Husk meg
Brukernavn
Passord

Før kampen: FFK - Tromsø

Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 6 6

Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 13 aug 07, 12:45
Endret: 13 aug 07, 12:46
Opprinnelig postet av Lemmy

Mener å ha hørt at hvis dommeren ikke ser situasjonen kan det ikke gjøres noe med det? Og kan heller ikke huske noen situasjoner hvor spillere har blitt straffet i ettertid når han ikke har fått kort av dommeren.



Det er akkurat det det kan. Om dommeren ser situasjonen og gjør noe med det - for eksempel gir gult kort - kan ikke NFF gå inn og endre dommen. Om det derimot har skjedd ting dommeren ikke har fått med seg kan NFF agere, jfr. Heinz Müllers overfall på Geir Ludvig Fevang.

---------------------------

Ære være Plankebyen


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 13 aug 07, 12:49

Ok. Takk for opplysningen! :)

Satser uansett på at han ikke får karantene..

---------------------------

Jeg beklager overfor dommeren, men når det er sagt så ser det ut som straffe. Og dommeren skal dømme ut fra det han ser. Det var ikke straffe, men det kan ikke dommeren ha sett. - Henning Berg etter tapet mot Rosenborg 2006-


Guillermo

A-lagspiller
Ble medlem: 15 aug 05
Innlegg: 638

Lagt til: 13 aug 07, 23:50
Hva med å prøve Kouadio på venstre vingen nå som Kvisvik er suspendert?

Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 14 aug 07, 02:37

Opprinnelig postet av Guillermo
Hva med å prøve Kouadio på venstre vingen nå som Kvisvik er suspendert?

Jepp, han eller Tarik. Vi trenger og har råd til å ha en offensiv og kreativ venstrekant siden vi har hardtarbeidende spillere på sentral midtbane og på høyrekant. Tror sann sett at muligheten er liten for alt Multe starter men Ramberg er jo et alternativ siden har var OK mot Lyn i den rollen.

---------------------------

"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.


Slettet
Slettet av bruker eller moderator

kim_andre_c

A-lagspiller

Ble medlem: 22 aug 06
Innlegg: 755

Lagt til: 13 aug 07, 11:27
Det er vel kanskje en av de få minusene med Wehrman... Helt meningsløst å gjøre noe sånt, og risikere å få en eller flere kampers karanten for det... Vi trenger han på banen i så mange kamper som mulig....

---------------------------

- FFK norgesmester 2006 - :)
Synger du Pippi-sangen uten å hoppe?? Så stikk fra PH-feltet da for FAAN!!!!


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 13 aug 07, 11:29
om Nøff enda en gang straffer oss. hvorfor skjer det ikke noe i denne skaken ?

---------------------------

http://keiko99.net


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5431

Lagt til: 13 aug 07, 11:39
Endret: 13 aug 07, 11:40
Opprinnelig postet av keiko99
om Nøff enda en gang straffer oss. hvorfor skjer det ikke noe i denne skaken ?


De to sakene her kan ikke sammenlignes, keiko99. Men vi får bare vente å se. Er dessverre altfor lenge til den kampen her

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10064

Lagt til: 13 aug 07, 11:39
Endret: 13 aug 07, 11:39
Opprinnelig postet av kim_andre_c
Det er vel kanskje en av de få minusene med Wehrman... Helt meningsløst å gjøre noe sånt, og risikere å få en eller flere kampers karanten for det... Vi trenger han på banen i så mange kamper som mulig....

Det Kvisvik gjorde mot Aalesund var langt styggere.

Sparket ned Gaarde? Pøh! Wehrman satte forsiktig ut foten... Spenne bein kalte vi det i barnehagen, og dette var minst like harmløst. Gult greit. Rødt tøv. Og de kan ikke gå inn og "tilbakedømme" ett gult kort FØR hans andre, slik at det i ETTER tid blir ett rødt kort. Ville ha vært hårreisende.

Jeg lurer på hva som egentlig får folk til å mene at han skulle ha rødt? Altså, se bort ifra hva kommentatorene sier. Ja, det er usportslig, og ja, det er unødvendig - men det er IKKE stygt! Det er ikke farefullt spill! Og det fratar heller ikke motstanderen er åpenbar scoringsmulighet. Ergo skjønner jeg ikke hvorfor noen mener at det skal være rødt. Gult kort - helt klart, men rødt. Hvorfor?

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 13 aug 07, 11:44

Opprinnelig postet av Holters

Jeg lurer på hva som egentlig får folk til å mene at han skulle ha rødt? Altså, se bort ifra hva kommentatorene sier. Ja, det er usportslig, og ja, det er unødvendig - men det er IKKE stygt! Det er ikke farefullt spill! Og det fratar heller ikke motstanderen er åpenbar scoringsmulighet. Ergo skjønner jeg ikke hvorfor noen mener at det skal være rødt. Gult kort - helt klart, men rødt. Hvorfor?

 

Dersom NFF skal gå inn og straffe i etterkant har de vel ikke så mange andre sanksjonsmåter enn karantene? Hadde Wehrman gått kampen igjennom uten gult kort, så kunne de vel ikke gitt ham gult kort i ettertid uansett?

---------------------------

Rød/Hvit til jeg dør

Har jeg tro? Ja det skulle jeg mene, spørsmålet må være hva man skal tro på...


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10064

Lagt til: 13 aug 07, 11:52
Opprinnelig postet av KeJ
Dersom NFF skal gå inn og straffe i etterkant har de vel ikke så mange andre sanksjonsmåter enn karantene? Hadde Wehrman gått kampen igjennom uten gult kort, så kunne de vel ikke gitt ham gult kort i ettertid uansett?

Nei, det tror jeg ikke de kan. Men det blir jo feil å dømme ham til 1 kamps karantene på bakgrunn av noe som burde ha vært gult kort, og det faktum at han fikk gult kort senere i kampen...

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


wergis

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 995

Lagt til: 13 aug 07, 11:47

Opprinnelig postet av Holters

Jeg lurer på hva som egentlig får folk til å mene at han skulle ha rødt? Altså, se bort ifra hva kommentatorene sier. Ja, det er usportslig, og ja, det er unødvendig - men det er IKKE stygt! Det er ikke farefullt spill! Og det fratar heller ikke motstanderen er åpenbar scoringsmulighet. Ergo skjønner jeg ikke hvorfor noen mener at det skal være rødt. Gult kort - helt klart, men rødt. Hvorfor?

Jeg lo da han gjorde det og ler fortsatt av det.. Jeg vet ikke om du sikter til meg, men jeg mener heller ikke at det bør være rødt kort, men om dommere ser slike situasjoner blir det som regel rødt og derfor mener jeg han var heldig som ikke fikk det..

---------------------------

«Hvis det ikke fantes fotball, ville vi alle vært frustrerte fotballspillere.» (Mick Lyons)


AHA!! vinner av tabellkonken 2006!!


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 13 aug 07, 11:48
Ingen krise da vi har Bjørkøy også

KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 13 aug 07, 11:51

Opprinnelig postet av Husgutt
Ingen krise da vi har Bjørkøy også

 

ser heller Berg i rollen til Wehrman. La Jonna vimse på høyrekanten...

---------------------------

Rød/Hvit til jeg dør

Har jeg tro? Ja det skulle jeg mene, spørsmålet må være hva man skal tro på...


T.Olsen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 07
Innlegg: 710

Lagt til: 13 aug 07, 11:55
Endret: 13 aug 07, 11:56
Opprinnelig postet av kim_andre_c
Det er vel kanskje en av de få minusene med Wehrman... Helt meningsløst å gjøre noe sånt, og risikere å få en eller flere kampers karanten for det... Vi trenger han på banen i så mange kamper som mulig....

Jeg synes det var kjempe morsomt. Like morsomt som dette. Og det er overhodet ingen grunn til å diskutere noen karantene for det der.

For noe dritt, jeg linker til http://www.fxt.no/tippeligaen/tromso/article1023564.ece

---------------------------

Gashi!


Jens G Best

A-lagspiller

Ble medlem: 03 jul 07
Innlegg: 635

Lagt til: 22 aug 07, 11:16
Endret: 22 aug 07, 11:21
[quote=T.Olsen]
Opprinnelig postet av kim_andre_c
...

Jeg synes det var kjempe morsomt. Like morsomt som dette. Og det er overhodet ingen grunn til å diskutere noen karantene for det der.

For noe dritt, jeg linker til http://www.fxt.no/tippeligaen/tromso/article1023564.ece



Hmmmm... ifølge kommentatoren på det videoinnslaget der var det faktisk en "Lars Erik" Ramberg som foretok den godt plasserte klareringen.


Kanskje derfor Hans Erik slapp unna?

---------------------------

Svaberget for alltid!


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 13 aug 07, 12:45
Opprinnelig postet av Rey
Wehrman kan ende opp med én eller flere kampers karantene i etterkant.


En eller flere kampers karantene for å spenne litt bein på en spiller? Hadde dommeren sett det ville jeg blitt svært overrasket om det ble noe mer enn gult kort. Det godeste disiplinærutvalget bør heller finne ut hva de skal gjøre med den elendige dommerstanden i dette landet enn å bruke tid og energi på små bagateller...

Satser på at de tar til fornuften og at Werhman spiller mot Tromsø!

KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 12 aug 07, 23:50
Opprinnelig postet av Patrioten

Siden Sead Ramovic fikk sitt tredje gule kort i dag og må stå over neste kamp, grunnet tre gule kort. Har Tromsø keeperproblemer etter at Kenny Stamatopoulos har forlatt klubben, så nå står det igjen med bare Knut Borch som ikke har spilt en Tippeligakamp på 15. måneder.

 

Jeg må innrømme at jeg, unnskyld uttrykket, driter i hvem som står i mål. Til tider kunne det stått ei bøtte på streken all den tid våre gutter til tider har vært vaksinert mot å få den lille runde ballen i nota...

 

Nei, vi behøver ikke spekulere i hvem som står i mål, ballen må forbi uansett om vi skal vinne...

---------------------------

Rød/Hvit til jeg dør

Har jeg tro? Ja det skulle jeg mene, spørsmålet må være hva man skal tro på...



Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 6 6

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340