Husk meg
Brukernavn
Passord

Millionunderskudd på Aha-konsert

Flat Trådet Nøstet
Totalt 3 sider Alle

Pinaasen

A-lagspiller

Ble medlem: 06 jan 07
Innlegg: 508

Lagt til: 25 aug 07, 13:16
Endret: 25 aug 07, 13:27

http://f-b.no/article/20070825/NYHET/708250027/1002/AKTUELT

ikKe bra for ffk...

rundt 1,5 mill i underskudd !

bare ca7500 var på konserten...!

---------------------------

-Funkær fett det


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 25 aug 07, 18:29
Bedre markedsføring og promotering må til. I Oslo var det lite (eller ingen?) markedsføring av konserten. Det er tross alt bare en drøy time med bil fra Oslo så de burde solgt inn konserten i større grad her.

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 25 aug 07, 19:22

Opprinnelig postet av aavdst
Bedre markedsføring og promotering må til. I Oslo var det lite (eller ingen?) markedsføring av konserten. Det er tross alt bare en drøy time med bil fra Oslo så de burde solgt inn konserten i større grad her.

Det holder ikke med "noen" innrykk i BlaBla og dermed tru at Oslo-gjengen skal reise til Fredrikstad for konsert...  Jeg tror ikke A-ha i seg selv var problemet. Jeg tror heller FFK ikke har et apparat som er godt nok til å markedsføre denne typen arrangement.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 25 aug 07, 19:54
Konserten var da markedsført både med reklamer på riksdekkende radio og på tv i et par uker. Problemet ligger ikke der.

Det har rett og slett vært en feilvurdering av bandets popularitet og publikums kjøpsvilje. Og jeg synes det er underlig at Fredrikstad Fotballklubb arrangerer en konsert med A-ha som trekkplaster hvor man tydeligvis må ha et publikum på omlag 10 000 bare for å gå i balanse. Det burde jo si seg selv at det er en stor risiko å ta - en risiko som FFK aldri burde tatt.

At Fredrikstad ikke har kultur for å være en konsertby er også et poeng. Man sliter jo også med å selge billetter til Iggy & the Stooges i Gamlebyen (9. september) som har vært uendelig viktigere og større enn A-ha i musikkhistorien.

Men jeg er ikke overrasket over oppslutning - og det burde heller ikke FFK ha vært.

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 25 aug 07, 20:56

Opprinnelig postet av Costanza
Konserten var da markedsført både med reklamer på riksdekkende radio og på tv i et par uker. Problemet ligger ikke der.


Jeg synes det er gjort dårlig markedsføring selv om de har hatt volumet. Det er ikke nok å ha en jingle/spot på radio og TV når de ikke er i stand til å bygge noen selling story. En poster med A-ha er ikke nok. En 8x5 cm reklame sammen med 150 andre konsertannonser i Dagbladet bidrar ikke i positiv forstand... Lag story, bruk PR, selg story.

Hva funker best?

"A-ha spiller, kom og hør! Dyre billetter"

eller

"Opplev fantastiske Fredrikstad Stadion i ærverdige omgivelser på tidligere FMV når A-ha gjester Fredrikstad stadion! Bruk anledningen til å høres norgest største band noensinne! Kun 590,-! "

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 25 aug 07, 21:17

Tror FFK tapte mye på at de fikk Aha til å spille.. Det er ingen typisk konsert som man kunne tatt med familien på, og det er heller ingen konsert som er spesielt attraktive for ungdommer.

Jeg tror at det hadde kommet en del ungdommer hvis de hadde fått et rock eller metalband til å spille. Regner med at det er flere rockinterreserte som går på konserter, enn det er popinterreserte. Hadde feks. Motorhead spilt, hadde jeg vurdert å dra på konserten! Og jeg kjenner veldig mange som da ville dratt også..

Kanskje kunne man også kommet med "lokketilbud" når man så at salget var dårlig. Familierabatt, billig mat, gratis t-skjorter, rabatt til neste FFKkamp eller noe?

---------------------------

Jeg beklager overfor dommeren, men når det er sagt så ser det ut som straffe. Og dommeren skal dømme ut fra det han ser. Det var ikke straffe, men det kan ikke dommeren ha sett. - Henning Berg etter tapet mot Rosenborg 2006-


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 25 aug 07, 21:37
Opprinnelig postet av Lemmy

Hadde feks. Motorhead spilt, hadde jeg vurdert å dra på konserten! Og jeg kjenner veldig mange som da ville dratt også..

Det vil jo selvsagt si at Iggy-konserten kommer til å bli en dundrende suksess? Der stiller Raga, Iggy & The Stooges og et annet band jeg ikke husker navnet på. Det burde vel tilfredsstille selv den mest kresne råkknråller?

 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


varheim

A-lagspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 431

Lagt til: 25 aug 07, 22:41
Hadde dem gjort som dem egentlig hadde tenkt. En feiring av stadion og FFK.
Hadde dem kjørt dette frem som hovedpoenget, og gitt blaffen i Aha. Skaffet til veie lokale helter som CCCowboys, WigWam. Så hadde dem ikke solgt noe mindre, og utgiftene hadde blitt microskopiske i forhold til "verdensstjernene" som sa "hallo, fredrikstad" en gang, og ellers stod som saltstøtter.
Alt dette viser så utrolig tydelig at FFK har drevet med noe de ikke behersker. Lei ut stadion til noen som kan dette. På dager som ikke kræsjer med fotballen! Og for fremtiden: Tenk fotball, fotball og ingenting annet enn fotball.

---------------------------

Vi er røde, vi er hvite, vi står sammen side om side.


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 26 aug 07, 03:35

en fotball klubb har ikke noe med å arrangere konserter av noe som helst slag spør du meg. ihvertfall ikke med den risikoen med et dyrt band som aha. kan ikke regne med at aha drar like stort publikum som i ffk`s hjemmekamper.

hadde de derimot hatt et storband som iron maiden eller metallika så hadde det blitt fullt. men da hadde det nok kosta mye mer å få de hit også. så det hadde ikke vært noe å tjene på det.


TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 26 aug 07, 09:37

Opprinnelig postet av scheien
hadde de derimot hatt et storband som iron maiden eller metallika så hadde det blitt fullt. men da hadde det nok kosta mye mer å få de hit også. så det hadde ikke vært noe å tjene på det.

Jeg tror ikke det hadde kostet så mye mer. Det er tydligvis penger å tjene på konserter med store artister i Oslo Spektrum, og den tar vel ikke mer enn 10000? Det er selvfølgelig dyrere å rigge på stadion enn i Spektrum, men så er det plass til sikker 20.000 på stadion.

---------------------------

Bjørkøy som Statsminister!


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 26 aug 07, 10:43
Endret: 26 aug 07, 10:45

Opprinnelig postet av Lemmy
Hadde feks. Motorhead spilt, hadde jeg vurdert å dra på konserten! Og jeg kjenner veldig mange som da ville dratt også..

Det håper jeg da, med ditt alias og avatar.

Opprinnelig postet av denialsander
Det vil jo selvsagt si at Iggy-konserten kommer til å bli en dundrende suksess? Der stiller Raga, Iggy & The Stooges og et annet band jeg ikke husker navnet på.

Matador. Med K-Hans på trømmer, vøtt.  De fikk forresten jobben da DumDum Boys takka nei (spiller ikke oppvarmingsjobber...) og oppfordra arrangørene til å spørre Matador isteden.

Sjøl skal jeg dit så sant jeg ikke er i S(n)yden. Men det er jeg vel ikke, trur jeg (må sjekke mulige datoer igjen), så da er jeg vel på konsert.


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 26 aug 07, 11:21
Opprinnelig postet av Magnum

Matador. Med K-Hans på trømmer, vøtt.  De fikk forresten jobben da DumDum Boys takka nei (spiller ikke oppvarmingsjobber...) og oppfordra arrangørene til å spørre Matador isteden.

Klarer aldri å huske navnet på det nye bandet hans... Teflonpanne der, gett. Jeg skulle gjerne ha dratt, men da er jeg i Nederland ..

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 26 aug 07, 12:59

Tror mye av problemet er at a-ha ikke appelerer til stor nok anndel av befolkningen, verken i Fredrikstad eller andre steder.

Synes a-ha mild sagt var et merkelig valg av band. Og når Elton John hadde problemer med å selge ut er det egentlig imponerende at det kom 7.500 for å se a-ha til 600kr spør du meg.

En gigantisk feilvurdering av FFK fra første stund!

 

---------------------------

"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.


Vlad

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 723

Lagt til: 26 aug 07, 13:53
Opprinnelig postet av Kent

Tror mye av problemet er at a-ha ikke appelerer til stor nok anndel av befolkningen, verken i Fredrikstad eller andre steder.

Synes a-ha mild sagt var et merkelig valg av band. Og når Elton John hadde problemer med å selge ut er det egentlig imponerende at det kom 7.500 for å se a-ha til 600kr spør du meg.

En gigantisk feilvurdering av FFK fra første stund!

 

helt korrekt,,hjelper ikke å reklamere for utgåtte produkt aldrig så mye.. lukter amatør hele veien..begge de nevnte artistene var på topp for 20 år siden.. hvorvidt fredrikstad er vanskelig eller ikke kommer vel ann på hva man får servert . jeg drar på de konsertene som frister og betaler billettpris som er satt.. om bandet ikke frister drar jeg ikke om det er gratis engang

---------------------------

Pølsekøen Ultras-to i brød for faen og kaffe med melk.
Kom hjem Roger!!!! Kom hjem


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 26 aug 07, 14:12
Opprinnelig postet av Vlad
Opprinnelig postet av Kent

Tror mye av problemet er at a-ha ikke appelerer til stor nok anndel av befolkningen, verken i Fredrikstad eller andre steder.

Synes a-ha mild sagt var et merkelig valg av band. Og når Elton John hadde problemer med å selge ut er det egentlig imponerende at det kom 7.500 for å se a-ha til 600kr spør du meg.

En gigantisk feilvurdering av FFK fra første stund!

 

helt korrekt,,hjelper ikke å reklamere for utgåtte produkt aldrig så mye.. lukter amatør hele veien..begge de nevnte artistene var på topp for 20 år siden.. hvorvidt fredrikstad er vanskelig eller ikke kommer vel ann på hva man får servert . jeg drar på de konsertene som frister og betaler billettpris som er satt.. om bandet ikke frister drar jeg ikke om det er gratis engang

Helt enig med dere. Amatørmessig av FFK. Jeg ble meget overrasket når jeg hørte at AHA ble satt opp på stadion istedet for Elton John. Ikke at Elton John var et spesiellt godt valg,men å sette opp AHA er en kjempebommert. De er oppbrukt i Norge. De spilte vel også gratiskonsert i Oslo for et par år siden.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 26 aug 07, 14:22
Etter det jeg har fått med meg har A-ha solgt ut alle andre steder de har spilt i Norge.

---------------------------

A friend is someone who has the same enemies you have.


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 26 aug 07, 14:32

Opprinnelig postet av bjorn
Etter det jeg har fått med meg har A-ha solgt ut alle andre steder de har spilt i Norge.

Jeg er rimelig sikker på at det stemmer. Men det spørs jo om vi snakker om 2.500 tilskuere eller 15.000 tilskuere...

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 26 aug 07, 14:34
Opprinnelig postet av denialsander

Opprinnelig postet av bjorn
Etter det jeg har fått med meg har A-ha solgt ut alle andre steder de har spilt i Norge.

Jeg er rimelig sikker på at det stemmer. Men det spørs jo om vi snakker om 2.500 tilskuere eller 15.000 tilskuere...



Tja, det er jo sant men vet de har solgt ut de stedene hvor de har nye stadioer som blir litt enkelt å sammenligne oss med.

F.eks Ålesund og Kristiansand.

Ser ikke hva som er så veldig forsjkellig.

---------------------------

A friend is someone who has the same enemies you have.


eliot

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mai 06
Innlegg: 637

Lagt til: 26 aug 07, 14:35
Opprinnelig postet av bjorn
Etter det jeg har fått med meg har A-ha solgt ut alle andre steder de har spilt i Norge.

Fredrikstad ligger for nærme Oslo.  Der har folk et stort utvalg av konserter.  Kristiansand trekker folk fra hele sørlandet.
Ålesund trekker folk fra Møre.  Det månefestivalen har gjort til Iggy Pop konserten er genialt.  De setter opp busser tur retur
Oslo.   Gjenforenings konsert med Led Zeppelin på stadion er drømmen.He he.  Gleder meg til Iggy Pop og Raga

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5522

Lagt til: 26 aug 07, 14:50
Opprinnelig postet av Kent

Tror mye av problemet er at a-ha ikke appelerer til stor nok anndel av befolkningen, verken i Fredrikstad eller andre steder.

Synes a-ha mild sagt var et merkelig valg av band. Og når Elton John hadde problemer med å selge ut er det egentlig imponerende at det kom 7.500 for å se a-ha til 600kr spør du meg.

En gigantisk feilvurdering av FFK fra første stund!

 

 

Hvilket band har publikumsrekorden for utendørs konsert? Et lite hint er at bandet er kjent for å være meget bra live.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 26 aug 07, 14:58
Endret: 26 aug 07, 14:59

Led Zeppelin hadde vært konge, det! Da hadde jeg vært villig til å betale mye!!!!!!

---------------------------

Jeg beklager overfor dommeren, men når det er sagt så ser det ut som straffe. Og dommeren skal dømme ut fra det han ser. Det var ikke straffe, men det kan ikke dommeren ha sett. - Henning Berg etter tapet mot Rosenborg 2006-


eliot

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mai 06
Innlegg: 637

Lagt til: 26 aug 07, 15:00
Endret: 26 aug 07, 15:09
Opprinnelig postet av kanogvetalt
 

Hvilket band har publikumsrekorden for utendørs konsert? Et lite hint er at bandet er kjent for å være meget bra live.

  Er spent på svaret.  Var konserten i sør amerika?

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5522

Lagt til: 26 aug 07, 15:08

Opprinnelig postet av eliot
  Var konserten i sør amerika?

 

Ja

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 26 aug 07, 15:14
Stones på Copacabana tenker jeg!

Er vel ikke mye som slår det..

eliot

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mai 06
Innlegg: 637

Lagt til: 26 aug 07, 15:22
Opprinnelig postet av Knuty
Stones på Copacabana tenker jeg!

Er vel ikke mye som slår det..
Gratis konsert.  ca.1.2 millioner mennesker.

Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 26 aug 07, 15:40
Endret: 26 aug 07, 15:43
Opprinnelig postet av eliot
Opprinnelig postet av Knuty
Stones på Copacabana tenker jeg!

Er vel ikke mye som slår det..
Gratis konsert.  ca.1.2 millioner mennesker.


Jess..

Kom også på at Rod Stewart på Copacabana visstnok hadde enda flere folk. (3.500.000) Dette var nyttårsaften 1994.

Link


Men - nyttårsaften der ville trukket millioner av mennesker  fullstendig uavhengig av artist, så sånn sett er ikke resultatet så imponerende. Uansett - i Guinness står den som de utendørskonserten med flest folk.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5522

Lagt til: 26 aug 07, 15:53

Opprinnelig postet av Knuty
Uansett - i Guinness står den som de utendørskonserten med flest folk.

Av konserter som man må betale for så er Rekorden fra 1991. Macarana Stadion i Rio. Artistene var Aha. 195000 pers

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 26 aug 07, 17:18
Opprinnelig postet av Lemmy

Tror FFK tapte mye på at de fikk Aha til å spille.. Det er ingen typisk konsert som man kunne tatt med familien på, og det er heller ingen konsert som er spesielt attraktive for ungdommer.

Jeg tror at det hadde kommet en del ungdommer hvis de hadde fått et rock eller metalband til å spille. Regner med at det er flere rockinterreserte som går på konserter, enn det er popinterreserte. Hadde feks. Motorhead spilt, hadde jeg vurdert å dra på konserten! Og jeg kjenner veldig mange som da ville dratt også..

Kanskje kunne man også kommet med "lokketilbud" når man så at salget var dårlig. Familierabatt, billig mat, gratis t-skjorter, rabatt til neste FFKkamp eller noe?

Jeg tror nok James Hetfield hadde dratt fler enn Lemmy altså

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 26 aug 07, 17:27
Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av Knuty
Uansett - i Guinness står den som de utendørskonserten med flest folk.

Av konserter som man må betale for så er Rekorden fra 1991. Macarana Stadion i Rio. Artistene var Aha. 195000 pers

Det er 16 år siden, og i tiden rundt "Take on me" hypen. De har ikke gjort SÅ mye etter den tegnefilmvideoen deres. Og Harket knuser nok ikke så mange fjortisshjerter lengre vel?

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


Vlad

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 723

Lagt til: 26 aug 07, 21:20
synes det er et kvalitetstegn for byen at vi ikke går på hva som helst.. Var på Chili peppers med 90 000 andre for par år siden.. var litt for mange synes jeg gitt.. ellers er det jo snart satyricon.. Var på merciless sammen med 60 andre for par helger siden.. gøy det også !!

---------------------------

Pølsekøen Ultras-to i brød for faen og kaffe med melk.
Kom hjem Roger!!!! Kom hjem


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 27 aug 07, 10:36

Pink Floyd !! Garantert full brakke!


eliot

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mai 06
Innlegg: 637

Lagt til: 27 aug 07, 11:06
Opprinnelig postet av HotDream

Pink Floyd !! Garantert full brakke!

        
Kommer jeg,  Oppvarmingsband kan jo være Yes, Genesis,Black Sabbeth,Lou Reed eller Bowie.
Husk å sette opp buss tur retur Oslo

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 27 aug 07, 12:50
Metallica hadde fylt stadion til bristepunktet!

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
Fredrikstad Stadion - Felt P, Rad 7, Sete 11.


Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 27 aug 07, 13:00
Opprinnelig postet av HotDream

Pink Floyd !! Garantert full brakke!



Jeg trur dessverre griser slutta å fly etter Live 8. :-)

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 27 aug 07, 16:20
Opprinnelig postet av Magnum
Opprinnelig postet av HotDream

Pink Floyd !! Garantert full brakke!



Jeg trur dessverre griser slutta å fly etter Live 8. :-)

Ja, men synd. Det feteste jeg har opplevd


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 27 aug 07, 16:23
Opprinnelig postet av HotDream
Opprinnelig postet av Magnum
Opprinnelig postet av HotDream

Pink Floyd !! Garantert full brakke!



Jeg trur dessverre griser slutta å fly etter Live 8. :-)

Ja, men synd. Det feteste jeg har opplevd

Enig, det var stort i Globen

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 27 aug 07, 16:28

Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
Metallica hadde fylt stadion til bristepunktet!

 

Men ingenting hadde stoppet meg fra å gå dit.

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


thomkat

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 494

Lagt til: 27 aug 07, 20:58

Men f..... a, tenk dere at klubben vår tapte nesten 2 mill på dette stuntet. Det er jo penger som skulle vært brukt til administrasjon på stadion, eller lønn til en ny kvalitetsspiss? Uansett hva skjedde? Er A-ha så sinnsykt dyre, eller er det leie av ting og tang som koster? Det er klart når man selger 7500 billetter av 590.- blir jo det en del penger, men det mangla altså 2 mill.........

 

Dette er for meg helt på trynet, burde man som en fotballklubb skaffet seg noe garantier på forhånd? Det er kanskje business all the way?

 

Noen burde ta hatten sin å gå.........

---------------------------

Elleve røe og vite kællær


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 27 aug 07, 21:10
590,- x 7500 =4425000,-

Nesten 4,5 mill i inntekter. Mulig jeg er bra dum nå, men jeg skjønner strengt tatt ikke helt detta? Hvis vi er 2 mill +/- i underskudd så er jo totalutgiftene til denne konserten godt over 6 millioner, right? Hva i klokkenellevte er det så de bruker disse penga på? Hvor enormt honorar skal egentlig AHA ha, hvor mye koster pr, og hvor mye går til leie av lydanlegg osv.? Jeg kan ikke helt fatte at det skal beløpe seg til seks millioner, men så har jeg heller ikke tilbrakt de fem siste åra med å studere økonomi. Noen som kan forklare/korrigere?

---------------------------

Go tell the Spartans, passerby,
That here, by Spartan law, we lie


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 27 aug 07, 22:00

Tja. A-ha skal vel ha sin sum. Vet ikke størrelsen, men... Du har jo:

-leie av - stor - scenerigg i 5-6 døgn
-leie av lysanlegg
-leie av lydanlegg
-folk til å bygge riggen
-lei vakter
-leie politi
-leie biler og transport for utstyr og folk
-annonsere i ulike medier (lokale og riksdekkende)
-kjøpe designhjelp til plakater, flyers, postere (som også skal trykkes)

Etter å ha sett hvor dyrt det er å kjøpe/leie tjenester på messer i inn- og utland er jeg ikke det minste overrasket over at dette koster penger. MYE penger. 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 27 aug 07, 23:13
Opprinnelig postet av stjernengutt

Men ingenting hadde stoppet meg fra å gå dit.

 

Ikke meg heller! Hadde vært villig til å sove i kø for å få billett!!!

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
Fredrikstad Stadion - Felt P, Rad 7, Sete 11.


Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.


stibarst

Juniorspiller

Ble medlem: 25 aug 06
Innlegg: 101

Lagt til: 28 aug 07, 18:57
inntekter på 4,5 mill
underskudd på 2 mill
totale kostnader: 6,5 mill

for å gå i null, trengte man 11.016 mennesker!!!!

Men jeg antar at ffk ikke er noen veldedighetsorganisasjon, så jeg går ut i fra at de ønsket ett overskudd!

1 million kroner - 12.729 mennesker
2 million kroner - 14.442 mennesker
3 million kroner - 16.155 mennesker
kanskje 4 millioner for å dekke kjøpet av tegstrøm? - 17.868 mennesker

her snakker vi om at det burde vært omtrent dobbelt så mange besøkende som det som faktisk var tilfelle!!!!
hvordan kan ffk som organisasjon forvente dette!?????
Månefestivalen, som treffer et myye bredere publikum, og som i tillegg har 3 dager med festival- trakk kun litt i overkant av 5000 mennesker...
 er det da reelt å tro at så mange som 11.000 mennesker kommer på en A-ha konsert???? neppe..

disse gutta har hatt over 30 konserter i norge.. det er nok mange som har fått med seg de gutta før, å hvorfor skulle man da betale 590 kroner for å se de på nytt? å de som ikke har hørt dem, lite trolig at de drar nå!!!!

syns alt det dei organisasjonsavdelingen driver med er kritikkverdig!!!!
med litt sunn fornuft så forstår du at det ikke kommer til å bli noe annet enn røde tall i regnskapet!!!!!

eliot

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mai 06
Innlegg: 637

Lagt til: 13 sep 07, 21:02
[quote=eliot][quote=bjorn]  Gjenforenings konsert med Led Zeppelin på stadion er drømmen.He he. 

Led Zeppelin gjenforenes for en kveld.  Blir desverre ikke på stadion,  men i London den 26. nov.
Billetter koster i overkant av 1400 kr. disse vil kun bli tilgjengelig for de som registrerer seg på websiden ahmettribute,com

thomkat

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 494

Lagt til: 13 sep 07, 21:37

Hold dere fast, men jeg har nettopp fått greie på hvor mye det avdanka bandet A-ha tok for konserten. 5.500.000.- er det teoretisk mulig????

 

Hvem er ansvarlig??????

---------------------------

Elleve røe og vite kællær


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 13 sep 07, 21:38
Opprinnelig postet av thomkat

Hold dere fast, men jeg har nettopp fått greie på hvor mye det avdanka bandet A-ha tok for konserten. 5.500.000.- er det teoretisk mulig????

 

Hvem er ansvarlig??????



Que??? Du gode grønnjævligste satan......det var rimelig dyrt.

---------------------------

Go tell the Spartans, passerby,
That here, by Spartan law, we lie

NEI TIL HETS AV BRH!


Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 13 sep 07, 21:55
Opprinnelig postet av thomkat

Hold dere fast, men jeg har nettopp fått greie på hvor mye det avdanka bandet A-ha tok for konserten. 5.500.000.- er det teoretisk mulig????

 Hvem er ansvarlig??????



I helvete...  
Bagstevold vil jeg anta?

---------------------------

Ultras mentalita - Brigade RødHvit
HATER NFF .


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5401

Lagt til: 13 sep 07, 21:56
Endret: 13 sep 07, 21:58
Som nevnt mange ganger tidligere. Dette er ikke Bagstevold sin feil. Det er ikke Bagstevold som har skyld for alt det gærne som skjer i klubben. Denne konserten var det vår avgåtte facility manager som stod bak (sikkert med hjelp av andre, men det var han som frontet det.)
http://www.fredrikstadfk.no/index.php?option=com_content&task=view&id=73&Itemid=9

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


becks723

Juniorspiller
Ble medlem: 26 sep 05
Innlegg: 145

Lagt til: 13 sep 07, 22:25

Den ansvarlige for konserten jobber ikke lenger i FFK... de fleste vet nok hvem det er, så det er ikke noe poeng i å nevne navn..


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 14 sep 07, 09:11
Synes ikke dette virket uforholdsmessig mye. Det må tas med i betraktningen at dette ikke er penger som deles på tre og gis til Morten, Magne og Pål. Jeg vet ikke hvor stort crew de har, men det er nok rimelig mange som skal ha sin lønn her. I tillegg til betaling  for leie av scene, lys og storskjerm. Om de eier dette eller leier vet jeg ikke. . Og de har ikke slike konserter hver dag, så det er ikke en dagslønn vi snakker om. De bruker tross alt noen dager på transport og rigging i tillegg. Samt de skal vel betale skatt av dette som alle andre.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 17 sep 07, 13:36
Opprinnelig postet av denialsander

 Kun 590,-!

Ingen reklamekampanje til eller fra kunne gjort noen forskjell for min del. Jeg isste om konsterten og hadde forsåvidt anledning t å dra.  

For meg var prisen problemet. Jeg hadde ganske enkelt ikke 590 kroner pluss gebyr og avgift og porto og reiseutgifter å spandere på å gå på konsert, selv om jeg veldig gjerne skulle fått med meg a-ha.

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz



Flat Trådet Nøstet
Totalt 3 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340