Husk meg
Brukernavn
Passord

Voldskultur i Fredrikstad?

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 4 4

bluemadness

Knøttespiller

Ble medlem: 30 okt 06
Innlegg: 47

Lagt til: 04 sep 07, 14:02
Ja da er han sikkert  en av de gærne BRH gutta, som singer på tribunen.....

---------------------------

VOLIM TE MAMA AL ` NE VISE OD DINAMA......


hedvalen

A-lagspiller

Ble medlem: 10 mai 05
Innlegg: 612

Lagt til: 04 sep 07, 16:31
Opprinnelig postet av Morgaine

Er PH kjent for flatfyll? Dra vi på samme kamper? Alle FFK - supportere var drita i Stockholm? Halloooo?Da så du tydligvis ikke meg og de jeg sto sammen med.

Hva med på kampen i går? Han som var rusa og ble ført vekk var i hvertfall ikke noe "juletre". Ikke en rødhvit farge å se på den gutten.

Er ellers helt enig at overdreven drekking før kamp er en uting. Greitt å kose seg litt og komme i stemning, men enkelte klarer tydligvis ikke å begrense seg.

  

selv om jeg ikke så deg(da jeg ikke vet hvem du er) så så jeg veldig mange andre der som var sørpe fulle..

 

hvis du hinter til at denne persoenen som skal ha vært rusa  og ført vekk fra vaktene skulle vært medlem av BRH bare pga at han ikke har på seg suppprter effekter så venter jeg at du kommer med en unskyldning snart,   for det er det dummeste jeg har hørt noen gang.  å det regner jeg med at du skjønner selv å egentlig..

---------------------------

FFK, stjernen og liverpool for altid:)


kim_andre_c

A-lagspiller

Ble medlem: 22 aug 06
Innlegg: 755

Lagt til: 04 sep 07, 16:44

Opprinnelig postet av bluemadness
Ja da er han sikkert  en av de gærne BRH gutta, som singer på tribunen.....

Toskete sagt!! BRH gutta er ikke noe værre en noen av oss andre... Du snakker om noe som du har veldig lite peilig på!

---------------------------

- FFK norgesmester 2006 - :)
- Nå sikter vi mot stjernene!! -


Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 04 sep 07, 16:51
Opprinnelig postet av kim_andre_c

Opprinnelig postet av bluemadness
Ja da er han sikkert  en av de gærne BRH gutta, som singer på tribunen.....

Toskete sagt!! BRH gutta er ikke noe værre en noen av oss andre... Du snakker om noe som du har veldig lite peilig på!



Det var ironi fra hans side, kim_andre!  Fyren som ble buret er ikke endel av BRH overhodet, og vi kommer vel med en redegjørelse etterhvert..

---------------------------

Ultras mentalita - Brigade RødHvit
HATER NFF .


Morgaine

A-lagspiller

Ble medlem: 15 apr 07
Innlegg: 327

Lagt til: 04 sep 07, 19:02
Opprinnelig postet av hedvalen
Opprinnelig postet av Morgaine

Er PH kjent for flatfyll? Dra vi på samme kamper? Alle FFK - supportere var drita i Stockholm? Halloooo?Da så du tydligvis ikke meg og de jeg sto sammen med.

Hva med på kampen i går? Han som var rusa og ble ført vekk var i hvertfall ikke noe "juletre". Ikke en rødhvit farge å se på den gutten.

Er ellers helt enig at overdreven drekking før kamp er en uting. Greitt å kose seg litt og komme i stemning, men enkelte klarer tydligvis ikke å begrense seg.

  

selv om jeg ikke så deg(da jeg ikke vet hvem du er) så så jeg veldig mange andre der som var sørpe fulle..

 

hvis du hinter til at denne persoenen som skal ha vært rusa  og ført vekk fra vaktene skulle vært medlem av BRH bare pga at han ikke har på seg suppprter effekter så venter jeg at du kommer med en unskyldning snart,   for det er det dummeste jeg har hørt noen gang.  å det regner jeg med at du skjønner selv å egentlig..

Vel. Kanskje du bør komme med en unnskyldning selv? Du påstår at PH er kjent for flatfyll og at alle du så i Stockholm var drita. Kanskje den kammen du dro over med der var litt for grov?

Hvordan skal jeg vite hvem som er med i BRH? De har jo ikke akkurat stempel i panna? Når han fyren ikke har supportereffekter og henger rundt sammen med gutta i Burberry, antar jeg at han er en av kammisa deres. Vel, det er tydligvis feil, så beklager det. Og sjøl om han hadde vært det var ikke mitt poeng å si at alle i BRH er rusa idioter.

Det var mer et bevis på at alle grupperinger har folk som ikke alltid klarer å være A4.

---------------------------

Det kjennes ille bra, å være fra den byen som laget kommer fra.


Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 04 sep 07, 19:33
Jeg tror vi kan stille spørsmålstegn ved hvor kameratslig han oppførte seg mot enkelte BRH-gutter... Kremt.

---------------------------

Ultras mentalita - Brigade RødHvit
HATER NFF .


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 04 sep 07, 20:07
Det var en diskusjon om casuals-kulturen og problemene rundt det i norsk fotball på Sportstabloid (TV 2 Sport) i kveld, blant annet med bakgrunn i hendelsen i Kristiansand forrige uke. Midt i diskusjonen så forteller Richard Jansen (kjent Stabæk-supporter) at det var en episode foran kampen på Nadderud i går, der tre bråkemakere fra Fredrikstad ble nektet inngang og pekt ut av Plankehaugen selv som pøbler som de ikke ville ha med inn på tribunen. En sterk antydning til at dette var såkalt "casuals", selv om andre i diskusjonen påpekte at dette egentlig bare er et problem rundt Vålerenga, Brann og Start.

hedvalen

A-lagspiller

Ble medlem: 10 mai 05
Innlegg: 612

Lagt til: 04 sep 07, 20:30

poenget mitt er at du ikke bør anklageBRH vær gang noen som ikke har supporter effekter gjør noe galt...  dette kaller jeg fordommer på høyt nivå..

jeg mener at det er mye flatfyll på langturene til plankehaugen å det står jeg for...... men som sakt jeg har ikke noe problem med det overhode, men må si at jeg har vært flau et par ganger.

nevnte bare noen punkter for å vise at dere kanskje skal slutte å drive med heksejakt på BRH .

 

 

 

 

 

 

---------------------------

FFK, stjernen og liverpool for altid:)


carasp

Knøttespiller

Ble medlem: 27 jun 07
Innlegg: 35

Lagt til: 04 sep 07, 20:42
Opprinnelig postet av ffk-4ever

"Hei. Jeg vil gjerne få med meg folk på en ny supportergruppe til FFK, vi har som hovedmål å synge og heie laget frem på både bortekamper og hjemmekamper. Vi skal ikke drive med noe galt men vi stiller gjerne opp i FB  på et foto eller to men da med tildekket ansikt.

Vår nye supporter gruppe skal hete Nynazistene avd. Fredrikstad( Ps. Dette har ingenting med nazisme og gjøre)" Alt dette er ironisk skrevet og ment.

 

Det dere leser over er jo bare sprøyt fra ende til annen, men jeg er så enig i Holters sitt innlegg her tidligere som får folket til å gå av skaftet,hmmm...Det har en stoor betydning hva en kaller seg for også for hva man blir oppfattet som. Hvorfor ikke finne et annet navn og unngå tull som dette.

 

oppgitt..

---------------------------

Hammarby 16 aug!!


ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 04 sep 07, 20:47
Og jeg er oppgitt over slike som deg. puhhhh.

Morgaine

A-lagspiller

Ble medlem: 15 apr 07
Innlegg: 327

Lagt til: 04 sep 07, 21:01
Opprinnelig postet av hedvalen

poenget mitt er at du ikke bør anklageBRH vær gang noen som ikke har supporter effekter gjør noe galt...  dette kaller jeg fordommer på høyt nivå..

jeg mener at det er mye flatfyll på langturene til plankehaugen å det står jeg for...... men som sakt jeg har ikke noe problem med det overhode, men må si at jeg har vært flau et par ganger.

nevnte bare noen punkter for å vise at dere kanskje skal slutte å drive med heksejakt på BRH .

 

 

 

 

 

 

For å gjøre det helt klart - jeg bedriver ikke heksejakt på BRH. Greitt nok at jeg ikke skjønner vitsen med å ha en merkeklærkultur i forbindelse med fotball, men det får jo være deres sak. Det er mange ting mange folk driver med her i verden som jeg ikke skjønner vitsen med.

Det jeg er opptatt av er at jeg ikke vil ha en casualskultur i FFK som handler om slåssing og vold. Og det står ikke BRH for så da er jeg helt rolig i forhold til BRH.

Mitt poeng med å trekke fram at han i går ikke hadde effekter var som sagt IKKE å si at ALLE i BRH er idioter, men at ALLE grupper har folk som ikke er helt gode. PH vil antallsmessig ha flere folk som skiller seg ut enn BRH siden de er mange flere. Prosentvis er det kanskje likt?

Hvis det er sånn at PHs turer utarter til flatfyll burde kanskje styret i PH ta en diskusjon om det. Er helt enig i at det ikke stas å stå foran folk som snøvler og slenger dritt og ramler og søler........

På bussturene jeg har vært på er det av og til veldig rolig og bare hyggelig prat, andre er det fart og moro på og en gang har det vært ubehagelig. Men vi vil ikke ha noe "tribunepoliti", så hva skal vi gjøre da?

På Hammarbykampen så jeg en kanondrita far i følge med barnet sitt på vei til kamp. Det var et trist syn..

Men kan vi ikke slutte med den "Vi er bedre enn dere" diskusjonen bestandig?

---------------------------

Det kjennes ille bra, å være fra den byen som laget kommer fra.


hedvalen

A-lagspiller

Ble medlem: 10 mai 05
Innlegg: 612

Lagt til: 04 sep 07, 21:08

at de stiller opp i f-b med tildekket ansiktet , skjønner jeg egentlig godt etter alt det oppstyre og hetsen som de fikk slengt over seg..

å for å ikke snakke om forhåndsdømming av dimensjoner da.... må innrømme at jeg var litt skeptisk selv iførsten , men jeg holdt ivertfall munnen min .. å det virker det som jeg hadde rett i å gjøre.. for de har vist seg veldig nyttige og nødvendige for plankehaugen når det gjelder stemmning:)

---------------------------

FFK, stjernen og liverpool for altid:)


hedvalen

A-lagspiller

Ble medlem: 10 mai 05
Innlegg: 612

Lagt til: 04 sep 07, 21:14

hehe beggynner å komme sånn halveis enig nå morgaine;)

---------------------------

FFK, stjernen og liverpool for altid:)


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 04 sep 07, 21:53

selvom brigaden er harmløs så er det ikke alle borte supportere som trur det. bare det å gå i de klea kan være provoserende nok for en annen gruppe i en annen klubb. jeg trur det kommer til å bli noe bråk med brigaden. nå snakker jeg ikke om organisert. som de som planla å møte hverandre på en fotballbane utenfor byen. men om noen  som ser etter burberry capser for at de tror de kommer til å være med på "morroa"


StianLarsen

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 04 sep 07, 21:57

Ærlig talt blir dumt og si hva du tror?? Bare fordi BRH ikke kleer seg i rødt og hvitt fra topp til tå betyr ikke det at casuals jakter etter de bare fordi de har burbery capser! Som oftest er casuals fighter i Norge avtalt på forhånd! Og så vidt jeg vet er det ikke starta noe casuals firma her i fredrikstad?

 

---------------------------

Hammarby-Fredrikstad Anbefaler alle og dra for og lære hvordan en supportergjeng skal synge gjennom en hel kamp!


svartoghvit

Juniorspiller

Ble medlem: 12 apr 06
Innlegg: 113

Lagt til: 09 sep 07, 17:26

Må jammen si det er mye fornøyelig lesing inne på denne tråden. Sitter og småflirer litt og rister litt på hodet av alt sammen. For å oppsummere litt.

1. Caualsproblem i Fredrikstad, hahaha. Mijøene for dette finner du rundt Enga, Brann og Start, samt HamKam i vikarbyråligaen.

2. Sett pris på det BRH prøver på i Fredrikstad, de kan bli noe som piffer opp tribunekulturen deres litt.

3. Sett pris på det Klokan har gjort/gjør for dere. Uten ham hadde dere ikke vært noe.

4. Ultras er ikke synonymt med casuals

Videre, det er en grunn til at dette såkalte problemet med casuals blir hauset opp i media og av NFF og ordensmakten. Media elsker å skape konflikter, de har gått fra å være konfliktsøkende til å være konfliktskapende. NFF står for en tribunekultur som kun er tilpasset sponsorer og familier. I deres øyne skal det ikke være annet en klappere og sponsor juletrær på tribunen. Ordensmakten er ute etter å skape ett fiendebilde, for å skaffe seg større bevilninger. Den innsatsen som legges ned blant fotballsupportere står ikke i stil trusselbildet. Bruk pengene der det virkelig trengs!

Miljøet i seg selv er kun ute etter omtale for å rekruttere og skape blest om seg selv. Ti det i hjel ,så finner de seg kanskje ett annet sted for aktiviteten sin.

---------------------------

Trofast kvit og svart te døden tar mæ...


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 09 sep 07, 17:43

Ultras er ikke noe problem før de selv beviser noe annet.

Når det gjelder saken med "klokan" så har jeg ikke peiling på hva som har skjedd. Ut i fra innleggene så virker han bare litt "furten" spør du meg, men jeg sitter på Q-feltet og synes PH lager et flott liv. Vær venn og ta vare på ham, så kanskje han er tilbake snart, det virker som han er en positiv ressurs.

---------------------------

100 hektoliter mussa på stampen


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 09 sep 07, 18:15
Opprinnelig postet av scheien

selvom brigaden er harmløs så er det ikke alle borte supportere som trur det. bare det å gå i de klea kan være provoserende nok for en annen gruppe i en annen klubb. jeg trur det kommer til å bli noe bråk med brigaden. nå snakker jeg ikke om organisert. som de som planla å møte hverandre på en fotballbane utenfor byen. men om noen  som ser etter burberry capser for at de tror de kommer til å være med på "morroa"



Greit nok, men det er da vitterlig BRH`s eget problem, når man selv velger å iføre seg en kleskode som kan sende forvirrende signaler til Casualgrupper i det vidstrakte land.

BRH har som jeg kan se det ikke gjort noe for å provosere noen til slagsmål, og er et meget positivt element til FFK`s supporterkultur så lenge de holder seg innenfor den riktige siden av definisjonsgrensa. Bedre med 1 BRH i handa en 10 tause tanter på taket / PHfeltet er nå min mening.

---------------------------

Go tell the Spartans, passerby,
That here, by Spartan law, we lie


Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 10 sep 07, 08:54
Opprinnelig postet av svartoghvit

Samtlige ord....



Lær av UN, Kjernen og RBK! De støtter oppom hverandre som ekte supportere skal. 

---------------------------

Ultras mentalita - Brigade RødHvit
HATER NFF .


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 12 sep 07, 23:56
Opprinnelig postet av Martin_
Opprinnelig postet av svartoghvit

Samtlige ord....



Lær av UN, Kjernen og RBK! De støtter oppom hverandre som ekte supportere skal. 

Sorte mokkasiner, sort/grå utvasket levis, plain white T m noen grandiosa-rester på og en mørk caps. For RBK sin del så ligner jo ultrasuniformen på draktene deres..



Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 4 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3