Husk meg
Brukernavn
Passord

Andreas Tegström (28) kan bli vår nye spiss

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 11 4

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 23 aug 07, 11:23

Opprinnelig postet av Costanza


Jeg tipper de jobber med noen andre navn samtidig.

Det håper jeg da virkelig de gjør. Kan vi ikke få tak på noe bedre enn Tegstrøm så kan det bare være....


Superkjegle

A-lagspiller

Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 246

Lagt til: 23 aug 07, 12:26
Noen som husker hvor mye Ringberg fikk til i 4-5-1 med Drillo som sjæf?

Regner med Tegstrøm ville blomstret i FFK når han kommer bort fra Sandefjords rottefotball.
Ellers må vi jo bare stole på Grönis når det er snakk om spillerkjøp.

Synes vel 3-4 mill høres mye ut med den record`en han har hos Sandefjord i det siste. Hvis de allerede har kjøpt replacements burde vel dette presse prisen ned.

---------------------------

GÅ SJÆL RHINO!


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 23 aug 07, 12:51

Opprinnelig postet av Superkjegle
Noen som husker hvor mye Ringberg fikk til i 4-5-1 med Drillo som sjæf?

Regner med Tegstrøm ville blomstret i FFK når han kommer bort fra Sandefjords rottefotball.
Ellers må vi jo bare stole på Grönis når det er snakk om spillerkjøp.

Synes vel 3-4 mill høres mye ut med den record`en han har hos Sandefjord i det siste. Hvis de allerede har kjøpt replacements burde vel dette presse prisen ned.

Hvordan kan du mene at en spiller forsterker laget og samtidig er dyr når det er snakk om 3-4 mill? Hvis FFK mener Tegstrøm er bedre enn Johanson, West, Tarik og Fofana bør 3-4 mill være intet mindre enn ett kupp!!!

---------------------------

"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 23 aug 07, 13:11
Opprinnelig postet av Kent

Hvordan kan du mene at en spiller forsterker laget og samtidig er dyr når det er snakk om 3-4 mill? Hvis FFK mener Tegstrøm er bedre enn Johanson, West, Tarik og Fofana bør 3-4 mill være intet mindre enn ett kupp!!!

Hva er det som gjør at Tegstrøm skulle være verdt 3-4 millioner? Mannen har en halv god sesong i TL!  Å kalle det et kupp er vel uansett å overdrive...?
Det han har vist i det siste året (Aug 2006-Aug) 2007 skulle være mer enn nok til at prisen burde være behagelig lav. 1 til 1.5 mille kanskje?


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 23 aug 07, 14:57

1 - 1,5 mill???

Tegstrøm har etter det jeg har forstått 2-3 år igjen av kontrakten. Det er 2-3 Tippeligaklubber i tillegg til FFK som er interesserte i ham. I tillegg så er både FFK og Sandefjord klar over at FFK kjøper Tegstrøm fordi Grønhagen & Co mener Tegstrøm går rett inn og forsterker 1. elleveren til FFK. Alt dette vil ha stor innvirkning på prisen.

1 - 1,5 mill er under disse omstendighetene er totalt urealistisk.

---------------------------

"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 23 aug 07, 15:09
Opprinnelig postet av Kent

1 - 1,5 mill???

Tegstrøm har etter det jeg har forstått 2-3 år igjen av kontrakten. Det er 2-3 Tippeligaklubber i tillegg til FFK som er interesserte i ham. I tillegg så er både FFK og Sandefjord klar over at FFK kjøper Tegstrøm fordi Grønhagen & Co mener Tegstrøm går rett inn og forsterker 1. elleveren til FFK. Alt dette vil ha stor innvirkning på prisen.

1 - 1,5 mill er under disse omstendighetene er totalt urealistisk.

Tegstrøm har nettopp skrevet under en ny kontrakt. Tror det var i vinter. Han har 2,5 eller 3,5 år igjen. Blir det samme som med Bjørkøy.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 23 aug 07, 15:18
Opprinnelig postet av benksliter`n

 Tegstrøm har nettopp skrevet under en ny kontrakt. Tror det var i vinter. Han har 2,5 eller 3,5 år igjen. Blir det samme som med Bjørkøy.

Det er da ærlig talt ikke noe annet enn lengden på kontrakten som kan sammenlignes med Bjørkøy. Tegstrøm er flere klasser dårligere enn Jonna, og ikke like viktig for SF som Jonna er for oss. 


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 23 aug 07, 15:20

Opprinnelig postet av Kent
1 - 1,5 mill er under disse omstendighetene er totalt urealistisk.

Javel, da er han ikke verdt pengene om han spiller som han har gjort det siste året. La Sandefjord beholde ham..


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 23 aug 07, 15:22
Tidene forandrer seg gett. På denne tiden ifjor og vi hadde vært nær en Tegstrøm overgang hadde vel dem aller fleste fått ståkukk.........

danieltr

A-lagspiller
Ble medlem: 17 des 04
Innlegg: 605

Lagt til: 23 aug 07, 16:01

Opprinnelig postet av Bedreviteren
Tidene forandrer seg gett. På denne tiden ifjor og vi hadde vært nær en Tegstrøm overgang hadde vel dem aller fleste fått ståkukk.........

Bra kommentar.. Hehe.. Ja men tidene forandrer seg jo som du sier. I fjor hadde vi vært sjeleglade, og totalt sjokkerte hvis VI skulle klare å hente inn en av fjorårets store overaskelser. I år derimot sikter vi supportere litt høyere etter å ha signert kvalitet, samtidig som Tegström ikke på langt nær har vist samme form. Derfor er mange negative nå. Men for all del, han kan godt være akkurat det vi trenger der framme.

---------------------------

"Ja det humpær og går, som ho tante sa, som hadde hengsla trebein."

-Ullo


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 23 aug 07, 16:12

Opprinnelig postet av danieltr
 Men for all del, han kan godt være akkurat det vi trenger der framme.

Jada, det blir som å kjøpe lodd. Man kan jo vinne....


danieltr

A-lagspiller
Ble medlem: 17 des 04
Innlegg: 605

Lagt til: 23 aug 07, 16:17
Opprinnelig postet av HotDream

Opprinnelig postet av danieltr
 Men for all del, han kan godt være akkurat det vi trenger der framme.

Jada, det blir som å kjøpe lodd. Man kan jo vinne....

Ja nettopp HotDream!  Man kan aldri vite før man har prøvd..

Det skal legges til at jeg ikke er særlig positiv selv til denne spilleren, siden han ikke har imponert målmessig i år. Prestasjonsmessig vet jeg ikke. Det har jeg sett Sandefjord for lite til.. Jeg lar uansett tvilen komme ham til gode, hvis det skulle bli noe av denne overgangen. Ikke den storfisken jeg hadde håpet på, men helt klart en spillertype som kan være nyttig.

---------------------------

"Ja det humpær og går, som ho tante sa, som hadde hengsla trebein."

-Ullo


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 23 aug 07, 16:24

Opprinnelig postet av Bedreviteren
Tidene forandrer seg gett. På denne tiden ifjor og vi hadde vært nær en Tegstrøm overgang hadde vel dem aller fleste fått ståkukk.........

God den . Må innrømme at jeg sjelden blir imponert av en spiller som dukker opp og gjør det bra i en halv sesong. Jeg liker å se at spillere, særlig sånne som kommer fra en eller annen jalla-liga, presterer litt over tid før jeg hiver meg på koret om at vedkommende er så veldig god. En god spiller er vel heller oftere en som hever seg til nivået over tid og spiller jevnt bra (f.eks Nannskog, Gunnarsson, Tchoyi etc.....)
Tegstrøm har mye å bevise før vi kan si han holder et nivå som forsterker FFK idag. Nå har han ikke vist at han har større potensiale enn de spissene vi har....


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 23 aug 07, 16:25
Opprinnelig postet av Costanza
Opprinnelig postet av Lemmy

Herregud, så folk negative er.

Siden spilleren ikke er av samme kaliber som Gashi og Wehrman, er han ikke god nok? Håper virkelig ikke folk har blitt så bortskjemte!


Poenget er:

Når man, som meg, i utgangspunktet er litt skeptisk til at det er spissplass som prioriteres først med tanke på forsterkninger i øyeblikket, så bør iallfall den som hentes inn virkelig gå utenpå de vi allerede har. Jeg kan ikke forstå at Tegström skal være en slik type.

Inntil i fjor hadde han ikke spilt et eneste minutt på toppnivå, verken i Norge eller Sverige. I en god vårsesong for Sandefjord, der de fløt mye på medgangen fra opprykkssesongen, så scoret han en del mål i innledningen av sesongen, men stoppet nesten helt opp utover høsten. Måltørken har deretter fortsatt inn i årets sesong.

I en alder av 28 år er det også rimelig å anta at han ikke har voldsomt med forbedringspotensial.

Hvorfor bruke x antall millioner på en spiss av Tegström sitt kaliber når vi har et mye større behov for forsterkninger i andre posisjoner? Det er det jeg reagerer på. Har FFK gitt etter for press fra omgivelsene om at det må hentes inn en spiss nærmest uansett? Man kan begynne å lure.

Dette vil jo gå på økonomisk bekostning av forsterkninger i andre posisjoner. Greit nok å slå til på en spiss om man virkelig får muligheten til å hente en spiller av eksepsjonelt kaliber vi ikke kan takke nei til, men det kan ikke sies i dette tilfellet. Derfor blir dette etter min mening grov feilprioritering.

Det handler i hvertfall ikke om å være bortskjemte eller "herregud, så negative". Man må få lov å ha egne, kritiske meninger.

EDIT: Når det er sagt så er jeg ikke like negativ til Tegström som jeg er til Kovacs som var et rykte jeg fikk høre om litt tidligere. Tegström har en del kvaliteter jeg setter pris på og han imponerte meg våren 2006. Gode avslutninger og veldig god teknikk og dribleferdigheter på små flater, og for øvrig en god all-rounder, men per i dag synes jeg det er feil å hente han til FFK!

Kan ikke skjønne at en spiss som ligger og lukter på førstelleveren til et Tippeligalag ikke kan være god nok med de spissen vi har per dags dato? Etter min mening er Tegström bedre enn Gardar Johansson.

Mange av argumentene er jo egentlig like for Gardar. Han er ikke på det islandske landslaget, og ble ikke sett på som god nok for de øverste lagene i Island. I tillegg har han vel ikke prestert noe særlig etter de bra kampene rundt Vålerengakampen.

Syns vel egentlig behovet vårt for en spiss faktisk er stort. Tarik er et stort talent, og er mer enn god nok. Brian West sliter med å finne tilbake til toppformen, og har vel aldri vært noe mer enn rask. Dårlig posisjoneringsevne og ballbehandling. Fofana er god, men trenger fortsatt mye mer tid. Gardar er litt av og på, og ikke en god nok spiss for et lag som skal henge med i toppen av Tippeligaen.

På midtbanen føler jeg vi er godt rustet, og kan ikke se at vi trenger en umiddelbar forsterkning der. Det har jo også blitt mast om en venstreback. Så lenge Sjöberg og Multaharju leverer varene, syns jeg det er en nødløsning vi kan leve med ut sesongen!

---------------------------

Jeg beklager overfor dommeren, men når det er sagt så ser det ut som straffe. Og dommeren skal dømme ut fra det han ser. Det var ikke straffe, men det kan ikke dommeren ha sett. - Henning Berg etter tapet mot Rosenborg 2006-


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 23 aug 07, 16:33
Opprinnelig postet av danieltr

Ja nettopp HotDream!  Man kan aldri vite før man har prøvd..

Riktig , men nå er det slik at FFK har sagt de skal ha en som de vet forsterker laget. Da er det dumt å kjøpe "lodd" å håpe på gevinst. Det har vi da allerede gjort ganske mange ganger....og tapt.
Tegstrøm er 28 år og har normalt heller ikke det utviklingspotensiale som de unge spissene vi allerede har. Skal det satses på "kanskje-spillere", så hadde det vel vært en god ide og satse på å utvikle de vi har.
Nå må jeg jo innrømme at jeg ikke er positiv til tanken om å  kjøpe en spiss nå. Mener vi trenger en venstreback og muligens en kantspiller bedre. Stefanutto er mitt ønske


Pinaasen

A-lagspiller

Ble medlem: 06 jan 07
Innlegg: 508

Lagt til: 23 aug 07, 16:37
Opprinnelig postet av HotDream

Opprinnelig postet av danieltr
 Men for all del, han kan godt være akkurat det vi trenger der framme.

Jada, det blir som å kjøpe lodd. Man kan jo vinne....

bra måte å si det på.... er skeptisk til Tegström!

---------------------------

-Funkær fett det


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 23 aug 07, 16:45

Er skeptisk til Tegstrøm, men villig til å gi han en sjanse. Han scoret bra med mål ifjor, og med medspillere som Gashi, Kvisvik, Tarik osv. så er det jo mulig at han finner nettmaskene jevnlig igjen.

Jeg bare frykter mer stallfyll egentlig..

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
Fredrikstad Stadion - Felt P, Rad 7, Sete 11.


Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 23 aug 07, 16:48
Endret: 23 aug 07, 16:52
Opprinnelig postet av Lemmy

Kan ikke skjønne at en spiss som ligger og lukter på førstelleveren til et Tippeligalag ikke kan være god nok med de spissen vi har per dags dato? Etter min mening er Tegström bedre enn Gardar Johansson.

Mange av argumentene er jo egentlig like for Gardar. Han er ikke på det islandske landslaget, og ble ikke sett på som god nok for de øverste lagene i Island. I tillegg har han vel ikke prestert noe særlig etter de bra kampene rundt Vålerengakampen.


Der var delvis av disse grunnene jeg også var sterkt skeptisk til å hente Gardar Johannsson. Spesielt med tanke på overgangssummen. Men det er historie nå. Nå er Gardar i klubben og vi må forholde oss til det (han har for øvrig overrasket meg positivt). Men nettopp fordi vi har Gardar -- trenger vi virkelig hente inn Tegström for, la oss si 3-5 mill (realistisk sum), fordi vi antar at han kanskje er litt bedre enn Gardar? Svaret er nei.


Opprinnelig postet av Lemmy

Syns vel egentlig behovet vårt for en spiss faktisk er stort. Tarik er et stort talent, og er mer enn god nok. Brian West sliter med å finne tilbake til toppformen, og har vel aldri vært noe mer enn rask. Dårlig posisjoneringsevne og ballbehandling. Fofana er god, men trenger fortsatt mye mer tid. Gardar er litt av og på, og ikke en god nok spiss for et lag som skal henge med i toppen av Tippeligaen.

På midtbanen føler jeg vi er godt rustet, og kan ikke se at vi trenger en umiddelbar forsterkning der. Det har jo også blitt mast om en venstreback. Så lenge Sjöberg og Multaharju leverer varene, syns jeg det er en nødløsning vi kan leve med ut sesongen!


Behovet for en kvalitetsspiss er der kanskje, men etter min mening har vi andre behov som bør dekkes først med mindre vi sitter på en unik mulighet til å hente en spiss som vi vet holder høyere klasse enn de vi har. Jeg ser ikke på Tegström som en spiss av sånt kaliber.

Fofana og Gardar har bare vært i klubben noen måneder. Når man henter inn spillere (særlig fra andre land) og bruker mye ressurser på de, så er man også nødt til å gi dem god tid! Det er så ufattelig lettvint og kortsiktig å la de starte 6-7 kamper og om de ikke innfrir umiddelbart så er det opp på tribunen og ny spiss hentes inn. Vi kan ikke fortsette i det sporet. Når vi i tillegg har Brian West og Tarik Elyounoussi, utvilsomt spillere som holder høyt TL-nivå på sitt beste, så kan jeg faktisk ikke skjønne hvordan folk mener det er spiss vi trenger mest. Vi må heller jobbe med å få disse spillerne til å bli mer stabile i prestasjonene. På sine toppnivåer er dette veldig gode spisser i TL.

På midtbanen er vi godt rustet sentralt. Selv om Bjørkøy og Kvisvik også er gode spillere på høyre og venstre, så savner jeg en skikkelig kantspiller som er i stand til å ufordre back og søke bakrom. Vi blir litt for stillestående og fokusert innover i banen i "kantspillet" vårt nå. Jeg tror det vil bli enda mer synlig utover høsten, og et kjøp av en mer typisk kantspiller vil tvinge seg frem.

På venstreback synes jeg det nesten er litt utrolig at man ikke henter inn en ny spiller i sommer. Verken Multaharju eller Sjöberg er veldig komfortable i den posisjonen. Prytz er ikke god nok.

Hvorfor er det greit å bruke en nødløsning på venstreback ut sesongen? Viktigere med en spiss nummer seks?

Jeg forstår ikke den tankegangen, men kanskje er det bare meg...

danieltr

A-lagspiller
Ble medlem: 17 des 04
Innlegg: 605

Lagt til: 23 aug 07, 16:59
Endret: 23 aug 07, 17:01

Både uenig og enig med deg HotDream. Stefanutto-> Ja takk! Vi trenger tydelig en solid venstreback. Høyrekant? Tja.. Så lenge Bjørkøy trives med å spille kant, og gutta blir samspilt så er ikke det mest prekære behovet sånn jeg ser det.

I forhold til om vi trenger en ny spiss, så mener jeg det har sammenheng med hvilken tabellsituasjon vi ønsker å oppnå. Pr. i dag(ja vi har spennende unggutter som i framtiden KAN bli svært gode/stabile) så har vi ikke en spiss som scorer nok mål hvis vi ønsker å være en toppklubb mener jeg. Jeg tror ikke det er tilfeldig at de 5 spillerne som ligger øverst på toppscorerlista i TL spiller for de 5 klubbene som ligger som topp-5. Har prøvd å argumentere for dette tidligere også men da var det svært mange som var veldig uenige med meg.

13  mål:
Thorstein HelstadBrann
11  mål:
Peter IjehViking
10  mål:
Steffen IversenRosenborg
Daniel NannskogStabæk
9  mål:
Olivier OcceanLillestrøm

  S V U T Mål P
Brann 17 11 2 4 35-29 35
Lillestrøm 17 9 5 3 29-13 32
Stabæk 17 8 6 3 25-22 30
Viking 17 8 4 5 30-27 28
Rosenborg 17 7 4 6 34-26 25

Jeg tror ikke dette er tilfeldig. Det er ikke langt opp poengmessig, men ønsker vi å være en toppklubb allerede I ÅR, trenger vi å hente inn en spiller som kan gjøre tilsvarende antall mål som disse gutta pr. sesong. Andreas Tegström var en sånn spiller i fjor(10 seriemål) men jeg tror ikke han er den målgjøreren nå lenger desverre. Formkurven dalte vel allerede på høsten i fjor? Husker han scoret jevnt og trutt tidlig i sesongen men at det ble mer stille på den fronten etterhvert.

---------------------------

"Ja det humpær og går, som ho tante sa, som hadde hengsla trebein."

-Ullo


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 23 aug 07, 17:40

Toppscorer-lista i TL har langt ifra noe relasjon til tabellposisjonen: Sogndal 2004 hadde Ødegaard som bøtta inn mål, fasit: nedrykk. Viking ifjor: berget såvidt plassen med Ijeh på laget. Stabæk ifjor hadde 2 (!) toppscorere, endte på 5te plass. osv osv...
Poenget mitt er jo at Tegstrøm ikke holder klassen til de spillerne som er topp 5-6 på lista over mestscorende spisser. Hadde han gjort det (som ifjor) så hadde kanskje SF hatt mer enn 15 poeng....? For å sette det på spissen: Når Tegstrøm sluttet å score ifjor så begynte SF å rase på tabellen...
Hvis FFK hadde vært ute etter en av de5 mestscorende spissene i TL (fri meg fra Ijeh) så hadde jeg ikke sagt et ord om at vi trengte ny spiss eller ikke. Problemet er at vi her snakker om Tegstrøm som er den spissen som scorer minst av alle spissene i hele TL av de som har fått spilletid.... Da sier jeg nei takk, vi har ikke bruk for`n



Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 11 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340