Husk meg
Brukernavn
Passord

For mange nye sanger i år ?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 07 aug 07, 19:38

De gangene vi har vært elendige på hjemmebane i år tror jeg rett og slett skyldes at det synges for mange nye sanger, sanger som folk ikke kan fra før og da blir det en downperiode når Zoran skal forklare og lære de som står der sangene. I fjor kom det bare et par tre nye sanger, mens vi holdt oss til de vi hadde. Tror vi skal holde fokuset på de vi har nå, og vente med nye sanger/rop til kanskje neste sesong, og da ikke så mange på så kort tid. Tror det vil skape mer stemning og sang også blandt de som ikke synger på PH-feltet i dag rett og slett pga at folk da får tid til å lære seg sangene bedre.

Selvfølgelig er det et poeng at vi har et større felt og dermed flere å få med...

---------------------------

Du tællær ente alene...
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til F-B etter FFK-VIF 26/5 -07
---
FFK - Østfolds stolthet


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 07 aug 07, 19:48
Litt enig der. Man bør begrense antall sanger som blir tatt opp før en ny sesong. slik at man får en god blanding av sanger som virkelilg sitter og folk kan og nye sanger som må kjøres inn. Enten ved at alt nytt må være på plass før serie åpning eller at man fordeler sangene sann forsiktig utover. Blir det for mye nytt så kan det fort bli stille og folk gir opp å det å lære alle sangene uansett hvor lette de er.

ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 07 aug 07, 20:14

Kan ikke si jeg har hørt den gode gamle: "gi meg en F-gi meg en F-gi meg en K, hva blir det?

Droppet helt den eller, den er jo hele stadion med på.


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 07 aug 07, 21:30
Helt totalt uenig! Er så møkklei av å synge de gamle sangene. Flott at de er der og at de synges, men herlig befriende å synge nye sanger, og jeg skulle ønske vi hadde FLERE nye sanger! Folk må da for h.... klare å lære seg nye sanger. Er ikke 39 siders lyrikk vi snakker om her.


Og angående "gi meg en f"..  Det ropet er så jalla og så håndballens venner at jeg blir uvel.. Håper virkelig ikke at noen drar igang den igjen..

#8

Knøttespiller

Ble medlem: 28 mai 06
Innlegg: 46

Lagt til: 07 aug 07, 22:18

Er enig i det ass, folk børr vell klare å lære seg dem sangene.

Ja det er jo korselig at vi synger noen gammle sanger men ikke for mye av dem heller da... Vi fortsetter slik som vi holder på lager nye sanger, dem gammle må vell bli glemmt snart...

---------------------------

BRIGADE RØD HVIT
Frihet For ULTRAS

Hater: NFF, Politi, Vaktene på Ullevaal


Biscuitman88

A-lagspiller

Ble medlem: 09 aug 04
Innlegg: 281

Lagt til: 07 aug 07, 22:42

Opprinnelig postet av Husgutt
Og angående "gi meg en f"..  Det ropet er så jalla og så håndballens venner at jeg blir uvel.. Håper virkelig ikke at noen drar igang den igjen..

 

Forsåvidt enig med deg der, Husgutt. Jeg får også en sånn "håndballens venner" følelse av dette ropet. Føler vel det gikk ut på dato for ganske lenge siden...

---------------------------

FFK - Norgesmester 2006!
Reading FC - pride of Berkshire!!!


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 08 aug 07, 00:38

Opprinnelig postet av Husgutt
Folk må da for h.... klare å lære seg nye sanger. Er ikke 39 siders lyrikk vi snakker om her.

 

Du legger sikkert merke til at Zoran må stå å forlklare/ synge teksten gang på gang. Nye sanger er bra, men folk må få tid til å lære dem. Er ikke alle som er her inne og leser "ny sang"-trådene veit du...

---------------------------

Du tællær ente alene...
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til F-B etter FFK-VIF 26/5 -07
---
FFK - Østfolds stolthet


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 08 aug 07, 01:00
og hvordan lærer man nye sanger? Jo, ved å synge de!!!

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 08 aug 07, 01:22
Var kult med den Alle sammen for fredrikstad, men svaret kommer bare litt seint også forsvinner trøkket.. sann er det jo på alle sangene, men ikke på ropa(heia, heia.. og Fredrikstad) da er det bra.

Kan ideen være og ha en forsanger på hvert felt på hovedttribunen? begynne med det innerst mot plankehaugen feltet også ta kamp etter kamp og få med flere? Jeg sitter på L og prøver så godt jeg kan og få igang folk, men visst det er andre som aktivt vil prøve og være med så kan det bli ett skikkelig trøkk.

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 08 aug 07, 01:46
Opprinnelig postet av Ebenfalk2
Var kult med den Alle sammen for fredrikstad, men svaret kommer bare litt seint også forsvinner trøkket.. sann er det jo på alle sangene, men ikke på ropa(heia, heia.. og Fredrikstad) da er det bra.

Kan ideen være og ha en forsanger på hvert felt på hovedttribunen? begynne med det innerst mot plankehaugen feltet også ta kamp etter kamp og få med flere? Jeg sitter på L og prøver så godt jeg kan og få igang folk, men visst det er andre som aktivt vil prøve og være med så kan det bli ett skikkelig trøkk.


Er det noen på hovedtribunen som vil ta opp hansken da ?? Tviler på det jeg men. Forventer vel ikke at vi som står på Plankehaugenfeltet skal komme bort å dra i gang for dere ??

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 08 aug 07, 03:51
Vel skal man lage liv må man jobbe for det og ettersom det er flere som savner mere liv fra hovedttribuna så er det vel bare logisk at man kommer med forslag. Og engasjement kan vel ikke være noe annet enn positivt vel? er du altid så positiv Rune?

Uansett så skal jeg gjøre så godt jeg kan, men det er vanskelig og dra igang bortimot 6-700 mennesker allene oppi kroken der, så derfor etterlyser jeg andre med samme interesse. Og kanskje man da kan få til litt liv!! men problemet ligger i at 70% av dem som sitter der er type hovedttribune supportere som heller sier sitt ned vi skal se på kampen enn og synge. Men noen ganger så glimrer det til, og det må utnyttes tenker jeg da.

Dokka

A-lagspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 755

Lagt til: 08 aug 07, 09:35
Eneste måten å få med resten av stadion er å ta med sanger de kan. Og det kan vel ikke skade innimellom? Personlig mener jeg at det er for mange nye sanger i år, og syns også at de fleste nye er dårlige(det er min mening) Prøv å dra noen kjente rop/sanger  neste gang, så tror jeg det blir mer liv.

---------------------------

Cupfinale 2006, en utrolig opplevelse.


Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 08 aug 07, 13:01
Dokka kan ikke du komme med forslag hvilken sanger du mener ?

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 08 aug 07, 13:17
Opprinnelig postet av Ebenfalk2
Og engasjement kan vel ikke være noe annet enn positivt vel? er du altid så positiv Rune?




Selvsagt.

Dokka

A-lagspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 755

Lagt til: 08 aug 07, 13:37
Jeg kan vel ikke kreve for mye, siden jeg ikke pleier å stå med plankehaugen. Men sanger der alle synger med/ alle kan syns jeg er fint, iallfall et par ganger 
i løpet av en kamp. 
Vi synger for fredrikstadlaget
Hællæ, Hællæ
Å, vi elsker fredrikstad.
For Fredrikstad vi synger høyt
Syng for Fredrikstad, aristokrat

Det jeg liker å høre er sanger som er fredrikstad sine, som publikum og spillere kjenner igjen.
Kom,kom, kom er deilig å høre.

---------------------------

Cupfinale 2006, en utrolig opplevelse.


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 08 aug 07, 13:48
De blir jo sunget hver gang de!!

Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 08 aug 07, 13:49

Personlig synes jeg en del av de sangene det er mest trøkk i er de som er nye i år. Så lenge sangene er bra og enkle er det det bare å kjøre på!!

Angående Shalalalalalalala Alle sammen for fredrikstad, så var det jo nesten at det løsna i Aalesundkampen. Ble litt utakt når klappinga begynte...

 


Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 08 aug 07, 14:11

Opprinnelig postet av Dokka
Jeg kan vel ikke kreve for mye, siden jeg ikke pleier å stå med plankehaugen. Men sanger der alle synger med/ alle kan syns jeg er fint, iallfall et par ganger 
i løpet av en kamp. 
Vi synger for fredrikstadlaget
Hællæ, Hællæ
Å, vi elsker fredrikstad.
For Fredrikstad vi synger høyt
Syng for Fredrikstad, aristokrat

Det jeg liker å høre er sanger som er fredrikstad sine, som publikum og spillere kjenner igjen.
Kom,kom, kom er deilig å høre.

Da må du nesten lese på nytt det arket du fikk utdelt på stadion om søndag . For der er det nemlig minst 3 av disse du nevner. Eneste nye var vel Pippi sangen og det ropet vi hadde Alle sammen for Fredrikstad...

 

 

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 08 aug 07, 14:18
irriterer meg at folk skal klappe sånn. Virker som de har lyst til å være med men ikke tør synge.. Og klapper i stedet. Det er fucking en linje. Bør klare å synge "alle sammen for fredrikstad"..

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 08 aug 07, 14:39
Var jo tross alt førstegangen det ble gjort da. Men pga oppfordringa til speaker og sangtekstene så ble det litt engasjement, sier bare prøv igjenn neste gang. Kommer til og sitte som ett skudd!!


Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3