Hjelp ang tromma
håper jeg ikke for problemer med inngangen da
---------------------------
Bare et lite spørsmål ang. trommen som blir brukt på PH-feltet;
Etter kampen mot Hammarby, gikk det raskt opp for meg hvor fantastisk god basstromme Bajen-supporterne var i besittelse av. Jeg kjente hvert eneste "slag" langt ned i maveregionen, og erindret kjapt at den hadde tilnærmet det volum samt "dybde" som de trommene Wisla Kraków-supporterne bruker. Selv om jeg sitter ca. midt på langsiden, så fikk jeg dog en "aha-opplevelse" angående dette. Lyden virket så uhyre "kjent" for meg, rett og slett vidunderlig. Derfor mitt muligens noe naive spørsmål;
Er det bare jeg som er på en liten "bærtur", eller er vår tromme rett og slett noe "pinglete" i forhold til den som Bajen-supporterne brukte ?
På forhånd takk.
Radoslaw, som foreløpig kun ønsker en skikkelig basstromme...
"If you think competence costs - try incompetence..."
- Johan Staël von Holstein
FFK and Wisla Kraków forever...
Aristo Boys
Frihet For Ultras
Neida !
Bare man bruker den riktig så er ikke dette noe problem. En fantastisk og majestetisk lyd som klarer å skape en vidunderlig stemning. Med en slik tromme så vil jo til og med "gamle tanter" og døve hoppe i takt,
...muligens også Holters !
Undertegnede insisterer på at man går i anskaffelse av en slik basstromme.
Kronerulling !
Opprinnelig postet av Radoslaw
Undertegnede insisterer på at man går i anskaffelse av en slik basstromme.
Kronerulling !
Støttes, jeg bidrar med en krone!
Go tell the Spartans, passerby,
That here, by Spartan law, we lie
Hvis tromma høres litt spe ut (Noe jeg og sikkert flere andre synes), så kan det lett bli irriterende i lengden. Jeg synes det er mindre slitsomt med litt grommere lyd. Tromma skal som du sier hjelpe plankehaugen å holde takta, men spør du meg så gjør det ikke noe om det dundrer litt også. Jeg synes tromma til Bajen var feeet.
Opprinnelig postet av Shadar
Hvis tromma høres litt spe ut (Noe jeg og sikkert flere andre synes), så kan det lett bli irriterende i lengden. Jeg synes det er mindre slitsomt med litt grommere lyd. Tromma skal som du sier hjelpe plankehaugen å holde takta, men spør du meg så gjør det ikke noe om det dundrer litt også. Jeg synes tromma til Bajen var feeet.
Hadde folk sunget høyere så hadde det vært greit med en sånn tromme, men slik vi er pr. dags dato trenger vi den ikke. Tromma skal ikke overdøve oss.
Opprinnelig postet av Shadar
Du har kanskje rett i det, men det hadde vært morsomt å sett om folk hadde sunget høyere med en annen tromme.
Skulle man liksom ha kjøpt inn en sånn tromme bare for å se om den funka ?? Enten eller spør du meg. Og jeg tviler sterkt på at folk hadde sunget noe høyere. Fleste hadde vel vært fornøyd med at tromma overdøva dem, for da kunne ikke folk kritisere dem for å synge høyt. Da kan folk mumle og det ser like bra ut.
«Hvis det ikke fantes fotball, ville vi alle vært frustrerte fotballspillere.» (Mick Lyons)
AHA!! vinner av tabellkonken 2006!!
På det helt seriøse planet tror jeg heller effekten hadde blitt motsatt. Tromma til Hammarby var voldsomt sugererende, fikk jo nesten lyst til å vandre over til hammarbyfeltet og synge med der, fordi det hørtes så fett ut.
Go tell the Spartans, passerby,
That here, by Spartan law, we lie
den hørtes knapt på opptaket, så tviler på at den `kraftigere` tromme hadde overdøva. Tror det hadde hjulpet
folk til å være med og synge høyere jeg.
Opprinnelig postet av Snæbbis
(...)Tromma til Hammarby var voldsomt sugererende, fikk jo nesten lyst til å vandre over til hammarbyfeltet og synge med der, fordi det hørtes så fett ut.
Korrekt. Ønsket faktisk heller å "joine" Bajen-supporterne i akkurat den kampen...
Særdeles mye lettere å bli "dratt med" ved bruk av basstromme. Det har undertegnede ettertrykkelig erfart.
Det skjer faktisk noe med kroppen når man går ned til et lavt frekvensnivå. Undertegnede vil definitivt ha et frekvensnivå langt under 50 Hz. Det er først da "you`ll feel it good" hva gjelder taktslag under en fotballkamp.
Enhver som har vært på et diskotek vil forstå dette.
Har noen forresten prøvd å synge til en gammel "Unicef"-kassettradio der lydfrekvensen ligger i et intervall på mellom 8000-12000 Hz. ?,
...tro meg, katastrofe !
Basstromme er et "must" !
Står Vi En For Alle Og Alle For En !! Blø For Drakta !! I Hver Eneste Kamp !!
Basstromma?
Men ligger den å viler på buen og har 2 små støttebein på siden og har en radius på godt over 20" er dette basstromma
døm som sier at andre er domme, døm er domme døm!
Opprinnelig postet av endre
Hvis den har 3 føtter og skinnet venter oppover, er dette en gulvtam og lik den som er brukt idag.
Men ligger den å viler på buen og har 2 små støttebein på siden og har en radius på godt over 20" er dette basstromma
Er nok en basstromme, man bruker pedal for å slå på den. Radiusen er større en tv min. Kvaliteten vet jeg ikke noe om,
men 200 spenn er ikke all verden.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
02/12/2024 15:21 | 60f95d23