Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: Hammarby - FFK (UEFA-cup)

Flat Trådet Nøstet
Side 21 av 21 21

Kråkerøygutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 sep 04
Innlegg: 1011

Lagt til: 17 aug 07, 19:40

Fyttigrisen, jeg er glad jeg begynte på jobb klokka 1300 idag.

Var en knalltur, til tross for tap :)

---------------------------

FFK for alltid!
Norgesmestere 2006 - Europa i 2007


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 17 aug 07, 19:50
Opprinnelig postet av ari_lg
Opprinnelig postet av Tiger

Fatter ikke hvorfor folk sier at den Norske ligaen er best i Skandinavia, vil heller si den er dårligst.



Har sjeldent hørt det av folk, men har sett uefa-rankingen.  Jeg for min del har alltid hatt inntrykket av at den norske ligaen er dårligst.

Dårligere enn Finland også?

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 17 aug 07, 20:30
Den er nok ikke dårligere enn den finske, men så er nå heller ikke Finland en del av Skandinavia

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 18 aug 07, 01:56
Positivt fra denne kampen, og fra de siste kampene generelt er at Multaharju har tatt 3-4 syvmilssteg i riktig retning. Spiller han over evne om dagen eller har han stabilisert seg på det nivået han skal ha? Tror ikke vi skal kvitte oss med den mannen med det første. Han er en nyttig, og nå, også en meget god potet å ha på laget.

Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 18 aug 07, 02:11

Fra www.sa.no : Kvisvik om scoringa mot Hammarby : "Far min har helt siden jeg spilte på knøttelaget til Greåker klagd på at jeg skyter for lite. Nå tenkte jeg på hans ord. Kunne spilt til Ramberg, men det var liten hensikt med hans skuddfot. "

Tydligvis har han sett noe vi også har sett

---------------------------

Du tællær ente alene...
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til F-B etter FFK-VIF 26/5 -07
---
FFK - Østfolds stolthet


Rasle

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 18 aug 07, 02:51
Opprinnelig postet av Rey
Den er nok ikke dårligere enn den finske, men så er nå heller ikke Finland en del av Skandinavia



For å pirke. Skandinavia er halvøya som består av Norge, Sverige og nord-Finnland
Men de fleste regner vel Skandinavia som Norge, Sverige og Danmark.
 

---------------------------

Cupmester 2006
15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 18 aug 07, 11:40
Opprinnelig postet av Rasle
Opprinnelig postet av Rey
Den er nok ikke dårligere enn den finske, men så er nå heller ikke Finland en del av Skandinavia



For å pirke. Skandinavia er halvøya som består av Norge, Sverige og nord-Finnland
Men de fleste regner vel Skandinavia som Norge, Sverige og Danmark.
 

 

Det var nytt for meg, du har sikkert rett. Men Norden da?Norge,Sverige,Danmark, Finland og Island?

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 18 aug 07, 11:48
Dæven, det visste jeg ikke Men står faktisk på caplex.


"Skandinavia, bet. dels for den skandinaviske halvøy (Norge, Sverige og nordvestlige del av Finland), dels for Norge, Sverige og Danmark. S. brukes også (ukorrekt) om Norden. Navnet er først brukt av Plinius om "stor, fruktbar øy i Norden", muligens Skåne"

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 18 aug 07, 14:09

Opprinnelig postet av Husgutt
Dæven, det visste jeg ikke Men står faktisk på caplex.


"Skandinavia, bet. dels for den skandinaviske halvøy (Norge, Sverige og nordvestlige del av Finland), dels for Norge, Sverige og Danmark. S. brukes også (ukorrekt) om Norden. Navnet er først brukt av Plinius om "stor, fruktbar øy i Norden", muligens Skåne"

Man lærer noe nytt hver eneste dag.

Fra Wikipedia:

"Scandinavia ... The other Nordic countries, Finland, Iceland and the Faroe Islands, are also sometimes included because of their close historic and cultural relations to Norway, Sweden, and Denmark.

Fra Britannica:

"part of northern Europe, generally held to consist of the two countries of the Scandinavian Peninsula, Norway and Sweden, with the addition of Denmark. Some authorities argue for the inclusion of Finland on geologic and economic grounds and of Iceland and the Faroe Islands on the grounds that their inhabitants speak North Germanic (or Scandinavian) languages related"

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


escaperel

Bedriftsspiller
Ble medlem: 14 aug 07
Innlegg: 3

Lagt til: 18 aug 07, 15:49

http://www.youtube.com/watch?v=YndDrdtMvxI

En helt vanlig Fredrikstadsbo?


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 18 aug 07, 16:22
Opprinnelig postet av escaperel

http://www.youtube.com/watch?v=YndDrdtMvxI

En helt vanlig Fredrikstadsbo?



Alle i Fredrikstad bor sånn   Og alle har sex med kalkuner og gris.. Sjölvlklart

Goran Karlsen

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 434

Lagt til: 18 aug 07, 17:05
Opprinnelig postet av escaperel

http://www.youtube.com/watch?v=YndDrdtMvxI

En helt vanlig Fredrikstadsbo?

 

Art Ranger er sjef. Akta pumpen i Fredrikstad. Vi er klare.

---------------------------

Whiskeypætt med dusk


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 22 aug 07, 09:32
Opprinnelig postet av denialsander

Man lærer noe nytt hver eneste dag.

Fra Wikipedia: (...)

Fra Britannica:



For å fortsette pirket, den norskspråklige utgaven av Wikipedia (her og her), ser ut til å støtte opp om mitt eget syn om at det er forskjell på "den skandinaviske halvøy" og "Skandinavia":

"Skandinavia er en kulturell og historisk region som utgjøres av Danmark, Norge og Sverige. (...) Skandinavia omfatter Den skandinaviske halvøy, samt Jylland og øyene imellom, og tar sitt navn etter førstnevnte, som antas å være oppkalt etter landskapet Skåne."

"Den skandinaviske halvøya består av Norge, Sverige, og den nordvestre delen av Finland (...). Danmark tilhører ikke den skandinaviske halvøya, men er like fullt en del av Skandinavia."

Men nok om det! Nå kan vi gå over til å diskutere definisjonen av ordet "Norden".


Flat Trådet Nøstet
Side 21 av 21 21

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f