Husk meg
Brukernavn
Passord

NÅ... mener Holters at vi ikke rykker ned

Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 5 5

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 07 sep 07, 19:49
Blir spennende å se om vi blir ustabile som Viking har vært de siste åra, rykker ned som Start gjør (tror ikke det akkurat men), drar en Enga alâ 2005, eller om vi i det hele tatt stabiliserer oss i toppen blant de 3-4 beste hvert år. Jeg har trua på at FFK, sammen med Brann og RBK vil danne en fin-fin trio på topp, tett etterfulgt at Viking, og kanskje LSK

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 09 sep 07, 15:13
Opprinnelig postet av Willy Renè

Når det gjelder FFK`s fremganger de siste 5 år kan jeg ikke si annet enn:

Det er gjort veldig mye riktig fra veldig mange personer i FFK-systemet for å kunne ha en mulighet til å oppnå en slik progresjon og suksess som vi kan se tilbake på. Det å frata noen ære eller å gi den til et begrenset antall personer synes litt merkelig for meg. For å oppnå de siste års suksess så er det mange korrekte beslutninger som er foretatt av mange klubbinstanser og personer, samt velvillige sponsorer.

Er enig i det, men likevel er det slik at trenerens rolle er å ta ansvar for de sportslige resultatet - i alle fall utad. Det pleier sjelden å være noen som glemmer at "alt er trenerens ansvar" når det går dårlig. Så jeg synes det kan være på sin plass å huske det når det går bra også. Det er ikke like mange som velvillig står fram og tar støyten i tunge tider. Jeg mener det er de som gjør det som også fortjener mest hyllest i gode dager.

Forøvrig deler jeg optimismen den med tanke på de neste fem årene. Tror dette kan bli mye moro!

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 09 sep 07, 15:41

Opprinnelig postet av Shadar
Blir spennende å se om vi blir ustabile som Viking har vært de siste åra, rykker ned som Start gjør (tror ikke det akkurat men), drar en Enga alâ 2005, eller om vi i det hele tatt stabiliserer oss i toppen blant de 3-4 beste hvert år. Jeg har trua på at FFK, sammen med Brann og RBK vil danne en fin-fin trio på topp, tett etterfulgt at Viking, og kanskje LSK

Noen presonlige refleksjoner:

Vikings problem som jeg ser det er at de alt for fort begynner å snakke om seriegull straks de aner et lite vindkast i ryggen. Det er som om hver seier, for ikke å si hvert eneste mål overbeviser dem om at de er uslåelige og at dette ikke kan ende med annet enn seriegull. På den måten legger de et altfor stort press på seg selv altfor tidlig, og så vipper de seg selv av pinnen lenge før de har vært i nærheten av tabelltoppen.

Brann er vel egentlig Norges beste lag for tiden. Så lenge de klarer å ikke tenke på det, bare spille kampene sine, så er det vriene å slå. I likhet med Viking er de sin egen største fiende.

Start må da være tidenes yo-yo i TL. De satser svært energisk og optimistisk med store ressurser, men det er som om de har litt vanskelig for å bli enige om hvilken linje de skal følge. De kjøper mer enn de bygger har jeg inntykk av. I perioder treffer de blink med satsingen sin og blir vanvittig gode for en stund. Men så selger de brått unna alle de beste spillerne sine som best de kan og så forsvinner hele grunnlaget for fremgangen.

I Enga gjør de mye riktig som jeg ser det, men de er kanskje litt for eplekjekke i blant. Litt for overbevist om at de egentlig er veldig gode. Akkurat som jeg synes det er helt greit at LSK ligger i toppen hva gjelder å pådra seg kort er det helt greit at VIF trefferstolpen tjue ganger for hver gang de treffer mål.

Jeg tror ikke FFK er immun mot noen av de svakheten som preger andre lag. Jeg tror ikke jeg helt klarer å koke ned til en kort setning heller hv som er Utfordringen fremfor noen for FFK. Men én særegenhet jeg mener å se, er at miljøet rundt laget (klubben forøvrig og fansen generelt) kan ha en litt lei tendens til å på den ene side forlange en viss suksess, og på den annen side ikke helt klare å unne spillerne suksessen om den først kommer. Det er kanskje litt vel mange som liker å klage på FFK uansett hva som skjer. Vinner vi ingenting så er det bare rævva, og vinner vi noe så er spillerne straks høye på pæra osv.

Det er nesten vanvittig synes jeg hvor mange overdrevent flotte blier som ruller rundt i gatene i Fredrikstad.  De fleste har visst råd til det. Det er visst lov også det, ingen jantelov inne i bildet her - med mindre man spiller på FFK. Da skal man helst kjøre rundt i en gammel drabant og bare spise havregrøt hver dag, slite seg ut fra morgen til kveld og bokstavelig talt blø for drakta helst på hver eneste trening. Tar man med en venn på cate en halvtime en fridag og deler en brus så blir det skriving i avisa om utsvevende byliv og dårlige holdninger. Tar man seg en øl for å roe nervene etter en elendig kamp så skal man kastes ut av laget for soloppgang.

Konklsjonen min blir at jeg tror FFK kan klare seg veldig bra og unngå mange av de feilene som feller andre lag. Men særlig vi fans må tillate spillerne våre å være litt menneskelige, tross alt. I det minste må vi klare å unne dem suksess om det nå skulle gå bra i årene som kommer. Ikke tyne spillere som kanskje kjører rundt i en flottere bil enn en gjør selv, men heller tenke at det har de jammen fortjent! For det har de nok.   

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz



Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 5 5

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f