Husk meg
Brukernavn
Passord

Enerlys drakt-nummer fredes???

Flat Trådet Nøstet
Side 8 av 10 8

Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 10 aug 07, 11:26
Opprinnelig postet av Per Egil
Opprinnelig postet av Ido Form Klyster
Hvis du er så sterkt engasjert, har du kanskje spurt Dagfinn selv om han synes det er viktig i denne saken å få fredet draktnummeret sitt?

 
Det var kommentarene til Snæbbis jeg først og fremst reagerte på.


Mulig jeg gikk litt over grensa der, og vil i såfall beklage. Men det vil uansett fortsatt irritere meg grådig.

---------------------------

Go tell the Spartans, passerby,
That here, by Spartan law, we lie


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 10 aug 07, 11:30

Opprinnelig postet av Ebenfalk2
Vel, kan du ikke ta en prat med han da? Istede for og sitte her og anta at han ikke hadde likt det?

Han likte det sikkert.

Dette sa Enerly til Fredrikstad Blad tidligere i uken om forslaget til fredningen av drakten: sitat "– Det betyr at jeg har gjort noe bra under min tid i klubben." sitat slutt.

Hva har han gjort som kvalifiserer til fredning av drakta? "Noe bra"? Han ser jo tydligvis ikke selv at det drakta har blitt fredet for var ikke på grunn av at han har gjort "noe bra" i klubben, men tvert imot pga at han var uheldig og brakk nakken mens han var på jobb..


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 10 aug 07, 11:27

Opprinnelig postet av Ebenfalk2
Vel, kan du ikke ta en prat med han da? Istede for og sitte her og anta at han ikke hadde likt det?

Som jeg skrev... Enerly vil selvsagt aldri i etterkant si at han ikke liker det, da det blir å vise utakknemmelighet overfor gesten til Plankehaugen. For øvrig skrev jeg ikke at "han ikke hadde likt det". Jeg skrev at han før dette ble en realitet kanskje (trolig?) ville ha sagt at han ikke syntes det var nødvendig med freding. Det er et ganske stort sprik mellom hva jeg faktisk sier og det du hevder at jeg "sitter her og antar".

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 10 aug 07, 11:35
Opprinnelig postet av Holters

Jeg skrev at han før dette ble en realitet kanskje (trolig?) ville ha sagt at han ikke syntes det var nødvendig med freding.



Han uttalte seg da på forhånd i Demokraten-artikkelen. Jeg vet ikke om styret i Plankehaugen har prata med ham først, men det kan en jo håpe.

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 10 aug 07, 11:39
Endret: 10 aug 07, 11:41

Opprinnelig postet av Magnum
Han uttalte seg da på forhånd i Demokraten-artikkelen. Jeg vet ikke om styret i Plankehaugen har prata med ham først, men det kan en jo håpe.

Joa, men da var det allerede et tema og innstillingen var allerede sendt til klubben. Jeg tenkte mer på om dersom TV2, den gang de lagde dokumentaren om Enerly, hadde spurt ut av det blå om følgende "Ønsker du å få draktnummeret ditt fredet?", så tror jeg ikke Enerly hadde svart "ja".

Men, men, nå er nå dette med freding en gest som skal overrekkes, og ikke diskuteres på forhånd med mottakeren.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Pilt

Knøttespiller
Ble medlem: 15 jul 07
Innlegg: 73

Lagt til: 10 aug 07, 11:47
Jeg synes faktisk at Enerly selv kunne satt en stopper for dette, ved å si at det ikke var nødvendig. Freding av drakter er en uting, og hvertfall når man ikke har gjort seg fortjent til det.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 10 aug 07, 12:04

Opprinnelig postet av Pilt
Jeg synes faktisk at Enerly selv kunne satt en stopper for dette, ved å si at det ikke var nødvendig. Freding av drakter er en uting, og hvertfall når man ikke har gjort seg fortjent til det.

 

Er freding av et draktnummer en uting? Er dette opplest og vedtatt på noen måte? Og hvordan skulle man etter din mening gjøre seg fortjent til det? Hvem skulle bestemme hvem som har gjort seg fortjent til det?

 

Jeg kan, kanskje, strekke meg til å forstå at man nøytral til at drakten behøver å fredes. Men jeg kan ikke forstå at man er motstander av at dette skjer. Dette er da ikke noe offer for noen? Hva er problemet?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


kim_andre_c

A-lagspiller

Ble medlem: 22 aug 06
Innlegg: 755

Lagt til: 10 aug 07, 12:07
Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av Pilt
Jeg synes faktisk at Enerly selv kunne satt en stopper for dette, ved å si at det ikke var nødvendig. Freding av drakter er en uting, og hvertfall når man ikke har gjort seg fortjent til det.

 

Er freding av et draktnummer en uting? Er dette opplest og vedtatt på noen måte? Og hvordan skulle man etter din mening gjøre seg fortjent til det? Hvem skulle bestemme hvem som har gjort seg fortjent til det?

 

Jeg kan, kanskje, strekke meg til å forstå at man nøytral til at drakten behøver å fredes. Men jeg kan ikke forstå at man er motstander av at dette skjer. Dette er da ikke noe offer for noen? Hva er problemet?

Skulle akkurat til å skrive det samme! Helt enig med deg kanogvetalt! Jeg skjønner virkelig ikke hva som er problemet! skulle nesten tro vi satt på en motstanders forum å leste oppgulp, men neida dette er faktisk fra egne supportere... Tragisk!!!

---------------------------

- FFK norgesmester 2006 - :)
Synger du Pippi-sangen uten å hoppe?? Så stikk fra PH-feltet da for FAAN!!!!


Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 605

Lagt til: 10 aug 07, 12:17
Bare moderer deg til å skrive at enkelte kommer med oppgulp, noen prøver faktisk å begrunne det de skriver. Blir det samme som vi som kanskje ikke er helt begeistret for dette skulle kalt alle tilhengerne for en gjeng med skinnhellige hyklere.

---------------------------

-Nei sa`n, så sa`n ente mer den da`n-


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 10 aug 07, 12:19

"Problemet", i den grad det er et "problem", er at det er mange som synes det er en uting å frede draktnummer, spesielt de lave nummerne som heller burde brukes. Videre deler alle fullt ut ønsket om å vise Enerly støtte og sympati, men det er mange måter å gjøre det på, mange måter det har blitt gjort på, og det å ta et draktnummer ut av bruk for fremtiden er kanskje ikke den viktigste eller beste markeringen uansett. Slike ting bør ha en spesiell begrunnelse, og den begrunnelsen bør i manges øyne være av sportslig art. Nå blir det mest av medfølelse og sympati, og ikke respekten for de sportslige prestasjonene som blir avgjørende.

"Problem" er nok et vel sterkt ord. De fleste av oss som argumenterer i mot denne løsningen ser den ikke som et "problem", men som en unødvendighet. Det er vel også noe med at dette er en sak som fenger så mange at det kunne vært naturlig å diskutert dette litt bredere enn hva som har blitt gjort, i alle fall innad i PH. Det er vel ganske tydelig at noen få har fått gjennom sitt ønske gjennom å fremme saken på en strategisk måte, og hvis det er riktig så kunne det helt klart vært gjort bedre.

Men nå er det gjort, og da er det vel bare å se den gode tanken i det, og leve med det. Ingen har ment elle ønsket noe ondsinnet her, og jeg synes definitivt ikke Enelry har fortjent at noen slenger noen form for dritt om hverandre over en ting som dette. Det blir respektløst uansett.

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 605

Lagt til: 10 aug 07, 12:20
Det samma som han over. Enig i hvert ord!

---------------------------

-Nei sa`n, så sa`n ente mer den da`n-


kim_andre_c

A-lagspiller

Ble medlem: 22 aug 06
Innlegg: 755

Lagt til: 10 aug 07, 12:27
Endret: 10 aug 07, 12:27

Jeg prøver så godt jeg kan, men jeg klarer ikke i min villeste fantasi å se at det å ta ut et draktnummer fra troppen skal være et problem eller en unødvendighet i dette tilfellet.

---------------------------

- FFK norgesmester 2006 - :)
Synger du Pippi-sangen uten å hoppe?? Så stikk fra PH-feltet da for FAAN!!!!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 10 aug 07, 12:34

Opprinnelig postet av kim_andre_c
Jeg prøver så godt jeg kan, men jeg klarer ikke i min villeste fantasi å se at det å ta ut et draktnummer fra troppen skal være et problem eller en unødvendighet i dette tilfellet.

... men du klarer å se at det skal være en nødvendighet?

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 10 aug 07, 12:37
Touche!

---------------------------

Go tell the Spartans, passerby,
That here, by Spartan law, we lie


Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 605

Lagt til: 10 aug 07, 12:37
Var det jeg lurte på også. Er dette virkelig nødvendig? Må man dette for å vise at man føler med ham? Nå som det er gjort, kan det være som det er, men hva er vitsen?

---------------------------

-Nei sa`n, så sa`n ente mer den da`n-


kim_andre_c

A-lagspiller

Ble medlem: 22 aug 06
Innlegg: 755

Lagt til: 10 aug 07, 12:40

Har det noen gang vært en nødvendighet å frede en spillers drakt uansett sport? Nei det har det ikke!men jeg kan helt klart se det som en fin gest til Enerly!

Det spøsmålet kan du ikke mene er seriøst? å gjøre en sånn ting har jo ikke noe med en nødvendighet å gjøre, og det har jeg heller aldri sagt at det er, men jeg støtter den avgjørelsen 100%

---------------------------

- FFK norgesmester 2006 - :)
Synger du Pippi-sangen uten å hoppe?? Så stikk fra PH-feltet da for FAAN!!!!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 10 aug 07, 12:46

Opprinnelig postet av kim_andre_c
men jeg kan helt klart se det som en fin gest til Enerly!

... som egentlig bare drukner i alle de andre fine gestene? 2 år etter uhellet var ute?

Freding generelt er en uting, og oss som liker tradisjonelle draktsett, vil nå altså aldri oppleve en komplett startellever med 1-11 på ryggen. (Hvor 1 er keeper, 2 er høyreback, 3 venstreback, osv).

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 10 aug 07, 12:48
Det er vel kanskje fordi hans kontrakt nærmer seg slutten?

Jeg for min del hadde synes det hadde vært rart og se andre spillere i #8 mtp hva som skjedde.

A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 10 aug 07, 12:52

Syntes fredring av drakta ut kontraktstiden hadde vært greit, eller glass ramme den inn i klubbhuset, slik at det aldri vil bli glemt. Men dette begynner å ta litt av nå, vært veldig mange fine gester vi supportere/klubben og andre har gjort for enerly. Veldig vondt av det som har skjedd, prøvd å støtte opp ved å kjøpe enerly armbånd etc.

Men hadde veldig gjerne sett at vi kunne hatt en startoppstiling uten nr 77 osv..Altså fra 1-11 som skal være et førstelag.

Og med det samme man er i gang, kan plankehaugen vær så snill å sende en forespørsel til styre at raio skal ha drakt nr 4 eller 5 som en midstopper skal ha og ikke nr 9 som er for en spiss.

---------------------------

Vi har toppspillere, og unnskyld om jeg er arrogant, vi har en topptrener- Jose Mourinho





kim_andre_c

A-lagspiller

Ble medlem: 22 aug 06
Innlegg: 755

Lagt til: 10 aug 07, 12:59
Enerlys drakt fredet

---------------------------

- FFK norgesmester 2006 - :)
Synger du Pippi-sangen uten å hoppe?? Så stikk fra PH-feltet da for FAAN!!!!



Flat Trådet Nøstet
Side 8 av 10 8

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f