Husk meg
Brukernavn
Passord

Noen spørsmål til Plankehaugens forsanger ("Klokan")

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 10 1

ishmaelSchmuck

Knøttespiller

Ble medlem: 02 aug 06
Innlegg: 75

Lagt til: 03 sep 07, 23:38
Endret: 08 sep 07, 00:20

Har nettopp planta ræva i sofaen hjemme etter å ha tilbrakt 2,5 kalde, men digge timer på Nadderud :-)

En kompis og jeg kom litt tidlig, plasserte oss på et fornuftig sted ut på kanten i klokkesvingen. Det var ikke særlig mange som hadde kommet og hvertfall ikke Plankehaugen. Ettersom kampstart nærmet seg begynte Plankehaugen å pakke seg rundt oss og en liten stund ut i kampen bestemte kompisen min og jeg oss for å flytte oss godt utenfor området der Plankehaugen sto. Ikke fordi jeg ikke liker Plankehaugen, tvert i mot, men hverken kompisen eller jeg var helt i hoppe-og-synge-konstant-modus i dag. Det hender en sjelden gang at jeg synger og brøler og hopper litt på kamp. I dag gjorde jeg ikke det og det anser jeg for å være min suverene rett. Jeg er helt med på at man ikke skal stille seg midt i Plankehaugen hvis man står bom stille og holder kjeft hele kampen, det var derfor vi flyttet oss.

Så kommer du, Zoran, som jeg har inntrykk av gjør en god jobb med å dra i gang og lede Plankehaugen i synginga. Først forsøker du fra nederste rad å få folk som står utenfor Plankehaugen (litt ymse folk; et par tanter, noen komplett dritings mannfolk og undertegnede med kompis) til å være med på synginga. Så kommer du faktisk helt opp til meg på bakerste rad, introduserer deg og begynner å kjefte på meg fordi jeg ikke synger. Etter litt fram og tilbake, der jeg bl.a. spør om jeg skal flytte meg lenger bort, om jeg er provoserende for deg på noen måte, ender det hele opp med at du før du går ber meg om å gå å ta av meg skjerfet og drakta mi hvis jeg ikke vil synge.

I den forbindelse har jeg et par spørsmål til deg:

1. Mener du at man ikke har rett til å ha på seg skjerf og drakt hvis man ikke synger under kamp?
2. Hvor langt fra deg og Plankehaugen må man stille seg hvis man ikke skal synge under kamp (og er det her forskjell på om man har drakt på seg eller ikke?). Bort til dassene i svingen på Nadderud? Bort på hovedtribunen blant tantene fra Bærum? Eller bør man rett og slett holde seg hjemme?
3. Det at man står med drakt på seg 5 meter fra Plankehaugen og ikke synger, gjør det at Plankehaugen synger dårligere/mindre? Har det på noen annen måte noen negativ virkning på andre supportere eller laget?

Hadde vært interessant å få høre synspunktene dine på disse tingene.
 
Dette er for så vidt ikke noen kjempesak for meg. Jeg tåler å få litt kjeft av deg, Zoran, hvis du tror at det får meg til å synge mer og høyere. Jeg kommer til å fortsette å dra på både hjemme- og bortekamper så lenge beina vil bære meg. Og jeg kommer til å stille meg akkurat der jeg føler for, sammen med Plankehaugen hvis jeg føler for å synge og brøle litt, utenfor Plankehaugen hvis jeg ikke føler for det. Det er ikke noen kjempesak for meg. Men kompisen min ble ikke så veldig imponert. Han er mye sjeldnere enn meg på kamp fra før av og det blir nok ikke noe enklere å få han med i framtida. Og det er vel ikke helt utenkelig at det er flere som reagerer slik?

Jeg vet ikke med dere andre, men personlig vil jeg gjerne ha klokkesvingen på Nadderud fullest mulig av alle slags Fredrikstadfolk, herunder familier og pensjonister og fandens oldemor, med Plankehaugen som en syngende, hoppende kjerne. Da blir vi kanskje ikke Norges mest og høyest-syngende supportergjeng da, men mye heller Norges triveligste supportere enn Norges mest jern-disiplinerte og ekskluderende (Og minste? For det kan vel bli realiteten hvis man skal drive å kjefte bort lysten hos folk til å gå på kamp?)

Moderator (FFK1903): Stenger denne før personhetsen tar helt av, om ikke av åpningsinnlegget så mye, så i hvert fall av fortsettelsen. Moderatorene er avhengige av tips, jeg har ikke fått en eneste PM om denne tråden, da blir det helt feil å henge ut moderatorene for at tråden ikke er stengt også.

Moderator (Holters): Åpner denne igjen. Det er ikke noe usaklig eller personangrep i trådstarters innlegg. Zoran, med den rollen han innehar, må forstå at folk bruker navnet hans, slik mange andre "offentlige personer" også må tåle. Har noen noe imot dette, ta kontakt med meg på oystein.holt@ffksupporter.net, PM eller per telefon 95 40 50 60.

Forventer at folk forbeholder seg SAKLIG videre i tråden, og ikke går til personangrep fra egen skyttergrav.

PS! Startinnlegget har ikke blitt redigert av moderatorer foruten at teksten i bold har blitt lagt til. 

---------------------------

Krut har større kraft enn joik. Deal with it.


danan2

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 804

Lagt til: 03 sep 07, 23:55
Steng tråden! Dette kan du ta på pm med Zoran.

ishmaelSchmuck

Knøttespiller

Ble medlem: 02 aug 06
Innlegg: 75

Lagt til: 03 sep 07, 23:56
Endret: 03 sep 07, 23:57
Jeg mener at dette handler om ting som har betydning for mange flere enn meg og Zoran. Det tror jeg du også ser hvis du leser gjennom innlegget. Zoran trenger ikke engang svare hvis han ikke føler for det, men kanskje andre har synspunkter på prinsipielt grunnlag.

---------------------------

Krut har større kraft enn joik. Deal with it.


Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 03 sep 07, 23:59
Endret: 04 sep 07, 00:00

fint når folk steller meg mot skyteveggen og moderatorer tillater dette .Hadde det vært et voksen forum med moderatorer som skjønner "oppleget" så hadde tråden vært slettet for lenge siden. Men nei gutta mest sannsynlig sitter og koser seg.

Og så er det til deg kammerat .  Så lenge du starter et tråd hvor du legger opp navnet mitt så forventer jeg at du kan komme med navnet ditt også. Ikke for noe annet enn at jeg har noe navn til å svare på. Skjønner egentlig ikke hvorfor veeger seg til å komme det riktige navnet sitt. Står ikke bak det dere skriver eller hva ?  Og så tilbake til kampen da.... Det eneste jeg kunne eller hadde gjort mot deg er at jeg snakket ganske høyt og ganske fort med deg og ba deg om å synge. Nå er det slikt at jeg bygger opp en stemning inne i meg selv lang tid før kampen starter og like før så eksploderer det .....

 Har du problemer med dette så ber jeg deg OM Å PELLE DEG RETT TIL HELVETTE OG HELLER STELLE DEG 500000 METER FRA OSS.  Kommer du fæn meg og klager på meg og starter et eget tråd kun fordi jeg snakket høyt mot deg ????

Fy... f.... vet du hva? tenk deg en gang til og hold deg egentlig heller hjemme da....

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 04 sep 07, 00:00
Endret: 04 sep 07, 00:00
Ta sånt med ett smil da, Zoran er bare (veldig) engasjert, oppfører deg som ei kjærring jo ...
Det var rett til trådstarter hvis det skulle være noe tvil.

Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 04 sep 07, 00:02

Jeg tar det en gang til i tillfelle noen fikk det ikke med seg da....

 

fint når folk steller meg mot skyteveggen og moderatorer tillater dette .Hadde det vært et voksen forum med moderatorer som skjønner "oppleget" så hadde tråden vært slettet for lenge siden. Men nei gutta mest sannsynlig sitter og koser seg.

Og så er det til deg kammerat .  Så lenge du starter et tråd hvor du legger opp navnet mitt så forventer jeg at du kan komme med navnet ditt også. Ikke for noe annet enn at jeg har noe navn til å svare på. Skjønner egentlig ikke hvorfor veeger seg til å komme det riktige navnet sitt. Står ikke bak det dere skriver eller hva ?  Og så tilbake til kampen da.... Det eneste jeg kunne eller hadde gjort mot deg er at jeg snakket ganske høyt og ganske fort med deg og ba deg om å synge. Nå er det slikt at jeg bygger opp en stemning inne i meg selv lang tid før kampen starter og like før så eksploderer det .....

 Har du problemer med dette så ber jeg deg OM Å PELLE DEG RETT TIL HELVETTE OG HELLER STELLE DEG 500000 METER FRA OSS.  Kommer du fæn meg og klager på meg og starter et eget tråd kun fordi jeg snakket høyt mot deg ????

Fy... f.... vet du hva? tenk deg en gang til og hold deg egentlig heller hjemme da....

---------------------------

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 04 sep 07, 00:09
Enig med deg Zoran. Kommer man med sånne utsagn ( selv om de er sanne ), så bør man også være voksen nok til å stå fram med fullt navn. Hvis ikke så får man ingen sympati fra min side.

Rasle

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 04 sep 07, 00:35
Hvis det trådstarter skiver stemmer så støtter jeg han. Temperamentet ditt går muligens over streken noen ganger Zoran. Selv om jeg vet du egentlig mener det godt så er det ikke alltid det kommer frem slik.

Du skriver videre Zoran:
"Har du problemer med dette så ber jeg deg OM Å PELLE DEG RETT TIL HELVETTE OG HELLER STELLE DEG 500000 METER FRA OSS.  Kommer du fæn meg og klager på meg og starter et eget tråd kun fordi jeg snakket høyt mot deg ????"

Han har faktisk betalt for billetten og i tillegg så steller han seg bevist litt unna kjernen i PH. Jeg kan skjønne at noen ikke årker/gidder å synge like mye som alle andre, men det gir dem like mye rett til å se kampen. Og på en stadion som Nadderud så er det ikke så mange plasser å stå for å se bra.

Dessuten Zoran, du klager og syter på andre folk når de ikke gjør som du forventer/ønsker men når du får kritikk tilbake så tenner du på alle plugger umiddelbart. Ja du gjør en kjempejobb, men likevel må det være plass til litt konstruktiv kritikk slik som i dette tilfellet.

Og hvis dette med navn er veldig viktig for det så send meg en PM så skal du få mitt også.
 

---------------------------

Cupmester 2006
15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1


kim_andre_c

A-lagspiller

Ble medlem: 22 aug 06
Innlegg: 755

Lagt til: 04 sep 07, 15:54

Opprinnelig postet av Rune Haugen
Enig med deg Zoran. Kommer man med sånne utsagn ( selv om de er sanne ), så bør man også være voksen nok til å stå fram med fullt navn. Hvis ikke så får man ingen sympati fra min side.

Støttes! Hvorfor kan ikke folk skjønne at å stå på PH feltet eller der PH stiller seg på bortebane krever noe/stiller noen krav til delaktighet. Hvorfor skal folk på død og liv stille seg der hvis de ikke skal være med å bidra... Zoran kjører en hard linje, og det er vi nødt til å gjøre hvis vi skal heve PH noen hakk!!

PH - For syngende supportere!!

---------------------------

- FFK norgesmester 2006 - :)
- Nå sikter vi mot stjernene!! -


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 04 sep 07, 16:02
Opprinnelig postet av kim_andre_c

Opprinnelig postet av Rune Haugen
Enig med deg Zoran. Kommer man med sånne utsagn ( selv om de er sanne ), så bør man også være voksen nok til å stå fram med fullt navn. Hvis ikke så får man ingen sympati fra min side.

Støttes! Hvorfor kan ikke folk skjønne at å stå på PH feltet eller der PH stiller seg på bortebane krever noe/stiller noen krav til delaktighet. Hvorfor skal folk på død og liv stille seg der hvis de ikke skal være med å bidra... Zoran kjører en hard linje, og det er vi nødt til å gjøre hvis vi skal heve PH noen hakk!!

PH - For syngende supportere!!

 

På PH-feltet på stadion hjemme er jeg enig. På bortebane vil man jo stille seg sammen med egne supportere. At det kreves at man bidrar når man stiller seg sammen med andre FFK-supportere på bortebane syns jeg er helt feil.  Hva har det å si for synginga hvis det står folk sammen med PH på bortebane, så lenge man stiller seg lit utenfor kjernen ? Absolutt ingenting.

---------------------------

Du tællær ente alene...
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til F-B etter FFK-VIF 26/5 -07
---
FFK - Østfolds stolthet


kim_andre_c

A-lagspiller

Ble medlem: 22 aug 06
Innlegg: 755

Lagt til: 04 sep 07, 16:07
Nå var det jo også en sittetribune som var forbeholdt bortesupportere. Kanskje det hadde vært et bedre alternativ for trådstarter? Bare et forslag....

---------------------------

- FFK norgesmester 2006 - :)
- Nå sikter vi mot stjernene!! -


T.Olsen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 07
Innlegg: 710

Lagt til: 04 sep 07, 18:02
Endret: 04 sep 07, 21:07
Opprinnelig postet av Klokan
fint når folk steller meg mot skyteveggen og moderatorer tillater dette .Hadde det vært et voksen forum med moderatorer som skjønner "oppleget" så hadde tråden vært slettet for lenge siden.


Det er aldeles ikke rart når du viser en slik oppførsel.

Opprinnelig postet av Klokan
Og så er det til deg kammerat .  Så lenge du starter et tråd hvor du legger opp navnet mitt så forventer jeg at du kan komme med navnet ditt også. Ikke for noe annet enn at jeg har noe navn til å svare på. Skjønner egentlig ikke hvorfor veeger seg til å komme det riktige navnet sitt. Står ikke bak det dere skriver eller hva ?

Dårlig forsøk på å "snakke seg" bort, jeg ser ingen grunn til at trådstarter må stå frem med fullt navn. Trådstarter har blitt utsatt for noe uakseptabelt.

Opprinnelig postet av Klokan
Har du problemer med dette så ber jeg deg OM Å PELLE DEG RETT TIL HELVETTE OG HELLER STELLE DEG 500000 METER FRA OSS.  Kommer du fæn meg og klager på meg og starter et eget tråd kun fordi jeg snakket høyt mot deg ????

Fy... f.... vet du hva? tenk deg en gang til og hold deg egentlig heller hjemme da....


Der mistet du min og ganske sikkert veldig mange andre sin respekt.  Dersom du bare snakket høyt til han, kan ikke du heller forklare episoden for oss? Slik at alle ser at dette bare var en høylytt kommentar fra din side. Kanskje du vinner noen "fans" tilbake.
Om du virkelig mener at ikkesyngende-folk skal holde seg hjemme i stede for å stå sammen med egne fans på bortekamper da får heller du holde deg til hjemmekampene. Det har seg slik at Fredrikstad ikke få tildelt plasser over hele stadion, kun et bestemt område.

Jeg så ikke dette:
Opprinnelig postet av kim_andre_c
Nå var det jo også en sittetribune som var forbeholdt bortesupportere. Kanskje det hadde vært et bedre alternativ for trådstarter? Bare et forslag....

før nå, men uansett.

---------------------------

Gashi!


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 04 sep 07, 18:43
Endret: 04 sep 07, 18:43
Hvis du ikke har tenkt til å synge, men kun komme med et lite brøl innimellom, så skal du holde deg langt unna PH-feltet hvor stående supportere prøver å gjøre det de kan for at laget lykkes. Hva faen er vitsen? Så FFK supportere rundt omkring hele Nadderud, som satt og holdt seg i ro (de til høyre for oss var en del med da, men uansett.). Hvorfor ikke gjøre som dem? Hva skal du gjøre på ståplassene hvis du ikke skal synge? Helt patetisk å gå til personangrep på Zoran som jobber ræva av seg for at vi skal få bra 
stemning på tribunen. Når man da står sammen med PH som skal støtte FFK, får man faen meg
tåle litt kjeft hvis man ikke synger.

stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 04 sep 07, 18:59
Endret: 04 sep 07, 19:00

Opprinnelig postet av Supreme NTM
Hvis du ikke har tenkt til å synge, men kun komme med et lite brøl innimellom, så skal du holde deg langt unna PH-feltet hvor stående supportere prøver å gjøre det de kan for at laget lykkes. Hva faen er vitsen? Så FFK supportere rundt omkring hele Nadderud, som satt og holdt seg i ro (de til høyre for oss var en del med da, men uansett.). Hvorfor ikke gjøre som dem? Hva skal du gjøre på ståplassene hvis du ikke skal synge? Helt patetisk å gå til personangrep på Zoran som jobber ræva av seg for at vi skal få bra 
stemning på tribunen. Når man da står sammen med PH som skal støtte FFK, får man faen meg
tåle litt kjeft hvis man ikke synger.

 

Så usmakelige dere er. Jeg støtter trådstarter. Det er ikke opp til andre og definere hva han selv føler som overtramp. Har han betalt bilett, er det hans suverene rett til og sitte hvor han vil, holde kjeft om han føler for det. Han skriver jo også at han bevist plasserte seg utenfor kjernen.

Nei slikt diktatorisk vås er ikke måten og verve nye sangere på. Prøv heller å være innkluderende.

 

 

Godta at ikke alle er like. FFK trenger alle betalende tilskuere, med eller uten skjerf, syngende, og ikke syngende, hoppende og stillesittende. Det er disse klubben lever av.

Plankehaugen,BRH og du også Zoran, gjør en kjempejobb. Dere meget gode, og jeg er stolt av deres innsats på kampene. Men tål litt kritikk, og forsøk å skremme folk til enighet, er mitt velmente råd.

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 04 sep 07, 19:05
Endret: 04 sep 07, 19:08
Opprinnelig postet av stjernengutt

Men tål litt kritikk, og forsøk å skremme folk til enighet, er mitt velmente råd.



Regner med at det var en skrivefeil der, men allikevel........Hahaha.


Jeg er sannelig ikke sikker på hva jeg skal si om denne saken. Det er ikke tvil i min sjel om at det er Zoran + andre motivatorer som har tatt plankehaugen dit de er nå, som en av landets beste supportergrupper. Dette er blitt gjort gjennom litt velment kjefting og smelling, for å luke ut de verste indianerne som står i PH bare pågrunn av prisen.

Allikevel, stemmer det at mannen stod utenfor PH får det hele et skjær av bismak. Man kan jo ikke tvinge folk til å synge, men står de midt i haugen bør man nesten forevnte litt kjeft. Har man bevisst plassert seg utenfor signaliserer man jo klart at man ikke har lyst til å være med.

---------------------------

Go tell the Spartans, passerby,
That here, by Spartan law, we lie


jorhan

Juniorspiller
Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 159

Lagt til: 04 sep 07, 19:09

Jeg var på Nadderud i går. Jeg er ikke medlem av plankehaugen. Vi var 3 stk som tok oss fri fra jobben for å kjøre inn for å støtte guttane. Jeg sto 1 meter ifra trådstarter og jeg skjønner veldig godt at dette ikke var behagelig for ham. Totalt usmaklig oppførsel spør du meg. han ble kjftet rett opp i "trynet" fordi han ikke sang. Dette er IKKE måten å motivere folk til å synge, hoppe etc. Jeg synes det hele var ubehaglig og mista egentlig litt lysten på å stå der jeg sto i det hele tatt. Jeg og flere med meg vil støtte laget og ikke bli kjefta på.

Men da Zoran heller satte seg opp på gjerdet som var der med et smil om munnen så fikk jeg veldig lyst til å synge og det gjorde jeg. Det motiverte på en helt annen måte.

Hvis det skal være et slikt syngepress hele tiden så kommer jeg aldri til å melde meg inn i Plankehaugen.

 

---------------------------

jorhan


jorhan

Juniorspiller
Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 159

Lagt til: 04 sep 07, 19:11
Jeg glemte å skrive at vi ikke sto midt i feltet men på siden da jeg ikke er medlem av haugen.

---------------------------

jorhan


kenneth

A-lagspiller

Ble medlem: 14 mar 04
Innlegg: 698

Lagt til: 04 sep 07, 19:11
Jeg håper ingen her tror at flesteparten i haugen faktisk synger for full hals gjennom en hel kamp?! Brorparten av supporterne er en gjeng med kvinnfolk som ikke lager lyd i det hele.

All ære til Zoran som løfter gjennomsnittet, men vi (dere) må ikke ha for høye tanker om dere selv ;)

---------------------------

...savner byen, folket, Stjernen og FFK!

(I`ll be back)


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 04 sep 07, 19:14

Nå syns jeg du bør bremse litt, Zoran. Du gjør en fantastisk jobb som jeg og veldig mange andre beundrer deg for, men oppførselen her på forumet syns jeg tar litt overhånd noen ganger. Det er greit å engasjere seg, men mener at det blir du som personangreper trådstarter mer enn motsatt når du kommer med et sånt svar.

Vet hvor irriterende det er med folk som ikke synger, så på det punktet skjønner jeg deg. Syns det er bra at du prøver å gire dem til å synge, men gjør det på en ordentlig måte! Er faktisk enig i at om man melder seg inn i Plankehaugen, skal man synge. Hva er ellers vitsen?

Dette er jo forresten en annen interresant diskusjon. Trådstarter, hvorfor står du i Plankehaugen hvis du ikke synger? Du sier at du trekker deg unna "hovedgruppa", men det er jo fortsatt på feltet som er disponert for Plankehaugen. Hvis man ikke skal synge, blir det jo mest sannsynlig for å få billigere billettpriser og rabatter.

Så oppfordring til alle som ikke synger på feltet: Syng!

 Og til Zoran: Jeg skjønner at du ikke liker å få navnet ditt trykket opp i media og på debattforumer som dette, men forsøk å ta det litt med ro på forumet. Hvis ikke er jeg redd du kommer til å få mange mot deg, og da tror jeg de vil slutte å synge på kamper.. Vi trenger ingen splittelse i Plankehaugen! Og fortsett og stå på, du er en mann vi i Fredrikstad er stolte over!

---------------------------

Jeg beklager overfor dommeren, men når det er sagt så ser det ut som straffe. Og dommeren skal dømme ut fra det han ser. Det var ikke straffe, men det kan ikke dommeren ha sett. - Henning Berg etter tapet mot Rosenborg 2006-


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 04 sep 07, 19:16

Opprinnelig postet av kenneth
Brorparten av supporterne er en gjeng med kvinnfolk som ikke lager lyd i det hele.

Herregud, skjerp deg! Det var diskriminerende sagt.

 Vet om mange kvinnelige som synger av full hals, og vet om like mange menn som ikke synger!

---------------------------

Jeg beklager overfor dommeren, men når det er sagt så ser det ut som straffe. Og dommeren skal dømme ut fra det han ser. Det var ikke straffe, men det kan ikke dommeren ha sett. - Henning Berg etter tapet mot Rosenborg 2006-



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 10 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f