Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd Viking - FFK

Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 8 6

lierdet

Juniorspiller

Ble medlem: 01 jul 07
Innlegg: 76

Lagt til: 12 aug 07, 23:26
Opprinnelig postet av Kristian B
Opprinnelig postet av A9$h

Dommeren var TRAGISK...Fatter ikke hvordan han klarer å ødelegge hele matchen å være i fokus..tulling

Så fofana??ER DET MULIG?! Før trodde jeg på at du trengte et mål for å score fler, men nå viser du at du er talentløs. Ikke vits i å samle på han. Bommer på 100% sjanse etter sjanse, og løper mer i offside enn kjerringer i kvinnefotballen.

 

Hvorfor er det alltid noen som må ta helt av når det er spillere som ikke innfrir helt??

Fofana er 18 år(!!!!), nettopp kommet til Norge fra elfenbenkysten og bruker selvsagt litt tid på å innpasse seg norsk fotball!! Han går mye i offside, skårer for lite, og er generelt litt for urutinert i spillestilen. Mener du vi bare skal kaste alle talentene ut fordi de ikke innfrir i løpet av så kort tid??

Nei, gi gutten tid, så vil han til slutt skåre.

At vi trenger en klassespiss, det er jeg imidlertid helt enig i!!

Det er mange grusomt gode spillere på juniorlaget som kunne prøvd seg i Fofanas rolle, synes jeg. Jeg forstår ikke at man skal sette inn Fofana når han heller kunne spilt på B-laget eller juniorlaget. Det er greit å gi han tid, men herregud- dette er jobben hans. Han har spilt i nesten hver kamp, og han har scora ett mål. Jeg orker ikke å vente lenger. Han er velkommen tilbake når han har lært å score.

Føler Ijeh spiller veldig med i situasjonen med Piroja, han faller lett og er veldig "offer". Samtidig liker jeg kampen for alt som skjer, det var gøy! Stakkars dommer, han gjorde det ikke enkelt for seg selv!

---------------------------

Andres meninger støter meg.


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 12 aug 07, 23:34

Helt rett å annulere Vikings mål, Peter Ijeh er en direkte "ufin" spiller for å si det mildt. Mao burde FFK ha vunnet kampen, da Rami Shaban bare var glimrende ved strafferedningen.

FFK spilte, jeg gjentar meg sjøl gjerne meg sjøl, en flott match. Bare synd at Tarik ikke har formen inne og at verken Gardar eller Fofana holder godt nok mål.

Greit at Fofana kun er 18år, men dessverre gir det ikke ekstra poeng i tippeligaen.

Uansett neste runde håper/tror jeg på full pott hjemme mot TIL og 6.plass i TL.

Før den tiden håper jeg at FFK har levert varene mot Hammarsby. Hadde smakt av "fugl" og kunne gå videre i Europa.

PS, det virker som om Gashi trives og er tilbake i den forman han viste 1.sesongen i VIF.

Tilslutt ; Grønhagen sin ro og "saklighet" kan stå som eksempel på oppførsel.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


wergis

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 995

Lagt til: 12 aug 07, 23:44

Resultatet var vel helt greit.. Dommeren på sin side var helt forferdelig.. For min egen del synes jeg straffa også var diskutabel. Gerrbrand løper litt på siden av Ødegaard og var muligens på vei forbi for å komme seg mellom ball og eget mål. Ødegaard (utifra slik jeg ser) forlater da ballen og løper rett i Gerrbrand. En forsvarsspiller må få løpe et sted også.. Det Ødegaard gjør ville sikkert mange andre også prøvd å utnytte, men jeg mener det blir feil..

Samtidig skulle nok både Wehrman og Kvisvik hatt rødt kort, sistnevnte ville da fått det helt i slutten og sannsynligvis ikke hatt noe innvirknig på kampen..

Annuleringen har vel ikke noe klart svar heller.. Det er alltid mange "brytekamper" inne i feltet på dødballer som vi så mellom Piroja og Ijeh, men som regel er det jo alltid det forsvarende laget som får fordelen av det så da var det kanskje greit..(?)

Det som da gleder meg er at vi når står med 1 tap på 11 kamper, og at laget fremstår som meget solide

 

---------------------------

«Hvis det ikke fantes fotball, ville vi alle vært frustrerte fotballspillere.» (Mick Lyons)


AHA!! vinner av tabellkonken 2006!!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 12 aug 07, 23:59
Det tar på å være kommentator, hør reporteren til www.nwrweb.com/player/show/sa.nettradio.no/ondemand/20 får krampe i låret .

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 13 aug 07, 00:20

Opprinnelig postet av keiko99
jeg mener pac bør ta det målet på sin kappe.. han er ikke rask nok mot  ødergaard.

Det er jo ei stor tabbe; å ikke være rask nok...


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 13 aug 07, 00:28
Endret: 13 aug 07, 00:29

Vi vant forrøvig målstatistikken med 8-6.

Hvor mange av disse målsjansene hadde spissene våres?


Solheim

A-lagspiller

Ble medlem: 21 apr 07
Innlegg: 649

Lagt til: 13 aug 07, 01:22
Opprinnelig postet av HotDream

Det er jo ei stor tabbe; å ikke være rask nok...




nei, men å feilpossisjonere seg, det er derimot en tabbe.

Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 13 aug 07, 02:07

Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av paco
Alt for dårlig og ikke score men se på det geniale forarbeidet hans,samt utrolig fine mottak,nei den gutten blir god men trenger tid.Hva med Tarik da misser på mottak etter mottak samt dribler seg bort gang på gang men jobber og sliter gjør han

Det er ikke så ofte vi er enige, paco, men akkurat i dag er vi det. Tarik fikk ikke til noen verdens ting i dag. Han ble til tider tatt hardt, men i andre situasjoner ble han for lett (og falt også lett). I tillegg ble det for mye løping "rett på motstanderen", slik at de fikk en lett jobb med å demme opp for ham, og sette igang eget spill. Gikk seg bort gang på gang, som du sier.

Støtter dere her. Synes både West og Fofana skaper mer enn Tarik på spissplass for øyeblikket. Alle mangler det lille ekstra for å putte men Fofana skaper og kommer til flere målsjanser enn Tarik. Når Fofana får litt mer ro i det siste avgjørende øyeblikket kommer han til å score i bøtter og spann og derfor synes jeg det er helt riktig av Grønis å fortsette å gi ham tillitt.

---------------------------

"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.


Kristian B

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 1046

Lagt til: 13 aug 07, 02:49

Foffen må få tid..

Dommeren dømte til en terningkast 1 på børsen

Straffa kan diskuteres, men jeg mener ødegaard faller ALT for lett.

Og at den straffa ble tatt om igjen, det gjør meg så provosert at jeg har lyst til å sende 20 taxier til den barnerumpa som dømte kampen. Her skulle vi hatt 3 pinnær!!!

---------------------------

heia heia...


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 13 aug 07, 07:37
Opprinnelig postet av Kristian B

Straffa kan diskuteres, men jeg mener ødegaard faller ALT for lett.

Jeg synes straffa så klar ut. Hadde den vært andre veien hadde vi truet dommeren med juling hvis han ikke hadde gitt oss straffe...

Men, når vi er inne på det med å falle lett: Røsler slengte med leppa til Tarik.  Tror Røsler burde rydde i eget reir før han kritiserer andre, med spillere som Ijeh, som er et rasshøl av første klasse (men også en førsteklasses spiss) og  Sigurdsson bruker masse albuer og er rimelig ufin i spillestilen, på eget lag.

Men det å være ufin er kanskje lov - det å falle lett etter å ha blitt taklet hardt og mange ganger er visst ikke greit.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 13 aug 07, 09:23
Opprinnelig postet av Solheim
Opprinnelig postet av HotDream

Det er jo ei stor tabbe; å ikke være rask nok...




nei, men å feilpossisjonere seg, det er derimot en tabbe.

Det vet jeg veldig godt, men det var ikke det som ble skrevet av  keiko99 og det var hans innlegg  jeg (som mange andre her inne)svarte på...
Men du er kanskje igang med å lære oss om hva som er tabber på generellt grunnlag du?


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 13 aug 07, 09:57
Endret: 13 aug 07, 09:59
Opprinnelig postet av Kristian B
 
Opprinnelig postet av A9$h

Dommeren var TRAGISK...Fatter ikke hvordan han klarer å ødelegge hele matchen å være i fokus..tulling

Så fofana??ER DET MULIG?! Før trodde jeg på at du trengte et mål for å score fler, men nå viser du at du er talentløs. Ikke vits i å samle på han. Bommer på 100% sjanse etter sjanse, og løper mer i offside enn kjerringer i kvinnefotballen. 

Hvorfor er det alltid noen som må ta helt av når det er spillere som ikke innfrir helt??

Fofana er 18 år(!!!!), nettopp kommet til Norge fra elfenbenkysten og bruker selvsagt litt tid på å innpasse seg norsk fotball!! Han går mye i offside, skårer for lite, og er generelt litt for urutinert i spillestilen. Mener du vi bare skal kaste alle talentene ut fordi de ikke innfrir i løpet av så kort tid??

Nei, gi gutten tid, så vil han til slutt skåre.

At vi trenger en klassespiss, det er jeg imidlertid helt enig i!!

Helt enig med Kristian B. Det er enda godt at Grønhagen har mer vett enn de som vil bytte ut alle spillere som ikke blir en umiddelbar knallsuksess. Det tar litt tid å bli god, for enkeltpsillere så vel som for et lag.

Nå har vi fått inn tre spillere i sommer som har gått rett inn og forsterket laget - hvor mye skryt får de for det? Ikke stort, i alle fall ikke fra den kanten hvor kritikken hagler over de som ikke innfrir straks. Ja ja, man har lov til å ha sin mening.

Selv har jeg ikke etterlyst noen klassespiss, men skulle vi hente inn en forsterkning til på topp så vet jeg hvem jeg ønsker meg. Sandefjords Adriano Munoz. Stor, sterk, rask, kreativ - av det lille jeg har sett vil jeg si han utgjør halve Sandefjords angrep helt alene. Men nok om det her.

Hva gjelder dommeren i går så hadde han det ikke enkelt, det kan være sagt. Det er nok veldig lett å sitte på sidelinja, for ikke å si i sofaen med repriser og slow motion fra diverse vinkler og se hvor feil dommeren tok. Jeg tror veldig få av kritikerne hadde klart å gjort det stort bedre. Kanskje skulle enkelte være litt forsiktige med å slenge for mye med leppa?

Det er liten tvil om at dommerne i blant kompenserer for tidligere feil de har gjort i kampen. Vikings annulerte mål i går kunne se ut som at de fikk igjen for å ha fått en straffe for mye. Ikke at jeg vet, men jeg mistenker at det er litt sånn. Andre kan synes hva de vil om det, jeg synes det er helt greit. Uansett hvor mange rare avgjørelser det ble i går så ville det være det rene sprøyt og ingenting annet om noen av lagene skyldte på dommeren for å ha mistet seieren. Dommeren dømte ganske likt begge veier, like mye på godt som på vondt. Begge lag produserte nok sjanser til å kunne ha avgjort kampen, og kan skylde seg selv for at de ikke klarte det. Sånn sett var det helt greit med uavgjort.

Fantastisk underholdende kamp, da. For en nerve, for en spenning. Fotball blir ikke stort mer underholdende enn som så. Herlig at FFK igjen tok poeng borte!

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 13 aug 07, 10:07
Opprinnelig postet av Patrioten

Vi vant forrøvig målstatistikken med 8-6.

Nei. Der ble det 2-2.

Sjansestatistikken derimot...


lierdet

Juniorspiller

Ble medlem: 01 jul 07
Innlegg: 76

Lagt til: 13 aug 07, 11:06
Endret: 13 aug 07, 11:25

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Helt enig med Kristian B. Det er enda godt at Grønhagen har mer vett enn de som vil bytte ut alle spillere som ikke blir en umiddelbar knallsuksess. Det tar litt tid å bli god, for enkeltpsillere så vel som for et lag.

Nå har vi fått inn tre spillere i sommer som har gått rett inn og forsterket laget - hvor mye skryt får de for det? Ikke stort, i alle fall ikke fra den kanten hvor kritikken hagler over de som ikke innfrir straks. Ja ja, man har lov til å ha sin mening.

Men hvorfor skal de prøve seg på A-lagsnivå hvis de trenger tid til å bli trent opp?! Jeg klarer ikke å forstå det. Fofana har tross alt spilt hele denne sesongen, og jeg mener fortsatt at han kan trene seg opp på B-laget. Vi har jo ventet på at hele laget skal bli som det er nå, men vi scorer jo ikke! Det er forresten en viktig ting det å score.

---------------------------

Andres meninger støter meg.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 13 aug 07, 12:06

Det er ikke trening nok for et talent som Fofana å spille B-kamper. Skal han bli god en dag, må han få matching fra øverste hylle. Det er stor forskjell på å møte Ragnvald Soma og de stopperne han må møte på B-lagskampene.

Ellers så kan ikke straffen diskuteres. Det er helt klart straffespark, som er like mye Rami Shaabans feil som Gerrbrand sitt. Rami spille ballen ut til Patrick, som har Ødegaard for nærme seg. Det er riktignok et dårlig mottak, men dårlig av keeper å spille ballen til ham. Men han holder Ødegaard i trøya, og tackler ham bakfra i tillegg. Tror ikke man skulle klaget på et gult kort heller, men det er helt riktig av dommeren.

At Stokholm får ta straffa igjen derimot, er helt skandaløst. Etter regelboka er det helt riktig av linjedommer, men hvem er det som dømmer sånn? Det blir veldig vanskelig for en keeper som Rami Shaaban, som har spilt i flere ligaer+ VM å vite hva som er lov. Det må bli en mye klarere regel på dette, eller så må man legge seg på en lik linje.

Ellers syns jeg vi gjør en god kamp, og scorer endelig mål. Hørt en del som sier: "Men det er jo ingen av spissene våre som scorer". Nei, men Gardar skal ha ros for Gashis scoring. Han kunne vendt opp og skutt, men sentrer overraskende til Gashi som har et perfekt skudd.

Raymond sitt mål er også veldig bra. Jeg rev meg i håret av sinne når jeg så at han tok skuddfinta si, men det ble mål. Nydelig mål, men håper han slutter med de skuddfintene neste gang. Hvis noen trenere analyserer våre kamper før vi møter deres lag, vil de lett se at Raymond i 7 av 10 tilfeller ca. tar skuddfinta. Til slutt vil ingen gå på den mer. Desverre. Men bra kamp av Raymond, tror han begynner å finne tilbake til storformen igjen!

---------------------------

Jeg beklager overfor dommeren, men når det er sagt så ser det ut som straffe. Og dommeren skal dømme ut fra det han ser. Det var ikke straffe, men det kan ikke dommeren ha sett. - Henning Berg etter tapet mot Rosenborg 2006-


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 13 aug 07, 12:07

Opprinnelig postet av lierdet
Vi har jo ventet på at hele laget skal bli som det er nå, men vi scorer jo ikke! Det er forresten en viktig ting det å score.

Scorer vi ikke?? Det er jo bare tull!! Vi har f.eks. scoret ett mål mer enn Stabæk, mener du Stabæk også har et spissproblem/problem med å score mål?


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 13 aug 07, 12:10
Flight, vil du virkelig ha Adriano Munoz? Han er jo null og niks, ingenting! Overhodet ikke god nok. Samme gjelder forøvrig han Joel Lindpere som du skrøt sånn av etter å ha sett han i ca 30 min

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 13 aug 07, 12:14

Opprinnelig postet av Husgutt
Flight, vil du virkelig ha Adriano Munoz? Han er jo null og niks, ingenting! Overhodet ikke god nok. Samme gjelder forøvrig han Joel Lindpere som du skrøt sånn av etter å ha sett han i ca 30 min

Uten å ha noen mening om Joel Lindpere; men han scoret igår (igjen...)


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 13 aug 07, 12:17
Opprinnelig postet av HotDream

Opprinnelig postet av Husgutt
Flight, vil du virkelig ha Adriano Munoz? Han er jo null og niks, ingenting! Overhodet ikke god nok. Samme gjelder forøvrig han Joel Lindpere som du skrøt sånn av etter å ha sett han i ca 30 min

Uten å ha noen mening om Joel Lindpere; men han scoret igår (igjen...)

 

Jeg vet da det.. Fin scoring det


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 13 aug 07, 12:23


Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 8 6

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340