Husk meg
Brukernavn
Passord

Angrepsspiller på vei

Flat Trådet Nøstet
Side 8 av 11 8

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 24 aug 07, 07:57

Pilt

Knøttespiller
Ble medlem: 15 jul 07
Innlegg: 73

Lagt til: 24 aug 07, 09:09
Opprinnelig postet av Bob Page

Snakket med en på treninga til guttungen om mandan og han hadde hørt  det var en brasse inne i bilde for FFK. Noen som vet noe mer om det ?

 

En ting er ihverfall sikkert, det er ikke så lenge igjen til vi vet om det kommer en spiss eller ikke...

 

Det er en som har kommet til juniorlaget, er vel ikke noe kjøp for å heve a-laget etter hva jeg vet. Trur han har bodd i Bergen noen år før han kom hit.


kjekkar

Knøttespiller
Ble medlem: 12 jul 05
Innlegg: 41

Lagt til: 24 aug 07, 22:12
Endret: 24 aug 07, 22:14
Han kan score mål, men kanskje litt gammel?:P Kunne håpet på at han ikke ville til sunderland:P

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=155167


TothNR1

A-lagspiller

Ble medlem: 25 okt 06
Innlegg: 337

Lagt til: 26 aug 07, 12:40
Jeg er ikke den typen som ønsker alle gamle ffk spillere tilbake, men jeg gir meg ikke på at vi bør hente tilbake marcus ringberg..Han hville vært en perfekt spiss ved siden av tarik..Han kan stusse baller i bakrom for tarik..En spiss som er sterk og god i lufta, og en som er sjap og teknisk..Fins ikke bedre

---------------------------

CUPVINNER 06


Spurvene fra London

A-lagspiller

Ble medlem: 11 feb 04
Innlegg: 232

Lagt til: 26 aug 07, 12:45
Noe som ikke har glemt den fyren ennå .  Han er historie. IKKE BRA NOK!!!!!!

ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 26 aug 07, 12:45

Opprinnelig postet av TothNR1
Jeg er ikke den typen som ønsker alle gamle ffk spillere tilbake, men jeg gir meg ikke på at vi bør hente tilbake marcus ringberg..Han hville vært en perfekt spiss ved siden av tarik..Han kan stusse baller i bakrom for tarik..En spiss som er sterk og god i lufta, og en som er sjap og teknisk..Fins ikke bedre

 

Jo det fins bedre spisser enn Ringberg, og det er det vi skal hente nå hvis vi henter en spiss. Ikke flere som er på nivå med de vi allerede har..


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 26 aug 07, 13:21

Opprinnelig postet av Spurvene fra London
Noe som ikke har glemt den fyren ennå .  Han er historie. IKKE BRA NOK!!!!!!

Nei vel! Eneste hele sesongen han spilte for FFK i Tippeligaen scoret han 11 mål. Ingen som har vært i nærheten siden det. I år så har vel spissene 11 mål tilsammen med ett langt sterkere lag..... Dog, Ringberg er historie, men et skandale salg.....


Spurvene fra London

A-lagspiller

Ble medlem: 11 feb 04
Innlegg: 232

Lagt til: 26 aug 07, 13:23
Så du mener at Ringberg hadde forsterket laget vårt??????

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 26 aug 07, 13:42
Ja, er rimelig sikker på at han er bedre enn Gardar..... Pga klokskap og bedre i duellspillet, ellers er dem ganske like. Ringberg hadde også flotte lederegenskaper som gjorde dem andre bedre.....

Spurvene fra London

A-lagspiller

Ble medlem: 11 feb 04
Innlegg: 232

Lagt til: 26 aug 07, 13:52
Ok. Men hadde han hevet FFK. Hadde vi blitt bedre med Ringberg på laget???  Det er mitt spørsmål. Ikke om han er bedre en Gardar!!!

1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 26 aug 07, 13:54
Det er helt klart at Marcus hadde gitt oss styrke framme. Så vel det i går mot HFK. Stusser og spiller fram flere ganger i løpet av kampen. 11 scoringer, javel, sier ikke mer.

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 26 aug 07, 13:55

Opprinnelig postet av Spurvene fra London
Ok. Men hadde han hevet FFK. Hadde vi blitt bedre med Ringberg på laget???  Det er mitt spørsmål. Ikke om han er bedre en Gardar!!!

Hvis jeg mener han er bedre enn Gardar, så mener jeg også laget hadde blitt hevet. Men for all del, jeg håper FFK sikter ennå høyere........


Spurvene fra London

A-lagspiller

Ble medlem: 11 feb 04
Innlegg: 232

Lagt til: 26 aug 07, 14:00
Da er vi enig Bedreviteren

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 26 aug 07, 14:00

Ikke for å at jeg skriker om å kjøpe Ringberg, men at han pr.dato hadde forsterket FFK sitt angrep  er noe jeg tror.

Ikke bare pga sine avslutter egenskaper, men likemye pga sin kløkt og fotballhode. ( Noe som også andrepåpeker her inne).

Dersom situasjonen er slik at FFK ønsker å kjøpe en spiller for å forsterke laget mot Hammarby, kunne de like gjerne satse på Marcus som Tegsteøm.

Et lite regnestykke er dersom , hviss og alt annet dette kjøpet sikrer FFK videre i Europa er pengene tjent inn på fredag.

Dette kan igjen medføre at FFK får økt kapital til å lete etter bedre alternativ, kynisk javel.

Så kan vi håpe at Fofana eller Gardar får den nødvendige utviklingen fram mot neste sesong. Dersom ikke det skjer satse på ny kvalitetsspiss.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Spurvene fra London

A-lagspiller

Ble medlem: 11 feb 04
Innlegg: 232

Lagt til: 26 aug 07, 14:09
Skal vi bli bedre. Og samtidig nærme oss de lagene der oppe!!!  Så er det ikke lønnsomt å kjøpe han.  Men klart. Fått han gratis og en utgift på ca 10000 i mnd. Så greit for meg  .  De trenger vel en ny speaker!!!  hehe. Fra spøk til alvor. Tror ikke han er god nok til å ta oss et steg videre. Mannen har gjort mye for FFK . Glad i han for det. Men han er nok historie....

Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 26 aug 07, 14:25
Opprinnelig postet av Bedreviteren

Opprinnelig postet av Spurvene fra London
Ok. Men hadde han hevet FFK. Hadde vi blitt bedre med Ringberg på laget???  Det er mitt spørsmål. Ikke om han er bedre en Gardar!!!

Hvis jeg mener han er bedre enn Gardar, så mener jeg også laget hadde blitt hevet. Men for all del, jeg håper FFK sikter ennå høyere........


Helt enig Bedreviteren, Markus er bedre enn Gardar og ville således hevet laget, men samtidig er vi nødt til å sikte høyere om vi skal komme oss videre som klubb. Ikke minst er vi nødt til å satse på spillere som har de beste åra foran seg, spillere som fortsatt ikke har fått ut sitt makspotensiale og som har ambisjoner og drømmer om å gjøre det for å komme seg videre til enda bedre klubber enn FFK. Samtidig trenger man noen spillere med erfaring og tyngde til å være en leder på trening og kamp, her var Markus enestående, spesielt på trening var han en strålende ledertype. I dagens FFK lag føler jeg det er Kasey, Rami, Kvisvik, Bjørkøy og Gerrbrandt som er gode ledertyper med erfaring og tyngde, muligens Gashi også kan bli det.

Nå er det sikkert ikke lett å finne en spiss med de beste åra foran seg som vi faktisk har råd til å hente og da må man nok  sjanse litt på at spilleren passer inn hos oss og kan blomstre eller utvikle seg til å bli en klassespiller, slik f.eks. Gunnarson gjorde i Stabæk. Man kan hente en spiller som Tegstrøm og håpe at han blomstrer etter en tung start på sesongen i Sandefjord, ikke helt usannsynlig da jeg tror FFKs spillestil vil passe han mye bedre, men da syns jeg man må få til en god deal prismessig. Må vi gi 5 mill for Tegstrøm, så må det være mye bedre å legge noen få millioner til på bordet og heller satse på en yngre spiss med større potensiale syns jeg, f.eks. en fra øst europa.

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 26 aug 07, 15:01

Hva med å kjøpe Karim Essediri i Lillestrøm?? Han kunne vel også mulig alternert på kanten...

Han får vel lite spilletid i Lillestrøm, og ønsker seg kanskje vekk? Hadde hvertfall vært morsomt å sett ham i rød-hvitt!

---------------------------

Jeg beklager overfor dommeren, men når det er sagt så ser det ut som straffe. Og dommeren skal dømme ut fra det han ser. Det var ikke straffe, men det kan ikke dommeren ha sett. - Henning Berg etter tapet mot Rosenborg 2006-


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 26 aug 07, 15:13
Opprinnelig postet av Lemmy

Hva med å kjøpe Karim Essediri i Lillestrøm?? Han kunne vel også mulig alternert på kanten...

Han får vel lite spilletid i Lillestrøm, og ønsker seg kanskje vekk? Hadde hvertfall vært morsomt å sett ham i rød-hvitt!


Vi bør kanskje hente spillere som har et minimum av gode holdninger også...

Tror forresten Essediri passer best som kantspiller i et 4-3-3-system. En annen ting er at det begynner å bli en god stund siden han hadde noen gode kamper i Tippeligaen.

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 26 aug 07, 15:30

Skal være såpass ærlig og si at jeg ikke har sett Karim Essediri i aksjon på en stund.. Men det jeg har sett tidligere har vært spennende.

Vet at han som oftest har vært brukt som kantspiller i 4-3-3(spiller kanskje for Bjørn Helge Riise etterpå), men tror han kunne passet som spiss i 4-4-2 også...

Og har man spilt i Rosenborg, og nesten er en kandidat til førsteelleveren til Lillestrøm, burde man være god nok for FFK også!

---------------------------

Jeg beklager overfor dommeren, men når det er sagt så ser det ut som straffe. Og dommeren skal dømme ut fra det han ser. Det var ikke straffe, men det kan ikke dommeren ha sett. - Henning Berg etter tapet mot Rosenborg 2006-


A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 26 aug 07, 16:17

Det virker som om de fleste er enige om følgende:

Vi vil ha en ung - men etablert -  stor og fysisk sterk spiss som hever laget betraktelig. Han må dessuten være en spiller som garanterer mange mål. I tillegg skal han helst ikke koste for mye.

Ikke for å være negativ, men mitt spørsmål blir da som følger:

Hvor i alle dager skal en klubb som FFK få tak i en slik spiller?

Tror det er bare å stikke "fingeren i jorda" å innse at en spiss som innehar alle disse egenskapene ikke er realistisk for FFK.

---------------------------



God bedring, Dagfinn!



Flat Trådet Nøstet
Side 8 av 11 8

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3