andre og definere hva han selv føler som overtramp. Har han betalt bilett, er det hans suverene rett til og sitte hvor han vil, holde kjeft om han føler for det. Han skriver jo også at han bevist plasserte seg utenfor kjernen.

Nei slikt diktatorisk vås er ikke måten og verve nye sangere på. Prøv heller å være innkluderende.

 

 

Godta at ikke alle er like. FFK trenger alle betalende tilskuere, med eller uten skjerf, syngende, og ikke syngende, hoppende og stillesittende. Det er disse klubben lever av.

Plankehaugen,BRH og du også Zoran, gjør en kjempejobb. Dere meget gode, og jeg er stolt av deres innsats på kampene. Men tål litt kritikk, og forsøk å skremme folk til enighet, er mitt velmente råd.


Jeg spør igjen siden du tydeligvis ikke oppfatta det. Hvorfor ikke kjøpe billett på en del av stadion hvor du kan få sitte rolig, i fred, og rope litt da og da når du har lyst til det? Hvis vi har et ståfelt hvor folk som har litt lyst til å synge har masse folk som trådstarter rundt seg, som vil ta det med ro, kommer ikke de til å synge heller. Stillhet sprer seg, akkurat som stemning. DERFOR skal 
vi ha folk som i allefall er villige til å `kanskje` synge ordentlig på ståfeltet vårt.

ishmaelSchmuck

Knøttespiller

Ble medlem: 02 aug 06
Innlegg: 75

Lagt til: 04 sep 07, 19:50
Endret: 04 sep 07, 19:51
Så ikke før nå at tråden var åpnet igjen. Skal bare si et par ting til, forsvinner avgårde på ferie en stund nå, så dette blir det siste fra meg i denne omgang.

- Zoran presenterte seg ved navn ved den lille tildragelsen på Nadderud og det samme gjorde jeg.
- Jeg er ikke medlem av Plankehaugen.
- Det kunne aldri falle meg inn å stille meg på Plankehaugenfeltet hjemme på stadion fordi det er billigere, det er en uting. MOD: Jeg sitter alltid på langsiden.
- Jeg gjentar at jeg faktisk bevisst flyttet meg bort fra Plankehaugen fordi jeg ikke var med på synginga og hoppinga etc.
- Hvis det er en lov noe sted om at klokkesvingen på Nadderud er forbeholdt syngende Plankehaugenmedlemmer burde jeg selvsagt ikke vært der. Men jeg er ganske sikker på at det ikke er tilfelle. Dessuten ble jeg henvist dit av Stabæk-vaktene før kamp. Og skulle det være tilfelle så har jeg fremdeles til gode å få forklart på hvilken måte nærværet av ikke-syngende folk i FFK-drakt virker negativt inn på Plankehaugen eller laget eller andre supportere.

Hvis det skulle være uklart i det første innlegget mitt så mener jeg også at Zoran gjør en utmerket jobb med å lede Plankehaugen i kamp. Men jeg synes som jorhan at motiveringsgreia funker best når Zoran eller andre gjør det fra et gjerde eller nederste rad. Går man bort til enkeltpersoner og begynner å kjefte på dem krysser man en grense og jeg synes det er synd hvis man ikke ser denne grensa. I tillegg er det rett og slett dårlig psykologi. Rekk opp handa den som tror at jeg fikk mer lyst til å synge av å bli kjefta ut og beordret til å synge...

---------------------------

Krut har større kraft enn joik. Deal with it.


Marcus

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07
Innlegg: 675

Lagt til: 04 sep 07, 19:51
Endret: 04 sep 07, 20:22
jeg sier bare til han som startet denne tråden -- -- PH skal egentlig være for syngene supportere men siden dette var på bortekamp så er jo ikke dette noe argument -- (uheldigvis) men hvis du ikke synger eller hopper så mener jeg at du kan gå mer vekk enn 5 meter fra kjernen
syns at Zoran gjør en strålende jobb uansett, selv om han må kjefte litt for det er nødvendig på enkelte !!
vi må nemlig kjøre hardt, for dette kreves hvis PH skal heve seg !!

å jeg lurer på en ting til - står du i PH på hjemmekamper oxo ?? sorry det så jeg ikke i svaret over .... men sier bare 1 ting...
JEG STØTTER ZORAN UANSETT !!! å det gjør flere oxo .. !! hvis vi ikke hadde hatt Zoran så hadde ikke PH vært såpass gode som vi er i dag..

---------------------------

Står Vi En For Alle Og Alle For En !! Blø For Drakta !! I Hver Eneste Kamp !!


Goran Karlsen

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 434

Lagt til: 04 sep 07, 20:06

Jeg står bevist litt til sidene for Plankehaugen på bortekamper nå, og bidrar når jeg har lyst. Er dritt lei kjeft, og tatt konsekvensen av det. Det er meget irriterende når du er pottesur for et et baklengsmål, og en eller annen står og kjefter på deg for at man ikke synger. Må understreke at jeg aldri har fått kjeft av Zoran.

Er litt trist at det skal være sånn. Det går an å snakke til mennesker på en ok måte, mener nå jeg.

Positiv kjeft går faktisk an.

---------------------------

Whiskeypætt med dusk


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 04 sep 07, 20:29
Begge parter her har vel litt rett egentlig.

Zoran gjør en fantastisk jobb og blir meget revet med og da kommer det fort noen gloser i "kampens hete" jeg tviler på at det er ment som noe person angrep men heller at han blir så ivrig med å støtte klubben i sitt hjerte. Noe jeg vil si han er en av de beste til i norge.

Når vi reiser på borte kamper så er det også begrenset hvor man kan sitte så da må vi i plankehaugen også finne oss i at noen som er mindre ivrige står på sammen sted. Jeg synes det da er flott at de trekker seg vekk fra der kjærnen står. Men ikke ta det for personlig når noen kommer å prøver å få dere med å vise at dere faktisk er velkomne i gruppa.

Jeg skjønner godt at de som aldri har sett Zoran in action kan føle seg litt truet men slik må man uansett ta med en klype salt. Alle som har drevet med idrett vet at man sier og gjør ting på banen som man egentlig ikke mener, samme skjer faktisk på tribunen også man blir revet med og gjør sier ting man egentlig ikke mener men sier fordi man er engasjert og vil at flest mulige skal støtte opp.

Så på borte kamper bør vi alle sammen vise litt hensy til de som faktisk trekker seg vek men de bør også tåle å at de blir litt pushet.

På hjemmekamper så skal ikke de være på plankehaugen feltet så enkelt er det.

Litt dårlig norsk men dere skjønner sikkert hehe

MA

Juniorspiller

Ble medlem: 18 jun 07
Innlegg: 193

Lagt til: 04 sep 07, 20:41

Jeg syns faktisk ikke verken Klokan eller BRH kan klage eller kjefte på andre over synginga på Nadderud i går. Det var faktisk en eller flere personer som tiltrakk seg folks oppmerksomhet mer enn det å synge og hjelpe guttane til seier.Når en tydelig beruset person kan klare å tiltrekke seg så mye oppmerksomhet og lage kvalme for de rundt seg på trubunen.

Hadde det ikke da holdt med at en person støttet denne "kameraten" ut sammen med politiet når han til slutt ble sendt ut av stadioen? Hvorfor måtte PH forsanger og nesten hele BRH være med på dette sirkuset rundt denne personen i steden for å være med å synge og lage liv og heie guttana fram til seier. Nesten hele første omgangen så var forsangeren og BRH opptatt rundt denne ene personen i steden for å synge og være frontfigurer for PH.

Jeg syns at både forsangeren og BRH gjør en bra jobb og lager liv og stemning på tribunen. Å det er greit å støtte opp om "kameraten" sin, men trengte han virkelig hjelp av så mange? PH trenger dere til å dra igang og være med på å backe opp folk. Jeg mista litt av respekten min for dere i går når dere var mer opptatt av sirkuset rundt denne personen, og det å "smugle" med seg bluss inn på stadioen var viktigere enn å synge og hoppe og hjelpe guttane til seier.

Nå klarte guttane det alikevel heldigvis

---------------------------

Plankehaugen for ALLE...... men for guds skyld syng da :-)
Brukernavnet mitt har ingen ting med FFKs sportsjef å gjøre, bare to helt tilfeldig valgte bokstaver............


Headhunter

Knøttespiller

Ble medlem: 24 jul 07
Innlegg: 26

Lagt til: 04 sep 07, 21:31
TIL ALLE SOM KOMMER MED HETS TIL ZORAN: Nå er det faen meg nok! Konstruktiv kritikk er SELFØLGELIG greit, og når Zoran påtar seg jobben som forsanger må han tåle kritikk og tilbakemeldinger, men dette er regelrett PERSON ANGREP!!!!! og dette skjer opptil flere ganger i uka. Moderator: vis ansvar å steng ut alle personer som fortsetter med dette, eller steng trådene når du ser hva de kan lede til. Når det gjelder å framstå med navn og personalia her på forumet; så er det enkelte personer på dette forumet som jeg på det aller sterkeste anbefaller å forbli ANONYME ettersom jeg ikke vil klare å kontrollere meg hvis det kommer ut navn!!!!! NÅ MÅ DERE GÅ I DERE SELV ASSA!!!!!!!!!!!!!!!

---------------------------

We are the Chelsea and we are the best,
We are the Chelsea so fuck all the rest,
Fuck em all fuck em all,
Tottenham,West Ham, and MIlwall
coz we are Chelsea and we are the best
FUUCK THE REEEST!!!!!!


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 04 sep 07, 21:38
Nå er det vel bare trådstarter som har kommet med noe personkritikk, og det ble forøvrig moderert bort, hvis man ikke ser bort fra Klokans lille utbrudd. Resten har vært mer eller mindre saklig, så hva er det du kommer med alle utropstegna etter?!

Mod trenger ikke sensurere noe annet en din overdrevne bruk av store bokstaver og utropstegn + noe som kan minne om en barnslig trussel.

---------------------------

Go tell the Spartans, passerby,
That here, by Spartan law, we lie


kenneth

A-lagspiller

Ble medlem: 14 mar 04
Innlegg: 698

Lagt til: 04 sep 07, 21:42
Opprinnelig postet av Headhunter
Når det gjelder å framstå med navn og personalia her på forumet; så er det enkelte personer på dette forumet som jeg på det aller sterkeste anbefaller å forbli ANONYME ettersom jeg ikke vil klare å kontrollere meg hvis det kommer ut navn!!!!! !


---------------------------

...savner byen, folket, Stjernen og FFK!

(I`ll be back)


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 04 sep 07, 21:44
Opprinnelig postet av Headhunter
Det han sa


Det har vel ikke vært annet enn konstruktiv kritikk i denne tråden faktisk...

---------------------------

døm som sier at andre er domme, døm er domme døm!


HBL

Juniorspiller
Ble medlem: 17 jul 03
Innlegg: 144

Lagt til: 04 sep 07, 22:08
Endret: 04 sep 07, 22:12
Opprinnelig postet av Headhunter
TIL ALLE SOM KOMMER MED HETS TIL ZORAN: Nå er det faen meg nok! Konstruktiv kritikk er SELFØLGELIG greit, og når Zoran påtar seg jobben som forsanger må han tåle kritikk og tilbakemeldinger, men dette er regelrett PERSON ANGREP!!!!! og dette skjer BLA BLA BLA.


Jeg kan ikke se noen antydning til Personangrep på Zoran i tråden til trådstarter. Jeg kan derimot se litt konstruktiv kritikk.
Jeg synes Zoran lager masse bra liv på tribunen, men er "litt" humørsyk når han skal besvare på kritikk. Og jeg ser ingen grunn til at han skal kjefte enkeltpersoner opp i ansiktet heller, bare fordi en eller annen ikke synger. Noen ganger må man besinne seg litt.

Med vennlig hilsen HBL

Henning Bødtker-Lund

---------------------------

ffk
arsenal
evig aristokrat
Glommen Rugby Klubb


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 05 sep 07, 15:09
Opprinnelig postet av SirLion
Opprinnelig postet av ishmaelSchmuck
Hele åpningsinnlegget

En annen ting som sikkert har vært fremme før men som jeg tar frem igjen...

På bortekampene, så er utrolig nok Plankehaugen MYE bedre enn de er hjemme synes jeg..

På hjemmebane så er det altfor mange folk, spesielt på din venstreside Zoran, som driter i å synge og som bare har kjøpt billetten for å glo.. Jeg har vært litt uheldig å kommet litt sent ut ett par hjemmekamper nå desverre, og havner helt ute på kantene hvor det er helt dødt.. Når Zoran gjør dette her frivillig, så synes jeg vi bør ihvertfall synge litt da..

Slik jeg opplever det, så er det når jeg synger gamle, unge og foreldre som titter dumt på meg fordi jeg skal støtte laget,.. Dette er noe jeg synes er veeeeldig ubehagelig..

Synes kritikken som kommer frem i dette innlegget er litt dårlig gjort ovenfor Zoran, som pisker og psyker seg skikkelig opp for å gjøre en fabelaktig innsats.. Hadde ikke Zoran vært der, så hadde dere jaggu klaga på det også..

Uten Zoran = 0 liv..

 

 

 

Helt enig med deg at Zoran er og blir en ener og utrolig viktig for PH. Men synes ikke det gir han rett til og anngripe folk slik han gjør her på forumet. Joda, helt i orden å kjefte på de som ikke synger, men på en sivilisert måte. Om det foregår på noe i nærheten av måten han svarer på her, så blir det for dumt.

 

Det må være lov og kritisere han også, selv om han er viktig.

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 05 sep 07, 15:11
Opprinnelig postet av Snæbbis
Opprinnelig postet av stjernengutt

Men tål litt kritikk, og forsøk å skremme folk til enighet, er mitt velmente råd.



Regner med at det var en skrivefeil der, men allikevel........Hahaha.


 

Ops, ja det var en skikkelig leif og det.

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 05 sep 07, 15:14
Opprinnelig postet av Supreme NTM
Opprinnelig postet av stjernengutt

Så usmakelige dere er. Jeg støtter trådstarter. Det er ikke opp til andre og definere hva han selv føler som overtramp. Har han betalt bilett, er det hans suverene rett til og sitte hvor han vil, holde kjeft om han føler for det. Han skriver jo også at han bevist plasserte seg utenfor kjernen.

Nei slikt diktatorisk vås er ikke måten og verve nye sangere på. Prøv heller å være innkluderende.

 

 

Godta at ikke alle er like. FFK trenger alle betalende tilskuere, med eller uten skjerf, syngende, og ikke syngende, hoppende og stillesittende. Det er disse klubben lever av.

Plankehaugen,BRH og du også Zoran, gjør en kjempejobb. Dere meget gode, og jeg er stolt av deres innsats på kampene. Men tål litt kritikk, og forsøk å skremme folk til enighet, er mitt velmente råd.


Jeg spør igjen siden du tydeligvis ikke oppfatta det. Hvorfor ikke kjøpe billett på en del av stadion hvor du kan få sitte rolig, i fred, og rope litt da og da når du har lyst til det? Hvis vi har et ståfelt hvor folk som har litt lyst til å synge har masse folk som trådstarter rundt seg, som vil ta det med ro, kommer ikke de til å synge heller. Stillhet sprer seg, akkurat som stemning. DERFOR skal 
vi ha folk som i allefall er villige til å `kanskje` synge ordentlig på ståfeltet vårt.

 

På hjemmebane er jeg 110% enig i dette, har aldri vært på den aktuelle banen, så skal ikke uttale meg. Er oftere på bortekamper i ishockey, og da er det absolutt mest interessant og stå sitte med Stjernensupporterne.

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 05 sep 07, 15:26

Opprinnelig postet av Headhunter
Når det gjelder å framstå med navn og personalia her på forumet; så er det enkelte personer på dette forumet som jeg på det aller sterkeste anbefaller å forbli ANONYME ettersom jeg ikke vil klare å kontrollere meg hvis det kommer ut navn!!!!! NÅ MÅ DERE GÅ I DERE SELV ASSA!!!!!!!!!!!!!!!

 

Pak pak pak paaaaaaaaaak pak pak

Michael Gerard Tyson

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 05 sep 07, 15:45
Zoran har min støtte her. Jeg vet at det ikke er et krav om å synge om man står på bortefeltet, men jeg syns en person bør vise såpass respekt for de som faktisk prøver å lage liv at de finner seg et mer passende sted å sitte.

---------------------------

Burn in hell, por favore..


T.Olsen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 07
Innlegg: 710

Lagt til: 05 sep 07, 16:05
Endret: 05 sep 07, 16:06
Opprinnelig postet av bønna
Jeg vet at det ikke er et krav om å synge om man står på bortefeltet, men jeg syns en person bør vise såpass respekt for de som faktisk prøver å lage liv at de finner seg et mer passende sted å sitte.

Trådstarter skriver at han trakk seg unna for å ikke "stå i veien", men det må da finnes grenser! Om dere skal fortsette å vise en slik oppførsel håper jeg for guds skyld at dere blir ståenede alene neste bortekamp.
Den som ikke viser respekt i dette tilfellet er jo Zoran.



---------------------------

Gashi!


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 05 sep 07, 16:13
Opprinnelig postet av T.Olsen
Om dere skal fortsette å vise en slik oppførsel håper jeg for guds skyld at dere blir ståenede alene neste bortekamp.
 


Jeg står heller sammen med 20 syngende supportere enn 100 mumlende.

---------------------------

Burn in hell, por favore..


jorhan

Juniorspiller
Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 159

Lagt til: 05 sep 07, 17:00
Da går jeg ut ifra at på neste bortekamp så vil det stå en represetant fra Plankehaugen som vil vise bort personer som ikke synger 90 min da eller??? Skal jeg virkelig ikke være velkommen på Haugen feltet ved bortekamp selv om jeg ikke er medlem og at jeg ikke alltid synger konstant i 90 min??? Jeg stller meg selvfølgelig på siden så jeg ikke tar plass fra syngenede medlemmer....

---------------------------

jorhan


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 05 sep 07, 17:55

Opprinnelig postet av Headhunter
TIL ALLE SOM KOMMER MED HETS TIL ZORAN: Nå er det faen meg nok! Konstruktiv kritikk er SELFØLGELIG greit, og når Zoran påtar seg jobben som forsanger må han tåle kritikk og tilbakemeldinger, men dette er regelrett PERSON ANGREP!!!!! og dette skjer opptil flere ganger i uka. Moderator: vis ansvar å steng ut alle personer som fortsetter med dette, eller steng trådene når du ser hva de kan lede til. Når det gjelder å framstå med navn og personalia her på forumet; så er det enkelte personer på dette forumet som jeg på det aller sterkeste anbefaller å forbli ANONYME ettersom jeg ikke vil klare å kontrollere meg hvis det kommer ut navn!!!!! NÅ MÅ DERE GÅ I DERE SELV ASSA!!!!!!!!!!!!!!!

Siden konstruktiv kritikk er greit, hva er gæærnt med trådstarters innlegg? Kan ikke se noen personangrep, men bare konstruktiv kritikk. Og et meget velskrevet innlegg, som det var lett å lese. Han gjorde seg i tillegg godt forklart.

Mener at det i forumsreglene står at unødvendig mye bruk av tegnsetting og store bokstaver ikke er lovlig? Rett meg hvis jeg tar feil, men jeg er ganske sikker på at det står det.

Kanskje heller moderatorene burde vise ansvar og stenge ute folk med uhorvelig mye tegnsetting og store bokstaver?

Forresten..Kan du utdype " konstruktiv kritikk"? Virker for meg som om det er noe du har mistolket litt, ettersom innlegget til trådstarter faktisk var et godt eksempel på "konstruktiv kritikk". Syns hans innlegg var mer konstruktivt enn ditt..

Ellers er jeg enig i at det nok er slitsomt for Zoran å få så mye oppmerksomhet.. Håper man i framtiden kan omtale ham som "forsangeren" eller lignende. Selvfølgelig vil alle skjønne hvem det er, men det er litt mer skånsomt enn å få navnet sitt skrevet..

---------------------------

Jeg beklager overfor dommeren, men når det er sagt så ser det ut som straffe. Og dommeren skal dømme ut fra det han ser. Det var ikke straffe, men det kan ikke dommeren ha sett. - Henning Berg etter tapet mot Rosenborg 2006-


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 05 sep 07, 18:34
Opprinnelig postet av stjernengutt
Opprinnelig postet av Supreme NTM

Jeg spør igjen siden du tydeligvis ikke oppfatta det. Hvorfor ikke kjøpe billett på en del av stadion hvor du kan få sitte rolig, i fred, og rope litt da og da når du har lyst til det? Hvis vi har et ståfelt hvor folk som har litt lyst til å synge har masse folk som trådstarter rundt seg, som vil ta det med ro, kommer ikke de til å synge heller. Stillhet sprer seg, akkurat som stemning. DERFOR skal 
vi ha folk som i allefall er villige til å `kanskje` synge ordentlig på ståfeltet vårt.

 

På hjemmebane er jeg 110% enig i dette, har aldri vært på den aktuelle banen, så skal ikke uttale meg. Er oftere på bortekamper i ishockey, og da er det absolutt mest interessant og stå sitte med Stjernensupporterne.


På kampen var det sikkert over 100 FFK supportere som sto andre steder enn i "kikkertsvingen". På en del av den ene langsiden var det til og med samla KUN FFK supportere som heller ville sitte. Vet at du ikke visste dette, men synes det er viktig å få fram. Derfor spør jeg trådstarter hvorfor han ikke kunne ha satt seg der.

Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 05 sep 07, 18:35
Opprinnelig postet av Lemmy
Siden konstruktiv kritikk er greit, hva er gæærnt med trådstarters innlegg? Kan ikke se noen personangrep, men bare konstruktiv kritikk. Og et meget velskrevet innlegg, som det var lett å lese. Han gjorde seg i tillegg godt forklart.

Mener at det i forumsreglene står at unødvendig mye bruk av tegnsetting og store bokstaver ikke er lovlig? Rett meg hvis jeg tar feil, men jeg er ganske sikker på at det står det.

Kanskje heller moderatorene burde vise ansvar og stenge ute folk med uhorvelig mye tegnsetting og store bokstaver?

Forresten..Kan du utdype " konstruktiv kritikk"? Virker for meg som om det er noe du har mistolket litt, ettersom innlegget til trådstarter faktisk var et godt eksempel på "konstruktiv kritikk". Syns hans innlegg var mer konstruktivt enn ditt..

Ellers er jeg enig i at det nok er slitsomt for Zoran å få så mye oppmerksomhet.. Håper man i framtiden kan omtale ham som "forsangeren" eller lignende. Selvfølgelig vil alle skjønne hvem det er, men det er litt mer skånsomt enn å få navnet sitt skrevet..


Nå er jo trådstarters innlegg redigert av mod og deler av det er slettet akkurat pga personangrepene da.....

solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 05 sep 07, 19:00
Opprinnelig postet av Supreme NTM

Nå er jo trådstarters innlegg redigert av mod og deler av det er slettet akkurat pga personangrepene da.....

Helt feil. Ingenting er redigert bort i åpningsinnlegget.

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 05 sep 07, 22:20
Opprinnelig postet av solano2
Opprinnelig postet av Supreme NTM

Nå er jo trådstarters innlegg redigert av mod og deler av det er slettet akkurat pga personangrepene da.....

Helt feil. Ingenting er redigert bort i åpningsinnlegget.

Stemmer. Absolutt ingenting er redigert bort/slettet i trådstarters innlegg.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


luftig

Juniorspiller
Ble medlem: 14 mai 07
Innlegg: 78

Lagt til: 06 sep 07, 01:30
Heisann.. Godt jeg leste denne tråden gitt.. Jeg om dama tenkte vi skulle melde oss inn i plankehaugen. Men akkurat det trur jeg utgår med høyte kneløft nå.. Jeg/Vi er ikke interesserte i å stå og ta imot kjeft hvis vi skulle havne under `grensen` for hva som er akseptabelt å synge i løpet av en kamp.. Ikke det at jeg vet hvor den grensen går, men da trur vi vi `safer` og synger litt med ifra langsiden.. Og på bortebane så får vi nok fortsette å menge oss med `vanlige` tilskuere..

---------------------------

ballen er rund......


ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 06 sep 07, 01:44
Flott! Plankehaugen er for syngende supportere, og ingenting annet!

---------------------------

Frihet for Ultras!


Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 06 sep 07, 06:18

Opprinnelig postet av ajg
Flott! Plankehaugen er for syngende supportere, og ingenting annet!

Det stemmer ikke helt. PH ar for alle som ønsker å være medlem, og slik skal og bør det være.

Klart det er morro om alle synger mye på kampene.

Skal vi få noe positivt ut av denne debatten må vi finne ut hva vi vil med tribunekulturen i PH. Skal vi ha mye sang eller skal vi ikke ha det?

Personlig synes jeg det er helt ok å få kjeft når jeg mister motet vog glemmer å støtte laget,  om FFK ligger under eller sliter. Vi er forskjellige, men hva om ingen vekker oss opp? Da blir det stille i fjøset!!!!!

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
---HOLYGANS-----

www.holygans.com


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 06 sep 07, 07:40
Opprinnelig postet av Jonek
Personlig synes jeg det er helt ok å få kjeft når jeg mister motet vog glemmer å støtte laget,  om FFK ligger under eller sliter. Vi er forskjellige, men hva om ingen vekker oss opp? Da blir det stille i fjøset!!!!!


Helt enig og jeg forstår virkelig ikke med beste evne hva som er så traumatisk med å få litt kjeft av en engasjert forsanger.


Håper Klokan fortsetter med dette, men på hjemmebane. Der trengs det å holde folk i øra.
Sikkert noen som sitter hjemme og gråter etter å ha fått litt kjeft der også, men da får de begynne å synge. ;)

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 06 sep 07, 07:53
Endret: 06 sep 07, 07:57
Opprinnelig postet av ajg
Flott! Plankehaugen er for syngende supportere, og ingenting annet!


Kan du henvise til et punkt i medlemsreglementet som sier dette? Det er synd at holdningen til enkelte skremmer vekk nye medlemmer. Nye medlemmer er potensielle sangere

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Snæbbuss-aristokrat #79

A-lagspiller

Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 293

Lagt til: 06 sep 07, 08:58
Opprinnelig postet av ajg
Flott! Plankehaugen er for syngende supportere, og ingenting annet!


Når du er så bombastisk i utalelsene dine så synes jeg godt du kunne kommet med en redgjørelse for hvor denne magiske grensen går. Hvor mye må man synge for å kunne stå på feltet? Er det 47 eller 62 minutter? Er det også noen grense for desibel? For vi vil jo at spillerne skal høre oss?

Og som en annen kommenterte her, hvordan tror dere at det noengang skal komme nye medlemmer? Kan ikke tenkte meg at alle de som er nye på feltet umiddelbart synger like mye/bra som dere andre, hvor lang er innkjøringsperioden? Eller kanskje man tenker at hvis man skal ha inn noen nye nå så må de være bedre enn de man allerede har, kan ikke ta inn mer "plassfyll" nå? Kanskje arrangere noen auditions slik at man vet at det er personer som synger mye og godt før de får bli medlemmer i "haugen"

Sorry hvis jeg svarer deg teit, men selv om jeg skjønner at man vil at alle skal synge så synes jeg kommentaren din er litt korttenkt.

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 06 sep 07, 10:09
Problemet er vel heller at det er for mange som synger... Man skal ikke synge på kamp, man skal gaule,kauke og skrike til stemmen er borte dagen etter..

Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 06 sep 07, 11:23
Opprinnelig postet av Jonek

Opprinnelig postet av ajg
Flott! Plankehaugen er for syngende supportere, og ingenting annet!

Det stemmer ikke helt. PH ar for alle som ønsker å være medlem, og slik skal og bør det være.


Synes det er det som ikke stemmer helt. Det er klart, teknisk sett er PH for alle som har lyst til å bli medlem, men hvis man har lyst til det er det underforstått at man forplikter seg til å støtte laget. Det er tross alt en supporterklubb og da gjør man det man kan for å støtte (gi support) til laget.

Forøvrig er jeg helt enig det siste du sa om å bli vekket opp. Det kan da ikke skade noen om Zoran er engasjert? Da er man overfølsom.



Må ha misoppfatta det som sto fra mod (Holter) i første post, så visst noe som ikke var der. Beklager...

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 06 sep 07, 11:30
Opprinnelig postet av Supreme NTM
Det er tross alt en supporterklubb og da gjør man det man kan for å støtte (gi support) til laget.


Er mange måter å støtte et lag på. Man må ikke synge for å være støttende. (Selv om jeg selvfølgelig syns at flest mulig bør synge)

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 06 sep 07, 11:38
Opprinnelig postet av Rey
Opprinnelig postet av Supreme NTM
Det er tross alt en supporterklubb og da gjør man det man kan for å støtte (gi support) til laget.


Er mange måter å støtte et lag på. Man må ikke synge for å være støttende. (Selv om jeg selvfølgelig syns at flest mulig bør synge)

Det er klart det er et definisjonspørsmål, men det finnes vel ingen sterkere måte å støtte laget på for en person med en heller ordinær økonomi enn å synge så mye han klarer for laget sitt?

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 06 sep 07, 11:41
Som du sier, så er det et definisjonsspørsmål og jeg er enig i at man bør synge når man står på Plankehaugenfeltet. MEN det er ikke og bør ikke være et  krav for å være medlem av Plankehaugen

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 06 sep 07, 11:43
Opprinnelig postet av Rey
Som du sier, så er det et definisjonsspørsmål og jeg er enig i at man bør synge når man står på Plankehaugenfeltet. MEN det er ikke og bør ikke være et  krav for å være medlem av Plankehaugen

Det jeg mente var vel heller et det bør være et underforstått krav, selvfølgelig kan man ikke kreve det av medlemmer. Men det går an å sende ut signaler som gjør at folk føler ansvar for å synge og støtte laget iom at de er medlem av PH.

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 06 sep 07, 11:45
Syns heller ikke det bør være et underforstått krav. På Plankehaugenfeltet er det greit at det er et underforstått krav. Som medlem, nei ikke i det hele tatt (grunnet at det er mange måter å støtte på)

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 06 sep 07, 13:58
Endret: 06 sep 07, 14:01

Opprinnelig postet av Rey
Syns heller ikke det bør være et underforstått krav. På Plankehaugenfeltet er det greit at det er et underforstått krav. Som medlem, nei ikke i det hele tatt (grunnet at det er mange måter å støtte på)

Selvfølgelig må det være et underforstått krav! Er det ikke en supporterklubb vi snakker om her da? Alt for mange personer i fredrikstad har ikke helt skjønt greia med supporterklubb, og melder seg inn i ph bare fordi det er "in" og fordi det er kult, og pga billigere billetter (buss/kamp). det har nesten blitt en motesak i fr.stad og være medlem i plankehaugen. dette har ført til at vi har fått utrolig mye "daukjøtt" og kvantitet.

i vedtektene til ph står det at formålet med ph er å støtte ffk verbalt og visuelt. folk som ikke gjør det skjønner jeg ikke at melder seg inn.

---------------------------

Frihet for Ultras!


ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 06 sep 07, 14:14

Opprinnelig postet av Snæbbuss-aristokrat #79
Opprinnelig postet av ajg
Flott! Plankehaugen er for syngende supportere, og ingenting annet!


Når du er så bombastisk i utalelsene dine så synes jeg godt du kunne kommet med en redgjørelse for hvor denne magiske grensen går. Hvor mye må man synge for å kunne stå på feltet? Er det 47 eller 62 minutter? Er det også noen grense for desibel? For vi vil jo at spillerne skal høre oss?

Hvis du er hes, sliten og svett etter kampen, da har du gjort en god jobb på tribuna.

---------------------------

Frihet for Ultras!


wergis

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 995

Lagt til: 06 sep 07, 14:34
Endret: 06 sep 07, 14:36

Opprinnelig postet av ajg

i vedtektene til ph står det at formålet med ph er å støtte ffk verbalt og visuelt. folk som ikke gjør det skjønner jeg ikke at melder seg inn.

Dere vil ikke ha "små unger" på feltet og ikke "gamlinger" som kanskje ikke klarer å synge en hel kamp igjennom, så da bør det vel være aldersgrense for å melde seg inn da?

Om aldersgrensen hadde vært satt så er jeg helt sikker på at plankehaugen bare hadde vært halvparten av antallet de er idag.. Hvor skulle pengene plankehaugen får inn kommet fra? Gjør dere dugnad annenhver helg da?

Jeg er  medlem av plankehaugen (er STOLT av det),  men har plass på HT. Burde jeg egentlig si fra meg medlemskapet?

Men la meg understreke at jeg er enig i at "kjernen" i plankehaugen bør være "90 min syngende supportere", men ikke støt de andre unna for det.  Har dette blitt tatt opp andre steder enn på ffksupporter.net? Om ikke, skam dere

 

 

---------------------------

«Hvis det ikke fantes fotball, ville vi alle vært frustrerte fotballspillere.» (Mick Lyons)


AHA!! vinner av tabellkonken 2006!!


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 06 sep 07, 15:04
Opprinnelig postet av wergis

Opprinnelig postet av ajg

i vedtektene til ph står det at formålet med ph er å støtte ffk verbalt og visuelt. folk som ikke gjør det skjønner jeg ikke at melder seg inn.

Dere vil ikke ha "små unger" på feltet og ikke "gamlinger" som kanskje ikke klarer å synge en hel kamp igjennom, så da bør det vel være aldersgrense for å melde seg inn da?

Om aldersgrensen hadde vært satt så er jeg helt sikker på at plankehaugen bare hadde vært halvparten av antallet de er idag.. Hvor skulle pengene plankehaugen får inn kommet fra? Gjør dere dugnad annenhver helg da?

Jeg er  medlem av plankehaugen (er STOLT av det),  men har plass på HT. Burde jeg egentlig si fra meg medlemskapet?

Men la meg understreke at jeg er enig i at "kjernen" i plankehaugen bør være "90 min syngende supportere", men ikke støt de andre unna for det.  Har dette blitt tatt opp andre steder enn på ffksupporter.net? Om ikke, skam dere

 

 


Nå sto det faktisk "folk på Plankehaugenfeltet". Men uansett... Føler ikke du en forventning til deg at du skal være med på sanger på hovedtribunen når muligheten byr seg, fordi du er medlem av PH? Det tror jeg. Og nei, vi skal ikke ha noen aldersgrenser for å få være med, og alle skjønner at det er ikke alle som har helse til å hoppe og synge seg hes hver kamp. Hvis man liker å sitte, og synge med når PH drar med andre tribuner er det fullt mulig å stå på hovedtribunen og samtidig være medlem av PH. Det skal ikke være noe som skulle tilsi noe annet. Det jeg snakker om 
er folk som faktisk har mulighet og helse til det, men bare ikke gidder fordi de føler de driter seg litt ut
eller føler det er under deres verdighet eller, ja... hva enn deres tamme unnskyldinger måtte være.

KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 06 sep 07, 15:22
Opprinnelig postet av ajg

Opprinnelig postet av Snæbbuss-aristokrat #79
Opprinnelig postet av ajg
Flott! Plankehaugen er for syngende supportere, og ingenting annet!


Når du er så bombastisk i utalelsene dine så synes jeg godt du kunne kommet med en redgjørelse for hvor denne magiske grensen går. Hvor mye må man synge for å kunne stå på feltet? Er det 47 eller 62 minutter? Er det også noen grense for desibel? For vi vil jo at spillerne skal høre oss?

Hvis du er hes, sliten og svett etter kampen, da har du gjort en god jobb på tribuna.

Det er det dårligste argumentet jeg har hørt i dag... Hva slags redegjørelse er det? Min fem år gamle sønn kunne gitt meg en bedre forklaring enn det der...

 

---------------------------

Rød/Hvit til jeg dør

Har jeg tro? Ja det skulle jeg mene, spørsmålet må være hva man skal tro på...

"kom aldri med noen forutsigelser, spesielt ikke om fremtiden" - S. Goldwyn


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 06 sep 07, 15:25
Opprinnelig postet av ajg

i vedtektene til ph står det at formålet med ph er å støtte ffk verbalt og visuelt. folk som ikke gjør det skjønner jeg ikke at melder seg inn.

 

Er ikke drakta, flagget, skjerfet en del av det visuelle? Dersom man står på PH-feltet ikledd supporterutstyr er man vel etter din def. og vedtektene med på å støtte laget visuelt?

---------------------------

Rød/Hvit til jeg dør

Har jeg tro? Ja det skulle jeg mene, spørsmålet må være hva man skal tro på...

"kom aldri med noen forutsigelser, spesielt ikke om fremtiden" - S. Goldwyn


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 06 sep 07, 15:33
Opprinnelig postet av ajg

Opprinnelig postet av Rey
Syns heller ikke det bør være et underforstått krav. På Plankehaugenfeltet er det greit at det er et underforstått krav. Som medlem, nei ikke i det hele tatt (grunnet at det er mange måter å støtte på)

Selvfølgelig må det være et underforstått krav! Er det ikke en supporterklubb vi snakker om her da? Alt for mange personer i fredrikstad har ikke helt skjønt greia med supporterklubb, og melder seg inn i ph bare fordi det er "in" og fordi det er kult, og pga billigere billetter (buss/kamp). det har nesten blitt en motesak i fr.stad og være medlem i plankehaugen. dette har ført til at vi har fått utrolig mye "daukjøtt" og kvantitet.

i vedtektene til ph står det at formålet med ph er å støtte ffk verbalt og visuelt. folk som ikke gjør det skjønner jeg ikke at melder seg inn.

 

Vet du hva visuelt er?

Man støtter ikke visuelt ved å påføre seg burburry caps eller såkalt fine klær.

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 06 sep 07, 16:01
Opprinnelig postet av wergis

Om aldersgrensen hadde vært satt så er jeg helt sikker på at plankehaugen bare hadde vært halvparten av antallet de er idag.. Hvor skulle pengene plankehaugen får inn kommet fra? Gjør dere dugnad annenhver helg da?

 

Personlig ville jeg heller hatt en supporterklubb med 500 medlemmer hvor alle var syngende medlemmer med rett mentalitet i stedet for 3000 medlemmer hvor svært mange av medlemmene er tanter, indianere osv som ikke vet hva tribunekultur er en gang. men plankehaugen har dessverre utviklet seg i feil retning på dette området, og det er vel også bakgrunnen for at BRH ble stiftet, nemlig det å samle alle med mentalitet sammen. mitt håp (selv om jeg ikke er en av frontfigurene i brh) er at etterhvert som brh blir større så flytter vi til en annen plass på stadion og kjører vårt eget show.

---------------------------

Frihet for Ultras!


ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 06 sep 07, 16:08
Opprinnelig postet av KeJ

Det er det dårligste argumentet jeg har hørt i dag... Hva slags redegjørelse er det? Min fem år gamle sønn kunne gitt meg en bedre forklaring enn det der...

Det er ikke en redegjørelse, men en påstand. når man får et så latterlig spørsmål som at man skal begynne å måle opp i minutter og desibel hvorvidt man kan stå på ph-feltet, så syns jeg det faktisk var et meget godt svar. plankehaugen er en supporterklubb, og da forventes det at det skal synges. og det beste svaret man kan gi på hvor høyt og mye man skal synge det er at man gir alt. dette varierer selvfølgelig litt fra person til person, men så lenge du har gjort ditt beste så kan ingen klage. problemet er at mange ikke gidder/tør.

---------------------------

Frihet for Ultras!


ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 06 sep 07, 16:11
Opprinnelig postet av KeJ
 

Er ikke drakta, flagget, skjerfet en del av det visuelle? Dersom man står på PH-feltet ikledd supporterutstyr er man vel etter din def. og vedtektene med på å støtte laget visuelt?

til en viss grad ja, men det var vel det verbale vi først og fremst diskuterte her. det ble spurt etter et sted hvor det sto at plankehaugen var for syngende supportere, og jeg refererte bare til phs vedtekter. det hjelper ikke å se ut som en klovn på kamp hvis du ikke synger av full hals.

---------------------------

Frihet for Ultras!


ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 06 sep 07, 16:21

Opprinnelig postet av stjernengutt

Vet du hva visuelt er?

Man støtter ikke visuelt ved å påføre seg burburry caps eller såkalt fine klær.

det er din mening. personlig syns jeg det ser både bedre og penere ut med pent kledde gutter enn juletrær.

jeg vet godt hva visuelt er ja, og det visuelle måles ikke bare med hvilke klær du har på deg. når jeg snakker om visuelt så mener jeg hvordan du oppfører deg på tribuna. her kan nevnes hopping, hender i været osv. det er ikke akkurat visuell støtte og stå pent og pyntelig rett opp og ned med henda i lomma.

andre visuelle ting kan være bluss og tifo.

---------------------------

Frihet for Ultras!


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 06 sep 07, 16:22
Jeg har tenkt litt på dette ordet klovn.
Hvorfor kaller alle som er "medlem" i BRH alle som har på seg supporterklær klovn/juletrær?
Jeg har på meg drakt og skjerf, er det kaldt så drar jeg likegodt på meg plankehaug jakka og, og jeg tror de fleste av BRH gutta som vet hvem jeg er, vet at jeg synger like mye og mest sannsynlig sterkere enn dem (pga min sinnsyke lungekapasitet ).

Jeg har tatt mange av dere i forsvar på diverse stadioner når dere drar på dere alt annet enn uniformen, hvilken rett gir dere dere selv å kalle andre juletrær og klovner fordi de faktisk har på seg supporterutstyr?!

---------------------------

døm som sier at andre er domme, døm er domme døm!


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 06 sep 07, 16:48
Å omtale supportere med skjerf og drakt for juletrær er ikke noe norsk fenomen, men en betegnelse brukt i casuals-miljøer over hele Europa.  Betegnelser som scarfers og christmas trees har vært brukt - gjerne med en del forakt -  lenge på de britiske øyer.

Å angripe scarfers og christmas trees anses som brudd på de interne kodene i disse miljøene.

---------------------------

Ære være Plankebyen


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 06 sep 07, 18:08
Endret: 06 sep 07, 18:12
Opprinnelig postet av endre
Jeg har tenkt litt på dette ordet klovn.
Hvorfor kaller alle som er "medlem" i BRH alle som har på seg supporterklær klovn/juletrær?
Jeg har på meg drakt og skjerf, er det kaldt så drar jeg likegodt på meg plankehaug jakka og, og jeg tror de fleste av BRH gutta som vet hvem jeg er, vet at jeg synger like mye og mest sannsynlig sterkere enn dem (pga min sinnsyke lungekapasitet ).

Jeg har tatt mange av dere i forsvar på diverse stadioner når dere drar på dere alt annet enn uniformen, hvilken rett gir dere dere selv å kalle andre juletrær og klovner fordi de faktisk har på seg supporterutstyr?!

Er enig i at man må kunne respektere hva andre velger å ta på seg uten å bli nedlatende. Det går begge veier og BRH medlemmer bør vite at det er irriterende med folk som mener de vet best åssen man skal gå kledd på kamper. Selv går jeg uten noen supporterartikler og tar på meg Lacoste da og da, men kritiserer ikke andre fordi de har på seg helrøde klær/dress (?), skjerf og lue/flosshatt, selv om det kan se komisk ut.

Forresten, var det du som sto litt til høyre bak tromma mot Stabæk? I så fall har du en jævlig sterk stemme!

Opprinnelig postet av Per Egil
Å omtale supportere med skjerf og drakt for juletrær er ikke noe norsk fenomen, men en betegnelse brukt i casuals-miljøer over hele Europa. Betegnelser som scarfers og christmas trees har vært brukt - gjerne med en del forakt - lenge på de britiske øyer.

Det er mange, mange fler enn casualsene som omtaler folk som juletrær i utlandet. Er selv delvis fransk og i PSG er det ikke akkurat alle som liker at man går med klubbdrakten. Faktisk majoriteten. Og i England er det jo hvertfall mange fler enn casuals som går med Burberry capser og Henri Lloyd gensere. Det er jo helt vanlige klær for en supporter.

Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 06 sep 07, 18:17

Tiden er vel inne for å avslutte denne tråden?

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
---HOLYGANS-----

www.holygans.com


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 06 sep 07, 18:46
Endret: 06 sep 07, 18:57
Tja, å betegne Burberry som vanlige klær for en supporter er vel en sannhet med modifikasjoner. Fra å være et ordinært klesemerke fra midten av 1800-tallet og over hundre år fram i tid, ble det tidlig på 1970-tallet adoptert av engelske hooligans. Etter at britisk politi utover på 60-tallet ble oppmerksomme på fenomenet fotballrelatert vold, ble det viktig for disse supporterne å kle seg slik at de ikke tiltrakk seg oppmerksomhet fra politiet. For å gjenkjenne andre og rivaliserende grupper var derimot en viss grad av uniformering viktig, og slik kom det til at noen dyre designermerker ble standard for det som etter hvert har blitt kjent som casuals. Burberry var et av disse, nevnte Henri Lloyd et annet. I 2005 innledet South Wales Police noe de kalte Operation Burberry for å få bukt med problemet med fotballvold. Burberrys svar var at Burberry is now synonymous with Chavs and thugs.

Jeg kjenner ikke fransk fotball så godt som jeg regner med at du gjør, men jeg hadde sesongkort på Stade Mousson i Montpellier det året jeg bodde der. Paris Saint Germain er så vidt jeg vet den klubben i Frankrike som har hatt størst problemer med casuals. Tidligere Commande Pirate, nå mere Casuals Paris og Boulogne Kop, har vært innblandet i flere voldelige episoder opp gjennom årene, noe som toppet seg da en PSG-supporter ble drept av fransk politi i november i fjor etter at  PSG-fans hadde angrepet supportere fra Hapoel Tel-Aviv utenfor Parc des Princes. Angrepet ble betegnet som rasistisk motivert. Casuals Paris og Boulogne Kop er åpent høyreradikale, det har vært vanlig å vise nazi-hilsen og synge sanger med rasitisk innhold på PSG-kamper. Så ja, det stemmer nok at det er mange PSG-supportere som ikke går på kamp i drakt og skjerf.

---------------------------

Ære være Plankebyen


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 06 sep 07, 19:18
Endret: 06 sep 07, 19:22
Opprinnelig postet av Per Egil
Tja, å betegne Burberry som vanlige klær for en supporter er vel en sannhet med modifikasjoner. Fra å være et ordinært klesemerke fra midten av 1800-tallet og over hundre år fram i tid, ble det tidlig på 1970-tallet adoptert av engelske hooligans. Etter at britisk politi utover på 60-tallet ble oppmerksomme på fenomenet fotballrelatert vold, ble det viktig for disse supporterne å kle seg slik at de ikke tiltrakk seg oppmerksomhet fra politiet. For å gjenkjenne andre og rivaliserende grupper var derimot en viss grad av uniformering viktig, og slik kom det til at noen dyre designermerker ble standard for det som etter hvert har blitt kjent som casuals. Burberry var et av disse, nevnte Henri Lloyd et annet. I 2005 innledet South Wales noe de kalte Operation Burberry for å få bukt med problemet med fotballvold. Burberrys svar var at Burberry is now synonymous with Chavs and thugs.

Jeg kjenner ikke fransk fotball så godt som jeg regner med at du gjør, men jeg hadde sesongkort på Stade Mousson i Montpellier det året jeg bodde der. Paris Saint Germain er så vidt jeg vet den klubben i Frankrike som har hatt størst problemer med casuals. Tidligere Commande Pirate, nå mere Casuals Paris og Boulogne Kop, har vært innblandet i flere voldelige episoder opp gjennom årene, noe som toppet seg da en PSG-supporter ble drept av fransk politi i november i fjor etter at  PSG-fans hadde angrepet supportere fra Hapoel Tel-Aviv utenfor Parc des Princes. Angrepet ble betegnet som rasistisk motivert. Casuals Paris og Boulogne Kop er åpent høyreradikale, det har vært vanlig å vise nazi-hilsen og synge sanger med rasitisk innhold på PSG-kamper. Så ja, det stemmer nok at det er mange PSG-supportere som ikke går på kamp i drakt og skjerf.

Første punktet. Chavs er litt som det amerikanske uttrykket white trash. Selv om uttrykket er negativt ladet er det ingen tvil om at det finnes utrolig mange chavs som er interessert i fotball og går på fotballkamper. Den klassiske chaven har burberry caps...

Andre punktet. Det der er litt for generaliserende synes jeg. De aller fleste PSG supporterne er fredelige og ville ikke drømme om å angripe andre. Men, som du sier, finnes de, og problemet er stort, kanskje størst i Vest-Europa, og problemene drepte PSGs nest største supporterklubb Tigris Mystic (som også
var den beste) som hadde 900 medlemmer delvis pga at de ble angrepet av andre PSG supporterklubber.  Men det er ikke en stor del som holder på med det. Boulougne Boys `85 er ikke synonymt med casuals. Det finnes utrolig mange gode supportere fra BB85 og de er PSGs største supporterklubb (det finnes utallige av de, store og små). Men BB85 står på det som kalles Boulougne Kop, som du sikkert har fått med deg.
På den tribunen står også Casuals Firm, 50 personer som bare er casuals. I BB85 finnes det en gruppe man referer til som R1 (seksjonen de står på), som er rasister som du nevner. De er 4-500 og har en del hooligans. Det finnes en annen gruppe på andre siden av stadion (ca 100 medlemmer) som også er ivrige casuals, men man kan ikke si at majoriteten er casuals, ikke engang en betydelig del. 90 % av de 
som går på kamp er alltid fredelig. Og de liker ikke "juletrær" noe særlig..

Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 06 sep 07, 19:35
Opprinnelig postet av endre
Jeg har tenkt litt på dette ordet klovn.
Hvorfor kaller alle som er "medlem" i BRH alle som har på seg supporterklær klovn/juletrær?
Jeg har på meg drakt og skjerf, er det kaldt så drar jeg likegodt på meg plankehaug jakka og, og jeg tror de fleste av BRH gutta som vet hvem jeg er, vet at jeg synger like mye og mest sannsynlig sterkere enn dem (pga min sinnsyke lungekapasitet ).

Jeg har tatt mange av dere i forsvar på diverse stadioner når dere drar på dere alt annet enn uniformen, hvilken rett gir dere dere selv å kalle andre juletrær og klovner fordi de faktisk har på seg supporterutstyr?!


Jeg bruker ikke ordet juletre om samtlige andre FFK-supportere eller supportere eller andre lag. Jeg forstår alle som ikler seg drakt, skjerf, capser, (even shortser og strømper, kremt) fordi de vil assosiere seg med laget. Full forsåelse inget nag. Jeg velger bare å la være... La det forbli mitt valg.

Personlig bruker jeg betegnelser som juletrær eller klovner som et mer negativt ord. Dvs, det er lettere for meg å kalle en supporter med drakt og skjerf for juletre/klovn om han er drita full og roper "Røde og hvite er de beste" til inget svar, om dere skjønner.

---------------------------

Ultras mentalita - Brigade RødHvit
HATER NFF .


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 06 sep 07, 19:54
Endret: 06 sep 07, 20:20

Opprinnelig postet av ishmaelSchmuck

(...)Innlegget til ishmaelSchmuck(...)

Moderator (Holters): Åpner denne igjen. Det er ikke noe usaklig eller personangrep i trådstarters innlegg. Zoran, med den rollen han innehar, må forstå at folk bruker navnet hans, slik mange andre "offentlige personer" også må tåle. Har noen noe imot dette, ta kontakt med meg på oystein.holt@ffksupporter.net, PM eller per telefon 95 40 50 60.

Forventer at folk forbeholder seg SAKLIG videre i tråden, og ikke går til personangrep fra egen skyttergrav.

 

 

Da "Klokan" ikke fremstår med sitt offisielle navn her på forumet, ei heller kan betraktes som en "offentlig person", så mener jeg definitivt at tittelen på innlegget burde blitt omgjort til f.eks.; "Noen spørsmål til Klokan", ev. til "forsangeren". Dette her kan definitivt karakteriseres som et personangrep. En anonym skribent fremsetter her særdeles negative påstander mot en navngitt person. Greit at innlegget er fremlagt på en saklig måte, dog er dette urelevant i denne sammenheng.

Her har "Klokan" sitt på det tørre, og jeg forstår han egentlig veldig godt når han føler dette som provoserende.

Resten av temaet i denne tråden er for meg et helt naturlig fenomen. PH vokser. Som en direkte følge av dette dannes det forskjellige undergrupperinger. De sterkeste og mest disiplinerte vil bestå.

Hele PH-feltet vil derfor på sikt, kun bestå av en hard og disiplinert kjerne,

...og godt er det !

Min fulle støtte til "Klokan", "ajg" og alle dere i BRH.

Stå på !

---------------------------

"If you think competence costs - try incompetence..."
- Johan Staël von Holstein

FFK and Wisla Kraków forever...


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 06 sep 07, 20:25
Endret: 06 sep 07, 20:32
Opprinnelig postet av Radoslaw
Da "Klokan" ikke fremstår med sitt offisielle navn her på forumet, ei heller kan betraktes som en "offentlig person", så mener jeg definitivt at tittelen på innlegget burde blitt omgjort til f.eks.; "Noen spørsmål til Klokan", ev. til "forsangeren". Dette her kan definitivt karakteriseres som et personangrep. En anonym skribent fremsetter her særdeles negative påstander mot en navngitt person. Greit at innlegget er fremlagt på en saklig måte, dog er dette urelevant i denne sammenheng.

Her har "Klokan" sitt på det tørre, og jeg forstår han egentlig veldig godt når han føler dette som provoserende.

Det var Zoran selv som presenterte seg med fullt navn overfor trådstarter. Nå stiller trådstarter spørsmål ved hans oppførsel tilbake her inne, da han sikkert følte det var ganske naturlig at en mann som Zoran med flere vanker her inne. For alt hva jeg vet, er det ikke sikkert at trådstarter visste at Klokan var Zoran. At Klokan selv lar seg kjenne (noe som for øvrig ikke er en hemmelighet her inne) som Zoran, får så være hans ansvar. Det er ingen av moderatorene som har avslørt at Klokan er Zoran - kun ham selv, så vi har ivaretatt hans anonymitet.

Og hadde trådstarter skrevet "forsangeren til Plankehaugen" så er det det samme som å skrive Zoran i mine øyne. Så mye som Zoran har vært i media, og så fremtredende som han er, ville alle ha trukket den konklusjonen likevel.

Sånn er det å være en "offentlig person", selv om du mener at han ei kan betraktes som det, og det er sikkert rett rent juridisk, men neppe i praksis.

Trådstarter har for øvrig vært saklig i sine innlegg. At han ikke likte situasjonen som oppstod har da ingenting med personangrep å gjøre, men kan faktisk være en viktig debatt sentrale personer i Plankehaugen bør ta.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 06 sep 07, 21:10
Opprinnelig postet av Supreme NTM


Forresten, var det du som sto litt til høyre bak tromma mot Stabæk? I så fall har du en jævlig sterk stemme!


Spørs hvordan du ser på det... :) Men jeg stod vel ganske rett foran tromma... Med søte briller, brun caps og en rød lekker genser :D

---------------------------

døm som sier at andre er domme, døm er domme døm!


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 06 sep 07, 21:26
Endret: 06 sep 07, 21:36

Til Holters;

Poenget er at vi egentlig ikke vet noe som helst sikkert i denne saken. Her må man altså ta i bruk skjønn.

"Klokan" er generelt uenig i påstandene fra trådstarter. "Klokan" ønsker ikke at hans navn brukes i tittelen. Trådstarter fremstår anonymt. "Klokan" uttrykker selv et ønske om at tråden stenges.

Alt annet blir ren subjektiv synsing.

Her burde nok tvilen komme "den tiltalte" til gode...

---------------------------

"If you think competence costs - try incompetence..."
- Johan Staël von Holstein

FFK and Wisla Kraków forever...


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 06 sep 07, 21:38
Endret: 06 sep 07, 21:52
Nå har jo folk i tråden tildels backet up trådstarters startinnlegg med uttalelser om at de selv stod nært episoden og overvar den. Vi kan ikke stenge tråder som faktisk oppfordrer til en meget nødvendig debatt bare fordi ett fåtall mennesker føler seg truffet. Det nytter ikke å feie en slik konfrontasjon under teppet, og late som om ingenting har skjedd, når trådstarter helt klart følte at det var ubehagelig. Og trådstarter har ikke vært noe annet enn saklig. Personangrepene har andre stått for. Trådstarters innlegg inneholder intet annet enn hva som er langt innenfor grensene for ytringsfrihet.

Og ja, det er mitt skjønn på saken, og derfor ble også tråden gjenåpnet etter at vi diskuterte saken internt. Variasjonen blant svarinnleggene viser at debatten i høyeste grad er nødvendig.

Kan for øvrig godt fjerne "Zoran" fra tittelen, uten at jeg tror det ville ha gjort noe, eller gjør noe fra eller til, i denne saken. Det finnes for øvrig flere som heter Zoran i verden.

Og det er faktisk lov for folk å ikke synge dersom de ønsker det. Særlig når de selv også tar initiativet til å stille seg bort fra "den harde kjernen". Bare sånn for å ha sagt noe om selve trådens tema også.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 06 sep 07, 21:58
Endret: 06 sep 07, 22:45

Opprinnelig postet av Holters

Kan for øvrig godt fjerne "Zoran" fra tittelen, uten at jeg tror det ville ha gjort noe, eller gjør noe fra eller til, i denne saken.

 

Det vil nok hjelpe bittelittegran...

 

Husk at det er "små uvesentligheter" som ofte fører til "store konflikter",

...noe verdenshistorien ettertrykkelig har vist oss gang på gang.

---------------------------

"If you think competence costs - try incompetence..."
- Johan Staël von Holstein

FFK and Wisla Kraków forever...


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 07 sep 07, 07:20
Opprinnelig postet av ajg

Opprinnelig postet av stjernengutt

Vet du hva visuelt er?

Man støtter ikke visuelt ved å påføre seg burburry caps eller såkalt fine klær.

det er din mening. personlig syns jeg det ser både bedre og penere ut med pent kledde gutter enn juletrær.

 

Min mening er at folk i supporterutstyr ikke er tiendel så klovnete som bruker brukerneav burberry caps og andre såkalte fine uniformklær.

Hvorfor skal alle kle seg likt,helt greit med fine klær. Men når det skal være et bestemt merke, blir det så fjollete at jeg har ikke ord. Jeg skjønner godt at ei usikker jente på 14 år må ha de"rette merkene", men når voksne hvalper må ha det, så er det bare latterlig.

Hvorfor har du dere på dere burberry caps og andre spesielle merkeklær, kan du forklare det?

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


morradi

Juniorspiller
Ble medlem: 13 aug 06
Innlegg: 148

Lagt til: 07 sep 07, 08:37
Det fremkommer her at mange mener man ikke kan stå i bortesupporter-feltet uten å oppføre seg som en hardcore plankehauger. Kanskje hadde det vært greit med en redegjørelse fra Plankehaugen på dette området? Det hadde vært greit å få ryddet slik bullshit av banen - fått factsa på bordet. For tenk dere Ullevaal. Her er som regel hele nedre VG-sving fylt til randen av engasjerte FFK-supportere. Jeg står som regel litt ut på siden. Og selv om jeg ikke synger hele tiden, så lar jeg meg rive med en gang i blant. Og det er vel ALDRI like mye trykk som når hele VG-svingen brøler "Syng for Fredrikstad Aristokrat"? Hverken på hjemme eller bortebane? Det er oppsiktsvekkende at enkelte her ser ut til å mene at den nederste svingen kun skulle være forbeholdt Plankehaugen, mens resten fikk finne seg andre plasser. Tror de virkelig det ville blitt bedre stemning på bortefeltet av flere tomme seter? Bullshit.

kim_andre_c

A-lagspiller

Ble medlem: 22 aug 06
Innlegg: 755

Lagt til: 07 sep 07, 15:04

Resultatet av dette er at Zoran gir seg i Plankehaugen!!

Så de som har kritisert Zoran for den jobben han har gjort og den personen han er har fått viljen sin!!
Det betyr dårligere stemning på PH og savnet kommer til å bli STORT!!

IDIOTER, jeg tror ikke dere skjønner omfanget av hva dere har stillt i stand....

Jeg respekterer avgjørelsen til Zoran og skjønner han godt! når folk begynner å planlegge aksjoner mot jobben hans fordi han er den han er så hadde jeg gjort akkurat det samme!! Dette har hen virkelig ikke fortjent!!

---------------------------

- FFK norgesmester 2006 - :)
- Nå sikter vi mot stjernene!! -


ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 07 sep 07, 15:13
Herregud da man, hvis en person ikke tåler en annens mening så er det kanskje like greit at han ikke står som "leder" ved kamper.  Tull alt sammen spørr du meg, en må da være åpen for at flere mennesker skal stå og synge i PH og bidra på sin måte uten å være "fanatisk supporter" hele tiden.

kim_andre_c

A-lagspiller

Ble medlem: 22 aug 06
Innlegg: 755

Lagt til: 07 sep 07, 15:15
en annens mening?? aksjonere mot hans arbeidsgiver... Tenk deg om a...

---------------------------

- FFK norgesmester 2006 - :)
- Nå sikter vi mot stjernene!! -


ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 07 sep 07, 15:17
Du skriver selv kritisert zoran sin mening??? Det er det jeg henviser til

ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 07 sep 07, 15:19

Opprinnelig postet av kim_andre_c
en annens mening?? aksjonere mot hans arbeidsgiver... Tenk deg om a...

Og som jeg skrev i tråden Klokan selv åpnet, så må jo dette med en aksjon mot hans jobb være bare tull. Sålangt mannen ikke har gjort noe annet vi ikke vet om noe jeg betviler. Tror mere dette er en eller annen idiot som har sagt slikt for å skremme. Og passe dumt er nå det spør du meg. Er jo bare trist hvis Klokan forsvinner som forsanger, er det noe han kan så er det å dra det igang på tribunen.


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 07 sep 07, 20:16
Opprinnelig postet av kim_andre_c

Resultatet av dette er at Zoran gir seg i Plankehaugen!!

Så de som har kritisert Zoran for den jobben han har gjort og den personen han er har fått viljen sin!!
Det betyr dårligere stemning på PH og savnet kommer til å bli STORT!!

IDIOTER, jeg tror ikke dere skjønner omfanget av hva dere har stillt i stand....

Jeg respekterer avgjørelsen til Zoran og skjønner han godt! når folk begynner å planlegge aksjoner mot jobben hans fordi han er den han er så hadde jeg gjort akkurat det samme!! Dette har hen virkelig ikke fortjent!!

 

Så hver gang Zoran blir kritisert for noe, skal han da trekke seg fra PH ? Det der minner meg om oppførselen til min 2 år gamle sønn. Det er faktisk andre gang bare i år han gjør det.

---------------------------

Du tællær ente alene...
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til F-B etter FFK-VIF 26/5 -07
---
FFK - Østfolds stolthet


TWK

Bedriftsspiller
Ble medlem: 07 sep 07
Innlegg: 3

Lagt til: 07 sep 07, 21:01
Noen har trua med aksjoner mot arbeidsplassen hans, tenk deg sjøl da, er det noe gøy??????

kenneth

A-lagspiller

Ble medlem: 14 mar 04
Innlegg: 698

Lagt til: 07 sep 07, 22:19
Ta dere sammen, dere oppfører dere som en gjeng med unger.

---------------------------

...savner byen, folket, Stjernen og FFK!

(I`ll be back)


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 08 sep 07, 00:02
Opprinnelig postet av kim_andre_c

Resultatet av dette er at Zoran gir seg i Plankehaugen!!

Så de som har kritisert Zoran for den jobben han har gjort og den personen han er har fått viljen sin!!
Det betyr dårligere stemning på PH og savnet kommer til å bli STORT!!

IDIOTER, jeg tror ikke dere skjønner omfanget av hva dere har stillt i stand....

Jeg respekterer avgjørelsen til Zoran og skjønner han godt! når folk begynner å planlegge aksjoner mot jobben hans fordi han er den han er så hadde jeg gjort akkurat det samme!! Dette har hen virkelig ikke fortjent!!

 

Er du ved dine fulle fem?

 

Jeg klarer ikke i min villeste fantasi og rettferdiggjøre en evt aksjon mot Zorans arbeidsgiver eller enda værre, mot hans familie, det vil jeg ha sagt først som sist...

 

MEN å komme med en slik uttalelse som du gjør her vil jeg ha meg frabedt. Den forteller meg at du umulig kan ha fryktelig mye gående i kofferten dersom du ærlig talt tror at folk på det generelle grunnlag her inne er ute etter å ta Zoran. De fleste, om ikke alle, er av den oppfatning at Zoran har gjort en særdeles god jobb for PH. Det enkelte reagere på og stiller et legitimt og viktig spørsmål rundt er hans opptreden når adrenalinet koker... Synes du går litt langt når du begynnet å kalle personene her inne for idioter og samtidig gi dem skylda for at Zoran på eget initiativ velger å trekke seg...

Bare som en liten digresjon har jeg hele denne sommeren sittet og ventet på at Zoran skulle tilte i vinkel og som tidligere sommere levere inn PH-medlemskapet sitt og komme med en tirade værre enn influensa... Så har ikke skjedd og jeg ble oppriktig glad da sommeren var over, derfor var sjokket desto større i kveld...

---------------------------

Rød/Hvit til jeg dør

Har jeg tro? Ja det skulle jeg mene, spørsmålet må være hva man skal tro på...

"kom aldri med noen forutsigelser, spesielt ikke om fremtiden" - S. Goldwyn


TWK

Bedriftsspiller
Ble medlem: 07 sep 07
Innlegg: 3

Lagt til: 08 sep 07, 00:46
Lenge leve tastatursupportere som har peil

mygg

A-lagspiller
Ble medlem: 23 sep 03
Innlegg: 243

Lagt til: 08 sep 07, 00:54
Endret: 08 sep 07, 00:55
Opprinnelig postet av ajg

Personlig ville jeg heller hatt en supporterklubb med 500 medlemmer hvor alle var syngende medlemmer med rett mentalitet i stedet for 3000 medlemmer hvor svært mange av medlemmene er tanter, indianere osv som ikke vet hva tribunekultur er en gang.


Det der kan fort bli en realitet. Dersom dere i og rundt BRH står på lenge nok med å kjefte på tanter og indianere for at de ikke synger på kamp så tror jeg nok at PH fort vil oppleve nedgang i medlemstallet. Trådstarter fikk kjeft på Nadderud for at han ikke sang nok. Dette er desverre ikke første gang at tanter og indianere på kamp har fått kjeft. Og etter å ha lest denne tråden ser det ikke ut til at det er siste gang heller.

Personlig vil jeg helst ha en stor og inkluderende supporterklubb med 3000+ tanter og indianere og alle mulige typer folk. Og raringer som meg. Fotball skal være inkluderende. Jeg har sett FFK-kamper i 15-20 år, og FFK-supportere har alltid vært folk i alle aldre, størrelser, farger, etc. Og det må være åpent for at man ikke er like ultraskul som endel debattanter i denne tråden.

Tanter liker å synge. Men tanter synger kanskje litt anderledes enn dere i Brigade Rød Hvit. Kanskje ikke så høyt og kanskje ikke så ofte. Er ikke det lov lenger? Det har fungert i flere år. Må tantene nå flytte seg for å tekkes Brigade Rød Hvit? PH består av flere tusen juletrær. BRH består av... 10 pers? 20? 30? Jeg foreslår i stedet at BRH flytter seg. Hvis ikke kan vi ta en håndsopprekning om saken på neste hjemmekamp. Du er jo inne på saken selv:

Opprinnelig postet av ajg

men plankehaugen har dessverre utviklet seg i feil retning på dette området, og det er vel også bakgrunnen for at BRH ble stiftet, nemlig det å samle alle med mentalitet sammen. mitt håp (selv om jeg ikke er en av frontfigurene i brh) er at etterhvert som brh blir større så flytter vi til en annen plass på stadion og kjører vårt eget show.



Super idé!! Jeg er sikker på at dere i et møte med Morgan kan få fiksa 20-30 ståplasser til dere fra neste sesong.

Jeg tror at det store flertallet supportere i og rundt FFK tilhører den gruppa juletrær som BRH ønsker å distansere seg fra. Da er det kanskje greit at BRH retter seg etter disse og lar folk synge, heie, vinke, hoppe akkurat som de vil. BRH prøver å skape et bilde av at man helst skal synge av full hals gjennom hele kampen for å kunne stå på PH-feltet. Har Plankehaugen kommet med en uttalelse om dette? Eller er det noe som har dukket opp i dette forumet?

BRH må gjerne stå på gjennom hele kampen - all ære til dem for det. Men ikke påtving oss andre syngende supportere noe regime vi ikke har bedt om.

For: Bare gjennom å være inkluderende klarer PH å være en stor supporterklubb som faktisk klarer å skape stemning på bortbane like mye som på hjemmebane.

Og så en liten oppklaring i tilfelle noen ønsker å misforstå: Ja, det er bra at det finnes folk som gidder å være forsangere, det er supert at noen tar i ekstra tak med å finne på nye sanger etc. Håper dere fortsetter med dette. Og jeg håper at mange flere hjelper til med dette!


Hilsen en indianer.

UGH!

KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 08 sep 07, 01:17
Endret: 08 sep 07, 01:39

Opprinnelig postet av TWK
Lenge leve tastatursupportere som har peil

 

Kan du være så vennlig og utdype?

---------------------------

Rød/Hvit til jeg dør

Har jeg tro? Ja det skulle jeg mene, spørsmålet må være hva man skal tro på...

"kom aldri med noen forutsigelser, spesielt ikke om fremtiden" - S. Goldwyn


pølse

A-lagspiller

Ble medlem: 15 mar 04
Innlegg: 525

Lagt til: 08 sep 07, 02:56
Beklager, men jeg ser bare ikke grunnen til at folk tenner på alle plugger her. Trådstarter la inn et saklig innlegg med konstruktiv kritikk. Det kan sikkert diskuteres inn og ut, opp og ned om at trådstarter ikke skulle brukt navn osv.

Alle slags grupper og organisasjoner trenger ris og ros for å utvikle seg til å bli enda bedre. Dette gjelder også individer. Men når trådstarter legger frem sin kritikk med gode argumenter, bør det også mottas på en litt bedre måte enn hva noen har gjort her. Folk er forskjellige, men litt ydmykhet bør vi alle ha.

Når det gjelder Klokans valg, blir jeg som alle andre veldig trist. Han har alltid vært en fantastisk forsanger, og vært flink til å skape liv og entusiasme på Plankehaugenfeltet. Håper du er tilbake snart! Men, som jeg tidligere har nevnt, ris og ros lagt fram på en saklig måte, bør mottas på en voksen måte.

Opprinnelig postet av kim_andre_c
Resultatet av dette er at Zoran gir seg i Plankehaugen!!


Han kan umulig ha gitt seg i Plankehaugen pga denne tråden. Håper jeg for hans del hvertfall.

---------------------------

You just have to accept that some days you`re the pigeon, and some days you`re the statue.
David Brent


morradi

Juniorspiller
Ble medlem: 13 aug 06
Innlegg: 148

Lagt til: 08 sep 07, 04:00
Opprinnelig postet av mygg

Det der kan fort bli en realitet. Dersom dere i og rundt BRH står på lenge nok med å kjefte på tanter og indianere for at de ikke synger på kamp så tror jeg nok at PH fort vil oppleve nedgang i medlemstallet
Du er inne på noe. Plankehaugen er utvilsomt på sitt beste når de er flest. Det er når 9000 FFK-supportere tar helt av i VG-svingen eller borte-feltet på Åråsen at vi skiller oss fra den gemene hop. 200 hardcore-fans på Nadderud er ikke like fett. Når det er sagt: De 200 fansene gjør en utmerket jobb, og er viktige i forhold til å skape liv på alle slags kamper. Men de gjør seg selv en bjørnetjeneste ved å fordømme alle som ikke er like dedikerte til sangkunsten som seg selv. Jeg mener Plankehaugen har gjort seg selv gode ved nettopp å være inkluderende - takket være folk som Ulf Berg, Jon Syversen, Lars Thoresen og i sin tid Roy Bilet. En "hardcorifisering" tjener ingen, rent bortsett fra en liten gruppe engasjerte - men kanskje ikke like strategiske supportere. Og dessutten: Vi er norske og fra Fredrikstad - hvorfor nødvendigvis etterstrebe en kontinental-europeisk trend sånn helt uten videre? Hvorfor bry seg så fordømt mye om hva andre synes så lenge det er folkefest i Fredrikstad? Nå har jeg skrevet lenge, og erkjenner at det kanskje er feil sted og tid. Klokan har gjort en kjempejobb for Plankehaugen. Men han er ikke veldig mottakelig for konstruktiv kritikk. Så jeg håper at han - og andre ringrever i hardcoregjengen - åpner også for oss juletrær og SmartClub-maskoter.

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 08 sep 07, 09:06
Klokan kommer tilbake tro meg.

---------------------------

http://keiko99.net


Kråkerøygutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 sep 04
Innlegg: 1011

Lagt til: 08 sep 07, 14:24
Endret: 08 sep 07, 14:32

Har stor respekt for jobben Zoran gjør som forsanger, og det bør være hevet over enhver tvil at uten ham, hadde ikke Plankehaugen vært på det nivået sangmessig som vi er idag. Står selv midt på PH-feltet på hver hjemmekamp, og synes det er herlig å se når Zoran gliser bredt og viser to entusiastiske tomler opp når vi gjør det bra.

Allikevel, som flere har påpekt, må det være lov å stille spørsmålstegn ved metodene som av og til blir benyttet for å motivere folk. Og det bør kunne være mulig å stille disse spørsmålene på et forum, uten å få pepper for det, bli kalt medgangssupporter, eller bli bedt om å holde seg vekk fra PH-feltet eller, i verste fall, bli hjemme.

Etter Zoran og BRH`s inntreden har det klart blitt bedre med tanke på variasjon og kvalitet sangmessig, men samtidig har det også begynt å snike seg inn en holdning som jeg føler er litt nedlatende til "vanlige" supportere.
"Dersom man ikke hopper og synger i 90 minutter kan man pelle seg vekk fra feltet/stadion eller melde seg ut av plankehaugen." "Supportere med supportereffekter ser bare såå dumt ut da." Har innimellom en følelse av at dette er mentaliteten som råder blandt vår relativt nye undergruppering.
Det er forsåvidt greit at man vil ha så mange som mulig med på å synge så mye som mulig, men man kan ikke drive med overdreven bruk av kjefting, truing, utstøting eller bortvising dersom noen ikke synger hele tiden. Det er ikke særlig motiverende.

Føler at denne ultras-mentaliteten på en måte splitter Plankehaugen, noe som er veldig synd. Plankehaugen er en åpen og inkluderende supportergruppe, men kan lett se for meg at mange blir "skremt" fra å melde seg inn, når de møter en gjeng med gutter som rynker på nesa fordi vedkommende har på seg drakt og skjerf, og beskjeden som møter dem i døra er "Hvis ikke du synger gjennom hele kampen kan du like godt bare snu og gå!"

Én ting til, og dette er ikke ment som kritikk, kun et spørsmål. Hvor ble det av "Farg Stadion Rød og Hvit"-mentaliteten? Er det flaut å vise hvilket lag man støtter? Hadde det ikke vært kjedelig om hele Stadion var kledd i grå, brune, mørkeblå og rutete klær? Personlig synes jeg det hadde vært utrolig daft.
Vi hadde nylig et digert banner der det stod: "Vær stolt av drakta!" som en oppfordring til spillerne. Gjelder ikke dette også på tribunen? Er ikke ultrasgutta våre stolte av FFK-drakta?

---------------------------

FFK for alltid!
Norgesmestere 2006 - Europa i 2007


MA

Juniorspiller

Ble medlem: 18 jun 07
Innlegg: 193

Lagt til: 08 sep 07, 23:06
 Helt enig......... Godt skrevet kråkerøygutt1

---------------------------

Plankehaugen for ALLE...... men for guds skyld syng da :-)
Brukernavnet mitt har ingen ting med FFKs sportsjef å gjøre, bare to helt tilfeldig valgte bokstaver............


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 08 sep 07, 23:13
kjempe bra skrevet Kråkerøygutt1. 

---------------------------

http://keiko99.net


Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 09 sep 07, 00:14
Opprinnelig postet av Kråkerøygutt1

Én ting til, og dette er ikke ment som kritikk, kun et spørsmål. Hvor ble det av "Farg Stadion Rød og Hvit"-mentaliteten? Er det flaut å vise hvilket lag man støtter? Hadde det ikke vært kjedelig om hele Stadion var kledd i grå, brune, mørkeblå og rutete klær? Personlig synes jeg det hadde vært utrolig daft.
Vi hadde nylig et digert banner der det stod: "Vær stolt av drakta!" som en oppfordring til spillerne. Gjelder ikke dette også på tribunen? Er ikke ultrasgutta våre stolte av FFK-drakta?


Det er svært få ting i verden jeg er mer stolt av enn FFK-emblemet.  Jeg bare velger å ikke være en reklameplakat for Carnegie og Europris. 

Jeg sier det igjen; Jeg som person har ingenting imot folk som bruker alt mulig av supportereffekter.  Men er du drita full og skråler "Røde og hvite er de beste" uten mål eller mening, det er da jeg kaller deg for juletre og klovn.

---------------------------

Ultras mentalita - Brigade RødHvit
HATER NFF .


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 09 sep 07, 09:00

Opprinnelig postet av Martin_

Det er svært få ting i verden jeg er mer stolt av enn FFK-emblemet.  Jeg bare velger å ikke være en reklameplakat for Carnegie og Europris. 

Men hva med et rødt og hvitt skjerf som sier "Fredrikstad Fotballklubb", da? Uten logo fra noen sponsorer - kun FFKs klassiske vimpel?

Jeg er heller ingen stor tilhenger av kommersialismens sterke og klamme grep over alt som har med fotball - eller andre områder av samfunnet, å gjøre.

Men jeg velger altså å fortsette å gå med skjerf, og jeg vil fortsette å gå med den småslitte Ringberg-trøya mi som jeg brukte altfor mange penger på for noen sesonger siden. 

 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 10 sep 07, 01:43
Opprinnelig postet av Kråkerøygutt1

Har stor respekt for jobben Zoran gjør som forsanger, og det bør være hevet over enhver tvil at uten ham, hadde ikke Plankehaugen vært på det nivået sangmessig som vi er idag. Står selv midt på PH-feltet på hver hjemmekamp, og synes det er herlig å se når Zoran gliser bredt og viser to entusiastiske tomler opp når vi gjør det bra.

Allikevel, som flere har påpekt, må det være lov å stille spørsmålstegn ved metodene som av og til blir benyttet for å motivere folk. Og det bør kunne være mulig å stille disse spørsmålene på et forum, uten å få pepper for det, bli kalt medgangssupporter, eller bli bedt om å holde seg vekk fra PH-feltet eller, i verste fall, bli hjemme.

Etter Zoran og BRH`s inntreden har det klart blitt bedre med tanke på variasjon og kvalitet sangmessig, men samtidig har det også begynt å snike seg inn en holdning som jeg føler er litt nedlatende til "vanlige" supportere.
"Dersom man ikke hopper og synger i 90 minutter kan man pelle seg vekk fra feltet/stadion eller melde seg ut av plankehaugen." "Supportere med supportereffekter ser bare såå dumt ut da." Har innimellom en følelse av at dette er mentaliteten som råder blandt vår relativt nye undergruppering.
Det er forsåvidt greit at man vil ha så mange som mulig med på å synge så mye som mulig, men man kan ikke drive med overdreven bruk av kjefting, truing, utstøting eller bortvising dersom noen ikke synger hele tiden. Det er ikke særlig motiverende.

Føler at denne ultras-mentaliteten på en måte splitter Plankehaugen, noe som er veldig synd. Plankehaugen er en åpen og inkluderende supportergruppe, men kan lett se for meg at mange blir "skremt" fra å melde seg inn, når de møter en gjeng med gutter som rynker på nesa fordi vedkommende har på seg drakt og skjerf, og beskjeden som møter dem i døra er "Hvis ikke du synger gjennom hele kampen kan du like godt bare snu og gå!"

Én ting til, og dette er ikke ment som kritikk, kun et spørsmål. Hvor ble det av "Farg Stadion Rød og Hvit"-mentaliteten? Er det flaut å vise hvilket lag man støtter? Hadde det ikke vært kjedelig om hele Stadion var kledd i grå, brune, mørkeblå og rutete klær? Personlig synes jeg det hadde vært utrolig daft.
Vi hadde nylig et digert banner der det stod: "Vær stolt av drakta!" som en oppfordring til spillerne. Gjelder ikke dette også på tribunen? Er ikke ultrasgutta våre stolte av FFK-drakta?

 

Jeg er enig i det aller meste av det du skriver her. Selv mener også jeg at det blir feil at man skal bli møtt med pell deg ut av plankehaugen- uttalelser når man ikke synger eller hopper i 100 min. Allikevel vil jeg sette et spørsmålstegn ved hva skal vi gjøre med at folk på plankehaugen ikke er med å hoppe og synge? Noen kan jo ha helse som tilsier at de ikke kan, og de bør jo bli unnskyldt, men hva med resten? Jeg mener det generelt sett blir helt feil å stå på plankehaugenfeltet når man ikke synger mer enn en på folketribuna. Det er måten å si ifra til de tause på som jeg synes blir litt feil..


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 10 sep 07, 01:58

En annen ting jeg lurer på sånn generelt angående BRH, det er sikkert blitt spurt om 1000 ganger, men jeg prøver meg: Dere vil altså ikke "ligne juletrær" som dere sier, ikke være et vandrende reklameskilt, altså ikke kle dere i rødt/hvit osv. Er det bare jeg eller er denne holdningen litt motsigende med bande-navnet brigaderødhvit.

Som sagt, dette er sikkert et teit spørsmål som er blitt spurt om før, men jeg lurer, ærlig og oppriktig.


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 10 sep 07, 02:13
Opprinnelig postet av Shadar

En annen ting jeg lurer på sånn generelt angående BRH, det er sikkert blitt spurt om 1000 ganger, men jeg prøver meg: Dere vil altså ikke "ligne juletrær" som dere sier, ikke være et vandrende reklameskilt, altså ikke kle dere i rødt/hvit osv. Er det bare jeg eller er denne holdningen litt motsigende med bande-navnet brigaderødhvit.

Som sagt, dette er sikkert et teit spørsmål som er blitt spurt om før, men jeg lurer, ærlig og oppriktig.



Om det ikke hadde vært for vaktene på stadion så hadde også vi farget tribunen rød og hvit med våre flagg og bannere. Når det gjelder vår "uniform"(som flere på dette forumet kaller det) så sverger flere av våre gutter til britisk tribunemote selv om noen av oss er å se med både skjerf og drakt, dette er en personlig preferanse og har ingenting med støtten man gir til laget sitt før, under og etter kamp.

---------------------------

Burn in hell, por favore..


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 10 sep 07, 08:29
En ting jeg lurer på med BRH. Dere har tatt et standpunkt flere av dere at dere ikke vil være vandrende reklameplakater. At dere har tatt dette standpunktet og står for det respektere jeg og liker litt også at dere ikke lar dere styre slik.

Men det må vel gå ann at dere tar på dere en rød eller hvit genser når dere skal på kamp. Slik at dere også er med på å farge tribunen rød og hvit. Det må vel være noe av målet med PH feltet at den skal være farget i klubbens farger. Dere driver hele tiden å viser til de bannerene deres, men de kan dere jo ikke ha oppe hele tiden under kampen. De kan jo strengt tatt kun være oppe før kampen og i pausen.

Så hvorfor da ikke ha på seg en rød eller hvit genser på kamp dagen. Tror nok at de fleste har en rød eller hvit genser hjemme som man kan bruke.

Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 10 sep 07, 09:04
Er dette blitt en en-ting-jeg-lurer-på-med-BRH-spalte?

Våre vifteflagg kunne vi viftet med hele kampen.  Våre bannere og tostangs kan bli holdt oppe når det passer seg. Før kamp, under hymnen, ved god stemning og godt trykk, etter kamp når spillerne skal takke for kampen, osv. 
Britisk tribunemote handler om å kombinere, uavhengig av klubbfarger. 

---------------------------

Ultras mentalita - Brigade RødHvit
HATER NFF .


varheim

A-lagspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 431

Lagt til: 10 sep 07, 09:36
Er egentlig dritt lei denne "jeg-er-bedre-enn-deg-supporter-debatten", Hva mener Plankehaugen? Styret altså. Er det sånn at noen mennesker kan få lov til å si og mene akkurat som de vil. Jeg mener det er ganske graverende at enkelte mennesker på PH-feltet mener å ha enerett på hvordan man skal oppføre seg og kle seg på feltet. Jeg kommer til å stå rett opp og ned i min juletredrakt i lange perioder, uten å synge eller hoppe. Jeg kommer til å hoppe og synge når jeg ønsker det. Hva andre mener om hvordan jeg utfører min supportergjerning, gir jeg blaffen i. Jeg er hverken bedre eller dårligere enn flesteparten på feltet.

---------------------------

Vi er røde, vi er hvite, vi står sammen side om side.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 10 sep 07, 12:02

Opprinnelig postet av varheim
Jeg kommer til å stå rett opp og ned i min juletredrakt i lange perioder, uten å synge eller hoppe. Jeg kommer til å hoppe og synge når jeg ønsker det. Hva andre mener om hvordan jeg utfører min supportergjerning, gir jeg blaffen i. Jeg er hverken bedre eller dårligere enn flesteparten på feltet.

Dessverre er det sånne holdninger som går og gjelder for de fleste på Plankehaugenfeltet. Det er sånne holdninger jeg helst hadde sett forsvinni ut døra. Det hjelper ingenting at du sier at du ikke er bedre eller dårlig enn andre på feltet. Vi burde bli bedre på feltet våres eller ?? Eller er du fornøyd sånn som Plankehaugen er nå ?? Min mening er at vi har utrolig mye å gå på.


varheim

A-lagspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 431

Lagt til: 10 sep 07, 12:20
Endret: 10 sep 07, 12:21
Sånn holdning har jeg heller aldri hatt, men den pågående debatten gjør meg drittlei. Jeg bestemmer selv hva jeg gjør og ikke gjør. Jeg mener positivitet og oppmuntring er den riktige veien, ikke kjefting eller gjør-du-ikke-som-oss-så-er-du-en-dårlig-supporter-og-kan-pelle-deg-vekk.

---------------------------

Vi er røde, vi er hvite, vi står sammen side om side.


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 10 sep 07, 12:26
Intensjonen med ett supporterfelt er to grunner, det ene er at de trofaste supporterne som synger og støtter laget skal ha sitt faste felt slik at de kan samles ett sted, det andre er at disse supporterne skal ha ett billig alternativ i og med at de er på stort sett legger igjen endel penger både i reise og efekter. Inntrykket jeg sitter igjen med i det siste er at PH feltet har blitt ett sted hvor folk som er fra plankehaugen står, men er ikke ideen med en supportergjeng å synge støtte og lage liv hele kampen igjennom? Det mener ihvertfall jeg. Kanskje man skulle gjort som klanen gjorde, nemlig og ha ett felt der man måtte skrive under på en såkalt sangkontrakt. Hadde jeg stårr på ett supporterfelt uten og synge så hadde jeg vært flau over meg selv!!

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 10 sep 07, 12:28

Opprinnelig postet av varheim
Er egentlig dritt lei denne "jeg-er-bedre-enn-deg-supporter-debatten", Hva mener Plankehaugen? Styret altså. Er det sånn at noen mennesker kan få lov til å si og mene akkurat som de vil. Jeg mener det er ganske graverende at enkelte mennesker på PH-feltet mener å ha enerett på hvordan man skal oppføre seg og kle seg på feltet. Jeg kommer til å stå rett opp og ned i min juletredrakt i lange perioder, uten å synge eller hoppe. Jeg kommer til å hoppe og synge når jeg ønsker det. Hva andre mener om hvordan jeg utfører min supportergjerning, gir jeg blaffen i. Jeg er hverken bedre eller dårligere enn flesteparten på feltet.

 

Du er i din fulle rett til å gjøre som du vil. Personlig er jeg heller ikke en syngende og hoppende supporter. Dette må alle gjøre som de føler for.

Men, jeg kan ikke se at du har noe på PH feltet å gjøre med de holdningene. PH har en spesialpris på billetter fordi de skaper stemning på kampene. Vanlige tilskuere, som jeg selv er en del av, betaler en annen pris og er henvist til andre deler av tribunen. Jeg synes det er trist at noen som ikke er bidragsytere til den gode stemningen snylter på andre PH medlemmer med å benytte seg av supporterklubbens goodwill bare for prisens skyld. Hvis man ikke er villig til å betale det som det koster å gå på kamp så får man heller bli hjemme. Og jeg sier villig fordi alle i Norge i dag har råd om de prioriterer det. Jeg anser også den summen jeg betaler for kampbilletten å være min støtte til FFK kassa. For de som ikke er villig til å betale så stikker kanskje ikke klubbfølelsen så dypt.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 10 sep 07, 12:32

Opprinnelig postet av varheim
Sånn holdning har jeg heller aldri hatt,

Jeg tror deg ikke her. Du skriver dette selv i ditt innlegg, og det er egentlig ikke noe rart i dette, for det er som jeg sier den mest gjengse oppfatninga på feltet , så du er i såfall i et stort flertall. Hvis  du blir provosert av meg nå, så syng heller av full kraft i 90 min.


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 10 sep 07, 12:47
Opprinnelig postet av kanogvetalt
   Masse bra!   


Applaus for det innlegget

---------------------------

Go tell the Spartans, passerby,
That here, by Spartan law, we lie


varheim

A-lagspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 431

Lagt til: 10 sep 07, 13:01
Endret: 10 sep 07, 13:05
Om dere ikke tror meg, spiller ingen rolle. Jeg vet hvor mye og hvor lite jeg har sunget og hoppet de siste åra. Poenget mitt er at jeg er dritt lei den denne debatten. Hva med å fokusere på positive ting. Det skal være gøy å gå på fotballkamp, og en skal slippe å bli hetsa fordi man velger å stå å se på en periode.

Jeg synes personlig at de som går i skotskrutete capser m.m. ikke gjør en god nok jobb, de kunne støttet laget på en mye bedre måte ved å kledd seg i rødt og hvit. Det samme gjelder ""forsangeren"". Han kler seg aldri i rødt/hvit og kunne selvfølgelig gjort en bedre jobb med tanke på å støtte laget

---------------------------

Vi er røde, vi er hvite, vi står sammen side om side.


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 10 sep 07, 13:06
Opprinnelig postet av varheim
Om dere ikke tror meg, spiller ingen rolle. Jeg vet hvor mye og hvor lite jeg har sunget og hoppet de siste åra. Poenget mitt er at jeg er dritt lei den denne debatten. Hva med å fokusere på positive ting. Det skal være gøy å gå på fotballkamp, og en skal slippe å bli hetsa fordi man velger å stå å se på en periode.

Jeg synes personlig at de som går i skotskrutete capsen m.m. ikke gjør en god nok jobb, de kunne støttet laget på en mye bedre måte ved å kledd seg i rødt og hvit. Det samme gjelder ""forsangeren"". Han kler seg aldri i rødt/hvit og kunne selvfølgelig gjort en bedre jobb med tanke på å støtte laget

Mener du at du gjør en god jobb fordi du tar på deg rødt og hvitt? Det er vel akkurat det som provoserer. At folk tror det er nok og ikke gidder å synge. Hetsa?? Hvis man opplever det som hetsing å få oppfordringer til å synge av ivrige supportere er man utrolig hårsår.

varheim

A-lagspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 431

Lagt til: 10 sep 07, 13:25
Jeg er hes etter hver kamp, jeg synes det er en god ide å heve prisen på ph-feltet til normal pris. Det er den eneste måten å få luka bort de som kun er der for prisen. Jeg kommer i hvertfall til å befinne meg på PH neste år også sammen med mine 2 små

---------------------------

Vi er røde, vi er hvite, vi står sammen side om side.


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 10 sep 07, 14:03
Opprinnelig postet av varheim
Er det sånn at noen mennesker kan få lov til å si og mene akkurat som de vil.


Hva er galt med egne meninger og oppfatninger?

Opprinnelig postet av varheim
Jeg mener det er ganske graverende at enkelte mennesker på PH-feltet mener å ha enerett på hvordan man skal oppføre seg og kle seg på feltet.


Det syns jeg også.

Opprinnelig postet av varheim
Jeg kommer til å stå rett opp og ned i min juletredrakt i lange perioder, uten å synge eller hoppe.


Kjempebra. Det er et eksempel alle bør følge. Det er kun lov til å bryte stillheten om du har en mishagsytring eller to til egen spiller.

Kanskje på tide å ta en runde med seg selv varheim, står du på PH-feltet fordi du vil ha billigere billetter til deg og dine 2 små eller står du der for å støtte klubben i ditt hjerte? Jeg bare spør.

---------------------------

Burn in hell, por favore..


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 10 sep 07, 14:06

Opprinnelig postet av varheim
Jeg er hes etter hver kamp, jeg synes det er en god ide å heve prisen på ph-feltet til normal pris. Det er den eneste måten å få luka bort de som kun er der for prisen. Jeg kommer i hvertfall til å befinne meg på PH neste år også sammen med mine 2 små

Hvis det hadde vært normal pris, hadde du fortsatt stått på PH-feltet ??


MA

Juniorspiller

Ble medlem: 18 jun 07
Innlegg: 193

Lagt til: 10 sep 07, 14:39

En supporter som velger å stå på Ph tribuna til tross for at  han/hun kanskje bare ser en halv kamp mellom alle menneskene og blir dytta på og kjefta på for at du ikke synger i 90 min, men alikevel velger å stå på PH tribuna. Disse kan man vel kalle skikkelige patrioter og som står der for å støtte laget sitt. Hvem f..... tror dere at dem støttær a?

Hev gjerne prisen på PH feltet, dem som blir luka bort da er barn/unge som ikke har råd til andre biletter pga studier ol. Vi "vanlige" supportere eller" juletrær" som noen kaller oss, vi forblir på PH feltet fordi det er vår måte å støtte laget på. Å om prisen er 130,- eller 230,- blir ett fett.....det har dem fleste råd til.

---------------------------

Plankehaugen for ALLE...... men for guds skyld syng da :-)
Brukernavnet mitt har ingen ting med FFKs sportsjef å gjøre, bare to helt tilfeldig valgte bokstaver............


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 10 sep 07, 14:50
Opprinnelig postet av MA

 Å om prisen er 130,- eller 230,- blir ett fett.....det har dem fleste råd til.

Det tviler jeg sterkt på gett. Det er mye på grunn av prisen folk står der.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 10 sep 07, 14:59
Opprinnelig postet av MA

Hvem f..... tror dere at dem støttær a?

Dette er ikke bare et spørsmål om hvem man støtter. Ca 58000 av Fredrikstad`s befolkning er ikke på stadion. Om du spør disse hvilket tippeligalag de støtter så vil nok de fleste si FFK.

Poenget er at PH har fått et felt på tribunen til rabatterte biletter fordi supporterklubben synger og hopper og lager stemning på stadion. Da synes jeg at det er helt ok at man forventer at alle på PH feltet gjør nettopp det. Jeg tror alle på stadion, men untak av bortesupporterene, støtter FFK. Jeg liker å sitte, mer eller mindre i ro, å se kampene uten hverken synging eller hopping.  Derfor har jeg kjøpt en dyrere billett. Men, jeg setter veldig stor pris på at det er trykk på stadion. Stemningen fra PH feltet er en del av den opplevelsen jeg betaler for.

Hvis noen derimot kjøper billett på PH feltet fordi det er billig, og helst vil stå stille å se kamp, da mener jeg de snylter på FFK og PH.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Markus

Juniorspiller
Ble medlem: 15 mar 04
Innlegg: 106

Lagt til: 10 sep 07, 15:15
Endret: 10 sep 07, 15:18

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Dette er ikke bare et spørsmål om hvem man støtter. Ca 58000 av Fredrikstad`s befolkning er ikke på stadion. Om du spør disse hvilket tippeligalag de støtter så vil nok de fleste si FFK.

Poenget er at PH har fått et felt på tribunen til rabatterte biletter fordi supporterklubben synger og hopper og lager stemning på stadion. Da synes jeg at det er helt ok at man forventer at alle på PH feltet gjør nettopp det. Jeg tror alle på stadion, men untak av bortesupporterene, støtter FFK. Jeg liker å sitte, mer eller mindre i ro, å se kampene uten hverken synging eller hopping.  Derfor har jeg kjøpt en dyrere billett. Men, jeg setter veldig stor pris på at det er trykk på stadion. Stemningen fra PH feltet er en del av den opplevelsen jeg betaler for.

Hvis noen derimot kjøper billett på PH feltet fordi det er billig, og helst vil stå stille å se kamp, da mener jeg de snylter på FFK og PH.

Støttes!!!

 

Mod: Så du ikke på forhåndsvisninga at quote`inga var feil?


kim_andre_c

A-lagspiller

Ble medlem: 22 aug 06
Innlegg: 755

Lagt til: 10 sep 07, 15:27
Opprinnelig postet av Markus

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Dette er ikke bare et spørsmål om hvem man støtter. Ca 58000 av Fredrikstad`s befolkning er ikke på stadion. Om du spør disse hvilket tippeligalag de støtter så vil nok de fleste si FFK.

Poenget er at PH har fått et felt på tribunen til rabatterte biletter fordi supporterklubben synger og hopper og lager stemning på stadion. Da synes jeg at det er helt ok at man forventer at alle på PH feltet gjør nettopp det. Jeg tror alle på stadion, men untak av bortesupporterene, støtter FFK. Jeg liker å sitte, mer eller mindre i ro, å se kampene uten hverken synging eller hopping.  Derfor har jeg kjøpt en dyrere billett. Men, jeg setter veldig stor pris på at det er trykk på stadion. Stemningen fra PH feltet er en del av den opplevelsen jeg betaler for.

Hvis noen derimot kjøper billett på PH feltet fordi det er billig, og helst vil stå stille å se kamp, da mener jeg de snylter på FFK og PH.

Støttes!!!

 

Mod: Så du ikke på forhåndsvisninga at quote`inga var feil?

Dobbelt-støttes!!

Godt å lese at noen har skjønt hvorfor det er rabbaterte billetter på PH og ikke utnytter  det når man ikke vil hoppe eller synge!

---------------------------

- FFK norgesmester 2006 - :)
- Nå sikter vi mot stjernene!! -


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 10 sep 07, 15:37
Opprinnelig postet av kim_andre_c
Opprinnelig postet av Markus

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Dette er ikke bare et spørsmål om hvem man støtter. Ca 58000 av Fredrikstad`s befolkning er ikke på stadion. Om du spør disse hvilket tippeligalag de støtter så vil nok de fleste si FFK.

Poenget er at PH har fått et felt på tribunen til rabatterte biletter fordi supporterklubben synger og hopper og lager stemning på stadion. Da synes jeg at det er helt ok at man forventer at alle på PH feltet gjør nettopp det. Jeg tror alle på stadion, men untak av bortesupporterene, støtter FFK. Jeg liker å sitte, mer eller mindre i ro, å se kampene uten hverken synging eller hopping.  Derfor har jeg kjøpt en dyrere billett. Men, jeg setter veldig stor pris på at det er trykk på stadion. Stemningen fra PH feltet er en del av den opplevelsen jeg betaler for.

Hvis noen derimot kjøper billett på PH feltet fordi det er billig, og helst vil stå stille å se kamp, da mener jeg de snylter på FFK og PH.

Støttes!!!

 

Mod: Så du ikke på forhåndsvisninga at quote`inga var feil?

Dobbelt-støttes!!

Godt å lese at noen har skjønt hvorfor det er rabbaterte billetter på PH og ikke utnytter  det når man ikke vil hoppe eller synge!

 

Trippel-støttes i så måte.


MA

Juniorspiller

Ble medlem: 18 jun 07
Innlegg: 193

Lagt til: 10 sep 07, 15:40

Jeg har ingen problemer med å skjønne poenget deres jeg, og jeg kan ikke i min villeste fantasi tro at dere ikke skjønte hva jeg mente heller. ALLE som er på Fredrikstad stadioen støtter selvfølgelig laget sitt, og sikkert dem som ikke går på kamp også men som sitter hjemme i stua å ser kampen på tv. Men nå var det ikke tv-titterene vi snakka om vel?  Jeg for min del synger i 90 min hvis det er noen som drar igang det. Noe som for øvrig kun har skjedd borte mot Sandefjord i år. Jeg skulle ønske at hele PH feltet var med å sang og at PH var en av de beste i Norge til å synge og heie på laget sitt. Jeg skulle ønske at  vi fortsatt hadde vår "beste" forsanger fortsatt, og at alle kan si meninga si uten å kaste "dritt" over andre.

Men tilbake til tråden som startet denne diskusjonen. Det blir motivert på feil måte og de fleste som får kjeft eller "dritt" slengt etter seg for at de ikke synger, de blir i hvert fall ikke motivert til å begynne å synge. For å snu dette hjelper det ikke med hverken høyere pris på PH tribuna, sangkontrakt eller ny forsanger. ALLE må være med å ha litt toleranse for hverandre, slutte med en "jeg er en bedre supporter enn deg" mentalitet og sist men ikke minst snakk hyggelig til folk.

Jeg tror absolutt på forslaget om å spre flere forsangere rundt på forskjellige plasser på tribunen, men det vil nok ikke " den såkalte harde kjernen"være med på, da det sikkert ønskes fra deres side at de skal stå samlet og bli SETT.

Forøvrig syns jeg ikke overskriften til denne tråden henger på grep med innlegga lenger.

---------------------------

Plankehaugen for ALLE...... men for guds skyld syng da :-)
Brukernavnet mitt har ingen ting med FFKs sportsjef å gjøre, bare to helt tilfeldig valgte bokstaver............


Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 10 sep 07, 15:40
Opprinnelig postet av kanogvetalt

Du er i din fulle rett til å gjøre som du vil. Personlig er jeg heller ikke en syngende og hoppende supporter. Dette må alle gjøre som de føler for.

Men, jeg kan ikke se at du har noe på PH feltet å gjøre med de holdningene. PH har en spesialpris på billetter fordi de skaper stemning på kampene. Vanlige tilskuere, som jeg selv er en del av, betaler en annen pris og er henvist til andre deler av tribunen. Jeg synes det er trist at noen som ikke er bidragsytere til den gode stemningen snylter på andre PH medlemmer med å benytte seg av supporterklubbens goodwill bare for prisens skyld. Hvis man ikke er villig til å betale det som det koster å gå på kamp så får man heller bli hjemme. Og jeg sier villig fordi alle i Norge i dag har råd om de prioriterer det. Jeg anser også den summen jeg betaler for kampbilletten å være min støtte til FFK kassa. For de som ikke er villig til å betale så stikker kanskje ikke klubbfølelsen så dypt.



Et fantastisk innlegg.

Varheim: Jeg mener da at du bør vurdere din plass på PH-feltet.

---------------------------

Ultras mentalita - Brigade RødHvit
HATER NFF .


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 10 sep 07, 16:03
Blir litt morsomt når folk prøver å forklare seg litt den motsatte veien så flyr folk i taket med alle piggene ute og hyler om at folk må få si meninga si

Det var ikke noe PROBLEM med at Klokan kjeften og smalt på folk hele tiden i 90 minutter, det skjedde en gang i blandt, og er noe følk bør tåle når ting er ikke er bra, vi er da ikke snørrunger med furteleppe som BARE tåler å høre ros og vennlig oppmuntring? Sånn er da ikke livet generelt ...

Å angripe noen på bortefeltet kan jeg forstå virker litt skremmende, men de som bruker den gesten det er fra klubben å stå på PH-tribuna må tåle litt supporterkultur og bli snakka til en gang i blandt.

Det høres jo ut på noen som det bare er kjefting og smelling, begynner å lure på om de er tilstede jeg da ...

Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 10 sep 07, 20:35

Opprinnelig postet av bjorn
Blir litt morsomt når folk prøver å forklare seg litt den motsatte veien så flyr folk i taket med alle piggene ute og hyler om at folk må få si meninga si

Det var ikke noe PROBLEM med at Klokan kjeften og smalt på folk hele tiden i 90 minutter, det skjedde en gang i blandt, og er noe følk bør tåle når ting er ikke er bra, vi er da ikke snørrunger med furteleppe som BARE tåler å høre ros og vennlig oppmuntring? Sånn er da ikke livet generelt ...

Å angripe noen på bortefeltet kan jeg forstå virker litt skremmende, men de som bruker den gesten det er fra klubben å stå på PH-tribuna må tåle litt supporterkultur og bli snakka til en gang i blandt.

Det høres jo ut på noen som det bare er kjefting og smelling, begynner å lure på om de er tilstede jeg da ...

 

Hvorfor blander folk inn PH-feltet på Fredrikstad Stadion i denne tråden ?  Det var da på bortebane denne episoden skjedde, og der samles de fleste FFK-supportere på samme tribune, enten de er medlem i PH eller ikke. Ang at folk bør tåle å høre litt kjeft innimellom, det samme gjelder også for Zoran. Problemet hans er han tåler det ikke og trekker seg som forsanger hver gang folk sier han litt imot eller har forskjellig mening som han. Kollektiv kjefting og smelling på e som står på tribunen er jeg helt for, men når det blir kjefting på en enkelt person, og spesielt på bortebane hvor det ikke bare er PH-medlemer som er ute etter å synge er en uting og bør ikke forekomme. Det finnes faktsik folk som er på kamp kun for å glo, og har de like mye rett til å være der som oss andre...

---------------------------

Du tællær ente alene...
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til F-B etter FFK-VIF 26/5 -07
---
FFK - Østfolds stolthet


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 10 sep 07, 20:40
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Opprinnelig postet av MA

Hvem f..... tror dere at dem støttær a?

Dette er ikke bare et spørsmål om hvem man støtter. Ca 58000 av Fredrikstad`s befolkning er ikke på stadion. Om du spør disse hvilket tippeligalag de støtter så vil nok de fleste si FFK.

Poenget er at PH har fått et felt på tribunen til rabatterte biletter fordi supporterklubben synger og hopper og lager stemning på stadion. Da synes jeg at det er helt ok at man forventer at alle på PH feltet gjør nettopp det. Jeg tror alle på stadion, men untak av bortesupporterene, støtter FFK. Jeg liker å sitte, mer eller mindre i ro, å se kampene uten hverken synging eller hopping.  Derfor har jeg kjøpt en dyrere billett. Men, jeg setter veldig stor pris på at det er trykk på stadion. Stemningen fra PH feltet er en del av den opplevelsen jeg betaler for.

Hvis noen derimot kjøper billett på PH feltet fordi det er billig, og helst vil stå stille å se kamp, da mener jeg de snylter på FFK og PH.

 

Enig. Sangkontrakt neste. Da får vi luka ut de som kommer bare for å se...

---------------------------

Du tællær ente alene...
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til F-B etter FFK-VIF 26/5 -07
---
FFK - Østfolds stolthet


kim_andre_c

A-lagspiller

Ble medlem: 22 aug 06
Innlegg: 755

Lagt til: 10 sep 07, 21:28

Ja sangkontrakt er tingen! da får vi luket ut alle snyltere som står på PH feltet!! vi blir nok en del færre men fy faen å digg det hadde vært å hatt et felt med SYNGENDE supportere!! Håper det blir vurdert seriøst til neste år!!

JA TIL SANGKONTRAKT!!

---------------------------

- FFK norgesmester 2006 - :)
- Nå sikter vi mot stjernene!! -


hedvalen

A-lagspiller

Ble medlem: 10 mai 05
Innlegg: 612

Lagt til: 10 sep 07, 22:32
Opprinnelig postet av Bob Page

 

Ang at folk bør tåle å høre litt kjeft innimellom, det samme gjelder også for Zoran. Problemet hans er han tåler det ikke og trekker seg som forsanger hver gang folk sier han litt imot eller har forskjellig mening som han.

 

er det virkelig rart han trekker seg?  syns alle som syns klokan suttrer kan ta seg en  bolle!!!   

når veledigheten hannes som forsanger går ut over jobben og ungene hannes så kan vell alle forstå at han velger å trekke seg..

som jeg har forstått det har han flere ganger blitt overtalt til å fortsette ., men det her var da antageligvis dråpen ser det ut til.

---------------------------

FFK, stjernen og liverpool for altid:)


hedvalen

A-lagspiller

Ble medlem: 10 mai 05
Innlegg: 612

Lagt til: 10 sep 07, 22:50
Endret: 10 sep 07, 23:12
Opprinnelig postet av kanogvetalt

Dette er ikke bare et spørsmål om hvem man støtter. Ca 58000 av Fredrikstad`s befolkning er ikke på stadion. Om du spør disse hvilket tippeligalag de støtter så vil nok de fleste si FFK.

Poenget er at PH har fått et felt på tribunen til rabatterte biletter fordi supporterklubben synger og hopper og lager stemning på stadion. Da synes jeg at det er helt ok at man forventer at alle på PH feltet gjør nettopp det. Jeg tror alle på stadion, men untak av bortesupporterene, støtter FFK. Jeg liker å sitte, mer eller mindre i ro, å se kampene uten hverken synging eller hopping.  Derfor har jeg kjøpt en dyrere billett. Men, jeg setter veldig stor pris på at det er trykk på stadion. Stemningen fra PH feltet er en del av den opplevelsen jeg betaler for.

Hvis noen derimot kjøper billett på PH feltet fordi det er billig, og helst vil stå stille å se kamp, da mener jeg de snylter på FFK og PH.

kjempe innlegg,, skriv et stykke basert på dette innlegget i evig aristokrat!!!  

vill også legge til at hvis man kjøper billetter på plankehaugen tribunen uten å gi ditt når det gjelder synging, så er du med på å legge en demper på stemningen på stadion..  for da har du snøti en annen supporter som hadde vært villig til å stå å synge for laget....

hvis du er en av de som synger litt av tiden bare , så vill jeg foreslå at du setter deg siden av plankehaugen , å vær med å syng  så ofte du gidder å kan  :)

---------------------------

FFK, stjernen og liverpool for altid:)


Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 10 sep 07, 23:03
Synes denne tråden har sporet veldig av! Skjønner klokan veldig godt som trekker seg. Om folk tror det er denne tråden her som er grunnen er jeg ganske sikker på at dere tar smertelig feil!

---------------------------

Ultras mentalitet
FORZA NFF!!!!!!


SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 10 sep 07, 23:20
Synes vi bør stenge denne tråden jeg nå..

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


varheim

A-lagspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 431

Lagt til: 10 sep 07, 23:21
Opprinnelig postet av Rune Haugen

Opprinnelig postet av varheim
Jeg er hes etter hver kamp, jeg synes det er en god ide å heve prisen på ph-feltet til normal pris. Det er den eneste måten å få luka bort de som kun er der for prisen. Jeg kommer i hvertfall til å befinne meg på PH neste år også sammen med mine 2 små

Hvis det hadde vært normal pris, hadde du fortsatt stått på PH-feltet ??



Hvis jeg skriver at jeg er for å heve prisen, betyr vel det jeg hadde stått der fremdeles. Jeg regner det som ganske innlysende.

Sangkontrakt er en vei å gå, men kan vi få med at personer som skal benytte seg av feltet må gå med røde og hvite klær også? Visuell støtte er jo også viktig!

---------------------------

Vi er røde, vi er hvite, vi står sammen side om side.


Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 10 sep 07, 23:28

hvorfor det? Kan man ikke velge hva man skal gå i selv?

Er kanskje det dummeste jeg noensinne har hørt!

---------------------------

Ultras mentalitet
FORZA NFF!!!!!!


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 11 sep 07, 00:57
Spørsmål til klokan er vel ikke vits å stille her på forumet lenger hvis hans brukerkonto er slettet. Mod?

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 11 sep 07, 01:59

Opprinnelig postet av Shadar
Spørsmål til klokan er vel ikke vits å stille her på forumet lenger hvis hans brukerkonto er slettet. Mod?

Brukernavnet Klokan har ikke blitt slettet ennå.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 11 sep 07, 06:30
så må dere ikke glemme at jeg tror ikke klokan gir seg

---------------------------

http://keiko99.net


Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 11 sep 07, 08:04
Opprinnelig postet av varheim


Sangkontrakt er en vei å gå, men kan vi få med at personer som skal benytte seg av feltet må gå med røde og hvite klær også? Visuell støtte er jo også viktig!


Tull. Den visuelle støtten skal komme gjennom flagging, hopping, klapping. Der er Plankehaugen RÆVA.

---------------------------

Ultras mentalita - Brigade RødHvit
HATER NFF .


eliot

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mai 06
Innlegg: 637

Lagt til: 11 sep 07, 08:09
Opprinnelig postet av keiko99
så må dere ikke glemme at jeg tror ikke klokan gir seg


Håper at du har rett.  Vi skal jo slå Brann både på banen og på tribunen.  Hadde jo vært sterkt hvis han dukket opp på
kampen.  Da skal selv jeg synge.

Marty_h

Juniorspiller

Ble medlem: 28 des 06
Innlegg: 113

Lagt til: 11 sep 07, 08:46
Nå har jeg følt med på denne tråden siden den startet med et øye. Er det noen som kan forklare meg hvorfor Klokan har gitt seg? Er det p.g.a kritikken han har fått i denne tråden eller er det andre ting? Kan ikke se at han har skrevet noe sted at han skal gi seg

kim_andre_c

A-lagspiller

Ble medlem: 22 aug 06
Innlegg: 755

Lagt til: 11 sep 07, 10:10

Opprinnelig postet av Marty_h
Nå har jeg følt med på denne tråden siden den startet med et øye. Er det noen som kan forklare meg hvorfor Klokan har gitt seg? Er det p.g.a kritikken han har fått i denne tråden eller er det andre ting? Kan ikke se at han har skrevet noe sted at han skal gi seg

Les første inlegget i denne tråden. Her står det vel i klartekst at han har fått nok...

---------------------------

- FFK norgesmester 2006 - :)
- Nå sikter vi mot stjernene!! -


Marty_h

Juniorspiller

Ble medlem: 28 des 06
Innlegg: 113

Lagt til: 11 sep 07, 10:14
Endret: 11 sep 07, 10:15

Sorry, må lære meg å lese først


Marcus

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07
Innlegg: 675

Lagt til: 11 sep 07, 11:16
syns vi kan stenge tråden nå å heller lage en ny ,,,   Håper at Zoran kommer på neste hjemmekamp og resta av kampene denne sesongen og resta av sitt liv ,, rett å slett .;)

---------------------------

Står Vi En For Alle Og Alle For En !! Blø For Drakta !! I Hver Eneste Kamp !!


Morgaine

A-lagspiller

Ble medlem: 15 apr 07
Innlegg: 327

Lagt til: 11 sep 07, 11:21

Diskusjonen startet om hvordan oppføre oss på bortebane. Så diskusjonen om hvordan PH - feltet hjemme skal være burde være en egen tråd.

Har diskutert dette spørsmålet med de jeg går sammen med og folk på jobben som også går på mange kamper.

Når vi er på bortekamper står vi alle på bortesupporterfeltet. (Noen kjøper seg sitteplass, da, men det er ikke så mange.) Og min oppfatning er at bortesupporterfeltet er for alle, uansett hvor vi sitter på hjemmekamper. Min opplevelse er at samma hva du gjør på bortekamper så blir det galt.

Hvis du stiller deg litt vekk fra sangkjernen blir du mast på om å trekke sammen. Ja så gjør vi det da for ikke å være vanskelige. Men hvis du da ikke synger i samfulle 90 minutter blir du bedt om å pelle deg langt vekk.

Kan noen da forklare hvordan dette skal forstås? Hvis vi ikke trekker inn til kjernen får vi kjeft. Og hvis vi gjør det, men ikke synger så mye som noen synes vi burde - får vi også kjeft. Det er ikke lett for en enkel sjel som liker å se på fotball.

---------------------------

Det kjennes ille bra, å være fra den byen som laget kommer fra.


Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 11 sep 07, 12:14
Opprinnelig postet av Morgaine

 Men hvis du da ikke synger i samfulle 90 minutter blir du bedt om å pelle deg langt vekk.

Når jeg synger, må jeg ta en "liten 1" innimellom så jeg får igjen pusten...håper ingen kommer å kjefter på meg da..for da blir det bank he..he..

Tror selv ikke en jævel synger høyereedre enn meg, og jeg føler jeg bidrar med det jeg kan,... men den håppinga har jeg kutta ut (for jeg er ikke SÅÅ glad).

Har foreste vurdert å kle meg i rutete flanell-skjorte, i en protest mot alle sossene på feltet, som bruker burrebær hatt og andre flotte klær. Vi er jo tross alt en arbeider-foppal-klubb.    La dette bli vår nye "uniform"...amen

---------------------------

"men når det står mammaer og unger der som er mer opptatt av å se på kamp, er det kanskje ikke rart man blir irritert"


magge

Juniorspiller
Ble medlem: 21 mai 04
Innlegg: 81

Lagt til: 11 sep 07, 13:32

Dette er bare utrolig, har lest mye av tråden nå - for underholdningens skyld.
Voksne mennesker oppfører seg som en gjeng med drittunger.

Når jeg ser hvordan en del av menneskene i plankehaugen og brigade rød oppfører seg er jeg strålende fornøyd med å være medgangssupporter!

---------------------------

Fredrikstad i TL:D:D
- vi er kommet for å bli!


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 11 sep 07, 23:33
Opprinnelig postet av Brukernavn

Har foreste vurdert å kle meg i rutete flanell-skjorte, i en protest mot alle sossene på feltet, som bruker burrebær hatt og andre flotte klær. Vi er jo tross alt en arbeider-foppal-klubb.    La dette bli vår nye "uniform"...amen



Hehe, rutete flanell er undervurdert.

Personlig har jeg heller aldri sett "lyset" hva angår all denne hoppinga og en del av de andre tingene som skal være så feiende flott tribunekultur. Synes de viktigste ingrediensene er sang, og bannere som gjerne kan være humoristiske. Forøvrig synes jeg pyro er kult, men ikke midt inne blant folk på en trang tribune.

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 12 sep 07, 02:39
Opprinnelig postet av kim_andre_c

Ja sangkontrakt er tingen! da får vi luket ut alle snyltere som står på PH feltet!! vi blir nok en del færre men fy faen å digg det hadde vært å hatt et felt med SYNGENDE supportere!! Håper det blir vurdert seriøst til neste år!!

JA TIL SANGKONTRAKT!!

 

Ja, også ett tydelig krav om og kle seg i rødt og eller hvitt. Det irriterer meg grenseløst  at voksne mennesker ikke kan støtte laget sitt også visuelt, og heller hoppe på en barnslig drittisk tribunemote

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 12 sep 07, 02:43
Opprinnelig postet av Liraren

hvorfor det? Kan man ikke velge hva man skal gå i selv?

Er kanskje det dummeste jeg noensinne har hørt!

 

Tull

Kan man ikke velge om man skal synge selv, det er kanskje det dummeste jeg har hørt. Rødt og hvitt er mye viktigere en sang.

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 12 sep 07, 02:59
Opprinnelig postet av stjernengutt

barnslig drittisk tribunemote



Utrolig deilig å høre "barnslig" og "drittisk" i en og samme setning. Gi oss noen flere gullkorn!

---------------------------

Burn in hell, por favore..


DeMeNteD

Juniorspiller

Ble medlem: 03 mai 04
Innlegg: 198

Lagt til: 12 sep 07, 07:26
Opprinnelig postet av stjernengutt

Rødt og hvitt er mye viktigere en sang.

 

Ellers har du det bra?

---------------------------

Tantehaugen for alle!!! ehhhh......

Frihet For Ultras!!!!!

Heia NøFF!!


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 12 sep 07, 10:32
Opprinnelig postet av bønna
Opprinnelig postet av stjernengutt

barnslig drittisk tribunemote



Utrolig deilig å høre "barnslig" og "drittisk" i en og samme setning. Gi oss noen flere gullkorn!

 

Bare hyggelig det. Alltid tillfredstillende å gjøre noe som er deilig for andre.

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 12 sep 07, 10:34
Jo takk, har det ikke så aller verst. Det er faktisk litt gøy og provosere de som tror og mener de har enerett på definere tribunekultur.

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


varheim

A-lagspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 431

Lagt til: 12 sep 07, 21:08
Egentlig er vel denne moten oppstått i Trondalen Arena. Har alltid vært elementer på hovedtribunen der med sixpence, med/uten skotskruter. Røykteppet kan forveksles med blussing. God del fyll også.

---------------------------

Vi er røde, vi er hvite, vi står sammen side om side.


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 12 sep 07, 21:15
Synd vi er skånet for rulling ned fjella, det var i gamledager det.

Rulle i fylla ned fjella tifo, var tider.

ecupeventyrsnart

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jul 05
Innlegg: 263

Lagt til: 12 sep 07, 21:55
Opprinnelig postet av Klokan

fint når folk steller meg mot skyteveggen og moderatorer tillater dette .Hadde det vært et voksen forum med moderatorer som skjønner "oppleget" så hadde tråden vært slettet for lenge siden. Men nei gutta mest sannsynlig sitter og koser seg.

Og så er det til deg kammerat .  Så lenge du starter et tråd hvor du legger opp navnet mitt så forventer jeg at du kan komme med navnet ditt også. Ikke for noe annet enn at jeg har noe navn til å svare på. Skjønner egentlig ikke hvorfor veeger seg til å komme det riktige navnet sitt. Står ikke bak det dere skriver eller hva ?  Og så tilbake til kampen da.... Det eneste jeg kunne eller hadde gjort mot deg er at jeg snakket ganske høyt og ganske fort med deg og ba deg om å synge. Nå er det slikt at jeg bygger opp en stemning inne i meg selv lang tid før kampen starter og like før så eksploderer det .....

 Har du problemer med dette så ber jeg deg OM Å PELLE DEG RETT TIL HELVETTE OG HELLER STELLE DEG 500000 METER FRA OSS.  Kommer du fæn meg og klager på meg og starter et eget tråd kun fordi jeg snakket høyt mot deg ????

Fy... f.... vet du hva? tenk deg en gang til og hold deg egentlig heller hjemme da....

Er det mulig...hvor gammel er du Zoran?? Når ble du gud og diktator over FFK supporterene. Kanskje du som skal holde deg hjemme. Har hatt stor respekt for jobben du har gjort, men kan virke som det har gått litt til hodet på deg

Du har gjort deg selv til en offentlig person på godt og vondt. Det blåser i toppen, noen ganger gode vinder som når du fikk løfte trofeet etter cupfinalen, noen ganger sure vinder, det betyr at du ikke er fredet for all kritikk. At noen nevnte navnet ditt når du fikk holde trofeet var jo greitt, så hvorfor ikke når du gjør noe dumt??

Og navnet mitt kan du godt få hvis du vil....hvis det er trygt da, du virker jo så sinna at;)

MEN at du skal bli utestengt fra stadion pga det og noen bluss høres for drøyt ut, her burde du kun vært kalt inn på teppet og blitt gitt en skrape.

 


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 13 sep 07, 09:14
Opprinnelig postet av ecupeventyrsnart

MEN at du skal bli utestengt fra stadion pga det og noen bluss høres for drøyt ut, her burde du kun vært kalt inn på teppet og blitt gitt en skrape. 

Jeg er av den oppfatning at bluss skal belønnes med utestenging. Bluss er farlig, ulovlig og enhver idiot bør være i stand til å vite det... Nå har dog ikke Klokan svidd av bluss på stadion (Nadderud eller andre kamparenaer), men på et sted utenfor stadioen.

Kjefting på medsupportere bør ikke belønnes med annet enn en advarsel eller to.

Gjentagelse av oppførsel som ikke tolereres bør selvsagt til slutt ende i utestengelse. Hvis ikke vil ikke det å gi advarsler spille noen rolle - akkurat som at en spiller skal kunne få ubegrenset antall gule kort i en kamp...

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 13 sep 07, 13:11
Opprinnelig postet av denialsander

Kjefting på medsupportere bør ikke belønnes med annet enn en advarsel eller to.

Gjentagelse av oppførsel som ikke tolereres bør selvsagt til slutt ende i utestengelse.

Utestengelse fra Plankehaugen ja, men ikke utestengelse fra Stadion.


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 13 sep 07, 13:23
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av denialsander

Kjefting på medsupportere bør ikke belønnes med annet enn en advarsel eller to.

Gjentagelse av oppførsel som ikke tolereres bør selvsagt til slutt ende i utestengelse.

Utestengelse fra Plankehaugen ja, men ikke utestengelse fra Stadion.

Ikke nødvendigvis enig.

Folk som oppfører seg på slik måte at de jager bort tilskuere (ikke kommer igjen) eller at nye tilskuere velger å være hjemme skal selvsagt kunne straffes med utestengelse fra hele Stadion og ikke bare Plankehaugen. Da har man begått et overtramp mot FFK som klubb og ikke bare mot PHs reglement.

I dette tilfellet, med Klokan, vil jeg, ut fra hva som har kommet frem til nå av opplysninger, tro at en utestengelse fra PH vil være en passende straff.

 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 653

Lagt til: 13 sep 07, 20:38
... eller kanskje DIALOG før en evt utestengelse?  

---------------------------

Who is General Failure and why is he reading my disc??


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 13 sep 07, 20:42
Opprinnelig postet av denialsander
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av denialsander

Kjefting på medsupportere bør ikke belønnes med annet enn en advarsel eller to.

Gjentagelse av oppførsel som ikke tolereres bør selvsagt til slutt ende i utestengelse.

Utestengelse fra Plankehaugen ja, men ikke utestengelse fra Stadion.

Ikke nødvendigvis enig.

Folk som oppfører seg på slik måte at de jager bort tilskuere (ikke kommer igjen) eller at nye tilskuere velger å være hjemme skal selvsagt kunne straffes med utestengelse fra hele Stadion og ikke bare Plankehaugen. Da har man begått et overtramp mot FFK som klubb og ikke bare mot PHs reglement.

I dette tilfellet, med Klokan, vil jeg, ut fra hva som har kommet frem til nå av opplysninger, tro at en utestengelse fra PH vil være en passende straff.

 

Da ble det sånn som jeg sa da. Og det synes jeg er akseptabelt.


Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 13 sep 07, 22:56
Opprinnelig postet av denialsander
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av denialsander

Kjefting på medsupportere bør ikke belønnes med annet enn en advarsel eller to.

Gjentagelse av oppførsel som ikke tolereres bør selvsagt til slutt ende i utestengelse.

Utestengelse fra Plankehaugen ja, men ikke utestengelse fra Stadion.

Ikke nødvendigvis enig.

Folk som oppfører seg på slik måte at de jager bort tilskuere (ikke kommer igjen) eller at nye tilskuere velger å være hjemme skal selvsagt kunne straffes med utestengelse fra hele Stadion og ikke bare Plankehaugen. Da har man begått et overtramp mot FFK som klubb og ikke bare mot PHs reglement.

I dette tilfellet, med Klokan, vil jeg, ut fra hva som har kommet frem til nå av opplysninger, tro at en utestengelse fra PH vil være en passende straff.

 

 

Et slikt regne stykke er bare tullball!

Zoran har trukket flere til stadion enn jaget bort, kan jeg nå påstå.

 Mange kommer pga den flotte stemningen som Zoran har vært fåregangsmann for. Jeg tror ikke så mange ikke kommer på stadion pga Zoran, hadde de ønsket en mindre stemning og alikevel ønsket å se FFK, hadde de valgt sittetribunen. Det hadde jeg gjort om jeg ikke ønsket å synge så mye som det blir krevd, men synge når jeg føler for det.

 

Uansett hva vi mener til vi blir blå og hvite, så er det viktig å gi en straff i forhold til overtredelsen, om den skal virke troverdig. Det har det ikke vært her med Zoran, etter min mening

 

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
---HOLYGANS-----

www.holygans.com


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 13 sep 07, 23:17
Endret: 14 sep 07, 06:06
Opprinnelig postet av ishmaelSchmuck
Hele startinnlegget
Tusen takk for at du fikk Zoran ut av plankehaugen!!!! Sikkert mange i plankehaugen som er blid på deg!

Mod: I steden for å sitere hele åpningsinnlegget, inkludert moderatorkommentarene, så går det fint å gjøre som det er blitt endret til  nå,  for siden lastet treigt med den lange siteringen.

---------------------------

FFK tok hjem pokalen i år:) Norgesmestere 2006:)


Oslo

A-lagspiller

Ble medlem: 10 aug 04
Innlegg: 311

Lagt til: 13 sep 07, 23:22

Opprinnelig postet av schpa84
Tusen takk for at du fikk Zoran ut av plankehaugen!!!! Sikkert mange i plankehaugen som er blid på deg!

 

Klarer ikke dy meg....hvor dum går det an å bli??

Dagens


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 13 sep 07, 23:28
Er det noe vits å ha denne åpen, Zoran har trukket seg som forsanger og er ekskludert.

Noe mer å diskutere?

schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 13 sep 07, 23:59
Opprinnelig postet av Oslo

Opprinnelig postet av schpa84
Tusen takk for at du fikk Zoran ut av plankehaugen!!!! Sikkert mange i plankehaugen som er blid på deg!

 

Klarer ikke dy meg....hvor dum går det an å bli??

Dagens



Hva var dumt med det? Syns du virker idiotisk jeg. Jeg er ikke den eneste som syns at det er helt på tryne at man klarer å lage en så stor sak av at Zoran kjefter på folk som ikke synger og er den som klarer å lage tribuneliv!! Sånne folk har ikke noe å gjøre med PH

---------------------------

FFK tok hjem pokalen i år:) Norgesmestere 2006:)


JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 749

Lagt til: 14 sep 07, 00:05
Eneste som dret seg ut i den saken er Zoran selv, og måten han svarte her på forumet.

schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 14 sep 07, 00:12
Opprinnelig postet av JipJap
Eneste som dret seg ut i den saken er Zoran selv, og måten han svarte her på forumet.

Zoran har ikke dreti seg ut.  50% av PH er uenig med styrets vedtak og mange vurderer å melde seg ut av Plankehaugen og å starte en ny supporterklubb. Zoran var den i Plankehaugen som virkelig var en Supporter med stor S. Og dette er måten PH viser takknemlighet på. Det er flere enn meg som virkelig er forbanna og ikke har den minste tillit til PH styre!

---------------------------

FFK tok hjem pokalen i år:) Norgesmestere 2006:)


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 14 sep 07, 01:26
Å skylde på Iscmaelschmuck og hans innlegg er så allikevel lavmål. Det var et godt, vellskrevet og saklig innlegg, med tildels berettiget kritikk. Som han selv også skriver var det aldri hans intensjon å få Zoran kastet, og han er heller ikke en av de som har klaget til PH. Å tro at Ph og FFK smører sammen hele denne bruduljen pga. et innlegg på FFKsupporter.net er direkte naivt. Les gjennom hele tråden og hold deg for god for så usaklige ytringer, det er først og fremst deg selv du trekker ned i søla med slike innlegg.

---------------------------

Go tell the Spartans, passerby,
That here, by Spartan law, we lie

NEI TIL HETS AV BRH!

FFK Forever:
Hva med å ta opp hesten på tribunen, så kan unga få seg en ridetur og de gamle tantene kan få seg litt kjepp! Så blir alle fornøyde!


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 14 sep 07, 01:36

Opprinnelig postet av Snæbbis
Å skylde på Iscmaelschmuck og hans innlegg er så allikevel lavmål. Det var et godt, vellskrevet og saklig innlegg, med tildels berettiget kritikk. Som han selv også skriver var det aldri hans intensjon å få Zoran kastet, og han er heller ikke en av de som har klaget til PH. Å tro at Ph og FFK smører sammen hele denne bruduljen pga. et innlegg på FFKsupporter.net er direkte naivt. Les gjennom hele tråden og hold deg for god for så usaklige ytringer, det er først og fremst deg selv du trekker ned i søla med slike innlegg.

Svarer du forannevnte bruker nå ??


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 14 sep 07, 02:28
Endret: 14 sep 07, 02:32
Opprinnelig postet av schpa84
Opprinnelig postet av ishmaelSchmuck
..........
Tusen takk for at du fikk Zoran ut av plankehaugen!!!! Sikkert mange i plankehaugen som er blid på deg!



Svarer Schpa84.

---------------------------

Go tell the Spartans, passerby,
That here, by Spartan law, we lie

NEI TIL HETS AV BRH!

FFK Forever:
Hva med å ta opp hesten på tribunen, så kan unga få seg en ridetur og de gamle tantene kan få seg litt kjepp! Så blir alle fornøyde!


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 14 sep 07, 04:20
Endret: 14 sep 07, 04:47

Opprinnelig postet av Snæbbis
(...) Å tro at Ph og FFK smører sammen hele denne bruduljen pga. et innlegg på FFKsupporter.net er direkte naivt.(...)

Enig i at en slik fremstilling kan virke naiv.

Dog så er det sannsynlig å tro at styret i PH allerede på et langt tidligere stadium hadde klare intensjoner i forhold til personen Klokan,

...de ventet nok kun på den rette anledningen.

 

Greit at dette kun blir en hypotetisk påstand fra undertegnede, dog virker det å skinne så til de grader igjennom.

I mine øyne er dette definitivt et råttent maktspill !

---------------------------

"If you think competence costs - try incompetence..."
- Johan Staël von Holstein

FFK and Wisla Kraków forever...


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 14 sep 07, 07:37
Opprinnelig postet av Jonek

Et slikt regne stykke er bare tullball!

Zoran har trukket flere til stadion enn jaget bort, kan jeg nå påstå. 

Ja, Zoran har bidratt svært positivt til FFK gjennom sitt flotte engasjement for PH og hvis du teller antall personer som har kommet til eller forsvunnet pga. Zoran er det enkelt: Han har bidratt til å løfte PH, FFKs anseelse i fotballnorge pga. det liv FFKs supportere har skapt på tribunene over det ganske land. All honnør til Zoran for det!!!!

Men allikevel mener jeg det er regnestykket ditt ikke helt går opp, fordi det blir for naivt å velge å se bort fra det negative med en person og utelukkende se på det positive...

For å spissformulere (ganske så mye): Hitler var vel en suveren fyr fordi han fikk ned arbeidsløsheten i Tyskland?

Det er et uttrykk som er ganske kjent og som kanskje kan passe i denne sammenhengen, og det er "kill your darlings". Noen ganger må man ta vonde og lite populære valg - for å komme videre.

Jeg tror vi, summa summarum, får se at det blir skapt noe positivt av dette, gjennom at vi får på plass et sangfelt (der det er hevet over enhver tvil at ALLE skal synge), at FFK kanskje får to supporterklubber der den ene er breddeskaper og den andre er for de mest ihuga supporterne og at diskusjonen og støyen rundt Zoran og de andres utestengelse bidrar til å løfte frem andre personer som tar ansvar.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Looney

Bedriftsspiller
Ble medlem: 14 sep 07
Innlegg: 3

Lagt til: 14 sep 07, 09:06

Jeg synes denne diskusjonen har tatt av og er blitt veldig usakelig.

For deg å si at Zoran er en supporter med stor S så er vel det litt feil...Jeg står selv på PH feltet ikke så langt fra Zoran og en noe mere usakelig og ufyselig fyr skal man lete lenge etter. Hvis du blir en supporter med stor S ved å skrike og kjefte så skal jeg takke for meg. Jeg skal være enig om at Zoran er flink til å dra i gang sanger men litt normal folkeskikk er vel ok, også?

Så til de som virkelige er Supportere med stor S, de er Ulf , Roy, Silje, Øyvind, Nina og alle sammen i styret og medlemmer som står på natt og dag for laget. Her er det mye prat om å melde seg utikke være tilfreds med PH styret. Er det noen av dere som har vært på årsmøtene?? Nei, trodde ikke det.. Det er vel ca 40 personer som dukker opp hvert år og det er en liten % del. Møt opp hvis dere er så jævla utilfreds!!!!

En siste ting...Plankehaugen har loppemarket i helgen, hvor mange av dere utilfredse er det som har vært med å dratt møbler og arbeidet for dette projektet for å få inn penger til plankehaugen?

---------------------------

Looney toones


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 14 sep 07, 09:22
støtter looney der

---------------------------

http://keiko99.net


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 14 sep 07, 10:52
Endret: 14 sep 07, 11:12
Opprinnelig postet av Looney

Jeg synes denne diskusjonen har tatt av og er blitt veldig usakelig.

For deg å si at Zoran er en supporter med stor S så er vel det litt feil...Jeg står selv på PH feltet ikke så langt fra Zoran og en noe mere usakelig og ufyselig fyr skal man lete lenge etter. Hvis du blir en supporter med stor S ved å skrike og kjefte så skal jeg takke for meg. Jeg skal være enig om at Zoran er flink til å dra i gang sanger men litt normal folkeskikk er vel ok, også?

Deg om det. Er det usaklig at noen liker ham og setter pris på engasjementet hans? Selvfølgelig er ellers normal folkeskikk på sin plass, men det bør gjelde begge veier.

Opprinnelig postet av Looney

Så til de som virkelige er Supportere med stor S, de er Ulf , Roy, Silje, Øyvind, Nina og alle sammen i styret og medlemmer som står på natt og dag for laget. Her er det mye prat om å melde seg utikke være tilfreds med PH styret. Er det noen av dere som har vært på årsmøtene?? Nei, trodde ikke det.. Det er vel ca 40 personer som dukker opp hvert år og det er en liten % del. Møt opp hvis dere er så jævla utilfreds!!!!

Har ikke vært spesiellt utilfreds før denne dritten fløt til overflaten, og nå har jeg jo i grunn meldt meg ut. Kan absolutt ikke erindre at det har vært noe årsmøte jeg har hatt behov for å gå på tidligere som et ringe medlem.

Opprinnelig postet av Looney

En siste ting...Plankehaugen har loppemarket i helgen, hvor mange av dere utilfredse er det som har vært med å dratt møbler og arbeidet for dette projektet for å få inn penger til plankehaugen?



Hva er det egentlig du mener her? At vi skal være med å slepe gammal dritt til PH`s loppis fordi vi er utilfredse? Går disse penga til for til hesten?

Opprinnelig postet av keiko99
støtter looney der


Hvilken overraskelse. Han sa jo de to magiske ordene for deg, både Ulf og Berg i en settning a gett.


---------------------------

Go tell the Spartans, passerby,
That here, by Spartan law, we lie

NEI TIL HETS AV BRH!

FFK Forever:
Hva med å ta opp hesten på tribunen, så kan unga få seg en ridetur og de gamle tantene kan få seg litt kjepp! Så blir alle fornøyde!


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 14 sep 07, 10:58
Opprinnelig postet av Snæbbis
Å skylde på Iscmaelschmuck og hans innlegg er så allikevel lavmål. Det var et godt, vellskrevet og saklig innlegg, med tildels berettiget kritikk. Som han selv også skriver var det aldri hans intensjon å få Zoran kastet, og han er heller ikke en av de som har klaget til PH. Å tro at Ph og FFK smører sammen hele denne bruduljen pga. et innlegg på FFKsupporter.net er direkte naivt. Les gjennom hele tråden og hold deg for god for så usaklige ytringer, det er først og fremst deg selv du trekker ned i søla med slike innlegg.


Sorry, var vel en spontan reaksjon. Er bare utrolig frustrert over alt dette som har skjedd og som sagt tidligere har jeg ingen tillitt til det sittende styret. `Er mange som vil fremme mistillitt til det sittende styret. Var en spontan reaksjon, men jeg syns fortsatt at det er ganske smålig å lage en diskusjon av at man ikke gidder å synge for laget og oppfatter Zorans masing som kjefting. Hadde det vært i en annen supporterklubb så hadde omtrent samtlige blitt kastet ut av PHs styre. Jeg er fortsatt enig med Zoran. Hvis man da ikke vil bidra på en bortekamp får man skaffe seg plass på en av hovedtribunene og ikke de som er forbeholdt SUPPORTERE

---------------------------

FFK tok hjem pokalen i år:) Norgesmestere 2006:)


JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 749

Lagt til: 14 sep 07, 13:59
Jeg anser meg selv som like stor supporter som dem som synger.

Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 14 sep 07, 16:59

Opprinnelig postet av schpa84
(...) Hadde det vært i en annen supporterklubb så hadde omtrent samtlige blitt kastet ut av PHs styre.

Definitivt.

I dette tilfellet latterliggjør styret i PH seg selv på det groveste. Hele Norge ler faktisk av det inntrufne...

---------------------------

"If you think competence costs - try incompetence..."
- Johan Staël von Holstein

FFK and Wisla Kraków forever...


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 14 sep 07, 17:01
Opprinnelig postet av Radoslaw
Hele Norge ler faktisk av det inntrufne...

Jeg ser flere hevder dette. Personlig tror jeg de færreste nord for Seut-Elva bryr seg i det hele tatt.

---------------------------

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 14 sep 07, 17:05

Opprinnelig postet av Per Egil
Opprinnelig postet av Radoslaw
Hele Norge ler faktisk av det inntrufne...

Jeg ser flere hevder dette. Personlig tror jeg de færreste nord for Seut-Elva bryr seg i det hele tatt.

Ja du kan gjerne få leve i håpet...

---------------------------

"If you think competence costs - try incompetence..."
- Johan Staël von Holstein

FFK and Wisla Kraków forever...


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 14 sep 07, 17:12
Hvem er så disse Hele Norge du sikter til? Jeg sjekker jevnlig fora til motstanderne våre i Tippeligaen for sladder og kan ikke huske å ha sett saken nevnt bortsett fra i Branns kamptråd.

Jeg tok en rask runde akkurat nå for å se om det var noe nytt før helgas serierunde. Hadde Vålerenga På Nett noe om saken? Nope. Kanari-fansen? Ingenting. Isberget eller Menigheden? Slettes ikke.

Det er bare å slutte og pelle navlelo, folk er ikke så opptatt av FFK som vi gjerne skulle ønske.

---------------------------

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 14 sep 07, 17:15

Opprinnelig postet av Snæbbis


Opprinnelig postet av keiko99
støtter looney der


Hvilken overraskelse. Han sa jo de to magiske ordene for deg, både Ulf og Berg i en settning a gett.

 

Dagens absolutte høydepunkt !  

---------------------------

"If you think competence costs - try incompetence..."
- Johan Staël von Holstein

FFK and Wisla Kraków forever...


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 14 sep 07, 17:28
Endret: 14 sep 07, 17:40

Opprinnelig postet av Per Egil
Hvem er så disse Hele Norge du sikter til? Jeg sjekker jevnlig fora til motstanderne våre i Tippeligaen for sladder og kan ikke huske å ha sett saken nevnt bortsett fra i Branns kamptråd.

Jeg tok en rask runde akkurat nå for å se om det var noe nytt før helgas serierunde. Hadde Vålerenga På Nett noe om saken? Nope. Kanari-fansen? Ingenting. Isberget eller Menigheden? Slettes ikke.

Det er bare å slutte og pelle navlelo, folk er ikke så opptatt av FFK som vi gjerne skulle ønske.

Prøv heller noen av de mer uoffisielle nettstedene.

Gjerne de med det fryktelige "ultras" i sitt navn...

---------------------------

"If you think competence costs - try incompetence..."
- Johan Staël von Holstein

FFK and Wisla Kraków forever...


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 14 sep 07, 18:39
Det var nå ikke så vanskelig å finne den hos kanarifansen hvertfall.

www.kanari-fansen.no/debatt/showthread.php

---------------------------

Go tell the Spartans, passerby,
That here, by Spartan law, we lie

NEI TIL HETS AV BRH!

FFK Forever:
Hva med å ta opp hesten på tribunen, så kan unga få seg en ridetur og de gamle tantene kan få seg litt kjepp! Så blir alle fornøyde!


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 15 sep 07, 13:41
Endret: 15 sep 07, 13:44

Opprinnelig postet av Per Egil
Hvem er så disse Hele Norge du sikter til? Jeg sjekker jevnlig fora til motstanderne våre i Tippeligaen for sladder og kan ikke huske å ha sett saken nevnt bortsett fra i Branns kamptråd.

Jeg tok en rask runde akkurat nå for å se om det var noe nytt før helgas serierunde. Hadde Vålerenga På Nett noe om saken? Nope. Kanari-fansen? Ingenting. Isberget eller Menigheden? Slettes ikke.

Det er bare å slutte og pelle navlelo, folk er ikke så opptatt av FFK som vi gjerne skulle ønske.

 

Jeg tror de snakker om foraene til de som er så "heldige" og være velsignet med "mentalitet" Altså chattekanaler for ultras

 

Edit: Ser at Radoslaw bekrefter hva jeg trodde. Ikke noe å bry seg om for oss vanlig dødelige.

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


svartoghvit

Juniorspiller

Ble medlem: 12 apr 06
Innlegg: 113

Lagt til: 15 sep 07, 15:36
Sjekk denne linken, her er dere behørig omtalt http://kjernen.com/forum/ubbthreads.php/ubb/showflat/Number/138407/fpart/139 og videre utover. Dette er absolutt ikke forbigått i stillhet!

---------------------------

Trofast kvit og svart te døden tar mæ...


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 15 sep 07, 17:06
www.bastionen.no/forum/viewtopic.php

www.godsetunionen.com/phpBB2/viewtopic.php

---------------------------

Quis qustodiet ipsos qustodes?

NEI TIL HETS AV BRH!

FFK Forever:
Hva med å ta opp hesten på tribunen, så kan unga få seg en ridetur og de gamle tantene kan få seg litt kjepp! Så blir alle fornøyde!


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 15 sep 07, 17:17
Disse linkene viser bare at folk er delt i synet i denne saken.

Marcus

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07
Innlegg: 675

Lagt til: 15 sep 07, 17:42
HELE norge ler av Plankehaugen !!  å det skjønner jeg godt

---------------------------

Står Vi En For Alle Og Alle For En !! Blø For Drakta !! I Hver Eneste Kamp !!


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 15 sep 07, 20:03
Endret: 15 sep 07, 20:04
Opprinnelig postet av Snæbbis
www.bastionen.no/forum/viewtopic.php

www.godsetunionen.com/phpBB2/viewtopic.php


 

Denne beskrivelsen av Aslak på Bastionentreffer spikeren på hodet .......skal jeg ellerav dette tro??

Ja som f.eks.:

- blusse litt på rasteplasser og kikkertsvingen på Nadderud
- dunke bunnen av egen ølflaske på toppen av en annens slik at det bruser over
- drite på busstur uten å skylle ned
- lage dritskumle banner som det står "bæsj, tiss, promp" på
- lage skumle flagg som det ikke bare står "Heia FFK" på
- lage stemning på tribunen ved bruk av megafon
- skille seg ut fra resten av PH ved å gå i det man selv trives i. Dvs. ikke ansiktsmaling, parykk og drakt.
- banne på tribunen
- osv.

Flott at Morgan og co sammen med hesteopdretterne tar tak i dette store problemet.

Bastionen er forøvrig neste supporterklubb ut. Vi kommer til ekskludere 4 medlemmer, for å være preventive.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 15 sep 07, 23:11
Endret: 15 sep 07, 23:30

Virker særdeles interessant mye av det som står å lese på www.tribunekultur.com...  

---------------------------

"If you think competence costs - try incompetence..."
- Johan Staël von Holstein

FFK and Wisla Kraków forever...

http://www.tribunekultur.com



Flat Trådet Nøstet
Totalt 10 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f