Husk meg
Brukernavn
Passord

Rosenborg ønsker seg Bjørkøy

Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 9 6

paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 16 aug 07, 19:09
Får vi masse penger så selg,hvis ikke så behold han minst 1 sesong til uansett,tror ikke på det media skriver.Bjørkøy er vel ikke så tett i huet og skriver under en 4 års kontrakt så sier han vil bytte klubb 2 mnd etterpå

TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 16 aug 07, 19:16

Hehe, Eggen er en genial. Han har fått seg en jobb som innebærer å gjøre det han er dårligst til, finne spillere.

Men hvis Bjørkøy faktisk har lyst til å dra, så kan vi kanskje bytte med Storflor + litt kæsj? Vi trenger jo en kantspiller?

---------------------------

Bjørkøy som Statsminister!


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 16 aug 07, 19:29
Eggen fortsetter der han slapp i FFK, henter spillere han har hatt med andre klubber.... snart er vel halve FFK og 1/4 av moss på ønskelista til eggen

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!

Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

Felt P, rad 7, sete 11 !


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 17 aug 07, 00:00

Vi får takke Eggen for at han hadde gode kontakter i og kjennskaper til Moss og RBK, det var gull verdt for FFK på veg opp i divisjonssystemet for noen år tilbake.

Med 90 friske millioner på kontoen, CL spill og gullfargede fremtidsutsikter kan vi fort få en situasjon hvor det omtrent ikke er en spiller med ambisjoner i Tippeligaen som ikke ønsker seg til RBK slik det var på 90 tallet.

 

- Høyere Lønninger og bonuser. Skammelsrud, Strand, Hoftun og Co tjente alle +/- 3 mill i året på 90 tallet da RBK spilte CL hvert år. Og penger er viktig for alle! Også fotballspillere utrolig nok....

- CL spill. Den store drømmen for alle spillere.

- Muligheten til å vise seg frem internasjonalt. RBK var jo nesten det enseste springbrettet ut av landet og kan fort bli det igjen.

- Topplag i Tippeligaen. RBK har en gylden mulighet til å ta tilbake dominansen i Norsk fotball nå.

 

Har faktisk full forsåelse for at Bjørkøy er lysten på å bli RBK spiller.

 

---------------------------

"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 17 aug 07, 06:34
Det er vel bare genialt å få en spillere til å skrive under for 4 år og samtidig tenke på å selge han. Salgssummen øker.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 17 aug 07, 08:19
Jeg ser ikke noen hindring i å selge Bjørkøy og hente inn spillere vi trenger mer for pengene vi får, som bør være endel.

Vi har to klassespillere på midtbanen og brukbare erstattere selv om Bjørkøy drar.
Gi Berg ny kontrakt og Hansi har vi.

Hent inn to gode spillere på høyre kant og venstre back.

Spiss kan vi godt vente med mener jeg.

---------------------------

A friend is someone who has the same enemies you have.


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 17 aug 07, 11:53
Opprinnelig postet av bjorn
Jeg ser ikke noen hindring i å selge Bjørkøy og hente inn spillere vi trenger mer for pengene vi får, som bør være endel.

Vi har to klassespillere på midtbanen og brukbare erstattere selv om Bjørkøy drar.
Gi Berg ny kontrakt og Hansi har vi.

Hent inn to gode spillere på høyre kant og venstre back.

Spiss kan vi godt vente med mener jeg.
amen

FFK Forever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jun 03
Innlegg: 848

Lagt til: 17 aug 07, 15:48

http://fotball.bt.no/eliteserien/article87818.ece

 

Den nye strand..

---------------------------

WATERS=VERDENS STØRSTE IDIOT!
FFF ULTRAS


SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 17 aug 07, 15:52
Eggen i ett nøtteskall... Hente spillere fra gamle arbeidsgivere....

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


algern0n

A-lagspiller
Ble medlem: 18 apr 05
Innlegg: 339

Lagt til: 17 aug 07, 17:07
Opprinnelig postet av SirLion
Eggen i ett nøtteskall... Hente spillere fra gamle arbeidsgivere....
Han er nå ikke egentlig den eneste trenger i verden som liker å hente spillere han har jobbet med før, snarere tvert imot. Synes egentlig det er helt kurant fra hans ståsted, han kjenner Jonnna og vet hva han står for, hvorfor skulle han ikke forsøke seg? Mener personlig at det hadde vært dumt av klubben å selge Jonna, slik det står i dag har vi en av de sterkeste midtbane-firerne i TL (Kvisvik - Kasey - Gashi - Jonna), den her ikke helt balansert siden ikke Jonna er en klassisk kant-type, men samtidig er det ikke dumt å ha et rivjern på den kanten til å kompensere for den andre kantens manglende løpsstyrke.. Hadde håpt vi kunne få sett denne firern spille sammen over tid og voske seg sammen til en bra enhet.

ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 17 aug 07, 17:33

Opprinnelig postet av algern0n
Opprinnelig postet av SirLion
Eggen i ett nøtteskall... Hente spillere fra gamle arbeidsgivere....
Han er nå ikke egentlig den eneste trenger i verden som liker å hente spillere han har jobbet med før, snarere tvert imot. Synes egentlig det er helt kurant fra hans ståsted, han kjenner Jonnna og vet hva han står for, hvorfor skulle han ikke forsøke seg? Mener personlig at det hadde vært dumt av klubben å selge Jonna, slik det står i dag har vi en av de sterkeste midtbane-firerne i TL (Kvisvik - Kasey - Gashi - Jonna), den her ikke helt balansert siden ikke Jonna er en klassisk kant-type, men samtidig er det ikke dumt å ha et rivjern på den kanten til å kompensere for den andre kantens manglende løpsstyrke.. Hadde håpt vi kunne få sett denne firern spille sammen over tid og voske seg sammen til en bra enhet.

 

Det får vi nok dessverre ikke... Men vi kan jo få inn en bedre høyrekant vi... Eller at Tarik blir høyrekant


oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 18 aug 07, 07:24

Nå sier jo Høili at "Det blir over hans lik at Bjørkøy selges til RBK"

http://www.f-b.no/article/20070818/FFK/708180037/1009/AKTUELT

 


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 18 aug 07, 07:31
Opprinnelig postet av oleberg

Nå sier jo Høili at "Det blir over hans lik at Bjørkøy selges til RBK"

http://www.f-b.no/article/20070818/FFK/708180037/1009/AKTUELT

 

Deilig! Hva Morgan sier til media tar jeg like seriøst som drømmene jeg har om natten, men når Høili tar frem de store ordene er det ikke grunn til å tvile! Bjørkøy blir i FFK!  

---------------------------

"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 18 aug 07, 08:26

Opprinnelig postet av Kent
Deilig! Hva Morgan sier til media tar jeg like seriøst som drømmene jeg har om natten, men når Høili tar frem de store ordene er det ikke grunn til å tvile! Bjørkøy blir i FFK!  

I forhold til Høilis utsagn er det selvsagt krystallklart at HANS ønske er at Bjørkøy blir i FFK og at han, i form av sin makt gjennom investorpoolen, ikke vil bifalle et eventuelt salg.

Like klart er Morgans standpunkt, og like klart er supporternes standpunkt.

Men; til sist er det spillerens ønske og pengesummen på bordet som avgjør...

Jeg håper vi kan markere vår holdning til Jonna neste hjemmekamp, slik at han virkelig ser hvor mye han betyr for oss. Han er en type (innstilling, ydmykhet, ambisjonsnivå) som jeg ønsker å se mange, mange flere av i FFK: Spillere som er naturlige positive ambassadører for sporten og klubben.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 18 aug 07, 08:52
Opprinnelig postet av denialsander

Men; til sist er det spillerens ønske og pengesummen på bordet som avgjør...

Det er absolutt ikke spillerens ønske som avgjør. Like lite som det er klubbens ønske som er avgjørende når det dreier seg om å kvitte seg med spillere som ikke er gode nok. Kontrakter er til for at begge parter er bundet til hverandre for en gitt tid uavhengig om det skulle oppstå andre ønsker underveis.

---------------------------

"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 18 aug 07, 09:35
Endret: 18 aug 07, 09:37
Opprinnelig postet av Kent
Opprinnelig postet av denialsander

Men; til sist er det spillerens ønske og pengesummen på bordet som avgjør...

Det er absolutt ikke spillerens ønske som avgjør.

I forhold til jussen: Du har rett. Spillerens ønske avgjør ikke noenting.

I praksis: Selvsagt er det spillerens ønske som, vil jeg tro i 99% av tilfellene, avgjør.

Hvis en spiller VIL bytte klubb og kjøperen legger en stor nok sum på bordet vil det være snakk om når og ikke hvis overgangen skjer. De færreste klubber er tjent med, eller ønsker, å beholde en spiller som ønsker å spille for en annen klubb. 

Pelle Nilsson ble solgt, til slutt for en lavere sum enn tidligere bud og Gabriel Heinze i Man U truer med rettssak for å bli solgt, osv. Listen er lang over spillere som blir solgt selv om de har kontrakt - så lenge de har et ønske om å bli solgt.

Edit: Like selvsagt har klubbene verktøy for å "kvitte" seg med spillere de ikke ønsker lenger: De kan tvinges til å spille på B-laget, juniorlaget - eller ikke la dem spille i det hele tatt. Klubben kan også tilby å kjøpe ut spillerne av kontrakten. Men, du har i utgangspunktet rett - rent juridisk - i at en spiller som ønsker å bli i en klubb ut kontrakttiden har all rett og mulighet til å bli. 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 18 aug 07, 09:37
Opprinnelig postet av denialsander

Men; til sist er det spillerens ønske og pengesummen på bordet som avgjør...

Jonna har skrevet under en 4-årskontrakt og har vel dermed sagt at han vil være i FFK. Ellers så er det vel lite sannsynlig at noen selger spillere over Terje Høili`s lik. Det er jo selvmord.


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 18 aug 07, 10:41
Er det bare jeg som stusser over posisjonen Høili nå har fått i FFK, han styrer nå mer eller mindre skuta når det gjelder spillere inn og skal han nå begynne å bestemme hvem som skal selges eller ikke?

Tok ikke lang tid før han ble kongen på haugen gett ...

---------------------------

A friend is someone who has the same enemies you have.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10061

Lagt til: 18 aug 07, 11:00
Endret: 18 aug 07, 11:01
Opprinnelig postet av bjorn
Er det bare jeg som stusser over posisjonen Høili nå har fått i FFK, han styrer nå mer eller mindre skuta når det gjelder spillere inn og skal han nå begynne å bestemme hvem som skal selges eller ikke?

Tok ikke lang tid før han ble kongen på haugen gett ...

... og godt er det! En mann som kan fotball, business, er pengesterk og har hjertet i klubben!

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 18 aug 07, 11:11
Vi glemmer fort når pengen kommer på bordet, hvor var hjertet for bare etpar år siden?

Jeg er mer enn happy med bidraget Høili har gjort altså, men liker ikke helt utviklingen når mannen med pengesekken skal styre skuta og det blir som nevnt selvmord å si imot han...

---------------------------

A friend is someone who has the same enemies you have.



Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 9 6

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340